REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„2000GT“ iki šiol yra laikomas pačiu įdomiausiu ir geriausiu japonišku sportišku automobiliu. Kodėl? Tai buvo pirmasis japoniškas superautomobilis ir tuo metu tai buvo pats brangiausias automobilis atkeliavęs iš Azijos. Keisčiausia yra tai, jog šis projektas turėjo dėvėti ne „Toyota“, o „Nissan“ ženkliuką.
Pirmuosius projekto darbus pradėjo „Yamaha“ kompanijos inžinieriai. Jie kartu su „Nissan“ pasirašė susitarimą, kuriame „Yamaha“ įsipareigoja sukurti sportišką automobilį. Vis dėlto po prototipo pristatymo, „Nissan“ atsisakė toliau finansuoti šį projektą ir išėjo iš „Yamaha“ būstinės net neatsigręždami. Dėka ambicingų ir nosies nenuleidžiančių „Yamaha“ vadovų, projektas atsidūrė ant „Toyota“ darbuotojų stalo. Tuo tarpu „Nissan“ atsisakiusi „Yamaha“ paslaugų, subūrė specialią inžinierių komandą, kuri vėliau bus liaupsinama, nes sukūrė „Datsun 240Z“.

toyota_2000gt_jp-spec_9
„Toyota“ vadovai išvydę projektą suglumo ir susidomėjo. Tuometinės kompanijos vadovai svarstė apie sportišką automobilį, kuris galėtų pagerinti markės įvaizdį, tačiau „Yamaha“ pademonstruotas prototipas buvo aukščiau visko. Tai buvo puikus šansas parodyti visam pasauliui, jog pro „Toyota“ gamyklos duris išrieda ne tik skalbimo mašinos.

toyota_2000gt_us-spec_6
Projektui pradėjus judėti tinkama linkme, „Toyota“ pradėjo galvoti apie variklį, kuris galėtų sukti tokio automobilio ratus. Vienas darbuotojas dirbęs prie konvejerio pasiūlė į šį automobilį sumontuoti variklį iš „Toyota Crown“ sedano. Nereikėjo atlikti jokių modifikacijų, nes variklis iš gan nuobodaus sedano puikiai tilpo į ekstravagantiškai atrodantį kupė. 1967 metais debiutavęs modelis turėjo dviejų litrų darbinio tūrio, šešių cilindrų benzininį motorą.

toyota_2000gt_us-spec_7
Automobilis patekęs į serijinę gamybą gavo „Yamaha“ specialistų patobulintą senąjį benzininį motorą, kuris vėliau tapo puikiu „2000GT“ kompanionu. Po patobulinimų, šešių cilindrų motoras išvystydavo net 150 arklio galių. Tai buvo neįtikėtinas galios šuolis, nes kiti sportiškas ambicijas rodę „Toyota“ modeliai turėdavo vos 45-55 arklio galias išvystančius benzininius motorus.

toyota_2000gt_6
Automobiliui pradėjus riedėti konvejerio linija, „Toyota“ specialistai sumanė pasikviesti „007“ filmo kūrėjus ir pasiūlyti tuometiniam Jamesui Bondui sėstis už „Toyota 2000GT“ vairo. „You Only Live Twice“ filmo kūrėjai net nedvejodami sutiko, tačiau „Toyota“ turėjo ištaisyti vieną klaidą. Inžinieriai turėjo sugalvoti kaip į automobilį sutalpinti pakankamai aukštą Seaną Connery, kuris tuo metu vaidino Jamesą Bondą. „Toyota“ net negalvojusi sukūrė pirmuosius „2000GT“ kabrioletų prototipus, kurie ir buvo naudojami filme.
Pirmojo japoniško superautomobilio gamyba truko neilgai. „Toyota“ šį modelį konvejerio linijoje išlaikė vos trejus metus per kuriuos pagamino 337 vienetus. Todėl nenuostabu, jog dabar šis „Toyota“ modelis yra kolekcionierių dėmesio centre. Prieš porą metų vienas „Toyota 2000GT“ egzempliorius buvo parduotas už maždaug vieną milijoną JAV dolerių.

„2000GT“ iki šiol yra laikomas pačiu įdomiausiu ir geriausiu japonišku sportišku automobiliu. Kodėl? Tai buvo pirmasis japoniškas superautomobilis ir tuo metu tai buvo pats brangiausias automobilis atkeliavęs iš Azijos. Keisčiausia yra tai, jog šis projektas turėjo dėvėti ne „Toyota“, o „Nissan“ ženkliuką.
Pirmuosius projekto darbus pradėjo „Yamaha“ kompanijos inžinieriai. Jie kartu su „Nissan“ pasirašė susitarimą, kuriame „Yamaha“ įsipareigoja sukurti sportišką automobilį. Vis dėlto po prototipo pristatymo, „Nissan“ atsisakė toliau finansuoti šį projektą ir išėjo iš „Yamaha“ būstinės net neatsigręždami. Dėka ambicingų ir nosies nenuleidžiančių „Yamaha“ vadovų, projektas atsidūrė ant „Toyota“ darbuotojų stalo. Tuo tarpu „Nissan“ atsisakiusi „Yamaha“ paslaugų, subūrė specialią inžinierių komandą, kuri vėliau bus liaupsinama, nes sukūrė „Datsun 240Z“.

toyota_2000gt_jp-spec_9
„Toyota“ vadovai išvydę projektą suglumo ir susidomėjo. Tuometinės kompanijos vadovai svarstė apie sportišką automobilį, kuris galėtų pagerinti markės įvaizdį, tačiau „Yamaha“ pademonstruotas prototipas buvo aukščiau visko. Tai buvo puikus šansas parodyti visam pasauliui, jog pro „Toyota“ gamyklos duris išrieda ne tik skalbimo mašinos.

toyota_2000gt_us-spec_6
Projektui pradėjus judėti tinkama linkme, „Toyota“ pradėjo galvoti apie variklį, kuris galėtų sukti tokio automobilio ratus. Vienas darbuotojas dirbęs prie konvejerio pasiūlė į šį automobilį sumontuoti variklį iš „Toyota Crown“ sedano. Nereikėjo atlikti jokių modifikacijų, nes variklis iš gan nuobodaus sedano puikiai tilpo į ekstravagantiškai atrodantį kupė. 1967 metais debiutavęs modelis turėjo dviejų litrų darbinio tūrio, šešių cilindrų benzininį motorą.

toyota_2000gt_us-spec_7
Automobilis patekęs į serijinę gamybą gavo „Yamaha“ specialistų patobulintą senąjį benzininį motorą, kuris vėliau tapo puikiu „2000GT“ kompanionu. Po patobulinimų, šešių cilindrų motoras išvystydavo net 150 arklio galių. Tai buvo neįtikėtinas galios šuolis, nes kiti sportiškas ambicijas rodę „Toyota“ modeliai turėdavo vos 45-55 arklio galias išvystančius benzininius motorus.

toyota_2000gt_6
Automobiliui pradėjus riedėti konvejerio linija, „Toyota“ specialistai sumanė pasikviesti „007“ filmo kūrėjus ir pasiūlyti tuometiniam Jamesui Bondui sėstis už „Toyota 2000GT“ vairo. „You Only Live Twice“ filmo kūrėjai net nedvejodami sutiko, tačiau „Toyota“ turėjo ištaisyti vieną klaidą. Inžinieriai turėjo sugalvoti kaip į automobilį sutalpinti pakankamai aukštą Seaną Connery, kuris tuo metu vaidino Jamesą Bondą. „Toyota“ net negalvojusi sukūrė pirmuosius „2000GT“ kabrioletų prototipus, kurie ir buvo naudojami filme.
Pirmojo japoniško superautomobilio gamyba truko neilgai. „Toyota“ šį modelį konvejerio linijoje išlaikė vos trejus metus per kuriuos pagamino 337 vienetus. Todėl nenuostabu, jog dabar šis „Toyota“ modelis yra kolekcionierių dėmesio centre. Prieš porą metų vienas „Toyota 2000GT“ egzempliorius buvo parduotas už maždaug vieną milijoną JAV dolerių.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų