REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Artūras Kudarauskas
Vasario 28, 18:00 baigėsi patrumpinti Formulės 1 priešsezoniniai bandymai. Komandos bandė išsiaiškinti ką per žiemą pavyko pasiekti joms pačioms, kiek smėlio maišų vežėsi varžovai ir ką dar galima bus nuveikti iki sezono pradžios už dviejų savaičių Australijoje.
Aš, tuo tarpu, bandžiau išsiaiškinti kiek naudingos medžiagos gavosi iš parsivežtų pikselių mišrainės. Spragsėdamas pele bandžiau į lentynėles sudėlioti komandų pajėgumus.
Apie (beveik) viską šitam (ilgam) rašinėlyje.
Bendri dalykai
Bandymai jau šeštus metus iš eilės vyksta Katalonijoje, Circuit de Catalunya trasoje. Komandos žino trasą kaip nuluptą, turi daug duomenų, o šiemet dar ir oras neblogas pasitaikė, išskyrus paskutinę dieną, kai buvo drėgna ryte, vėjuota ir vėsu – dieną.
Esminis šių metų akcentas, kad taisyklės praktiškai nesikeitė. Reiškia, kad komandos per žiemą, o realiai nuo maždaug sezono vidurio, o kai kurios ir dar anksčiau, ėmė dirbti ties ateinančio sezono bolidais, mokydamosis ar iš savo klaidų, ar pasisemdamos įkvėpimo iš kitų sėkmingo darbo. Kai kurie ekspertai manė, kad komandos neišradinės dviračio, užsiims savo esamų koncepcijų tobulinimu ir susitelks ties 2021 metais. Panašu, kad daugumą komandų nelabai klausė ką kalbėjo ekspertai ir nuėjo savo keliu.
Trasos įveikimo laikai (beveik) nieko nereiškia. Komandos slepia savo tikrą greitį kaip „Coca-Cola“ savo receptą. Na, bent jau bando. Analizuojant ratų įveikimo ratus, važiavimų ilgį, naudotas padangas galima susidaryti bendrą įspūdį kas, visgi, iš tiesų greičiausi, o kas tokiais tik nori būti. Bet tai jokiu būdu dar nereiškia nieko konkretaus, veikiau tam tikras tendencijas – „Ferrari“ porą pastarųjų sezonų pradėdavo kaip žiemos čempionai vien tik tam, kad patirtų pažeminimą Australijos kvalifikacijoje, o galų gale ir visam sezone.
Kiek apčiuopiamesnis komandos gero pasiruošimo naujam sezonui rodiklis – įveiktų ratų skaičius. Kuo daugiau – tuo geriau. Ir kiekvienas išvažiavimas į trasą vyksta pagal programą, kurioje n+k punktų. Daugiau ratų, daugiau išbandytų scenarijų – pakabos nustatymų, aero nustatymų, realių duomenų atitikimo simuliacijoms, mazgų patikimumo vykdant lenktynių simuliaciją ir pan.
Tačiau reikia turėti omeny, kad bolidai, kurie pasieks Australiją bus jau kiti žvėrys, nei bandyti Barselonoje. Visų bandymų metu gamyklose likę inžinieriai tobulino esamus sprendimus, o gamybos cechai intensyviai vynioja anglies pluoštą ir formuoja naujas dalis iki paskutinės minutės. Net ir varikliai dar pasikeis, pagal bandymuose surinktus duomenis. Vienų komandų pasikeitimai bus didesni, kitų mažesni, bet jie bus. Paradoksas, kad F1 bolidas savo galutinę formą pasiekia tik paskutinėse sezono lenktynėse, iki to laiko jis pastoviai evoliucionuoja. Realius žiemos darbo vaisius apčiuopiamai galima bus įvertinti Australijos kvalifikacijoje. Per pirmas tris lenktynes jau bus galima pastebėti aiškias naujo sezono tendencijas.
Prieš porą savaičių skelbiau savo ateinančio sezono komandų pajėgumų spėjimus. Iki sezono pradžios liko mažiau nei dvi savaitės, tad pats laikas paspėlioti iš naujo, tik šį kartą jau remiantis bandymų rezultatais. Kaip visada, iš patogios sofos eksperto pozicijos.


Artūras Kudarauskas
Vasario 28, 18:00 baigėsi patrumpinti Formulės 1 priešsezoniniai bandymai. Komandos bandė išsiaiškinti ką per žiemą pavyko pasiekti joms pačioms, kiek smėlio maišų vežėsi varžovai ir ką dar galima bus nuveikti iki sezono pradžios už dviejų savaičių Australijoje.
Aš, tuo tarpu, bandžiau išsiaiškinti kiek naudingos medžiagos gavosi iš parsivežtų pikselių mišrainės. Spragsėdamas pele bandžiau į lentynėles sudėlioti komandų pajėgumus.
Apie (beveik) viską šitam (ilgam) rašinėlyje.
Bendri dalykai
Bandymai jau šeštus metus iš eilės vyksta Katalonijoje, Circuit de Catalunya trasoje. Komandos žino trasą kaip nuluptą, turi daug duomenų, o šiemet dar ir oras neblogas pasitaikė, išskyrus paskutinę dieną, kai buvo drėgna ryte, vėjuota ir vėsu – dieną.
Esminis šių metų akcentas, kad taisyklės praktiškai nesikeitė. Reiškia, kad komandos per žiemą, o realiai nuo maždaug sezono vidurio, o kai kurios ir dar anksčiau, ėmė dirbti ties ateinančio sezono bolidais, mokydamosis ar iš savo klaidų, ar pasisemdamos įkvėpimo iš kitų sėkmingo darbo. Kai kurie ekspertai manė, kad komandos neišradinės dviračio, užsiims savo esamų koncepcijų tobulinimu ir susitelks ties 2021 metais. Panašu, kad daugumą komandų nelabai klausė ką kalbėjo ekspertai ir nuėjo savo keliu.
Trasos įveikimo laikai (beveik) nieko nereiškia. Komandos slepia savo tikrą greitį kaip „Coca-Cola“ savo receptą. Na, bent jau bando. Analizuojant ratų įveikimo ratus, važiavimų ilgį, naudotas padangas galima susidaryti bendrą įspūdį kas, visgi, iš tiesų greičiausi, o kas tokiais tik nori būti. Bet tai jokiu būdu dar nereiškia nieko konkretaus, veikiau tam tikras tendencijas – „Ferrari“ porą pastarųjų sezonų pradėdavo kaip žiemos čempionai vien tik tam, kad patirtų pažeminimą Australijos kvalifikacijoje, o galų gale ir visam sezone.
Kiek apčiuopiamesnis komandos gero pasiruošimo naujam sezonui rodiklis – įveiktų ratų skaičius. Kuo daugiau – tuo geriau. Ir kiekvienas išvažiavimas į trasą vyksta pagal programą, kurioje n+k punktų. Daugiau ratų, daugiau išbandytų scenarijų – pakabos nustatymų, aero nustatymų, realių duomenų atitikimo simuliacijoms, mazgų patikimumo vykdant lenktynių simuliaciją ir pan.
Tačiau reikia turėti omeny, kad bolidai, kurie pasieks Australiją bus jau kiti žvėrys, nei bandyti Barselonoje. Visų bandymų metu gamyklose likę inžinieriai tobulino esamus sprendimus, o gamybos cechai intensyviai vynioja anglies pluoštą ir formuoja naujas dalis iki paskutinės minutės. Net ir varikliai dar pasikeis, pagal bandymuose surinktus duomenis. Vienų komandų pasikeitimai bus didesni, kitų mažesni, bet jie bus. Paradoksas, kad F1 bolidas savo galutinę formą pasiekia tik paskutinėse sezono lenktynėse, iki to laiko jis pastoviai evoliucionuoja. Realius žiemos darbo vaisius apčiuopiamai galima bus įvertinti Australijos kvalifikacijoje. Per pirmas tris lenktynes jau bus galima pastebėti aiškias naujo sezono tendencijas.
Prieš porą savaičių skelbiau savo ateinančio sezono komandų pajėgumų spėjimus. Iki sezono pradžios liko mažiau nei dvi savaitės, tad pats laikas paspėlioti iš naujo, tik šį kartą jau remiantis bandymų rezultatais. Kaip visada, iš patogios sofos eksperto pozicijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mercedes-AMG Petronas F1 Team W11, #77 Valtteri Bottas


Mercedes-AMG Petronas F1 Team
Vienu sakiniu: DAS auto.
Mercedes, tradiciškai, stengiasi visus nuraminti, kad nebus čia jokio dominavimo, kad pas juos aibė problemų, kad nežinia kaip čia gavosi pasiruošti naujam sezonui. Žodžiu, vienos bėdos. Ir tada ramiai parodo geriausius laikus pirmą bandymų dieną, o trečią ir absoliučiai geriausią bandymų rezultatą, kai komandos dar realiai, net rimtai nespaudžia savo bolidų. Jeigu iš tikro Mercedes taip spaudė su balastu, tai galima ramiai pradėti laukti 2021 metų, nes kaip ir viskas aišku.
Ir bandymų bomba – Dual Axis Steering (DAS) sistema, kuri traukiant / stumiant vairą leidžia mechaniškai keisti priekinių ratų išvirtimą. Mercedes ties šia sistema dirbo daugiau nei metus laiko. FIA šitą sistemą uždraudė ateinančiam sezonui. Kiek suprantu, Mercedes jau turi FIA palaiminimą šitos sistemos naudojimui, nes kokio velnio FIA būtų tokią sistemą uždraudusi 2021 metų sezonui, jeigu nežinotų apie jos egzistavimą? Sistemos nauda – priekinių padangų temperatūros geresnis reguliavimas (šildymas tiesiosiose), potenciali nauda – kvalifikacija ir restartai po saugos automobilio. Ir dar velniai žino kas. Gal ir aerodinamikai kiek pagelbėja.
Vienintelis nerimą keliantis ženklas – neaiškus variklių patikimumas. Su problemomis susidūrė tiek gamyklinė komanda, tiek komandos klientės. Bet ar tai tikras nerimas, ar Mercedes tiesiog bandymuose nusprendė išbandyti iki kokios ribos galima drožti variklius – žino tik pati Mercedes. Manau, kad, visgi, pastarasis variantas, o Toto žaidžia 4D šachmatus. Mercedes varikliai hibridinėje eroje buvo neužmušami. Kažin ar Mercedes pamiršo kaip gaminti variklius. Po bandymų Mercedes turi aiškius atsakymus, kas būtent nepaėjo su varikliais ir tas klaidas ištaisys.
Pilotai per bandymus buvo tokie ramūs, kokie gali būti serijinės komandos-nugalėtojos pilotai. Veiduose olimpinė ramybė su tramdoma šypsena. Jeigu bolidas toks geras, kaip atrodo, tai Lewis Hamilton pasiims savo rekordinį titulą. Vienintelis Valtteri šansas pakovoti dėl titulo – visiškas susitelkimas nuo pat pirmų lenktynių ir Lewis nesėkmių laukimas. Bet kol kas viskas būdavo atvirkščiai – Valtteri sužiba retai ir išnyksta, o Lewis sezono eigoj įsivažiuoja ir nepalieka šansų. Be to, Mercedes labai labai nori, kad Lewis pasiektų septintą čempiono titulą ir dar bent porai metų liktų komandoje iki absoliutaus rekordo pasiekimo. Su Mercedes.
Bijau, kad sporto laukia dar vienas nuobodus sezonas. Gal ne toks nuobodus kaip kokie 2014 bet kažin ar įdomesnis už 2019. Žinoma, čia tik bandymai, ir dar neskubėčiau anksčiau laiko kabinti medalių, jeigu iš tikro Mercedes varikliai pradės rūkti. Bet net jei ir ruks, tai Mercedes greitai šitą bėdą išspręs. Tai tie medaliai, kol kas, patys matuojasi. Ir, be abejo, manau, kad Mercedes bandymuose važiavo su pilnais bakais ir dar gal balasto kokio įsimetę. Tikras greitis bus Australijoj kvalifikacijoj. Tradiciškai.
Ilgai čia gavosi. Bet ir Mercedes dominavimas netrumpas.

REKLAMA

Scuderia Ferrari Mission Winnow SF1000, #16 Charles Leclerc


Scuderia Ferrari Mission Winnow
Vienu sakiniu: Ai, čia biški variklį iš naujo sukūrėm, žinai, bet tai nieko tokio.
Jeigu „Mercedes“ savo bandymų bombą numetė pirmą dieną, tai „Ferrari“ paskutinę. O tiksliau FIA, kuri likus dešimt minučių iki bandymų pabaigos paskelbė, kad su „Ferrari“ varikliu praeitais metais kažkas ten tokio nelabai gerai buvo. Ir „Ferrari“ šiam sezonui atsivežė visiškai naują variklį. Ir tas variklis, gali būti, sezono pradžioje sulauks ypatingo dėmesio. Ir gali būti, kad „Ferrari“ jį intensyviai tobulins, nes variklio reglamentas 2021 metams stipriai nesikeis. Tai va tokios žinios iš variklių fronto. Tiesa, nepanašu, kad tas naujas variklis būtų toks labai jau blogas – nepatikimas ar silpnas, tiesiog kitoks, ir jam tobulinti dar, matyt, yra vietos.
„Ferrari“, taip pat perkūrė ir savo aerodinamiką, susitelkę į greičio paieškas posūkiuose. Atrodo, kad šitoj vietoj viskas pagal planą, nes bent jau statistika rodo, kad būtent „Ferrari“ greičiausiai įveikia posūkius. Problema su greičiu tiesiosiose. Jo ten nelabai yra. Prieš bandymus „Ferrari“ sakė, kad jie nebandys būti greičiausi bandymuose. Komandos klientės nerodo, kad ten kažkas tokio labai prasto su varikliu būtų. Tad arba „Ferrari“ prašovė su savo aerodinamikos koncepcija, arba tiesiog kantriai slepia greitį po kilimu, kaip tai eilę metų darė „Mercedes“.
Kas neramina, kad Mattia Binotto nerodė labai didelio entuziazmo visų bandymų metu. Pilotai irgi dideliu džiaugsmu nespinduliuoja. Ar gali Mattia rizikuoti visos Italijos spaudos rūstybe ir į Australiją atvažiuoti ne kaip favoritai? Gali būti, kad „Ferrari“ tikėjosi, kad „Mercedes“ ir „Red Bull“ neparodys nieko įspūdingo. Gali taip pat būti, kad Mattia bando žaisti Toto žaidimus ir tikrą greitį parodyti tik Australijoje kvalifikacijoje.
Jeigu „Ferrari“ talentingai slepia greitį – gali būti įdomu. Tačiau „Mercedes“ bandymų metu jau pažėrė dalį savo kozirių. Ir tie koziriai nežada nieko gero „Ferrari“ ar kitoms komandoms. Ir, kaip ir minėjau, neaiški komandos pilotų strategija. Tiek „Mercedes“, tiek „Red Bull“ turi savo favoritus. Vettelis gali stipriai pasirodyti, jeigu jam tiks bolidas. Jis turi stipriai pasirodyti, jeigu nori toliau lenktyniauti „Ferrari“ sudėtyje. Leclercas jau parodė, kad jis taip pat turi ambicijų ir nesileis stumdomas, o ilgametė sutartis tik dar labiau sustiprino jo poziciją komandoje.
„Ferrari“ po bandymų man užminė mįslę. „Ferrari“ aš tikėjau ir 2018, ir 2019, bet jie tą pasitikėjimą visiškai sugriovė. Ar šie metai gali būti pagaliau tie metai? Labai norėčiau, kad būtų, bet tikriausiai nelabai. Gali būti ir taip, kad sezono pradžia nebus pati geriausia, bet sezono eigoje komanda įsivažiuos, nes tiek pilotai norės įrodyti savo, tiek Mattia, kad jis sugeba organizuoti komandą tiems legendiniams kitiems metams.
Arba „Ferrari“ atvažiuos į Australiją ir visus nušluos. Bet ne. Nors gal. Nors tikriausiai ne.

REKLAMA
REKLAMA

Aston Martin Red Bull Racing RB16, #23 Alex Albon


Aston Martin Red Bull Racing
Vienu sakiniu: „Red Bull“ suteikia sparnus – keliems etapams per metus.
„Red Bull“ padangėje be didesnių dramų. Bandymai praėjo daugiau-mažiau sklandžiai. Vienas „Honda“ variklis profilaktiškai išvežtas patikrai, ir tai tik dėl to, kad bazėje veikiantis analogiškas motoras (taip, būtent, „Honda“ bazėje esantis analogiškas motoras atkartoja realiai trasoje esančio motoro darbą) indikavo galimą gedimą. Kol kas variklių fronte ramu – „Honda“ ramiai progresuoja, didelio proveržio nėra, bet ir atsilikimo nuo lyderių kaip ir nematyt.
Buliai taip pat atnaujino ir priekinę važiuoklę, tikėdamiesi išlošti lėtuose posūkiuose. Atrodo, kad jų sprendimas veikia, bet Barselonoje „Ferrari“ atrodė dar geriau.
Komanda atrodo labai entuziastingai nusiteikusi. Toks jausmas, kad viskas veikia kaip priklauso. Bet čia yra tie keli bet. Ne pats didžiausias įveiktų ratų skaičius bandymuose. Paskutinę dieną Maxas Verstappenas bandė įveikė šlovės ratą su minkščiausiomis padangom bet iki geriausio bandymų rezultato pritrūko – trasoje buvo vėjuota ir vėsu, o pirmo bandymo metu paskutiniame posūkyje Maxas nusimetė, o antrame padangos jau buvo toli nuo savo optimalios kondicijos.
Ar pasiseks Maxui Verstappenui kovoti dėl čempiono titulo? Vargiai. Tai gali būti sezonas, kai Maxas vėl iškovos visas RBR pergales, Alexas Albonas galbūt pagaliau užlips ant podiumo, o jei neužlips – vasaros pertraukos ir Helmuto Marko keliai nežinomi. Nenustebčiau, jei Pierre Gasly ir Alexas Albonas pasidalins sezoną RBR, tik šį kartą atvirkščiai nei pernai.
Viską sudėjus – konstruktorių įskaitoj pritrūks Alexo Albono taškų. Nes iš top3 komandų kažkas turės būti 6-as, ir kol kas šita vieta rezervuota Alexui. Be abejo, galimas scenarijus, kad „Red Bull“ pagaliau pradės sezoną normaliai pasiruošę ir Maxas kovos dėl pergalių nuo pat sezono pradžios, o Alexas per žiemą atsikratys savo baimių ir sės už bolido vairo toks pats savim pasitikintis kaip Maxas. Jeigu bus taip – tai tikrai nebus sensacija, bet kad kiek netikėta – tikrai taip. Manau, kad realesnis variantas sezono pradžioj būti antra geriausia komanda, jei „Ferrari“ iš tikro turi problemų. O jei ne – ta pati solidi trečia, nedaug atsiliekant nuo lyderių. Ir čia gali pasireikšti vairuotojo talento svarba – Maxas gali atimti taškus iš „Ferrari“ ir net „Mercedes“, jei važiuos tobulai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

McLaren F1 Team MCL35, #4 Lando Norris


McLaren F1 Team
Vienu sakiniu: Kai viską darai gerai bet yra kas padaro gudriau.
Žiemos pertraukos metu iš „McLaren“ vienas po kito ėjo pranešimai spaudai apie naujas partnerystes (ir vos kelias pasibaigusias). Zakas Brownas pagaliau dirba tai ką geriausiai išmano – užsiima marketingu, o komandos valdymo funkcijas patikėjo savo srities profesionalams.
Be žinučių apie naujus partnerius iš „McLaren“ stovyklos buvo tylu. Bandymuose komanda taip pat neišsišoko. Iš akivaizdžių naujovių – siaura bolido nosis. Rezultatai bandymuose solidūs bet nepritrenkiantys. Na, ir naujas išdažymas – komanda vis dar ieško savo identiteto papajos ir mėlynos spalvos pagrindu.
Pilotai atrodo patenkinti nauju bolidu. Būtų dar labiau patenkinti jeigu ne (T)„Racing Point“ siurprizas, apie kurį vėliau. Realiai, komanda toliau tobulino savo bolidą, panašu, kad turėtų lenkti gamyklinę „Renault“ ir bandys kovoti dėl ketvirtos vietos. Sakau bandys, nes ketvirta vieta, kuri buvo beveik garantuota prieš prasidedant bandymams, dabar atrodo tolstantis taškas.
Gali būti, kad baigsis bromance tarp Norris ir Sainz, kai Norris pagaliau pradės rodyti solidžius rezultatus ne tik kvalifikacijoje bet ir lenktynėse. Vaikis yra pergalių mašina, o antrais metais su ta pačia komanda bus daug paprasčiau rodyti gerus rezultatus. Manau, kad tai bus viena artimesnių kovų tarp komandos draugų šitame sezone.
Atsižvelgiant į viską, „McLaren“ toliau bus solidi vidurio komanda, tačiau iki lemiamo šuolio link F1.25 dar šiek tiek truks, bet McLaren atsilikimas iki top komandų bus mažiausias nuo turbo-hibridinės eros pradžios ir gal net vienas kitas podiumas iškris.

REKLAMA

Renault F1 Team R.S.20, #3 Daniel Ricciardo


Renault F1 Team
Vienu sakiniu: Kai du kartus iš eilės lipi ant to pačio grėblio ir tikiesi, kad rezultatas bus kitoks.
„Renault“ šiemet slapukavo pristatydama naują bolidą, parodydama tik bolidą be nosies. Bandymuose komanda vienintelė pasirodė su tik testams skirtu juodu išdažymu. „Renault“ slėpė savo siauros nosies koncepciją, kurią nelabai buvo reikalo slėpti, nes panašiu keliu nuėjo kone pusė peletono komandų.
Įdomus faktas, kad erelio žvilgsnį turintys komentatoriai pamatė, kad naujas bolidas realiai naudoja tą patį, arba labai panašų, monokoką, kaip ir praeitais metais. Žmonių kalba šnekant – „Renault“ šiemet atsivežė praeitų metų bolido evoliuciją su, kaip jie teigia, ištaisytomis klaidomis. Man čia skamba pavojaus varpai dėl „Renault“ ateities sporte. „Renault“ oficialiai teigia, kad toks sprendimas skirtas susitelkti 2021 metams. Bet aš tuo labai abejoju, ir abejosiu tol, kol nebus oficialiai paskelbta, kad „Renault“ pasirašė naują Konkordo komercinę sutartį dėl dalyvavimo F1 iki 2025 metų. Tikrai nenustebčiau, kad „Renault“ vadovybė išjungs F1 projektui šviesą, jeigu sezono pradžia bus nuvilianti, nes rezultatų nėra, variklius perkančių komandų klienčių taip pat, tad kam leisti pinigus, ypač kai vidaus degimo variklių era politikų stumiama į paraštes.
Kitas dalykas – pilotai. Daniel Ricciardo į pašonę pasodino Estebaną Oconą. Ir čia yra toks mažytis niuansėlis. Oconas turėjo būti „Renault“ jau 2019. Cyrilas ir Toto jau buvo neoficialiai sukirtę rankomis, kad taip ir bus, kol visko nesujaukė rinkoje pasirodęs Ricciardo. Manau, kad Toto buvo mažų mažiausiai įsiutęs, kad Cyrilas Oconą paliko ant ledo, kai realiai visos kitos likusios vietos jau buvo užimtos. Šiemet Cyrilas skolą Toto turėjo grąžint. Ir čia auka liko Hulkenbergas – nieko labai blogo, bet nieko ir labai gero neparodęs, ilgiausiai be podiumo važiavęs F1 pilotas. Tai čia tokia povandeninė įžvalgėlė.
Danielis ir Estebanas turėtų būti dar viena lygiavertė pora. Oconui kiek sunkiau bus pradėti sezoną, nes praleidus sezoną nevairavus nieko jokiam čempionate reikės keleto lenktynių įsivažiuoti. Abiems tai bus jų tikrosios vertės įvertinimas – jei Ricciardo pakankamai stipriai nusileis Oconui, jo svajos apie patekimą į top komandą liks tik svajomis. Jeigu Oconas stipriai nusileis Ricciardo, jo sugrįžimas gali būti labai trumpas. Bet kol kas manau, kad pilotai kovos apylygiai ir tai bus labiau nepalanku Ricciardo, nei Oconui.
Bijau, kad „Renault“ su savo 2019 sezono bolido B versija šiemet teks kovoti ne su „Red Bull“, o su praeitų metų jų bolido interpretacija iš „Alpha Tauri“, ir, spėju, pralošti.

REKLAMA

Scuderia AlphaTauri Honda AT01, #10 Pierre Gasly


Scuderia AlphaTauri Honda
Vienu sakiniu: Neblogai kaip B komandai.
„Red Bull“ nusprendė, kad užtenka antrai komandai važinėtis be jokio aiškaus identiteto ir iš savo prekės ženklų portfelio ištraukė mados liniją „Alpha Tauri“. Žinojote, kad „Red Bull“ turi savo mados prekės ženklą? Aš irgi ne. Bet dabar platus F1 gerbėjų pasaulis apie tai sužinojo ir tai jau puikus „Red Bull“ marketingo pasiekimas, nei ratus sukantys „Toro Rosso“ reklamuojantys itlaiškus raudonus jaučius.
Kalbant apie bolidą, tai „Red Bull“ nenuėjo „Haas“ ar „Racing Point“ keliu ir bukai nenukopijavo praeitų metų pergalingo RB15 bolido, o veikiau pateikė savo interpretaciją ta tema. „Alpha Tauri“ Red Bull lenktynių schemoje taip pat augina ne tik pilotus, bet ir kitą personalą savo pagrindinei komandai, tad norima pamatyti ir koks jų galimas indėlis kuriant aerodinamiką ir kuriant kitus komponentus, kurie nėra gaunami iš motininės komandos. Ir taip, „Alpha Tauri“ viską kas galima gauti iš kitos komandos, šiuo atveju „Red Bull“, tą ir ima.
Matant, kad „Red Bull“ buvo stiprus bolidas, o abi komandos naudoja tuos pačius „Honda“ jėgos agregatus, komanda neturėtų būti patrankų mėsa ir reguliariai kovos dėl taškų. Gali būti, kad sezono pradžioje netgi bandys būti šalia „McLaren“ ar „Renault“. Bus vėl blykstelėjimų sezono metu, greičiausiai iš Pierre Gasly pusės, kuris Faenzos ekipoje jaučiasi komfortabiliai nejausdamas spaudimo. Daniil Kvyat irgi kartais būna greitas, tad komandos tikslas būti penkta komanda nėra visai iš piršto laužtas, tačiau tai priklausys ne tik nuo pačios komandos.
Manau, kad visgi sezono eigoje AlphaTauri pajėgumas gali po truputį kristi ir gerai pavyks atrodyti tik aukštikalnėse, kur Honda motoras kažkokiu būdu ne taip stipriai jaučia deguonies trūkumą, kaip kiti variklių gamintojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BWT Racing Point F1 Team RP20, #11 Sergio Perez


BWT Racing Point F1 Team
Vienu sakiniu: Rožinis „Mercedes“.
Komanda pakeitė ne tik pagrindinį komandos rėmėją į seną gerą BWT bet ir bolido koncepciją. Vietoj to, kad bandytų nukopijuoti Red Bull high-rake koncepciją, „Racing Point“ šiam sezonui tiesiog tobulai nukopijavo čempionišką „Mercedes W10“. Komanda suka uodegą, kad jie čia viską iš nuotraukų nukopijavo ir, kad čia nieko baisaus, ir „Mercedes“ čia tikrai tikrai niekaip neprisidėjo.
Problema tame, kad tam, kad kopija dar ir tinkamai veiktų, reikia žinoti tiek, kaip veikia aerodinamika, tiek kaip sudėlioti komponentus, kad viskas tinkamai šiltų, šaltų ir pan. Paprastai tariant be „Mercedes“ know-how gerų rezultatų nereiktų tikėtis. Tačiau RP20 važiuoja, ir dar kaip! Dėl to komandą konkurentai jau pravardžiuoja „TRacing Point“, o bolidą „Pink Mercedes“. Ir dar ne faktas, kad dėl tokio akiplėšiško kopijavimo nepradės skųstis FIA, ypač potencialūs konkurentai „McLaren“ ir „Renault“.
Čia, kaip visada, reikėtų šiek tiek konteksto kodėl „Racing Point“ taip staiga pradėjo giminiuotis su „Mercedes“. Lance Stroll, RP savininkas, neseniai įsigijo nemažą „Aston Martin“ kompanijos akcijų dalį. „Racing Point“ kitam sezone jau vadinsis „Aston Martin Racing“. „Aston Martin“ naudoja „Mercedes“ variklius, naudos ir lenktynių komanda. „Mercedes“ komandai, tuo tarpu, valdyba pasiūlė susirasti alternatyvius lėšų šaltinius, nes „Mercedes“ nesuinteresuota toliau investuoti į F1 komandą. Iš čia ir naujas „Mercedes“ rėmėjas Ineos. Plius, artėja biudžeto ribojimo laikotarpis. Spekuliuojama, kad siekiant apeiti biudžetų ribojimą „Mercedes“ kartu su „Racing Point“ kurs aerodinamiką abiems komandoms – „Mercedes“ pasiims geriausią variantą, o „Racing Point“ gaus antrą geriausią ir toliau tobulins savo jėgomis. Skamba fantastiškai? Tačiau spekuliuojama, kad būtent taip oro tuneliu dalijasi „Ferrari“ ir „Haas“. Laikas oro tunelyje yra ribotas, tad bet kokios papildomos valandos tunelyje yra vertos atkirptų sekundžių trasoje. Be abejo, tai tik spekuliacijos bet jeigu panašumai tarp komandų išliks ir 2021 metais, neturėtumėte nustebti.
Grįžtant iš užkulisių prie įvykių trasoje. Visa „Racing Point“ komanda norėjo, kad čempionatas prasidėtų čia ir dabar Barselonoje, bandymų metu. Įvairiais vertinimais komanda netgi gali būti lygiavertė lyderių top3. Tai drąsus vertinimas, bet W10 nebuvo pats prasčiausias bolidas, o jei dar tinkamai patobulintas arba bent jau nenutobulintas, tai tokie spėjimai turi pagrindo ir bent sezono pradžioje rožinės panteros gali kovoti ne dėl 7-os, o net ir dėl podiumo vietų.
Sergio Perez vėl turės šansą parodyti, kad yra nepelnytai pamirštas vidurio komandų gūdumoj. Manau, kad iš visų ne top3 komandų, būtent Sergio savo jėgomis gali iškovoti podiumą šiemet. Bolidas, abiejų pilotų ir komandos vertinimais, yra fantastiškas. Vienintelis inkariukas šitoj rožinėj svajonėj yra Lance Stroll niekaip nesugebantis kvalifikuotis arti komandos draugo. Taip, pakilti per daugiausiai pozicijų pirmo rato metu yra gražus pasiekimas, bet jis tik rodo, kad Lance nesugeba realizuoti viso bolido potencialo kvalifikacijos metu. Be abejo, taškai dalijami sekmadienį, tad Lance labai norės prie savo 2018 metų Baku taurės pridėti ir daugiau trofėjų. Ar jam tai pavyks – galbūt, jeigu problemų turės kitos komandos lyderės. Beje, Lance nesivelia į incidentus, viena vertus tai leidžia baigti daug lenktynių, tačiau kartu taip nekovodamas dažnai praranda pozicijas.
Klausimas tiktai kaip „Racing Point“ seksis tobulinti bolidą sezono eigoje, nes perprasti svetimą koncepciją reikia laiko, o juo labiau ją tinkamai tobulinti. Tačiau komanda iš Silverstoune jau ne kartą įrodė, kad jie gali tobulinti savo bolidą, tad gal pavyks ir su kopijuotu. „Racing Point“ laukia įdomus sezonas. Bent kol kas manau, kad „Racing Point“ grįš į porą metų apleistą F1.25 oazę ir sezoną užtikrintai baigs būtent ten – šalia top komandų, bet kartu ir atsiplėšus nuo likusių vidutiniokių.

REKLAMA

Alfa Romeo Racing ORLEN C39, #7 Kimi Räikkönen


Alfa Romeo Racing ORLEN
Vienu sakiniu: Tik širdies neužtenka.
„Alfa Romeo“ pernai visus nustebino neįprasta priekinio sparno konstrukcija, kuri turėjo generuoti out-wash. Šiemet komanda liko prie tos pačios koncepcijos, o dar ir padirbėjo prie galinio sparno. Tačiau galas tapo labai jautrus ir netoleruoja peržengtos ribos – tuo galėjo nemaloniai įsitikinti Antonio Giovinazzi tą patį galinį sparną sutrupindamas į barjerus bandymų metu, o ir kiti pilotai ne visada tilpdavo trasos ribose.
Robertas Kubica parodė greičiausią komandos rezultatą. Ar tai reiškia, kad „Alfa Romeo“ šiemet rimtai kaposis tarp vidurio komandų? Ar tai reiškia, kad Robertas Kubica keis kažką iš esamų pilotų kitam sezone? Bijau, kad abiem atvejais atsakymais – ne. Robertui reikėjo gero rezultato prieš lenkus ir Orlen, tad, tikėtina, su minkščiausiomis padangomis kvalifikaciniu režimu įveikė greitą ratą tik tam, kad visi liktų patenkinti.
Tiesa tokia, kad „Alfa Romeo“ lauks tiek sunkus sezono startas, tiek visas sezonas. Gali būti, kad sezono metu komanda nudardės kažkur šalia „Williams“. Pilotai irgi neaiškūs. Kimi važiuoja savo malonumui, klausimas kiek jam vilkimasis uodegoje teiks tą malonumą, ir kiek jis stengsis. Gali būti, kad sezono vidury / pabaigoje, jei bolidas bus prastas, tiesiog susipakuos daiktus ir į jo vietą sės Robert. Antonio, gi, sezoną pabaigė sėkmingai, tačiau ta avarija bandymuose gali kiek nubraukti pasitikėjimą savimi. Giovinazzi, mano akimis, yra vienas silpnesnių pilotų peletone, jo laimei, kad „Ferrari“ neturi ką sodinti į jo vietą, bent jau šiame sezone.
Man patinka „Sauber“ (na, dabar vadinasi „Alfa Romeo“, bet esmės tai nekeičia), viena iš retų komandų privatininkių, kuri neturi pergalės (na, jei skaičiuojant su BMW dalyvavimu, tai yra vienintelė to paties legendinio Robert Kubica pergalė), nors lenktyniauja jau beveik 30 metų. Tiek gali tempti tik iš meilės pačiam sportui. Panašu, kad šiemet pirmoji pergalė taip pat nenusimato. Pilotai irgi nelabai stabilūs, o suslėgtam vidurio komandų sumuštinyje, kurioje konkrečiai vietoje būsi lems ne tik technika, bet ir pilotai.
Pasvėrus ant svarstyklių tiek bandymų rezultatus, tiek žinant komandos situaciją, manau, kad šis sezonas nebus pats geriausias ir gali būti nurašytas į annus horribilis kategoriją.

REKLAMA

Haas F1 Team VF-20, #8 Romain Grosjean


Haas F1 Team
Vienu sakiniu: Kai yra geresnių kopijų nei tavo.
„Liberty Media“ labai labai nori, kad F1 čempionate dalyvautų komanda iš JAV. Ir tas noras išsipildė su Gene Haas įkurta „Haas“ komanda, kuriai vadovauja Guenter ‘Wanker’ Steiner. Tai mažiausia personalo skaičiumi komanda, kuri realiai savo bolido net nekuria, o perka visas leidžiamas įsigyti dalis iš „Ferrari“, tada formaliai kažką papaišo, nors viską į krūvą suklijuoja „Dallara“. Spekuliuojama, kad „Haas“ įkvėpimo labai stipriai semiasi iš praeito sezono „Ferrari“ kūrinių. Ir tas matoma plika akimi.
Tiesa, kopijos kokybė gana abejotina, nes komanda taip ir neišmoko dirbti su savo 2019 metų bolidu. Šiemet tikimasi, kad bėdos perprantant kaip dirba bolidas išspręstos ir komanda bus pajėgi dalyvauti kovoje dėl geriausios iš likusių komandos vardo. Deja, testai nenuteikia pozityviai. O dar „Racing Point“ geresnio bolido, geresnė kopija kaip reikiant gali sumaišyti „Haas“ kortas.
Pilotų klausimas taip pat ne paskutinėje vietoje. Kevinas Magnussenas tikriausiai yra agresyviausias pilotas rikiuotėje, tačiau tas jos agresyvumas ne visada virsta taškais, o neretai lenktyniniais incidentais. Romainas Grosjeanas reikalinga atitinkama atmosfera komandoje, kad jis galėtų tinkamai atsiskleisti. Pažiūrėjus porą „Drive to Survive“ sezonų atrodo, kad Romainas pastoviai patiria spaudimą komandoje, ir dėl to perdega. Šiemet „Haas“ komandoje viskas lieka po senovei, tad Romainas vėl bus greitas kol neperspaus, o Kevinas nebus toks greitas bet trasoje važiuos įrėmęs alkūnes į varžovus.
Tradiciškai pirmos sezono lenktynės turėtų būti geriausia galimybė su šviežia kopija susirinkti kiek galima daugiau taškų, o sezono eigoje nespėti tobulinti bolido ir dardėti peletonu žemyn. Manau, kad abi „Ferrari“ klientės kovos tarpusavyje dėl to, kas liks priešpaskutinė konstruktorių lentelės vietoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ROKiT Williams Racing FW43, #63 George Russell


ROKiT Williams Racing
Vienu sakiniu: Atsispirti nuo dugno.
Bandymus komanda pradėjo simboliniu gestu – pirma išvažiuodama į trasą. Tuo norėta parodyti, kad baigėsi praeitų metų chaosas ir komanda nusiteikusi rimtai dirbti. Trasoje „Williams“ naujų spalvų buvo apstu. Komandos bolidas įveikė nemažai ratų, buvo patikimas tiek, kiek nepavedė „Mercedes“ jėgainės – per bandymus komanda panaudojo juos net tris.
George Russell džiaugėsi, kad pagaliau turi bolidą, kuris bent kažkiek reaguoja į įvykius trasoje, tačiau lygiai taip pat tvirtai nukirto, kad „Williams“ vis dar lėčiausias bolidas rikiuotėje. Žiūrint į bandymų rezultatus, panašu, kad „Williams“ galų gale atsispyrė nuo dugno ir pradėjo judėti link galimybės kovoti dėl taškų ir patekimo į kvalifikacijos važiavimų antrą dalį. O iš ten jau ir taškai nebetoli.
Šiemet „Williams“ vėl liks paskutiniai, tačiau ne beviltiškai paskutiniai. George Russell turėtų iškovoti taškus. Taip taškus, o ne tašką. Latifi, gi, turės garbę tapti metų naujoku, ir, tikėtina, prasčiausiu peletono pilotu. Taip pat, per laisvąsias treniruotes „Williams“ turėtų išbandyti bent 2 skirtingi pilotai, jei ne visi 3. Ir visi jie užims George vietą, nes Nicolas turi nusipirkęs vietą ir tos vietos taip lengvai niekam neduos.
Atsargus optimizmas „Williams“ atveju. Labai optimistiniu scenarijumi, jei komanda tobulins bolidą sezono metu, netgi galėtų aplenkti „Haas“ ir „Alfa Romeo“ sezono pabaigoj. Bet, manau, iškovojus taškus bus susitelkta į darbą ties 2021 metais.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų