REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ribotos laidos modelius šiais laikais gamina beveik kiekvienas automobilių gamintojas. Tačiau šiandien gaminami ribotos laidos modeliai nuo tų, kurie buvo gaminami prieš 30 metų skiriasi kardinaliai. Ne tik koncepcija, bet ir pateikimu.
Pačius įspūdingiausius ir įdomiausius ribotos laidos modelius gamina ne vokiečiai, amerikiečiai ar japonai, o italai. Tiek „Alfa Romeo“, tiek „Lancia“, tiek „Fiat“ buvo sukūrę ne vieną įspūdingą automobilį, kurį galėjo įsigyti tik patys laimingiausio pasaulio automanai. Tačiau kai ateina metas sukurti ribotos laidos modelį, niekas negali prilygti „Ferrari“.
Itališkų super-automobilių gamintoja, 1984 metais pristačiusi naują „Ferrari 288 GTO“, iškart pradėjo darbuotis ties nauja šio automobilio versija su kuria „Ferrari“ galėtų dalyvauti tarptautinėse automobilių varžybose.

Ribotos laidos modelius šiais laikais gamina beveik kiekvienas automobilių gamintojas. Tačiau šiandien gaminami ribotos laidos modeliai nuo tų, kurie buvo gaminami prieš 30 metų skiriasi kardinaliai. Ne tik koncepcija, bet ir pateikimu.
Pačius įspūdingiausius ir įdomiausius ribotos laidos modelius gamina ne vokiečiai, amerikiečiai ar japonai, o italai. Tiek „Alfa Romeo“, tiek „Lancia“, tiek „Fiat“ buvo sukūrę ne vieną įspūdingą automobilį, kurį galėjo įsigyti tik patys laimingiausio pasaulio automanai. Tačiau kai ateina metas sukurti ribotos laidos modelį, niekas negali prilygti „Ferrari“.
Itališkų super-automobilių gamintoja, 1984 metais pristačiusi naują „Ferrari 288 GTO“, iškart pradėjo darbuotis ties nauja šio automobilio versija su kuria „Ferrari“ galėtų dalyvauti tarptautinėse automobilių varžybose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

18021


Kaip bebūtų keista, tačiau „Ferrari 288 GTO Evoluzione“ iš pradžių buvo kuriamas su mintimi ne apie žiedines lenktynes, bet apie pasaulio ralio čempionatą, o tiksliau - B ralio grupę, kurioje buvo galima išvysti „Audi Quattro“, „Lancia 037“ ir „Delta“. Tačiau italų noras dalyvauti pasaulio ralio čempionate labai greitai buvo numalšintas. Iki šiol dėl nežinomų priežasčių automobilio kūrimo ir tobulinimo procesas buvo sustabdytas.
Kol „Ferrari“ vadovai galvojo ką daryti su „288 GTO Evoluzione“, net penkis prototipus sukūrę inžinieriai patyliukais pradėjo šių automobilių bandymus. Vos 940 kilogramų svėręs automobilis sugebėjo priblokšti net ir prie projekto dirbusius inžinierius.

REKLAMA

48021


Per vidurį sumontuotas 2.9 litro benzininis variklis išvystė net 650 arklio galių ir leido mažiau nei 1000 kilogramų sveriančiam automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 3 sekundes. Maksimalus greitis siekė net 363 km/val. Pamirškite „Porsche 959“ ar „Bugatti EB110“, anuomet štai šis automobilis buvo greičiausias visame pasaulyje.
Sukūrę penkis „288 GTO Evoluzione“ prototipus, prie automobilio dirbę inžinieriai turėjo sustoti, nes „Ferrari“ vadovams šovė geniali idėja. Kokia? Italai sugalvojo „288 GTO Evoluzione“ platformą, variklį, pakabą ir kitus komponentus panaudoti kitame, naujame modelyje, kuris būtų skirtas bendro naudojimo keliams.

REKLAMA
REKLAMA

288 EVO (7)


„Ferrari“ vadovai savo inžinieriams liepė naują automobilį sukurti ir pristatyti iki „Ferrari“ kompanijos 40 gimtadienio šventės 1987 metais. Nuolatos automobilio kūrimą stebėjęs Enzo Ferrari nuolatos spaudė inžinierius, jog jie sukurtų greitesnį, žvitresnį, triukšmingesnį automobilį.
Praėjus dvejiems metams nuo projekto starto, 1987 metais pasaulis išvydo vieną brangiausių „Ferrari“ markės automobilių. Tai buvo - „Ferrari F40“. Taip, būtent „288 GTO Evoluzione“ tapo tuo automobiliu, kurio pagrindu buvo sukurtas vienas geriausių super-automobilių pasaulyje - „Ferrari F40“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

178021


„Ferrari F40“ pasirodė tuo pačiu metu kaip ir „Porsche 959“, kuris palyginus su vokišku super-automobiliu nebuvo toks pažangus ir technologiškai pažengęs. Tai buvo grynakraujis sportinis automobilis, be jokių pagalbinių sistemų, vairo stiprintuvo, oro kondicionieriaus, elektra valdomų langų ir kitų privalumų.
„Ferrari“ iš viso pagamino 272 „Ferrari 288 GTO“ vienetus. Tuo tarpu „Ferrari F40“ pagamintų egzempliorių skaičius siekia 1311.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų