Bandymų trasa

„Hyundai i30 Turbo“ : Ar tikrai – „Turbo“?

Aivaras Grigelevičius /

„Hyundai“ automobiliai niekada nebuvo laikomi sportiškais. Nepaisant keletos bandymų, korėjietiškų automobilių gamintojas ilgą laiką didesnį dėmesį skyrė racionaliems, praktiškiems, komfortiškiems, kasdieniškiems automobiliams. Tačiau neseniai įkurta „Hyundai N“ divizija ruošiasi ne tik jus sudominti, bet ir pakeisti jūsų susiformavusią nuomonę apie „Hyundai“ automobilius.

Faktų_lentelė

„Hyundai“ šių metų Frankfurto automobilių parodoje pristatė ne tik keletą koncepcinių automobilių, bet ir visiškai naują diviziją, kurią korėjiečių gamintojas pavadino „Hyundai N“. Šios divizijos misija – sukurti pilnaverčius sportiškus automobilius, kurie galėtų „Hyundai“ markės vardą reprezentuoti automanų tarpe.

Kitaip nei kai kurie kiti gamintojai, „Hyundai“ vadovai norėdami turėti konkurencingus produktus, į pagalbą pasikvietė buvusį „BMW M“ padalinio aukšto rango specialistą Albertą Biermanną. Savo darbą puikiai išmanantis inžinierius ne tik padės „Hyundai“ specialistams, bet ir ves visą „Hyundai N“ diviziją į priekį. Kol kas nėra žinoma kokius projektus išvysime ateityje, tačiau neoficialių šaltinių žiniomis, vokiečio vadovaujama divizija sukurs variklį, pakabos komponentus, kurie bus skirti tik „Hyundai N“ padalinio kūriniams. Tačiau kol šios divizijos inžinieriai pluša ties stiprų parako užtaisą turinčiu modeliu, mūsų išbandytas „Hyundai i30 Turbo“ tapo pirmuoju naujai įkurto padalinio kūriniu.

SAMSUNG CSC

Turbo

Kadaise kiekvienas kietas, sportiškas ir dinamiškas modelis būdavo padabintas „Turbo“ logotipu. Nesvarbu, ar tai būtų buvęs „Saab“ ar „Audi“ ar kokie nors akiniai. Devintame dešimtmetyje, jeigu tavo automobilis turi žodį – „Turbo“ – tu vairuoji patį kiečiausią to meto automobilį. Šiais laikais šio žodžio reikšmė yra visiška kitokia.

„Turbo“ užrašą šiais laikais galima išvysti ant pačių kukliausių įvairiausių modelių bagažinės dangčio, todėl nenuostabu, jog daugelis šiais laikais ant automobilio galinės dalies išvydę šį žodį nusijuokia ir numoja ranka. Tad ar šviežutėlis „Hyundai N“ divizijos inžinierių kūrinys yra kitoks?

SAMSUNG CSC

Pažvelkite į kiekvieno automobilių gamintojo modelių gamą. Joje pamatysite gausų kiekį įvairiausių modelių, modifikacijų, variklio ir pavarų dėžės kombinacijų. Gamintojai norėdami įtikti įvairiausio plauko pirkėjui, neriasi iš kailio ir siūlo įvairiausias kėbulo, variklių, technologijų, komforto įrangos kombinacijas. „Hyundai i30 Turbo“ yra puikus šios strategijos atspindys.

Net neatidarius automobilio durelių, iškart reikėtų nusiteikti, jog tai nėra pilnavertis hot hatchų segmento atstovas, kad ir kaip stipriai „Hyundai“ atstovai norėtų tuo tikėti. Kaip „Hyundai i30 Turbo“ giminaitis – „Kia Cee’d GT“, senajame žemyne sukurtas hečbekas yra skirtas tiems, kas ieško ne sportiško, bet dinamiško automobilio. Aukso viduriuko tarp grynakraujo hot hatcho ir blankaus, skardiniais ratlankiais apauto hečbeko.

SAMSUNG CSC

Palyginus su standartiniu modeliu, „i30 Turbo“ turi naujo dizaino radiatoriaus groteles, standesnę pakabą, agresyviau atrodančius priekinį ir galinį buferius, galinį difuzorių, didesnius stabdžių diskus, 18 colių ratlankius, kurie bus apauti 225/40 padangomis ir du išmetimo vamzdžius. Kuklūs, tačiau efektyvūs pakeitimai padeda „i30 Turbo“ išskirti iš bendro automobilių srauto, tačiau ne per daug.

„Gamma“

Kiekvienas „i30 Turbo“ modelis bus komplektuojamas su 1.6 litro, keturių cilindrų turbo-benzininiu varikliu, kuris išvysto 186 arklio galias ir 264 Nm sukimo momentą.

Turbina į darbą kimba pasiekus 1500 aps/min. ir išlaiko stiprų tempą iki maždaug 4000 aps/min. Tačiau kaip bebūtų keista, tačiau variklio gerosios savybės atsiskleidžia perkopus 4000 aps/min. ribą. Labai siaurame – 4000 – 5500 sūkių diapazone variklis jaučiasi kur kas užtikrinčiau nei tada, kai prie diskusijos prisijungia 1.6 litro darbinio tūrio motorui kompaniją palaikanti turbina.

15992601175_22e10e5808_o

Atvirkštinė situacija su variklio skleidžiamu garsu. Tik pajudėjus iš vietos – pasigirsta duslus, 6 cilindrų variklių garsą primenantis garsas. Tačiau variklio sūkiams augant, ausų būgnelius labai maloniai nustebinęs garsas pradingsta visam laikui. Jį pakeičia nelabai malonus, mažo darbinio tūrio varikliams būdingas zyzimas.

Kaip bebūtų keista, tačiau įkyrų zyzimą slopina pagirtina garso izoliacija, kuri apsaugo nuo bet kokio pašalinio garso ar garsų, kurie sklinda nuo pro šalį važiuojančio autobuso. Padangų skleidžiamas triukšmas taip pat minimalus.

15992596805_78b72f8a19_o

Kadangi tinkamai išbandyti „i30 Turbo“ galimybes neturėjome labai daug laiko, po pakankamai trumpos pažinties – automobilio elgesys kelyje paliko neblogą įspūdį.

Palyginus su standartiniu „i30“, „Turbo“ logotipu pažymėtas hečbekas turi šiek tiek standesnę pakabą. Tačiau net ir važiuojant nelabai lygia kelio danga „i30 Turbo“ pakaba elgėsi civilizuotai.

SAMSUNG CSC

To paties negalėtume pasakyti apie vairo stiprintuvą ir pačio vairo lengvumą. Pakeitus vairo stiprintuvo darbą į „Sport“ režimą, vairas vis tiek išlieka per lengvas, neinformatyvus, neleidžiantis „pajusti“ ką daro priekiniai ratai. Vis dėlto, šiuos du trūkumus atperka pagirtinas priekinės pakabos darbas, kuri posūkiuose pasižymi didžiuliu sukibimu su kelio danga.

Tiesą sakant, naujasis „i30 Turbo“ mums labai primena jo giminaitį – „Kia Cee’d GT“. Abiejų techninės charakteristikos panašios, turi ne pačias geriausias vairo stiprintuvų sistemas, tačiau gabių inžinierių dėka automobilių pakabos buvo sukonfigūruotos taip, jog galėtų teikti džiaugsmą ne tik vairuoti mėgstančiam/iai automanui/ei, bet ir kartu su jumis automobilyje važiuojantiems keleiviams.

Kompromisas

„Hyundai i30 Turbo“ nėra grynakraujis hot hatchas – tai akivaizdu, tad ir vertinti jo negalime kaip tikro hot hatcho. Geriausiu atveju, jis galėtų varžytis su „Seat Leon FR“, kuris gali būti komplektuojamas su panašaus galingumo varikliu ir pasižymi šiek tiek aštresnėmis kėbulo detalėmis nei standartinė modelio versija.

Vertinant kaip kojų apšilimui skirtą, pakankamai greitą hečbeką – pirmasis „Hyundai i30 Turbo“ galėtų drąsiai patekti į rekomenduotinų automobilių sąrašą. „i30 Turbo“ turi visas gerąsias standartinio „i30“ savybes – erdvų interjerą, patogią vairuotojo poziciją, gausų komforto įrangos sąrašą. Jeigu apsieisite be palyginimų su „Golf GTI“ ar kitu panašaus kalibro automobiliu, „i30 Turbo“ gali tapti labai patraukliu pirkiniu.

verdiktas3 pliusai ir minusai

GALERIJA

Back to top button