REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione“ – už šio labai ilgio pavadinimo, kuriam ištarti reikės bent vieną kartą įkvėpti gryno oro, slypi „Ferrari“ bendrovei labai mielas širdžiai automobilis – sportinis bolidas.
Sukurtas tam, jog nugalėtų sudėtingiausiose ir prestižiškiausiose žiedinėse lenktynėse, štai šis „Ferrari“ buvo vienas iš tų, kuriam nuo pat pirmųjų dienų buvo lipdoma lyderio etiketė.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione“ – už šio labai ilgio pavadinimo, kuriam ištarti reikės bent vieną kartą įkvėpti gryno oro, slypi „Ferrari“ bendrovei labai mielas širdžiai automobilis – sportinis bolidas.
Sukurtas tam, jog nugalėtų sudėtingiausiose ir prestižiškiausiose žiedinėse lenktynėse, štai šis „Ferrari“ buvo vienas iš tų, kuriam nuo pat pirmųjų dienų buvo lipdoma lyderio etiketė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione


Standartinė, bendro naudojimo keliams skirta modelio versija buvo sukurta taip pat su labai rimtu tikslu – uždominuoti sparčiai populiarėjantį konkurentą – „Lamborghini“. 1966 metais pasirodžiusi „Lamborghini Miura“ iškart tapo greičiausiu Italijoje gaminamu automobiliu, todėl nenuostabu, jog naujasis „Ferrari“ tvarinys turėjo pranokti savo ryškiausią konkurentą.
Akivaizdu, jog „Ferrari 365 GTB/4“ buvo kuriamas tam, jog parodytų „Lamborghini“ bendrovės vadovui kur yra jo tikroji vieta, tad galite įsivaizduoti kaip visi nustebo išvydę, jog „Lamborghini“ įveiksiantis modelis bus pakankamai tradicinės komponuotės: variklis stūksojo šalia priekinės ašies, o varomieji ratai buvo galiniai. Tai – pakankamai racionali ir saugi komponuotė, ypač palyginus su analogiška „Miura“, kuri naudojo daugeliui egzotiškai skambančią „Mid-Engine“ konfigūraciją. Tačiau šį „Ferrari“ sprendimą galima labai paprastai paaiškinti.

REKLAMA

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione


Enzo Ferrari naująjį automobilį kūrė tam, jog jį galėtų vairuoti ne tik profesionalai, bet ir mažiau patirties turintys vairuotojai. Tad ši, klasikinė komponuotė, yra gerokai atlaidesnė pozuotojams ir tiesiog tiems, kam labiau rūpi „Ferrari“ suteikiamas statusas, o ne tai ką jis gali padaryti. Be to, ši komponuotė leido užtikrinti optimalų svorio balansą tarp priekinės ir galinės ašies, tad kaip matote patys – tai buvo gerai apgalvotas sprendimas.
Tuo tarpu po ilgu variklio dangčiu slypėjęs 12 cilindrų variklis taip pat nebuvo didžiulė naujiena, tačiau kai šis variklis leido „Ferrari“ dominuoti įvairiose lenktynėse, kam tada jį keisti kitu, kuris, galbūt, nesugebės pranokti savo pirmtako? Ir iš tiesų, šį garsųjį V12 motorą „Ferrari“ naudojo iki net 1988 metų.

REKLAMA
REKLAMA

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione


Lenktynėms paruoštos versijos – „Competizione“, buvo gaminamos trejus metus. „Ferrari“ nuo pat pirmųjų dienų teigė, jog iš viso ruošiasi pagaminti ne daugiau nei 15-a sportinio bolido egzempliorių arba 5 vienetus per metus. Pirmoji automobilių partija buvo pagaminta 1970-1971 metais, antroji – 1972 metais, o trečioji ir paskutinė – 1973 metais. „Competizione“ automobilių gvardija pasižymėjo gerokai lengvesnėmis kėbulo dalimis, iš organinio stiklo lakšto pagamintais langais (išskyrus priekinį), gerokai galingesniais motorais, platesnėmis ratų arkomis po kuriais slypėjo platesnės padangos.
„Ferrari“, oficialiai, su šiais automobiliais niekada nelenktyniavo tarptautinėje arenoje. Šią užduotį „Ferrari“ patikėjo privačioms komandoms, kurios sugebėjo pademonstruoti fenomenalius rezultatus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione


1971 metais įvykusiose Le Mano 24 valandų lenktynėse „Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione“ finišavo 5-oje pozicijoje, ir „GT“ automobilių klasėje nugalėjo net kelis metus iš eilės: 1972, 1973 ir 1974 metais. Ypatingai verta paminėti „Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione“ pasirodymą 1972 metais vykusiose Le Mano 24 valandų lenktynėse, kuriose šis bolidas užėmė pirmąsias penkias „GT“ klasės vietas.
Paskutinė „Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione“ pergalė buvo užfiksuota 1979 metais. Tuomet „Ferrari 365 GTB/4 Daytona Competizione“ savo klasėje buvo greičiausias „24 Hours of Daytona“ lenktynėse, o tai buvo įspūdingas pasiekimas. Šešerių metų senumo bolidas automobilių sporto arenoje daugeliui atrodo kaip relikvija.

GALERIJA


VIDEO



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų