REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ar jums kada teko girdėti automobilių sporto rūšį Pikes Peak? Tikriausiai daugelis viena ausimi tikrai girdėjo,o kita ausimi tikriausiai dar nugirdo,jog tai tai sprinto varžybos.
Neabejojame, kad atsiras ir tokių,kurie tame visai neblogai nusimano,tačiau manome (atleiskite už mūsų įžūlumą),jog tokių bus ne didelė nuošimčio dalis,todėl šiandien bandysime glaustai apžvelgti kas tai per velnias ir su kuo tai valgoma.
Pikes Peak –  gilias šaknis Amerikoje turinti automobilių sporto šaka. Jos gimimas menamas dar praeitame amžiuje, 1916 metais.Reikia pasakyti,kad šiais metais,pirmą kartą per visą šios rungties istoriją,varžybos vyko visiškai asfaltuotame greičio ruože,nors iki šiol kelio danga būdavo mišri.Varžybos turėjo vykti liepos 8 dieną,tačiau dėl užsitęsusių gaisrų,kurie siautėjo miškuose,varžybos buvo nukeltos į rugsėjo 12.Nepaisant tokių nepatogumų,iš 202 užsiregistravusių dalyvių,dalyvauti atsisakė tik 16.
Kas gi taip traukia pilotus dalyvauti Pikes Peak?Neįtikėtinai liberalus lenktynių reglamentas.Jis leidžia kaip niekur kitur atsiskleisti inžinierių fantazijoms.Todėl šiose rungtynėse galima išvysti tarpusavyje besivaržančius drift-car’us,sunkvežimius, elektromobilius, žiedinius bei ralio bolidus,o taip pat ir savadarbes “transporto priemones”.


Treniruočių rytais trasa būna padalinta į tris sektorius: nuo starto iki tryliktos mylios,antroji atkarpa-iki šešioliktos mylios ir pats paskutinis viršukalnėje – finiše.Varžybų dieną lenktynininkai startuoja ties kuoleliu,pažymėtu “7 mylia”, 2862 metrai virš jūros lygio,o finišuoja 4301 metro aukštyje.Taigi tai pats aukščiausias finišas pasaulyje!
Tačiau būtent viršukalnė slepia patį didžiausią pavojų.Neapsakomai greitai kintančios oro sąlygos,lyg kaprizinga mergaitė per kelias minutes galinti pakeisti savo nuotaiką.Pavyzdžiui nutinka ir taip,jog prieš dvi dienas iki treniruočių,pusę trasos padengia maždaug 7 centimetrų storio sniego patalas,tačiau tuo pat metu papėdėje termometras rodo +24 laipsnius pagal Celsijų.
Kitas pavojus-tai prarajos ir statūs šlaitai,kurių gylis siekia iki kilometro.Klaidos atveju nepadės nei vienas saugos lankas.Tačiau keisčiausia tai,jog per visą Pikes Peak egzistavimo laiką,mirtinus atvejus skaičiuojama vienetais.
Dar vienas potencialus pavojus yra tas,kad visame trasos maršrute treniruotės tiesiog nenumatomos.Praktikoje trasa dalinama į tris atkarpas,kurias įveikinėja skirtingos klasės,griežtai nustatytu eiliškumu.Todėl pilotui,sekmadienio rytą,lieka tik viena galimybė pateikti savo įskaitinį laiką.
Kokios automobilių klasės dalyvauja šioje,jau beveik šimtmetį egzistuojančioje rungtyje?Pagal statistiką pačios populiariausios žiūrovų tarpe yra “Unlimited”,formulės panašumų važiuoklės konstrukcijoje turinti “Open Wheel” bei vis labiau populiarėjanti žiedinių automobilių tipo “Time Attack” klasės.Taip pat šiais metais nepamiršti ir elektromobiliai su atskira “Elektric” klase.Nuo jos gali  ir pradėkime:
Apie naująjį Monster Sport Pikes Peak Special E-Runner2 projektą mažai kas žinoma.Mitsubishi kompanija tiekia jam didelės talpos baterijas,bolidas turi du elektros variklius (priekyje ir gale),erdvinį-vamzdinį rėmą dengia anglies pluošto kėbulas.Įdomiausia tai,jog šį bolidą ryžosi pilotuoti nenugalimasis Monstras,Nabuhiro Tajima,persėdęs iš 900 arklio galių turinčio sportinio prototipo.


Kitas elektra varomas bolidas tai Toyota Motorsport kūrinys-EV P002.Tai antras jų kūrinys po EV P001,kuris buvo pagamintas ant Radikal platformos.Jis aprūpintas dviem elektriniais varikliais,kurių bendra galia siekia 470 arklio galių ir 900 Nm sukimo momentu.
Pikes Peak Open
Tai “Targa” tipo automobiliai.Vienas jų Skelta G-Forse.Tai pirmasis australų sukonstruotas bolidas,startavęs Pikes Peak.Šio “šešiaakio” anglies pluošto kėbulas sveria juokingus 80 kilogramus, techninė bazė pasiskolinta iš Honda S2000 (variklis F20C,310 arklio galių,šešių laipsnių pavarų dėžė).


Skelta buvo sukurtas specifiniam asfaltiniam raliui,kuris vyksta Australijoje,bei Naujojoje Zelandijoje.Keli metai iš eilės su šiuo automobiliu australai laimi vietas ant podiumo,nusileisdami tik „Nissan GT-R" ir „Lamborghini Gallardo".
Unlimited
Vienas iš įdomesnių egzempliorių tai Acura NSX.Tikra tiuningo meistro svajonė.Pilna asfalto danga šiose rungtynėse pritraukė ne mažai naujokų ir vienas jų buvo Kody Lawlendas,sukūręs šį monstrą. Iš 21-rių metų automobilio liko tik centrinė kėbulo dalis,visa kita tai fantazijos bei anglies pluošto derinių vaisius.Galia jis taip pat nesiskundžia.Jame plaka 850 arklio galių širdis.
Šioje Unlimited klasėje dalyvauja dar vienas keistuolis.Tai bagio ir formulės InyCar hibridas-PVA-03.Šias metais jo galia išaugo dar 100 arklio galių ir siekia “tik” 1400 Ag.


Žinoma,tai tik ne daugelis pavyzdžių,kokie bolidai dalyvauja šiose varžybose.Reikia ne pamiršti paminėti,jog nemaža grupė dalyvių šį greičio ruožą mėgina įveikti įvairiais motociklais.Tačiau mes neišsiplėsime.Tiesiog pritrūktų laiko bei kantrybės aprašyti visus iki vieno atskirai.Vietoje to mes siūloma pamatyti veiksmą ir trasos apylinkes iš “Monstro” Tajima bolido.

Ar jums kada teko girdėti automobilių sporto rūšį Pikes Peak? Tikriausiai daugelis viena ausimi tikrai girdėjo,o kita ausimi tikriausiai dar nugirdo,jog tai tai sprinto varžybos.
Neabejojame, kad atsiras ir tokių,kurie tame visai neblogai nusimano,tačiau manome (atleiskite už mūsų įžūlumą),jog tokių bus ne didelė nuošimčio dalis,todėl šiandien bandysime glaustai apžvelgti kas tai per velnias ir su kuo tai valgoma.
Pikes Peak –  gilias šaknis Amerikoje turinti automobilių sporto šaka. Jos gimimas menamas dar praeitame amžiuje, 1916 metais.Reikia pasakyti,kad šiais metais,pirmą kartą per visą šios rungties istoriją,varžybos vyko visiškai asfaltuotame greičio ruože,nors iki šiol kelio danga būdavo mišri.Varžybos turėjo vykti liepos 8 dieną,tačiau dėl užsitęsusių gaisrų,kurie siautėjo miškuose,varžybos buvo nukeltos į rugsėjo 12.Nepaisant tokių nepatogumų,iš 202 užsiregistravusių dalyvių,dalyvauti atsisakė tik 16.
Kas gi taip traukia pilotus dalyvauti Pikes Peak?Neįtikėtinai liberalus lenktynių reglamentas.Jis leidžia kaip niekur kitur atsiskleisti inžinierių fantazijoms.Todėl šiose rungtynėse galima išvysti tarpusavyje besivaržančius drift-car’us,sunkvežimius, elektromobilius, žiedinius bei ralio bolidus,o taip pat ir savadarbes “transporto priemones”.


Treniruočių rytais trasa būna padalinta į tris sektorius: nuo starto iki tryliktos mylios,antroji atkarpa-iki šešioliktos mylios ir pats paskutinis viršukalnėje – finiše.Varžybų dieną lenktynininkai startuoja ties kuoleliu,pažymėtu “7 mylia”, 2862 metrai virš jūros lygio,o finišuoja 4301 metro aukštyje.Taigi tai pats aukščiausias finišas pasaulyje!
Tačiau būtent viršukalnė slepia patį didžiausią pavojų.Neapsakomai greitai kintančios oro sąlygos,lyg kaprizinga mergaitė per kelias minutes galinti pakeisti savo nuotaiką.Pavyzdžiui nutinka ir taip,jog prieš dvi dienas iki treniruočių,pusę trasos padengia maždaug 7 centimetrų storio sniego patalas,tačiau tuo pat metu papėdėje termometras rodo +24 laipsnius pagal Celsijų.
Kitas pavojus-tai prarajos ir statūs šlaitai,kurių gylis siekia iki kilometro.Klaidos atveju nepadės nei vienas saugos lankas.Tačiau keisčiausia tai,jog per visą Pikes Peak egzistavimo laiką,mirtinus atvejus skaičiuojama vienetais.
Dar vienas potencialus pavojus yra tas,kad visame trasos maršrute treniruotės tiesiog nenumatomos.Praktikoje trasa dalinama į tris atkarpas,kurias įveikinėja skirtingos klasės,griežtai nustatytu eiliškumu.Todėl pilotui,sekmadienio rytą,lieka tik viena galimybė pateikti savo įskaitinį laiką.
Kokios automobilių klasės dalyvauja šioje,jau beveik šimtmetį egzistuojančioje rungtyje?Pagal statistiką pačios populiariausios žiūrovų tarpe yra “Unlimited”,formulės panašumų važiuoklės konstrukcijoje turinti “Open Wheel” bei vis labiau populiarėjanti žiedinių automobilių tipo “Time Attack” klasės.Taip pat šiais metais nepamiršti ir elektromobiliai su atskira “Elektric” klase.Nuo jos gali  ir pradėkime:
Apie naująjį Monster Sport Pikes Peak Special E-Runner2 projektą mažai kas žinoma.Mitsubishi kompanija tiekia jam didelės talpos baterijas,bolidas turi du elektros variklius (priekyje ir gale),erdvinį-vamzdinį rėmą dengia anglies pluošto kėbulas.Įdomiausia tai,jog šį bolidą ryžosi pilotuoti nenugalimasis Monstras,Nabuhiro Tajima,persėdęs iš 900 arklio galių turinčio sportinio prototipo.


Kitas elektra varomas bolidas tai Toyota Motorsport kūrinys-EV P002.Tai antras jų kūrinys po EV P001,kuris buvo pagamintas ant Radikal platformos.Jis aprūpintas dviem elektriniais varikliais,kurių bendra galia siekia 470 arklio galių ir 900 Nm sukimo momentu.
Pikes Peak Open
Tai “Targa” tipo automobiliai.Vienas jų Skelta G-Forse.Tai pirmasis australų sukonstruotas bolidas,startavęs Pikes Peak.Šio “šešiaakio” anglies pluošto kėbulas sveria juokingus 80 kilogramus, techninė bazė pasiskolinta iš Honda S2000 (variklis F20C,310 arklio galių,šešių laipsnių pavarų dėžė).


Skelta buvo sukurtas specifiniam asfaltiniam raliui,kuris vyksta Australijoje,bei Naujojoje Zelandijoje.Keli metai iš eilės su šiuo automobiliu australai laimi vietas ant podiumo,nusileisdami tik „Nissan GT-R" ir „Lamborghini Gallardo".
Unlimited
Vienas iš įdomesnių egzempliorių tai Acura NSX.Tikra tiuningo meistro svajonė.Pilna asfalto danga šiose rungtynėse pritraukė ne mažai naujokų ir vienas jų buvo Kody Lawlendas,sukūręs šį monstrą. Iš 21-rių metų automobilio liko tik centrinė kėbulo dalis,visa kita tai fantazijos bei anglies pluošto derinių vaisius.Galia jis taip pat nesiskundžia.Jame plaka 850 arklio galių širdis.
Šioje Unlimited klasėje dalyvauja dar vienas keistuolis.Tai bagio ir formulės InyCar hibridas-PVA-03.Šias metais jo galia išaugo dar 100 arklio galių ir siekia “tik” 1400 Ag.


Žinoma,tai tik ne daugelis pavyzdžių,kokie bolidai dalyvauja šiose varžybose.Reikia ne pamiršti paminėti,jog nemaža grupė dalyvių šį greičio ruožą mėgina įveikti įvairiais motociklais.Tačiau mes neišsiplėsime.Tiesiog pritrūktų laiko bei kantrybės aprašyti visus iki vieno atskirai.Vietoje to mes siūloma pamatyti veiksmą ir trasos apylinkes iš “Monstro” Tajima bolido.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų