REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

650-700 km/val. yra viskas, ką galima išspausti iš įprasto vidaus degimo varikliu varomo bolido. Su kiekvienu greitesniu kilometru, oro pasipriešinimas tampa toks lakus, lyg skystas molis, o pro jį prasibrauti reikia vis didesnės galios ir įmantresnių aerodinaminių sprendimų.
Taip įžengiame į naują greičio rekordų erą, kurioje karaliauja reaktyviniais ir raketiniais varikliais apginkluoti žeme skrendantys lėktuvai. Kad pasiekti naujus greičio rekordus reikia daug daugiau galios to siekiantys žinojo jau senai, tačiau tam niekas neturėjo nei pinigų nei technologijų. Pirmasis rimtas bandymas pasiekti greičio rekordą su reaktyviniu varikliu varomu bolidu prasidėjo septintojo dešimtmečio pradžioje. Craigas Breedlove iš kariuomenės nusipirko nurašytą reaktyvinį lėktuvą „F86 Sabre“ ir jo „General Electric J47“ variklį sumontavo į lėktuvą primenantį triratį bolidą. Į Bonevilio druskos klodus 1962 metais „Spirit of America“ pavadinimą gavęs automobilis susidūrė su stabilumo problemomis ir rekordo sumušimas persikėlė į 1963-uosius. Tuomet Craigui pavyko pasiekti rekordinį 657 km/val. greitį, tačiau Tarptautinė automobilių federacija nepripažino šio rekordo, nes bolidas turėjo tik tris ratus. Vėliau federacija susilaukė daug kritikos ir turėjo pakeisti savo taisykles.

003ee82834e0fae38ef3d7d2071ea
Sekančiais metais „Spirit of America“ vėl užvaldė Bonevelį ir pasiekė dar vieną neįtikėtiną greitį – 846 km/val! Vos ne dviem šimtais kilometrų per valandą pagerinęs savo rekordą Craigas nusprendė, jog to per mažai ir jau po dviejų savaičių sugrįžo į druskos klodus. Deja, šįkart jam fortūna taip nesišypsojo ir lekiant milžinišku greičiu užsikirto stabdymo parašiutai, o galiausiai išsilakstė galinė važiuoklė. Tai lėmė, jog „Spirit of America“ žeme čiuožė net 13 kilometrų, kol galiausiai atsidūrė tvenkinyje ir nuskendo. Kažkokiu niekam nesuvokiamu būdu, bolido kėbulas neišsilakstė gabalais ir Craigas praktiškai sausas išlipo iš balos.

840a3ec314179bc27555bf3922d58
Breedlove rekordu džiaugėsi neilgai, nes vieta po saule užėmė Artas Arfonsas su „Green Monster“ bolidu. Vos už 600 dolerių iš kariuomenės buvo nupirktas smarkiai pažeistas reaktyvinis „General Electric“ variklis. Artas bandė gauti jo brėžinius ar aptarnavimo žinyną, tačiau visa tai buvo įslaptinta, todėl apsukriam mechanikui teko didžiuli monstrą remontuoti savo kieme. Žinoma, dėl to nebuvo patenkinti kaimynai...  Tačiau visi nepatogumai beveik atsipirko, kadangi „Green Monster“ į absoliutų rekordą pretendavo tris kartus, išvystydamas 698, 863 ir 927 km/val. Deja, tačiau dėl neaiškių priežasčių, šie greičiai nebuvo oficialiai pripažinti. Per paskutinįjį bandymą, lekiant 910 km/val. greičiu nuo bolido nukrito vienas iš ratų ir „Žaliasis monstras“ buvo nepataisomai sugadintas. Su šiuo įvykiu išsisėmė Arto noras tapti rekordininku ir jis susikoncentravo į kitas sporto šakas.

2960c0636466f8b598ef5888b2a6c
Pasitraukus rimčiausiam konkurentui, Craigas Breedlove susikoncentravo į naujo automobilio konstravimą ir 1965 metais į Bonevilį atsivežė „Spirit of America Sonic 1“bolidą. Šis modelis turėjo jau keturis ratus ir variklį iš „F-4 Phantom II“ naikintuvo. Kaip ir sufleruoja pavadinimas, Craigas su šiuo automobiliu ketino pasiekti garso greitį, tačiau geriausias jo rezultatas buvo 966 km/val. – dar gerokai toli iki užsibrėžto tikslo. Įdomu tai, jog Breedlove leido keletą kartu pralėkti ir savo žmonai, o pastaroji sugebėjo pasiekti beveik 800 km/val. greitį, taip tapdama greičiausiai žeme lėkusia moterimi pasaulyje.

92faae9e443f5880a61f933752560
Vos tik greičio rekordų siekėjai persėdo iš įprastais degimo varikliais varomų bolidų į reaktyvinius monstrus. Rezultatai pradėjo augti lyg ant mielių. Vos per metus laiko, dėka neįtikėtinai galingų variklių, greičio kartelė buvo pakelta daugiau nei 300 km/val. ir rimčiausi greičio fanatai pradėjo svajoti apie skriejimą žeme dar greičiau...

650-700 km/val. yra viskas, ką galima išspausti iš įprasto vidaus degimo varikliu varomo bolido. Su kiekvienu greitesniu kilometru, oro pasipriešinimas tampa toks lakus, lyg skystas molis, o pro jį prasibrauti reikia vis didesnės galios ir įmantresnių aerodinaminių sprendimų.
Taip įžengiame į naują greičio rekordų erą, kurioje karaliauja reaktyviniais ir raketiniais varikliais apginkluoti žeme skrendantys lėktuvai. Kad pasiekti naujus greičio rekordus reikia daug daugiau galios to siekiantys žinojo jau senai, tačiau tam niekas neturėjo nei pinigų nei technologijų. Pirmasis rimtas bandymas pasiekti greičio rekordą su reaktyviniu varikliu varomu bolidu prasidėjo septintojo dešimtmečio pradžioje. Craigas Breedlove iš kariuomenės nusipirko nurašytą reaktyvinį lėktuvą „F86 Sabre“ ir jo „General Electric J47“ variklį sumontavo į lėktuvą primenantį triratį bolidą. Į Bonevilio druskos klodus 1962 metais „Spirit of America“ pavadinimą gavęs automobilis susidūrė su stabilumo problemomis ir rekordo sumušimas persikėlė į 1963-uosius. Tuomet Craigui pavyko pasiekti rekordinį 657 km/val. greitį, tačiau Tarptautinė automobilių federacija nepripažino šio rekordo, nes bolidas turėjo tik tris ratus. Vėliau federacija susilaukė daug kritikos ir turėjo pakeisti savo taisykles.

003ee82834e0fae38ef3d7d2071ea
Sekančiais metais „Spirit of America“ vėl užvaldė Bonevelį ir pasiekė dar vieną neįtikėtiną greitį – 846 km/val! Vos ne dviem šimtais kilometrų per valandą pagerinęs savo rekordą Craigas nusprendė, jog to per mažai ir jau po dviejų savaičių sugrįžo į druskos klodus. Deja, šįkart jam fortūna taip nesišypsojo ir lekiant milžinišku greičiu užsikirto stabdymo parašiutai, o galiausiai išsilakstė galinė važiuoklė. Tai lėmė, jog „Spirit of America“ žeme čiuožė net 13 kilometrų, kol galiausiai atsidūrė tvenkinyje ir nuskendo. Kažkokiu niekam nesuvokiamu būdu, bolido kėbulas neišsilakstė gabalais ir Craigas praktiškai sausas išlipo iš balos.

840a3ec314179bc27555bf3922d58
Breedlove rekordu džiaugėsi neilgai, nes vieta po saule užėmė Artas Arfonsas su „Green Monster“ bolidu. Vos už 600 dolerių iš kariuomenės buvo nupirktas smarkiai pažeistas reaktyvinis „General Electric“ variklis. Artas bandė gauti jo brėžinius ar aptarnavimo žinyną, tačiau visa tai buvo įslaptinta, todėl apsukriam mechanikui teko didžiuli monstrą remontuoti savo kieme. Žinoma, dėl to nebuvo patenkinti kaimynai...  Tačiau visi nepatogumai beveik atsipirko, kadangi „Green Monster“ į absoliutų rekordą pretendavo tris kartus, išvystydamas 698, 863 ir 927 km/val. Deja, tačiau dėl neaiškių priežasčių, šie greičiai nebuvo oficialiai pripažinti. Per paskutinįjį bandymą, lekiant 910 km/val. greičiu nuo bolido nukrito vienas iš ratų ir „Žaliasis monstras“ buvo nepataisomai sugadintas. Su šiuo įvykiu išsisėmė Arto noras tapti rekordininku ir jis susikoncentravo į kitas sporto šakas.

2960c0636466f8b598ef5888b2a6c
Pasitraukus rimčiausiam konkurentui, Craigas Breedlove susikoncentravo į naujo automobilio konstravimą ir 1965 metais į Bonevilį atsivežė „Spirit of America Sonic 1“bolidą. Šis modelis turėjo jau keturis ratus ir variklį iš „F-4 Phantom II“ naikintuvo. Kaip ir sufleruoja pavadinimas, Craigas su šiuo automobiliu ketino pasiekti garso greitį, tačiau geriausias jo rezultatas buvo 966 km/val. – dar gerokai toli iki užsibrėžto tikslo. Įdomu tai, jog Breedlove leido keletą kartu pralėkti ir savo žmonai, o pastaroji sugebėjo pasiekti beveik 800 km/val. greitį, taip tapdama greičiausiai žeme lėkusia moterimi pasaulyje.

92faae9e443f5880a61f933752560
Vos tik greičio rekordų siekėjai persėdo iš įprastais degimo varikliais varomų bolidų į reaktyvinius monstrus. Rezultatai pradėjo augti lyg ant mielių. Vos per metus laiko, dėka neįtikėtinai galingų variklių, greičio kartelė buvo pakelta daugiau nei 300 km/val. ir rimčiausi greičio fanatai pradėjo svajoti apie skriejimą žeme dar greičiau...

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų