REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Šiuo metu Europos Sąjungoje yra 300 tūkst. viešojo įkrovimo stotelių, tačiau Europos Parlamento nariai tik dabar suprato, jog iki 2030 m. šis skaičius turi išaugti iki net 6,8 mln.


Šiuo metu Europos Sąjungoje yra 300 tūkst. viešojo įkrovimo stotelių, tačiau Europos Parlamento nariai tik dabar suprato, jog iki 2030 m. šis skaičius turi išaugti iki net 6,8 mln.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Daugelyje ES šalių, elektros energijos infrastruktūra plėtojama labai lėtai. Iš maždaug 300 000 viešųjų įkrovimo stotelių pusė jų yra tik dviejose šalyse – Vokietijoje (60 000) ir Nyderlanduose (90 000). Šios dvi šalys užima mažiau nei 10 proc. visos ES teritorijos. Kita pusė visų įkroviklių išsibarstę likusiose 25 šalyse.

REKLAMA

Europos elektromobilių gamintojų asociacijos duomenimis, atotrūkis tarp gerai išvystytą elektromobilių infrastruktūrą turinčių ir atsiliekančių šalių yra didžiulis. Pavyzdžiui, Nyderlanduose – labiausiai išvystytą infrastruktūrą turinčioje šalyje – yra beveik 1 600 kartų daugiau įkrovimo punktų nei silpniausiai išvystytą infrastruktūrą turinčioje šalyje (Kipre, kur yra tik 57 įkrovimo punktai). Vien tik Nyderlanduose yra tiek įkrovimo taškų, kiek kitose 23 ES valstybėse narėse kartu sudėjus.

REKLAMA
REKLAMA

Norint 55 proc. sumažinti lengvųjų automobilių išmetamo CO2 kiekį, iki 2030 m. reikėtų atidaryti iki 6,8 mln. viešųjų įkrovimo taškų. Kitaip tariant, per mažiau nei 10 metų šioje srityje turime pasiekti daugiau nei 22 kartus didesnį augimą. Ir tai vargu ar yra įmanoma.


Europos Parlamento Transporto ir turizmo komiteto (TRAN) nariai patvirtino Europos Parlamento įgaliojimus derėtis dėl spartesnio alternatyvių degalų infrastruktūros diegimo. Šio pasiūlymo tikslas – skatinti didesnį lengvųjų automobilių, sunkvežimių, traukinių ir orlaivių įkrovimo ir alternatyvaus (elektra ar vandeniliu) degalų papildymo stotelių diegimą ir skatinti tvarių transporto priemonių įvedimą į eismą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

EP nariai susitarė nustatyti minimalius privalomus nacionalinius alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo tikslus ir paprašys ES šalių iki 2024 m. pateikti planus, kaip tai pasiekti. Priimtame pasiūlyme numatyta, kad iki 2026 m. pagrindiniuose ES keliuose bent kas 60 km turės būti įrengtos elektromobilių įkrovimo stotelės. Sunkvežimiams ir autobusams tie patys reikalavimai bus taikomi iki 2026 m., tačiau tik pagrindiniuose kelių tinkluose.


Europos Parlamento nariai nori, kad sunkvežimių įkrovimo stotelės būtų greičiau įdiegtos saugiose ir patikimose automobilių stovėjimo aikštelėse: dvi įkrovimo stotelės nuo 2028 m., o ne viena nuo 2031 m., kaip siūlo Europos Komisija. Išimtys būtų taikomos tik atokiausiems regionams, saloms ir mažo eismo intensyvumo keliams. Priešingai nei siūlo Europos Komisija, EP nariai taip pat nori, kad pagrindiniuose ES keliuose būtų įrengta daugiau vandenilio degalinių (ne kas 150 km, o kas 100 km) ir kad tai būtų padaryta greičiau – ne iki 2031 m., o iki 2028 m.

REKLAMA

Tokių iniciatyvų žavesys yra tas, kad EP nariai sėdėdami prie stalo nusprendžia, ką reikia padaryti, ir vėliau pareiškia, kad tai yra ne jų reikalas, kaip tai reikia padaryti. Tai paliekama spręsti tik atskiroms valstybėms narėms, kurios turi pateikti joms planą, kaip kiekviena šalis nori įgyvendinti šiuos pasiūlymus.



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų