REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai.
BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, bet ir apie įvykius, po kurių kreipiamasi dėl žalos atlyginimo, pateikia panašius duomenis. Įmonė nurodo, kad pradedantieji vairuotojai autoįvykius sukelia maždaug 2,5 karto dažniau už ilgesnį vairavimo stažą turinčius vairuotojus.
„Ir policijos pateikiama oficialioji, ir mūsų žalų atlyginimų statistika akivaizdžiai rodo, jog pradedantieji vairuotojai eismo įvykių kaltininkais tampa kur kas dažniau už patyrusius vairuotojus. Kita vertus, analizuodami išmokų dydžius galime padaryti išvadą, kad pradedančiųjų sukelti įvykiai nėra tokie skaudūs“, – sako BTA Draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius.
Išmokų dydžiai dėl pradedančiųjų ir dėl patyrusių vairuotojų sukeltose avarijose patirtos žalos skiriasi daugiau nei pusantro karto. Po pradedančiųjų vairuotojų sukelto įvykio vidutinė žala yra 1026 eurai, patyrusių vairuotojų sukeltos avarijos vidutinė kaina – 1726 eurai.
„Šis skirtumas tarp išmokų dydžių aiškiai parodo, jog jaunieji vairuotojai dažniau patenka į techninius, mažesnės žalos įvykius, nei patyrusieji: jiems dar stinga atidumo važiuojant mažais greičiais, įgūdžių parkuojantis. Tuo tarpu nuo įvykių su didesniu žalos potencialu juos apsaugo konkrečiai šiai vairuotojų grupei taikomi greičio ribojimai“, – priduria A. Gasparavičius.
Dažniausios jaunų vairuotojų klaidos
Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia, kad dažniausiai jaunų vairuotojų daroma klaida – tai manymas, jog vairavimas yra tiesiog automobilio valdymas. „Iš tiesų vairavimas yra dalyvavimas eisme valdant transporto priemonę. O tai įpareigoja ne tik sukioti vairą, bet ir vertinti situaciją, ir priimti sprendimus, kurie toje situacijoje reikalingi. Dažnas jaunas vairuotojas mažiau įprastoje situacijoje pasimeta ir nežino, ką daryti, o tas pasimetimas gali kainuoti eismo įvykį“, – pasakoja A. Pakėnas.
Instruktoriaus teigimu, vos pirmąsias teises gavę vairuotojai labai greitai užmiršta, kad jie dar nėra pilnaverčiai vairuotojai. „Pirmasis vairuotojo pažymėjimas yra ženklas, kad žmogus pereina į kitą – savarankišką – mokymosi vairuoti etapą. Nes kitaip kam gi būtų reikalingas tas ženklinimas klevo lapu ar greičio ribojimas?“, – svarsto jis.
Vertindamas, dėl ko taip smarkiai skiriasi jaunų ir patyrusių vairuotojų sukeltų avarijų kainos, vairavimo ekspertas spėjo, jog čia galima būtų ieškoti analogijos su tyrimais, kurie parodė, jog moterys į eismo įvykius patenka dažniau, tačiau jų avarijos būna ne tokios pavojingos. „Pagal tuos tyrimus, moterys dažniau sukelia techninius eismo įvykius, o vyrai jau kai plojasi, tai plojasi“, – sako A. Pakėnas.
„Galima numanyti, kad mažiau kainuoja būtent tos pasimetimo klaidos ar techniniai eismo įvykiai judant labai lėtai. Be to, galioja ir elementari fizika: pradedančiųjų vairuotojų judėjimo greitis ribojamas, daugelis jų to ribojimo ir laikosi, o mažesnis greitis reiškia ir mažesnę žalą“, – priduria garsus vairavimo instruktorius.
Gudrauti neapsimoka
Vairuotojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas įprastai apsaugo nuo žalos, kuri sukeliama kitiems įvykio dalyviams tapus autoįvykio kaltininku. Tiesa, su keliomis išlygomis: jeigu vairuotojas buvo neblaivus arba jei jis pasišalino iš įvykio vietos, visas žalos atlyginimo svoris gula ant jo paties pečių.
Yra ir trečia išlyga, kuri gali smarkiai komplikuoti žalos išmokėjimą: jeigu tikrasis transporto priemonės vairuotojas apdraudžia savo automobilį labiau patyrusių vairuotojų – pavyzdžiui, savo tėvų – vardu, nepasirenkant galimybės automobilį valdyti ir kitam asmeniui. Tokį gudravimo būdą jaunieji vairuotojai dažniausiai renkasi norėdami sumažinti draudimo įmokų dydžius. Tačiau, A. Gasparavičiaus teigimu, bandymas sutaupyti šiuo būdu vargiai pasiteisina, o ir yra rizikingas.
„Jeigu per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį įvykių pavyksta išvengti, pačiam jaunajam vairuotojui, kuris važiavo kitų žmonių apdraustu automobiliu iš to mažai naudos: nekaupiama vairuotojo draudimo istorija. Maža naudos ir įvykus draudiminiam įvykiui, kurio kaltininkas buvo jaunasis vairuotojas, vairavęs kito žmogaus apdraustą automobilį: draudimo bendrovė iš tokio įvykio kaltininko gali pareikalauti sugrąžinti dalį žalos atlyginimo“, – aiškina draudimo įmonės atstovas.

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai.
BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, bet ir apie įvykius, po kurių kreipiamasi dėl žalos atlyginimo, pateikia panašius duomenis. Įmonė nurodo, kad pradedantieji vairuotojai autoįvykius sukelia maždaug 2,5 karto dažniau už ilgesnį vairavimo stažą turinčius vairuotojus.
„Ir policijos pateikiama oficialioji, ir mūsų žalų atlyginimų statistika akivaizdžiai rodo, jog pradedantieji vairuotojai eismo įvykių kaltininkais tampa kur kas dažniau už patyrusius vairuotojus. Kita vertus, analizuodami išmokų dydžius galime padaryti išvadą, kad pradedančiųjų sukelti įvykiai nėra tokie skaudūs“, – sako BTA Draudimo Transporto žalų reguliavimo skyriaus vadovas Andrius Gasparavičius.
Išmokų dydžiai dėl pradedančiųjų ir dėl patyrusių vairuotojų sukeltose avarijose patirtos žalos skiriasi daugiau nei pusantro karto. Po pradedančiųjų vairuotojų sukelto įvykio vidutinė žala yra 1026 eurai, patyrusių vairuotojų sukeltos avarijos vidutinė kaina – 1726 eurai.
„Šis skirtumas tarp išmokų dydžių aiškiai parodo, jog jaunieji vairuotojai dažniau patenka į techninius, mažesnės žalos įvykius, nei patyrusieji: jiems dar stinga atidumo važiuojant mažais greičiais, įgūdžių parkuojantis. Tuo tarpu nuo įvykių su didesniu žalos potencialu juos apsaugo konkrečiai šiai vairuotojų grupei taikomi greičio ribojimai“, – priduria A. Gasparavičius.
Dažniausios jaunų vairuotojų klaidos
Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia, kad dažniausiai jaunų vairuotojų daroma klaida – tai manymas, jog vairavimas yra tiesiog automobilio valdymas. „Iš tiesų vairavimas yra dalyvavimas eisme valdant transporto priemonę. O tai įpareigoja ne tik sukioti vairą, bet ir vertinti situaciją, ir priimti sprendimus, kurie toje situacijoje reikalingi. Dažnas jaunas vairuotojas mažiau įprastoje situacijoje pasimeta ir nežino, ką daryti, o tas pasimetimas gali kainuoti eismo įvykį“, – pasakoja A. Pakėnas.
Instruktoriaus teigimu, vos pirmąsias teises gavę vairuotojai labai greitai užmiršta, kad jie dar nėra pilnaverčiai vairuotojai. „Pirmasis vairuotojo pažymėjimas yra ženklas, kad žmogus pereina į kitą – savarankišką – mokymosi vairuoti etapą. Nes kitaip kam gi būtų reikalingas tas ženklinimas klevo lapu ar greičio ribojimas?“, – svarsto jis.
Vertindamas, dėl ko taip smarkiai skiriasi jaunų ir patyrusių vairuotojų sukeltų avarijų kainos, vairavimo ekspertas spėjo, jog čia galima būtų ieškoti analogijos su tyrimais, kurie parodė, jog moterys į eismo įvykius patenka dažniau, tačiau jų avarijos būna ne tokios pavojingos. „Pagal tuos tyrimus, moterys dažniau sukelia techninius eismo įvykius, o vyrai jau kai plojasi, tai plojasi“, – sako A. Pakėnas.
„Galima numanyti, kad mažiau kainuoja būtent tos pasimetimo klaidos ar techniniai eismo įvykiai judant labai lėtai. Be to, galioja ir elementari fizika: pradedančiųjų vairuotojų judėjimo greitis ribojamas, daugelis jų to ribojimo ir laikosi, o mažesnis greitis reiškia ir mažesnę žalą“, – priduria garsus vairavimo instruktorius.
Gudrauti neapsimoka
Vairuotojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas įprastai apsaugo nuo žalos, kuri sukeliama kitiems įvykio dalyviams tapus autoįvykio kaltininku. Tiesa, su keliomis išlygomis: jeigu vairuotojas buvo neblaivus arba jei jis pasišalino iš įvykio vietos, visas žalos atlyginimo svoris gula ant jo paties pečių.
Yra ir trečia išlyga, kuri gali smarkiai komplikuoti žalos išmokėjimą: jeigu tikrasis transporto priemonės vairuotojas apdraudžia savo automobilį labiau patyrusių vairuotojų – pavyzdžiui, savo tėvų – vardu, nepasirenkant galimybės automobilį valdyti ir kitam asmeniui. Tokį gudravimo būdą jaunieji vairuotojai dažniausiai renkasi norėdami sumažinti draudimo įmokų dydžius. Tačiau, A. Gasparavičiaus teigimu, bandymas sutaupyti šiuo būdu vargiai pasiteisina, o ir yra rizikingas.
„Jeigu per draudimo sutarties galiojimo laikotarpį įvykių pavyksta išvengti, pačiam jaunajam vairuotojui, kuris važiavo kitų žmonių apdraustu automobiliu iš to mažai naudos: nekaupiama vairuotojo draudimo istorija. Maža naudos ir įvykus draudiminiam įvykiui, kurio kaltininkas buvo jaunasis vairuotojas, vairavęs kito žmogaus apdraustą automobilį: draudimo bendrovė iš tokio įvykio kaltininko gali pareikalauti sugrąžinti dalį žalos atlyginimo“, – aiškina draudimo įmonės atstovas.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų