Naujienos

„Emission Analytics“: „Biodegalų teikiama nauda – kvestionuotina“

Automobiliams skirti biologinės kilmės degalai, teoriškai, turi prisidėti siekiant sumažinti bendras CO2 emisijas visoje Europoje. Vadovaujantis Europos Sąjungos direktyvomis, dyzeliniuose degaluose maksimalus biodegalų (etanolio) kiekis turi būti 7 proc. , o benzine – 10 proc.

„Emission Analytics“ siekdama sužinoti biodegalų teikiamą naudą, atliko išsamius tyrimus, kuriuose išbandė įvairių rūšių biodegalus.

Išbandžius įvairių rūšių biodegalus, pirmiausia nustatyta, kad, vidutiniškai, išmetamų teršalų kiekis automobilių išmetamosiose dujose pasikeičia nežymiai. Žodis „keičiasi“ šiame kontekste yra svarbus, nes jis indikuoja ne tik sumažėjimą. Kai kurių išmetamųjų teršalų kiekis, naudojant E10 benziną, netgi padidėjo.

Antroji išvada buvo ta, kad išmetamų teršalų kiekis gana smarkiai skyrėsi priklausomai nuo automobilio ir jame sumontuoto variklio, todėl analitikai teigė, kad apie biodegalų naudą apskritai kalbėti neįmanoma, o jei ji ir būtų aptarta ir įvertinta, ji būtų minimali.

Kaip pavyzdį „Emissions Analytics“ pateikia populiarų E10 rūšies benziną. Perėjimas nuo E5 prie didesnio etanolio kiekio turinčio E10, Europoje buvo vertinamas kaip greitas būdas efektyviai pasiekti didelį bendrą CO2 emisijų sumažėjimą, nes jį galima lengvai platinti per esamą infrastruktūrą ir naudoti tiek lengvuosiuose automobiliuose, tiek sunkvežimiuose.

„Emissions Anlytics“ ištyrė E10 rūšies benziną 17 skirtingų gamintojų automobilių su benzininiais varikliais. Naudojant E10 benziną, išmetamo CO2 kiekis sumažėjo vidutiniškai 0,5 proc. Tačiau rezultatai labai skyrėsi, priklausomai nuo to, su kokiu automobiliu jie buvo išbandyti.

Geriausius rezultatus parodžiusiame modelyje išmetamo CO2 kiekis sumažėjo 6,3 proc., o kituose CO2 emisijos padidėjo net 7,1 proc. Automobilių, kurių emisijos buvo matuojamos, atitiko „Euro 5“ arba „Euro 6“ taršos standartus bei buvo bandomi Europos Sąjungoje sertifikuotomis bandymų procedūromis.

Kita išvada – dėl mažesnio energijos vartojimo efektyvumo šiek tiek padidėjo E10 benzino suvartojimas (vidutiniškai 1,2 proc.). Tačiau ir šiuo atveju tarp konkrečių bandytų automobilių buvo labai didelis skirtumas.

Vis dėlto, tyrimo autorius nustebino tai, kad naudojant E10 benziną azoto oksidų (NOx) išmetimas gerokai padidėjo – vidutiniškai net 16,6 proc. Anglies monoksido (CO) išmetimas sumažėjo vidutiniškai 4,5 proc.

Apibendrinant, galima daryti išvadą, kad E10 benzino išmetamo CO2 kiekis sumažėja beveik nežymiai. Jis turėtų būti daug didesnis, kad kompensuotų padidėjusį išmetamų NOx kiekį, kuris labiausiai prisideda prie pablogėjusios oro kokybės dideliuose miestuose, kurią paprastai lemia per didelė azoto dioksido (NO2) koncentracija.

Be to, į šį skaičiavimą neįtrauktas bioetanolio gamybos metu išmetamų teršalų kiekis.

Back to top button