Naujienos

„Greenpeace“ stebina toliau: „Suzuki“ ir „Toyota“ pavadino taršiausiais gamintojais pasaulyje

Tarptautinė aplinkos apsaugos organizacija „Greenpeace“ kasmet analizuoja automobilių gamintojų pastangas siekiant sumažinti anglies dvideginio išmetimą gamyboje ir savo gaminiuose. Paradoksalu, bet vadovaujantis „Greenpeace“ kriterijais, pačiais didžiausiais pasaulio teršėjais buvo paskelbti du gamintojai iš Japonijos – „Suzuki“ ir „Toyota“.

„Deja, tokios automobilių pramonės milžinės kaip „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Hyundai“ nesistengia mažinti išmetamųjų teršalų taip greitai, kaip daugelis mano“, – sako „Greenpeace“ atstovai.

„Nepaisant sparčiai augančių elektromobilių pardavimų, iš visų pasaulyje parduotų automobilių, net 94 proc. turėjo vidaus degimo variklį. Ir tokie automobilių pramonės gigantai kaip „Hyundai“ ar „Toyota“ nekeičia savo politikos ir toliau automobilių rinką tvindo sunkiais ir taršiais modeliais. Ypač tose šalyse, kuriose gamintojai nėra įpareigoti laikytis tam tikros žaliosios politikos“, – priduria „Greenpeace“.

Mercedes-Maybach EQS SUV 680
Mercedes-Maybach EQS SUV 680

Taršiausių ir didžiausią pažangą padariusių automobilių gamintojų reitingą sudaro 15 markių. Vadovaujantis tyrimo išvadomis, mažiausią pažangą aplinkosaugos srityje padarė „Suzuki“, Kinijos „Great Wall“ ir „Toyota“.

Didžiausią įtarimą kelia „Toyota“ įvertinimas. Visgi, tai bendrovė, kuri per pastaruosius porą dešimtmečių labiausiai sumažino kenksmingų išmetamųjų dujų kiekį, pristatydama efektyvius hibridinius automobilius. Bendrovė taip pat ženkliai investuoja į alternatyvių degalų technologijas, tačiau to „Greenpeace“ atstovams nepakanka, mat elektromobiliai sudaro vos 0,24 proc. visų „Toyota“ automobilių pardavimų visame pasaulyje.

Elektrinis „BMW iX1“ krosoveris
Elektrinis „BMW iX1“ krosoveris

Kaip bebūtų keista, bendrovė, kurios pardavimų statistikoje elektromobiliai sudaro didžiausią dalį, bendrame įvertinime liko trečioje vietoje. Ji nusileido „Mercedes-Benz“ ir BMW. Šios kompanijos gavo labai aukštus balus už gamybos ir tiekimo grandinės dekarbonizavimą, tačiau ši išvada skamba ganėtinai ironiškai, mat „Daimler“ koncernas elektromobiliams skirtas baterijas gauna iš tų pačių tiekėjų kaip ir „Greenpeace“ automobilių gamintojų reitingo dugne esanti „Great Wall“.

„Greenpeace“ išvadomis verčia abejoti ir kitų gamintojų įvertinimai. Štai, ketvirtoje ir penktoje vietoje likusios „Ford“ ir „General Motors“ gavo aukštesnį balą už „Volkswagen“ koncerną, kuris turi ženkliai platesnę elektromobilių gamą. Be to, koncernas šiandien valdo keletą gamyklų, kurios yra klimatui neutralios.

GamintojasBendras įvertinimasEV elektromobilių dalis
Mercedes-Benz41,17,25
BMW4010,32
SAIC35,330,93
Ford28,92,74
General Motors27,61,90
Volkswagen26,67,29
Stellantis26,34,98
Renault24,510,59
Hyundai-Kia20,55,58
Honda14,70,67
Nissan13,92,98
Changan12,511,52
Toyota11,90,24
Great Wall10,89,02
Suzuki3,20

Panašūs įrašai

Back to top button