REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiausia drama šių metų Lietuvos žiedinių lenktynių pasaulyje įvyko Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasoje, kur šiek tiek po vidurnakčio finišavo Naktinės Lenkynės 420 lenktynės, tapusios netikėtinai įtemptu finišu trečiajame „Autoplius.lt Fast Lap“ etape.
Dramatiškas finišas
Į paskutinį lenktynių ratą pirmi išvažiavo „Hermitrans“ komandos lenktynininkai. Nuo jų penkiomis sekundėmis atsilikdami – ir „222“ komandos sportininkai. Visa tai – nuvažiavus 4 valandas ir 19 minučių, arba 152 lenktynių ratus.
Bet finišo liniją jie kirto apsikeitę – „222“ priekyje, „Hermitrans“ atsilikę vos šešiomis dešimtosiomis! Tačiau, pasirodo, tai dar ne pergalė, nes sprendimas atsidūrė teisėjų rankose.
Mat paskutiniame rate, kai iki finišo linijos liko keli kilometrai, „222“ komandos lenktynininkas kiek agresyviai išsikovojo pirmąją poziciją. Bėgime tai būtų pavadinta darbu alkūnėmis.
Teisėjai ilgai nagrinėjo šią situaciją ir nutarė „222“ veiksmus trasoje „išskaičiuoti“ iš galutinio rezultato bei pirmąją poziciją sugrąžinti „Hermitrans“ komandai – Vyteniui Gulbinui ir Arūnui Gečiauskui. Lenktynininkai važiavo BMW M3 automobiliu
Ant nugalėtojų pakylos jie šampanu laistėsi su antrais likusiais „222“ komandos lenktynininkais: Adomu Petrovu, Igoriu Sidunovu, Justu Grendeliu ir Toms Berzins. Jie pilotavo „Volkswagen Scirocco“.
Tame pačiame rate lenktynes baigė ir trečiosios vietos prizininkai, ilgai lenktynėse pirmavę BMW M3 vairavę „Masneka motorsport“ lenktynininkai – Eimantas Nekrošius ir Tomas Dapšas. Juos nuo nugalėtojų skyrė 1 min. 32,848 sek.
„Night Race 420“
Lenktynininkai kalba, kad ištvermės lenktynės yra visiškai kitas žanras, nei aštuonių ar dešimties ratų sprinto varžybos. Taktika lemia svarbesnį vaidmenį, ištvermė taip pat. Ir svarbiausia – išvengti grubių klaidų ir sukti ratus kuo saugesniu ritmu.
Tačiau, lyg to būtų negana, ši užduotis lenktynininkams patiekta saulei jau nusileidus. Absoliučioje tamsoje sportininkai mato tik savo ir kitų automobilių šviesas, retsykiais geltonus švyturėlius įjungtus teisėjų postuose. Šie švyturėliai, ryškiai šviečiantys dalyvių startiniai numeriai ir dar keletas organizatorių įgyvendintų techninių sprendimų lėmė, jog tai tik antrosios nakties lenktynės Lietuvos žiedinių lenktynių istorijoje.
Nesėkmės
O pirmoji intriga lenktynėse ir buvo susijusi su praeitomis lenktynėmis. Gegužę surengtose lenktynėse triumfavusi „Neste Dream2drive“ komanda patyrė avariją ir pasitraukė iš lenktynių. Tuo metu komandos „Volkswagen Scirocco“ vairavo Martynas Sidunovas. Tapo aišku, kad „Night Race“ turės kitą nugalėtoją.
Iš lenktynių dėl įvairių priežasčių pasitraukė ir daugiau komandų – „Alfaklubas Valvoline Racing“, „Aktoled“, „Feniks garage“ ir t.t.
Lietuvos RACE lenktynių čempionatas
„Autoplius.lt Fast Lap“ yra vieninteliai Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato organizatoriai, todėl šeštadienį buvo skelbiami ir šalies čempionato etapo nugalėtojai. Jiems iki Lietuvos čempiono vardo liko tik vienas lenktynių etapas rudenį.
Žiedinių lenktynių dalyviai čempionate skirstomi į keturias klases pagal jų automobilių variklių darbinį tūrį – R1600, R2000, R3000 ir daugiau nei trijų litrų – R3000+. Pirmosios dvi klasė lenktyniauja drauge. Vieną dieną vyksta po du klasių važiavimus, vadinasi, viso šešerios lenktynės.
Negana to, papildomos intrigos įneša taisyklėse numatytas punktas – pirmojo važiavimo dešimt greičiausių dalyvių startuoja veidrodiniu principu: nugalėtojas į antrą RACE išvažiuoja dešimtas, antros vietos prizininkas devintas ir t.t.
Sudėjus visos dienos rezultatus, skelbiame šio etapo nugalėtojus skirtingose klasėse.
R1600/R2000 klasės
Šių klasių bendri važiavimai pasižymi itin aštria kova. Trys greičiausi kvalifikacijos dalyviai tilpo į vieną sekundę, o važiavimuose kovojo įsirėmę vienas į kitą. Didžiausią potencialą laimėti rodė Julius Skirmantas, bet dar pirmų lenktynių metu starto finišo stabdymo zonoje jam nulūžo amortizatoriaus tvirtinimo elementas, lūžo ratas ir Julius tas lenktynes pabaigė kaip žiūrovas.
Kaip ir Laurynas Simonavičius, kurio „Honda Civic“ apsivertė pirmame posūkyje. Nei automobilis, nei vairuotojas incidento metu nenukentėjo.
O antrajam grupės RACE važiavimui automobilį Julius Skirmantas jau susitvarkė ir iš aštuonioliktos pozicijos pakilo net į antrąją. Tačiau ant nugalėtojų pakylos jis nelipo dėl neiškovoto nei vieno taško pirmame važiavime.
R1600 rezultatai


  1. Lukas Stanevičius, Honda CRX, 20 taškų

  2. Tomas Buškevičius, Honda Civic, 15 taškų

  3. Richardas Martinkevičius, Honda Civic, 12 taškų


R2000 rezultatai

  1. Karolis Gedgaudas, Honda CIvic, 20 taškų

  2. Andrius Keblys, Honda Civic, 13 taškų

  3. Eugenijus Dusevičius, Honda Civic, 11 taškų


R3000 klasė
Jei pirmose klasėse „einamiausia valiuta“ yra „Honda“ automobiliai, šioje klasėje beveik visi renkasi BMW, įskaitant visus tris nuo nugalėtojų pakylos. Bet vaizdas finiše galėjo būti visai kitoks, jei ne kelios avarijos. Visų pirma, stadiono posūkyje apsisukus Vaidotui Mitkui (jis taip pat kliudė ir Mantą Matukaitį), jau du stiprūs dalyviai praleido galimybę pelnyti svarbių taškų. Trasoje sukosi ir dar keli lenktynininkai – tai truputį neapskaičiuoto tempo ir aštrios kovos lietuje pasekmė.

  1. Ignas Domeika, BMW 330, 16 taškų

  2. Marius Survilas, BMW E30, 14 taškų

  3. Aurimas Mištautas, BMW 318i, 12 taškų


R3000+ klasė
Galingiausių ir greičiausių automobilių klasėje geriausią tempą rodė Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, tačiau apie jį bendroje įskaitoje kalbėti negalime, nes laimėjęs pirmas lenktynes antrosiose jis nestartavo. Tad nugalėtojų pakyloje prizus dalinosi kiti trys lenktynininkai.
Pirmųjų lenktynių metu antras finišavo Paulius Reisas su BMW, itin sėkmingai už savęs beveik visas lenktynes laikęs Ramūną Čapkauską su „Seat Leon Cupra TCR“. Pauliaus BMW, nors ir gerokai galingesniu varikliu (apie 600 AG), posūkiuose buvo akivaizdžiai lėtesnis už Ramūną, bet galimybės lenkti nesukūrė – ką prarasdavo posūkiuose, atkovodavo tiesiose atkarpose.
Antrosiose lenktynėse pirmas finišo liniją kirto Ramūnas Čapkauskas ir rodėsi, jog jo diena tapo geresne, tačiau po teisėjų skirtos baudos jis nusirito į antrąją poziciją, pirmą užleidęs tam pačiam Pauliui Reisui, kuris ir išvažiavo namo pelnęs daugiausiai taškų.

  1. Paulius Reisas, BMW E30, 18 taškų

  2. Ramūnas Čapkauskas, Seat Leon Cupra TCR, 15 taškų

  3. Edvinas Einikis, Audi S4, 12 taškų


„Time Attack“ – greičiausio rato lenktynės
Pirmose „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse, kurios vyko prieš 10 metų, dalyviai dėl pozicijų trasoje nekovojo – vyko tik greičiausio rato varžybos. Per dešimtmetį įvyko natūrali evoliucija – pradžioje dalyviai buvo išskirti pagal automobilio paruošimą į „Street“ ir PRO grupes. Vėliau, iš PRO lenktynininkų išaugo RACE čempionatas. Bet „Time Attack“ disciplinos organizatoriai nepamiršo, dar ir šiandien čia galima varžytis su specialiai lenktynėms neparuoštu automobiliu, tiesa, kiek sulėtintoje, saugesnėje trasoje.
Greičiausią ratą „Time Attack“ rungtyje įsuko PRO grupėje važiavęs Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ – 1.11.692. Dėl šalto asfalto, o vėliau ir dėl šlapios trasos lenktynininkas nepriartėjo prie „Nemuno žiedo“ trasos rekordo, nors tokį rezultatą jam prognozavo organizatoriai. Rekordas vis dar priklauso Dainiui Matijošaičiui, kuris praėjusiais metais trasą įveikė per 1:10.126.
Tuo tarpu greičiausias „Street“ – standartinių automobilių klasėje – buvo Dainius Kablys su „Mitsubishi Lancer Evo X“. Jo laikas – 1:21.421.
Paskutiniam etapui – į Estiją
Šių metų „Autoplius.lt Fast Lap“ čempionatą sudaro keturi etapai. Finišavus trečiajam, daluyviai ims ruoštis ketvirtam. O jis vyks puikioje Pernu miesto lenktynių trasoje Estijoje. Ir kiek netikėtu metu – nuo medžių jau krentant lapams, spalio šeštą dieną.

GALERIJA


Didžiausia drama šių metų Lietuvos žiedinių lenktynių pasaulyje įvyko Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasoje, kur šiek tiek po vidurnakčio finišavo Naktinės Lenkynės 420 lenktynės, tapusios netikėtinai įtemptu finišu trečiajame „Autoplius.lt Fast Lap“ etape.
Dramatiškas finišas
Į paskutinį lenktynių ratą pirmi išvažiavo „Hermitrans“ komandos lenktynininkai. Nuo jų penkiomis sekundėmis atsilikdami – ir „222“ komandos sportininkai. Visa tai – nuvažiavus 4 valandas ir 19 minučių, arba 152 lenktynių ratus.
Bet finišo liniją jie kirto apsikeitę – „222“ priekyje, „Hermitrans“ atsilikę vos šešiomis dešimtosiomis! Tačiau, pasirodo, tai dar ne pergalė, nes sprendimas atsidūrė teisėjų rankose.
Mat paskutiniame rate, kai iki finišo linijos liko keli kilometrai, „222“ komandos lenktynininkas kiek agresyviai išsikovojo pirmąją poziciją. Bėgime tai būtų pavadinta darbu alkūnėmis.
Teisėjai ilgai nagrinėjo šią situaciją ir nutarė „222“ veiksmus trasoje „išskaičiuoti“ iš galutinio rezultato bei pirmąją poziciją sugrąžinti „Hermitrans“ komandai – Vyteniui Gulbinui ir Arūnui Gečiauskui. Lenktynininkai važiavo BMW M3 automobiliu
Ant nugalėtojų pakylos jie šampanu laistėsi su antrais likusiais „222“ komandos lenktynininkais: Adomu Petrovu, Igoriu Sidunovu, Justu Grendeliu ir Toms Berzins. Jie pilotavo „Volkswagen Scirocco“.
Tame pačiame rate lenktynes baigė ir trečiosios vietos prizininkai, ilgai lenktynėse pirmavę BMW M3 vairavę „Masneka motorsport“ lenktynininkai – Eimantas Nekrošius ir Tomas Dapšas. Juos nuo nugalėtojų skyrė 1 min. 32,848 sek.
„Night Race 420“
Lenktynininkai kalba, kad ištvermės lenktynės yra visiškai kitas žanras, nei aštuonių ar dešimties ratų sprinto varžybos. Taktika lemia svarbesnį vaidmenį, ištvermė taip pat. Ir svarbiausia – išvengti grubių klaidų ir sukti ratus kuo saugesniu ritmu.
Tačiau, lyg to būtų negana, ši užduotis lenktynininkams patiekta saulei jau nusileidus. Absoliučioje tamsoje sportininkai mato tik savo ir kitų automobilių šviesas, retsykiais geltonus švyturėlius įjungtus teisėjų postuose. Šie švyturėliai, ryškiai šviečiantys dalyvių startiniai numeriai ir dar keletas organizatorių įgyvendintų techninių sprendimų lėmė, jog tai tik antrosios nakties lenktynės Lietuvos žiedinių lenktynių istorijoje.
Nesėkmės
O pirmoji intriga lenktynėse ir buvo susijusi su praeitomis lenktynėmis. Gegužę surengtose lenktynėse triumfavusi „Neste Dream2drive“ komanda patyrė avariją ir pasitraukė iš lenktynių. Tuo metu komandos „Volkswagen Scirocco“ vairavo Martynas Sidunovas. Tapo aišku, kad „Night Race“ turės kitą nugalėtoją.
Iš lenktynių dėl įvairių priežasčių pasitraukė ir daugiau komandų – „Alfaklubas Valvoline Racing“, „Aktoled“, „Feniks garage“ ir t.t.
Lietuvos RACE lenktynių čempionatas
„Autoplius.lt Fast Lap“ yra vieninteliai Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato organizatoriai, todėl šeštadienį buvo skelbiami ir šalies čempionato etapo nugalėtojai. Jiems iki Lietuvos čempiono vardo liko tik vienas lenktynių etapas rudenį.
Žiedinių lenktynių dalyviai čempionate skirstomi į keturias klases pagal jų automobilių variklių darbinį tūrį – R1600, R2000, R3000 ir daugiau nei trijų litrų – R3000+. Pirmosios dvi klasė lenktyniauja drauge. Vieną dieną vyksta po du klasių važiavimus, vadinasi, viso šešerios lenktynės.
Negana to, papildomos intrigos įneša taisyklėse numatytas punktas – pirmojo važiavimo dešimt greičiausių dalyvių startuoja veidrodiniu principu: nugalėtojas į antrą RACE išvažiuoja dešimtas, antros vietos prizininkas devintas ir t.t.
Sudėjus visos dienos rezultatus, skelbiame šio etapo nugalėtojus skirtingose klasėse.
R1600/R2000 klasės
Šių klasių bendri važiavimai pasižymi itin aštria kova. Trys greičiausi kvalifikacijos dalyviai tilpo į vieną sekundę, o važiavimuose kovojo įsirėmę vienas į kitą. Didžiausią potencialą laimėti rodė Julius Skirmantas, bet dar pirmų lenktynių metu starto finišo stabdymo zonoje jam nulūžo amortizatoriaus tvirtinimo elementas, lūžo ratas ir Julius tas lenktynes pabaigė kaip žiūrovas.
Kaip ir Laurynas Simonavičius, kurio „Honda Civic“ apsivertė pirmame posūkyje. Nei automobilis, nei vairuotojas incidento metu nenukentėjo.
O antrajam grupės RACE važiavimui automobilį Julius Skirmantas jau susitvarkė ir iš aštuonioliktos pozicijos pakilo net į antrąją. Tačiau ant nugalėtojų pakylos jis nelipo dėl neiškovoto nei vieno taško pirmame važiavime.
R1600 rezultatai


  1. Lukas Stanevičius, Honda CRX, 20 taškų

  2. Tomas Buškevičius, Honda Civic, 15 taškų

  3. Richardas Martinkevičius, Honda Civic, 12 taškų


R2000 rezultatai

  1. Karolis Gedgaudas, Honda CIvic, 20 taškų

  2. Andrius Keblys, Honda Civic, 13 taškų

  3. Eugenijus Dusevičius, Honda Civic, 11 taškų


R3000 klasė
Jei pirmose klasėse „einamiausia valiuta“ yra „Honda“ automobiliai, šioje klasėje beveik visi renkasi BMW, įskaitant visus tris nuo nugalėtojų pakylos. Bet vaizdas finiše galėjo būti visai kitoks, jei ne kelios avarijos. Visų pirma, stadiono posūkyje apsisukus Vaidotui Mitkui (jis taip pat kliudė ir Mantą Matukaitį), jau du stiprūs dalyviai praleido galimybę pelnyti svarbių taškų. Trasoje sukosi ir dar keli lenktynininkai – tai truputį neapskaičiuoto tempo ir aštrios kovos lietuje pasekmė.

  1. Ignas Domeika, BMW 330, 16 taškų

  2. Marius Survilas, BMW E30, 14 taškų

  3. Aurimas Mištautas, BMW 318i, 12 taškų


R3000+ klasė
Galingiausių ir greičiausių automobilių klasėje geriausią tempą rodė Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“, tačiau apie jį bendroje įskaitoje kalbėti negalime, nes laimėjęs pirmas lenktynes antrosiose jis nestartavo. Tad nugalėtojų pakyloje prizus dalinosi kiti trys lenktynininkai.
Pirmųjų lenktynių metu antras finišavo Paulius Reisas su BMW, itin sėkmingai už savęs beveik visas lenktynes laikęs Ramūną Čapkauską su „Seat Leon Cupra TCR“. Pauliaus BMW, nors ir gerokai galingesniu varikliu (apie 600 AG), posūkiuose buvo akivaizdžiai lėtesnis už Ramūną, bet galimybės lenkti nesukūrė – ką prarasdavo posūkiuose, atkovodavo tiesiose atkarpose.
Antrosiose lenktynėse pirmas finišo liniją kirto Ramūnas Čapkauskas ir rodėsi, jog jo diena tapo geresne, tačiau po teisėjų skirtos baudos jis nusirito į antrąją poziciją, pirmą užleidęs tam pačiam Pauliui Reisui, kuris ir išvažiavo namo pelnęs daugiausiai taškų.

  1. Paulius Reisas, BMW E30, 18 taškų

  2. Ramūnas Čapkauskas, Seat Leon Cupra TCR, 15 taškų

  3. Edvinas Einikis, Audi S4, 12 taškų


„Time Attack“ – greičiausio rato lenktynės
Pirmose „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse, kurios vyko prieš 10 metų, dalyviai dėl pozicijų trasoje nekovojo – vyko tik greičiausio rato varžybos. Per dešimtmetį įvyko natūrali evoliucija – pradžioje dalyviai buvo išskirti pagal automobilio paruošimą į „Street“ ir PRO grupes. Vėliau, iš PRO lenktynininkų išaugo RACE čempionatas. Bet „Time Attack“ disciplinos organizatoriai nepamiršo, dar ir šiandien čia galima varžytis su specialiai lenktynėms neparuoštu automobiliu, tiesa, kiek sulėtintoje, saugesnėje trasoje.
Greičiausią ratą „Time Attack“ rungtyje įsuko PRO grupėje važiavęs Arūnas Gečiauskas su „Mitsubishi Lancer Evo VIII“ – 1.11.692. Dėl šalto asfalto, o vėliau ir dėl šlapios trasos lenktynininkas nepriartėjo prie „Nemuno žiedo“ trasos rekordo, nors tokį rezultatą jam prognozavo organizatoriai. Rekordas vis dar priklauso Dainiui Matijošaičiui, kuris praėjusiais metais trasą įveikė per 1:10.126.
Tuo tarpu greičiausias „Street“ – standartinių automobilių klasėje – buvo Dainius Kablys su „Mitsubishi Lancer Evo X“. Jo laikas – 1:21.421.
Paskutiniam etapui – į Estiją
Šių metų „Autoplius.lt Fast Lap“ čempionatą sudaro keturi etapai. Finišavus trečiajam, daluyviai ims ruoštis ketvirtam. O jis vyks puikioje Pernu miesto lenktynių trasoje Estijoje. Ir kiek netikėtu metu – nuo medžių jau krentant lapams, spalio šeštą dieną.

GALERIJA


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų