REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Savaitgalį Lenkijoje finišavęs Lietuvos ralio čempionato (LARČ) pirmasis etapas atnešė dviprasmiškų emocijų – vieni džiaugėsi naujomis trasomis ir didele konkurencija, kiti bandė išlikti ralio rikiuotėje, įveikdami suniokotas trasas. LARČ įskaitoje nugalėjęs ir bendroje įskaitoje antrąją vietą iškovojęs Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas džiaugiasi be didesnių nuostolių laimėjęs įskaitą ir nesureikšmina to, kad bendroje ralio įskaitoje nusileido švedų ekipažui.
Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas
Paklaustas ko visgi pritrūko pergalei absoliučioje įskaitoje,
D. Butvilas neslėpė – yra ne viena priežastis. „Kaip reziumuotų visų žinomas karo ekspertas A.Orestovičius, strateginiame lygmenyje nebuvo užsiregistruota į tą patį čempionatą, tad su švedų ekipažu varžėmės skirtingose įskaitose. Abu siekėme savo tikslų vienas kito neatakuodami. Verta prisiminti, kad Lenkijos čempionato įskaitoje leidžiama važiuoti su kito gamintojo ir kitokio mišinio padangomis negu leidžia mūsų reglamentas. Nurašyti visų prarastų sekundžių ten negalime, bet, tikiu, kad konkurentų naudotas minkštesnis padangų mišinys buvo geresnis tokiomis sąlygomis. Vertinant taktiniame lygmenyje, norint nugalėti bendroje įskaitoje reikėjo maksimaliai spausti kiekviename greičio ruože, tačiau važiuojant rikiuotės priekyje yra dar didesnė rizika, nes pračiuožtas posūkis ar dar didesnė klaida gali kainuoti ir kelias vietas rezultatų lentelėje. Operaciniame lygmenyje buvo padaryta klaida – pusės minutės pavėlavimas į vieno ruožo startą ir užsidirbta 10 sekundžių laiko bauda“, – skirtingais pjūviais kovą dėl pirmos pozicijos bendroje įskaitoje analizuoja D. Butvilas.
Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas
Sportininko teigimu, buvo pasirinktas saugus važiavimo tempas – įvertinus trasų būklę buvo siekiama išsaugoti kuo sveikesnį automobilį ir kovoti dėl taškų Lietuvos ralio čempionato lentelėje: „Buvome greičiausi lietuviai visuose 9-iuose greičio ruožuose. Dvi ankstesnės pergalės šiais metais neįskaitiniuose raliuose Ignalinoje ir Visagine padėjo mums ieškant greičiausio tempo, automobilio nustatymų. Trys laimėti raliai iš trijų – tokia sezono pradžia suteikia mums gerą pagreitį, kurio dabar reikia neprarasti. Esu tikras, kad greitu metu galėsime lygiavertiškai suremti pečius su V.Jurkevičiaus ir A.Paliukėno ekipažu, kuris, deja, Lenkijoje susidūrė su techninėmis problemomis. Visada tikimės lygios kovos trasoje, o techninės kliūtys tam tik trukdo. Kai Vladas su Aisvydu pamatė mus stovint finiše apgadintu automobiliu, jie nedvejodami sustojo ir pasiūlė savo pagalbą, įrankius. Gal kitą kartą mes būsime toje pačioje situacijoje ir padėsime kuo galėsime. Džiaugiuosi gera atmosfera ir pagarba vienas kitam, kurią dabar turime čempionate.“
Šių metų „Rajd Podlaski“ bus ilgai linksniuojamas etapas ralio bendruomenėje – iš startavusių 89 ekipažų net 35 ekipažai nebaigė šio ralio. 2014, 2015 ir 2017 metų sezonuose Lenkijoje lenktyniavęs Dominykas Butvilas šioje šalyje yra startavęs daugiausiai asfaltiniuose greičio ruožuose, tačiau yra buvę ir čia retai matomų žvyrinių ralių.
Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas
„Lenkijoje ant žvyro paskutinį kartą važiavome 2017 m. Gdansko ralyje, kuris buvo visai kitoks nei šis. Gdanske gruntas buvo kietesnis ir neteko kankintis didelėse provėžose. Lenkija neturi daug likusių žvyrkelių, todėl nėra labai iš ko rinktis. Buvo ne vienas greičio ruožas, kuris, mano nuomone, galėjo būti vykdomas tik vieną kartą, nes tie keliai negali atlaikyti tiek galingų automobilių su agresyviomis žvyrinėmis padangomis“, – trasas apžvelgia D.Butvilas.
Šturmanas Renatas Vaitkevičius papildė D. Butvilą: „Negalima lyginti lenkiško žvyro su jų asfaltiniais raliais. Čia tas pats kas lyginti šaudymą iš lanko ir šautuvą.“
Dominykas Butvilas džiaugiasi visais, kuriems pavyko finišuoti šiame sunkiame ralyje, ir kartu siunčia užuojautą tiems, kuriems nepavyko to padaryti: „Spėju, kad kitais metais šio ralio čempionate jau nebebus, tačiau neturėtume uždaryti durų Lenkijai ir ieškosime būdų kaip galime tęsti bendradarbiavimą. Mano manymu, labai svarbu neužsidaryti, plėsti akiratį. Taip ne tik lenktynininkai, bet ir visas sportas eina į priekį. O dabar visiems reikia susitvarkyti techniką ir pradėti pasiruošimą Žemaitijos raliui, į kurį pas mus atvyks Lenkijos sportininkai!“

Savaitgalį Lenkijoje finišavęs Lietuvos ralio čempionato (LARČ) pirmasis etapas atnešė dviprasmiškų emocijų – vieni džiaugėsi naujomis trasomis ir didele konkurencija, kiti bandė išlikti ralio rikiuotėje, įveikdami suniokotas trasas. LARČ įskaitoje nugalėjęs ir bendroje įskaitoje antrąją vietą iškovojęs Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas džiaugiasi be didesnių nuostolių laimėjęs įskaitą ir nesureikšmina to, kad bendroje ralio įskaitoje nusileido švedų ekipažui.
Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas
Paklaustas ko visgi pritrūko pergalei absoliučioje įskaitoje,
D. Butvilas neslėpė – yra ne viena priežastis. „Kaip reziumuotų visų žinomas karo ekspertas A.Orestovičius, strateginiame lygmenyje nebuvo užsiregistruota į tą patį čempionatą, tad su švedų ekipažu varžėmės skirtingose įskaitose. Abu siekėme savo tikslų vienas kito neatakuodami. Verta prisiminti, kad Lenkijos čempionato įskaitoje leidžiama važiuoti su kito gamintojo ir kitokio mišinio padangomis negu leidžia mūsų reglamentas. Nurašyti visų prarastų sekundžių ten negalime, bet, tikiu, kad konkurentų naudotas minkštesnis padangų mišinys buvo geresnis tokiomis sąlygomis. Vertinant taktiniame lygmenyje, norint nugalėti bendroje įskaitoje reikėjo maksimaliai spausti kiekviename greičio ruože, tačiau važiuojant rikiuotės priekyje yra dar didesnė rizika, nes pračiuožtas posūkis ar dar didesnė klaida gali kainuoti ir kelias vietas rezultatų lentelėje. Operaciniame lygmenyje buvo padaryta klaida – pusės minutės pavėlavimas į vieno ruožo startą ir užsidirbta 10 sekundžių laiko bauda“, – skirtingais pjūviais kovą dėl pirmos pozicijos bendroje įskaitoje analizuoja D. Butvilas.
Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas
Sportininko teigimu, buvo pasirinktas saugus važiavimo tempas – įvertinus trasų būklę buvo siekiama išsaugoti kuo sveikesnį automobilį ir kovoti dėl taškų Lietuvos ralio čempionato lentelėje: „Buvome greičiausi lietuviai visuose 9-iuose greičio ruožuose. Dvi ankstesnės pergalės šiais metais neįskaitiniuose raliuose Ignalinoje ir Visagine padėjo mums ieškant greičiausio tempo, automobilio nustatymų. Trys laimėti raliai iš trijų – tokia sezono pradžia suteikia mums gerą pagreitį, kurio dabar reikia neprarasti. Esu tikras, kad greitu metu galėsime lygiavertiškai suremti pečius su V.Jurkevičiaus ir A.Paliukėno ekipažu, kuris, deja, Lenkijoje susidūrė su techninėmis problemomis. Visada tikimės lygios kovos trasoje, o techninės kliūtys tam tik trukdo. Kai Vladas su Aisvydu pamatė mus stovint finiše apgadintu automobiliu, jie nedvejodami sustojo ir pasiūlė savo pagalbą, įrankius. Gal kitą kartą mes būsime toje pačioje situacijoje ir padėsime kuo galėsime. Džiaugiuosi gera atmosfera ir pagarba vienas kitam, kurią dabar turime čempionate.“
Šių metų „Rajd Podlaski“ bus ilgai linksniuojamas etapas ralio bendruomenėje – iš startavusių 89 ekipažų net 35 ekipažai nebaigė šio ralio. 2014, 2015 ir 2017 metų sezonuose Lenkijoje lenktyniavęs Dominykas Butvilas šioje šalyje yra startavęs daugiausiai asfaltiniuose greičio ruožuose, tačiau yra buvę ir čia retai matomų žvyrinių ralių.
Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažo ralio sezonas
„Lenkijoje ant žvyro paskutinį kartą važiavome 2017 m. Gdansko ralyje, kuris buvo visai kitoks nei šis. Gdanske gruntas buvo kietesnis ir neteko kankintis didelėse provėžose. Lenkija neturi daug likusių žvyrkelių, todėl nėra labai iš ko rinktis. Buvo ne vienas greičio ruožas, kuris, mano nuomone, galėjo būti vykdomas tik vieną kartą, nes tie keliai negali atlaikyti tiek galingų automobilių su agresyviomis žvyrinėmis padangomis“, – trasas apžvelgia D.Butvilas.
Šturmanas Renatas Vaitkevičius papildė D. Butvilą: „Negalima lyginti lenkiško žvyro su jų asfaltiniais raliais. Čia tas pats kas lyginti šaudymą iš lanko ir šautuvą.“
Dominykas Butvilas džiaugiasi visais, kuriems pavyko finišuoti šiame sunkiame ralyje, ir kartu siunčia užuojautą tiems, kuriems nepavyko to padaryti: „Spėju, kad kitais metais šio ralio čempionate jau nebebus, tačiau neturėtume uždaryti durų Lenkijai ir ieškosime būdų kaip galime tęsti bendradarbiavimą. Mano manymu, labai svarbu neužsidaryti, plėsti akiratį. Taip ne tik lenktynininkai, bet ir visas sportas eina į priekį. O dabar visiems reikia susitvarkyti techniką ir pradėti pasiruošimą Žemaitijos raliui, į kurį pas mus atvyks Lenkijos sportininkai!“

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų