Ekskursija po „Mercedes Benz“ muziejų

Dar prieš išvykdami į Frankfurto automobilių parodą, atsivertėme žemėlapį ir ieškojome automaniškų objektų, kuriuos būtų verta aplankyti ir kurie būtų ne toliau kaip 200 kilometrų nuo Frankfurto. Mūsų akiratyje iškart atsidūrė Štutgarto miestas – „Porsche“ ir „Mercedes Benz“ gimtinė.
Paskaitę atsiliepimus ir išklausę jau šiuose muziejuose buvusių automanų istorijų – nusprendėme aplankyti ne „Porsche“, bet „Mercedes Benz“ muziejų, kuris yra žymiai didesnio ploto ir už storų sienų slepia žymiai didesnį kiekį automobilių.
Pravažiuoti ar nepastebėti didžiulio komplekso tiesiog neįmanoma. Šalia „Mercedes Benz“ gamyklos esantis muziejus, o tiksliau – įėjimas į muziejų, primenantis rotorinį variklį, buvo pastatytas 2006 metais.
Nuo pat pirmųjų šio muziejaus atidarymo dienų, „Mercedes Benz“ automobilių ekspoziciją sudaro maždaug 160 skirtingų modelių, kurių dėka vokiečių kompanija siekia papasakoti „Mercedes Benz“ istoriją.
Milžiniška automobilių ekspozicija išdėstyta per kelis aukštus. Kiekvienas aukštas skirtas tam tikrai „Mercedes Benz“ automobilių erai, tačiau įkėlus koją į liftą ir pakilus į aukščiausią muziejaus aukštą, vėliau prieš jūsų akis atsiveria pačių pirmųjų „Mercedes Benz“ modelių ekspozicija, leidžianti artimiau susipažinti su pirmaisiais bandymais sukurti automobilį.
„Daimler Reitwagen“ – pirmasis, šviežiai įkurtos kompanijos produktas. Nors tai nėra automobilis, tačiau tai buvo pirmasis žingsnis link išradimo, kuris pakeis viso pasaulio gyventojų gyvenimą. Vis dėlto, „Daimler Reitwagen“ į istorijos knygas pateko kaip pirmasis motociklas.
„Daimler Stahlradwagen“ – antrasis Gottliebo Daimlerio kūrinys, kuris buvo pirmą kartą pristatytas 1889 metų rudenį, Paryžiaus automobilių parodoje.
Tris ratus, variklį ir gebėjimą važiuoti į priekį be arklio sudomino ne tik gausų kiekį Paryžiaus automobilių parodos lankytojus, bet ir Armandą Peugeot. Žmogų, kuris gavęs leidimą iš Gottliebo Daimlerio pradėjo automobilių gamybą Prancūzijoje. Būtent Armando Peugeot dėka buvo padėti labai rimti pamatai Prancūzijos automobilių industrijai.
„Benz Victoria“ – pirmasis Karlo Benzo sukurtas automobilis. Pirmą kartą pristatytas 1892 metais, iškart sulaukė didžiulio susidomėjimo Vokietijoje. Per vienerius metus Karlas Benzas pardavė maždaug 20 „Victoria“ vienetų.
Pirmasis automobilis turėjo 1.7 litro variklį, kuris išvystė vos 3 arklio galias. Su šiuo motoru „Benz Victoria“ galėjo pasiekti 18 km/val. maksimalų greitį.
1899 metai – po truputėlį automobilių liga užsikrečia vis daugiau žmonių ir verslininkų. Tačiau, kol visame pasaulyje, o tiksliau – Europoje, didžioji dauguma automobilių gamintojų dar tik pradeda dirbti, Vokietijoje įsikūrusi „Mercedes Benz“ tęsė įvairiausius eksperimentus.
1899 metais „Mercedes Benz“ pristatė naują modelį – „Dos-a-Dos“. Vizualiai jis mažai kuo skyrėsi nuo kitų „Mercedes Benz“ ar pasaulio automobilių, tačiau jis turėjo vieną išskirtinę savybę. „Dos-a-Dos“ turėjo pirmąjį pasaulyje opozicinį variklį, kuris išvystė vos 5 arklio galias ir leido šiam mažyliui pasiekti 35 km/val. maksimalų greitį.
Trys „Mercedes Benz“ variklių tipai. 1-asis – 1899 metais pristatytas dviejų cilindrų benzininis variklis. V formos benzinu varomas agregatas buvo vos 0.5 litro darbinio tūrio, išvystė 1,5 arklio galios ir svėrė 61 kilogramą.
Pirmasis pasaulyje opozicinis variklis iš arti. Kaip ir minėjome anksčiau, šis agregatas buvo pristatytas 1899 metais ir išvystė 5 arklio galias. Dviejų cilindrų, 1,7 litro darbinio tūrio motoras svėrė net 110 kilogramų. Palyginimui, naujas 4.0 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų „Mercedes Benz“ motoras sveria 209 kilogramus.
Ir paskutinis „Mercedes Benz“ pasididžiavimas – 4 cilindrų, 2.5 litro darbinio tūrio benzininis motoras. 1894 metais pristatytas agregatas išvystė 5.8 arklio galios.
Nežinome dėl kokių priežasčių, tačiau į „Mercedes Benz“ automobilius šis motoras buvo pradėtas vos po keturių metų – 1898 metais.
Rytoj pasirodysiančioje antroje „Mercedes Benz“ muziejaus ekskursijos dalyje parodysime jums dviejuose esančią automobilių ekspoziciją, kurią sudaro 1910 – 1940 metais pagaminti automobiliai.