REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ 3D spausdintuvu pagamino unikalų šuns letenos modelį, padėjusį inžinieriams įvertinti būsimų automobilių modelių dažų sluoksnio patvarumą. Šiame eksperimente dalyvavo Labradoro retriverių veislės šuo vardu Yogi, o bandymui buvo pasirinktas naujasis modelis „Land Rover Defender“.
Letenos modelis „RoboYogi“ buvo naudojamas siekiant įvertinti dažų sluoksnio atsparumą šuns letenų paliekamiems įbrėžimams. Eksperimento rezultatai atskleidė, kad dažų sluoksnis liks nepažeistas ilgiau nei dešimtmetį, taigi „Jaguar“ ir „Land Rover“ automobiliai yra suprojektuoti atsižvelgus į šunų augintojų poreikius ir gyvenimo būdą.
Tarnybinių šunų veislyno augintinis Labradoro retriveris vardu Yogi turėjo keliskart įšokti į naujojo „Land Rover Defender“ visureigio bagažinę ir iššokti iš jos. Kiekvienas jo žingsnis buvo fiksuojamas naudojant svorio jutiklius. Gauti duomenys tyrimo komandai leido palyginti šio realiomis sąlygomis atlikto eksperimento rezultatus su rezultatais, gautais naudojant letenos modelį „RoboYogi“. Renkant pradinius duomenis buvo atsižvelgta į vidutinio dydžio šuns judesius įlipant į bagažinę ir išlipant iš jos, taip pat letenų pagalvėlių ir nagų sudaromą spaudimo jėgą.

Automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ 3D spausdintuvu pagamino unikalų šuns letenos modelį, padėjusį inžinieriams įvertinti būsimų automobilių modelių dažų sluoksnio patvarumą. Šiame eksperimente dalyvavo Labradoro retriverių veislės šuo vardu Yogi, o bandymui buvo pasirinktas naujasis modelis „Land Rover Defender“.
Letenos modelis „RoboYogi“ buvo naudojamas siekiant įvertinti dažų sluoksnio atsparumą šuns letenų paliekamiems įbrėžimams. Eksperimento rezultatai atskleidė, kad dažų sluoksnis liks nepažeistas ilgiau nei dešimtmetį, taigi „Jaguar“ ir „Land Rover“ automobiliai yra suprojektuoti atsižvelgus į šunų augintojų poreikius ir gyvenimo būdą.
Tarnybinių šunų veislyno augintinis Labradoro retriveris vardu Yogi turėjo keliskart įšokti į naujojo „Land Rover Defender“ visureigio bagažinę ir iššokti iš jos. Kiekvienas jo žingsnis buvo fiksuojamas naudojant svorio jutiklius. Gauti duomenys tyrimo komandai leido palyginti šio realiomis sąlygomis atlikto eksperimento rezultatus su rezultatais, gautais naudojant letenos modelį „RoboYogi“. Renkant pradinius duomenis buvo atsižvelgta į vidutinio dydžio šuns judesius įlipant į bagažinę ir išlipant iš jos, taip pat letenų pagalvėlių ir nagų sudaromą spaudimo jėgą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jaguar Land Rover projektas


Surinkus pradinius duomenis, pagal devynerių metų Labradoro retriverio Yogi letenos pavyzdį buvo pagamintas 3D letenos modelis su spyruokliniu mechanizmu, užtikrinančiu tikroviškus nagų judesius ir tolygų svorio pasiskirstymą. Šis spyruoklinis mechanizmas taip pat yra ir ekonomiškai efektyvus, nes prie jo tvirtinamus nagus pakeisti itin lengva.
Dabar automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ šią it tikrą šuns leteną naudoja standartiniam 5000 ciklų įbrėžimų bandymui, kurio metu letenos modeliu „RoboYogi“ padaroma dešimt įbrėžimų atsitiktinėse bandomojo skydelio vietose, taip pat vienas išilginis įbrėžimas vienoje skydelio pusėje. Vėliau procedūra kartojama.

REKLAMA

Jaguar Land Rover projektas


Dėl ypatingo naujojo „Land Rover Defender“ visureigio bagažinės dizaino, t. y. bagažinės durelių su šone fiksuojamais vyriais ir plokščio galinio bamperio, ant kurio šuo gali užlipti, buvo nuspręsta, kad šis modelis puikiai tinka eksperimentui.
Naująjį bandymo metodą sukūrė kelios automobilių gamintojo „Jaguar Land Rover“ ekspertų komandos: medžiagų inžinerijos, adityviosios gamybos ir robotų inžinerijos.
Projektuojant „Land Rover“ automobilius, itin daug dėmesio skiriama mūsų keturkojų draugų komfortui ir saugumui, todėl automobilių gamintojas modeliui „Discovery“ numatė įvairius šunų mylėtojams skirtus paketus (angl. Pet Packs) ir priedus, pavyzdžiui, viso aukščio bagažinės pertvarą, guminį bagažinės kilimėlį ir bagažinės įdėklą.
„Jaguar Land Rover“ adityviosios gamybos centras pagamina daugiau nei 80 000 įvairios paskirties dalių per metus. Šios dalys naudojamos funkciniams prototipams, dizaino maketams, pagalbiniams automobilių surinkimo komponentams ir fiksavimo dalims gaminti. Automobilių koncernas „Jaguar Land Rover“ 3D spausdintuvus taip pat naudoja prekybai skirtų automobilių dalims gaminti, o „Jaguar XE SV Project 8“ – vienas efektyviausių „Jaguar“ iki šiol sukurtų automobilių – pirmasis modelis, kurio gamybai naudojamos tokios dalys.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų