REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos lenktynininkai mėgsta europietiškus, kartais japoniškus automobilius. Mažesnio darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėse dominuoja „Honda“, tarp galingesnių – BMW modeliai. Sparčiai populiarėja racionaliai įkainotos ir itin greitos TCR klasės mašinos. Tačiau „Dynami:t Energy“ komanda šį sezoną į lenktynes pasikinkys mūsų čempionatuose dar nematytus amerikietiškus ristūnus ir važiuos „Chevrolet Corvette“ superautomobiliu.
Amerikiečiai turi kiek kitokį suvokimą apie sportinius automobilius nei mes, europiečiai. Europiečiams yra svarbu nedidelis automobilio svoris, puikios valdymo savybės, manevringumas ir tik tada variklio galia. Amerikoje – atvirkščiai. Raumenys svarbiausi. Ne veltui sportiški amerikietiški automobiliai vadinami „muscle car“ – raumeningaisiais automobiliais. Pagrindiniai bruožai – milžiniško darbo tūrio varikliai ir technologiškai atsilikusios važiuoklės, sunkiai susitvarkančios su ta galia.

Lietuvos lenktynininkai mėgsta europietiškus, kartais japoniškus automobilius. Mažesnio darbo tūrio variklius turinčių automobilių klasėse dominuoja „Honda“, tarp galingesnių – BMW modeliai. Sparčiai populiarėja racionaliai įkainotos ir itin greitos TCR klasės mašinos. Tačiau „Dynami:t Energy“ komanda šį sezoną į lenktynes pasikinkys mūsų čempionatuose dar nematytus amerikietiškus ristūnus ir važiuos „Chevrolet Corvette“ superautomobiliu.
Amerikiečiai turi kiek kitokį suvokimą apie sportinius automobilius nei mes, europiečiai. Europiečiams yra svarbu nedidelis automobilio svoris, puikios valdymo savybės, manevringumas ir tik tada variklio galia. Amerikoje – atvirkščiai. Raumenys svarbiausi. Ne veltui sportiški amerikietiški automobiliai vadinami „muscle car“ – raumeningaisiais automobiliais. Pagrindiniai bruožai – milžiniško darbo tūrio varikliai ir technologiškai atsilikusios važiuoklės, sunkiai susitvarkančios su ta galia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos trasose - Chevrolet Corvette (6)


Kad ir kaip JAV automobilių gamintojai patobulėjo, kad jau atrado nepriklausomas galines važiuokles ir išmoko reguliuoti pakabas, kad automobiliais gali būtų ne tik itin greitai įveikti ketvirtį mylios, bet ir lėkti posūkiais, mitas dėl prastai valdomų mašinų iš už Atlanto vis dar gajus. Tačiau „Dynami:t Energy“ ekipa lenktyniaudama Baltijos šalių trasose su „Chevrolet Corvette“ modeliu yra pasiruošusi šį mitą sugriauti.
„Aklai šio modelio nepirkome, ilgai domėjomės. Nustebome pamatę, koks jis gali būti greitas lenktynių trasose. Įvairiuose testuose šie modeliai neatsilieka nuo pačių greičiausių „Porsche“, - rėžė lenktynininkas Mantas Matukaitis ir pradėjo aiškinti plačiau.
„Pradėjus domėtis giliau, pamatėme, kad tai tikrai puikiai lenktynėms subalansuotas modelis. Jis yra lengvas, turi aliuminio kėbulą. Variklis įmontuotas žemai, taigi jis turi žemą svorio centrą, be to, jėgainė turi sauso karterio sistemą, kuri neleidžia alyvai taškytis ir išlaiko puikų variklio tepimą bet kokiose situacijose. Taip pat kuro bakas jau iš gamyklos yra su pertvaromis, kas užtikrina sklandų kuro tiekimą varikliui greituose posūkiuose. O dar čia priekinėje ašyje yra dvigubų šakių pakaba, tad „Corvette“  atrodo puikiai paruošta lenktynių trasai jau gamykloje“, - išaiškino lenktynininkas. Pavyzdžiui, kultinės britų televizijos laidos apie automobilius „Top Gear“ bandymų trasoje ji buvo greitesnė net už „Pagani Zonda“.

REKLAMA

Lietuvos trasose - Chevrolet Corvette (1)


„Dynami:t Energy“ komandos garaže atsirado antra pagal galingumą „Corvette Z06“ versija. Mantas Matukaitis sako, kad būtent ši versija labiau tinka lenktynėms, nes galingiausia ZR1 modifikacija yra gerokai sunkesnė, be to, turi daugiau sudėtingų komponentų, kuriuos prieš važiuojant į trasą reikėtų stipriai modifikuoti. Tuo tarpu šiai Z06 versijai šiemet tebus sumontuota būtiniausia saugumo įranga ir amortizatoriai. Šie modeliai patikimi it garo variklius turintys garvežiai, tad mažinti visų mašinos komponentų atsparumą nebūtų protinga.
Nors tai nėra galingiausia versija, galios šiai mašinai toli gražu netrūksta. Vis tik tai amerikiečių kūrinys, tad ir variklis, kaip ir priklauso – milžiniškas it atominis reaktorius lyginant su europiniais standartais: po gaubtu 7 litrų V8 motoras, pasiekiantis 512 AG ir 637 Nm sukimo momentą. Mantas Matukaitis sako, kad šis agregatas moka ne tik sukurti didelį greitį, tačiau savo skambesiu jis pajėgus užgožti smarkiausią perkūniją. Tarp minusų – jis pasižymi tanklaivio apetitu. Tačiau tai, pasak atleto – mažiausia problema.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos trasose - Chevrolet Corvette (2)


„Taip jau nutinka, kai pradedi bendradarbiauti su degalinių tinklu, aplinkoje padaugėja V8 tipo variklių. Mūsų šeimoje atsirado amerikietiškas „Ford Mustang GT“, o lenktyninių mašinų garaže – „Chevrolet Corvette“, - juokėsi „Dynami:t Energy“ komandos pilotas, šį sezoną pasirašęs partnerystės sutartį su „Baltic Petroleum“. „Labai džiaugiuosi, nes būtent šios degalinės visada yra pakeliui mano kasdieniuose maršrutuose, o jose galiu rasti ir E85 ir 98 oktano benzino“, - pridėjo.
„Dynami:t Energy“ komandos meistrai automobilio paruošimo darbais bus užsiėmę iki gegužės mėnesio. Mašinai reikia įstatyti naują variklį, sumontuoti visą saugumo įrangą ir surasti 12 sportinių 12-os colių pločio ratlankių – komanda važiuos plačiausiomis padangomis čempionate.
O gegužės 18 dieną pirmosiomis „Ring Challenge“ varžybomis Kačerginės Nemuno žiede prasidės lenktynių sezonas. Su „Chevrolet Corvette“ „Dynami:t Energy“ komanda lenktyniaus Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate ir „Aurum 1006 km“ lenktynėse Palangoje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų