„Jeep Wrangler“ testas: Reikia tik džiaugtis, jog šis automobilis egzistuoja

„Smagus nuotykiams skirtas automobilis“ – tokius žodžius norėjosi skirti kiekvieną kartą išlipus iš „Jeep Wrangler“ visureigių, nepriklausomai nuo jų pagaminimo datos, juose esančios komforto įrangos, nes, kaip bebūtų keista, šių amerikietiškų bekelės ristūnų paskirtis išlikdavo tokia pati – teikti sunkiai pirštais apčiuopiamą džiaugsmą.

Patogių, masažuojančiomis sėdynėmis aprūpintų „dėžučių“ apsuptyje „Jeep Wrangler“ visuomet atrodydavo kaip netašytas stuobrys. Jeigu jis būtų žmogus, net neabejojame, jog jis galėtų be didelių problemų išriaugėti abecėlę. „Wrangler“ kaip jūsų geriausias draugas, su kuriuo penktadienio vakaras visuomet baigiasi su nuotykiais. Tad kai „Jeep“ prieš porą metų paskelbė, jog ruošiasi pademonstruoti naujos kartos „Wrangler“, mus apėmė nerimas. Pradėjome baimintis, jog „Jeep“ norėdama įtikti plačiajai masei, suklups ir imsis radikalių pokyčių, kurie visiems laikams sugadins „Wrangler“ receptą, tad kai tik suradome progą, čiupome milžinišką raktelį nuo šviežiausio „Jeep“ visureigio ir iškeliavome ieškoti nuotykių.

Naujos kartos Jeep Wrangler testas

DIZAINAS

Verdiktas 4.5

Kokių priemonių reikia imtis, jog nesugadintum visame pasaulyje mėgstamos formos? Ypač, kai konkretus modelis turi milžinišką gerbėjų bendruomenę visame pasaulyje?

„Mini“, „Fiat 500“ ir „Porsche 911“ kūrėjai galėtų suteikti vieną svarbų patarimą. Žvelgdami į naująjį „Jeep Wrangler“, susidaro įspūdis, jog bendrovės dizaineriai kiekvieną žingsnį ir sprendimą apgalvojo iš anksto.

Iš pirmo žvilgsnio, jis yra panašus į prieš tai gamintus modelius. Kampuotos ir griežtos formos, apvalūs priekiniai žibintai. Vis dėlto, pažvelgę atidžiau – pastebėsite ilgesnį variklio dangtį, didesniu kampu pakreiptą priekinį stiklą (šis mažytis pokytis pagerino automobilio oro pasipriešinimo koeficientą),  giliau įmontuotus priekinius žibintus bei siauresnius priekinius ir galinius buferius, kurie sudaro įspūdį, jog jis jau iškeliavo iš specialių dirbtuvių, bet ar tuo reikėtų stebėtis? „Wrangleris“ atrodo visiškai kitaip negu 99% naujų modelių, kurie vis dažniau tampa pernelyg panašus vienas į kitą.

Vertinimo kriterijus

Jeep Wrangler Rubicon

Išskirtinumo faktorius

10 balų

Interjero dizainas

8 balai

Eksterjero dizainas

9 balai

Ilgis

4882 mm

Plotis

1894 mm

Aukštis

1838 mm

Naujos kartos Jeep Wrangler testas

INTERJERAS

Verdiktas 3.5

Jeigu bent vieną kartą buvote pasodintas už „Wrangler“ vairo, net neabejojame, jog šio amerikietiško visureigio interjeras paliko tam tikrą įspūdį. Utilitarinis – tikrai taip, net nėra abejonių. Patogus? Diskutuotinas klausimas.

„Jeep“ bendrovės atstovai ne vieną kartą „Wrangler“ bendruomenei teigė, jog naujos kartos modelis turės gerokai daugiau modernaus lengvojo automobilio atributų, bus patogesnis, komfortiškesnis ir ne toks erzinantis važiuojant ilgas distancijas.

Iš dalies, savo pažadą „Jeep“ sugebėjo ištesėti. Jeigu negalite gyventi oda apsiustų sėdynių, pagalbinių vairavimo asistentų, lietimui jautrių ekranų – priedų, kurie lepina modernių automobilių vairuotojus, tuomet „Wrangler“ ne tik nustebins, bet ir pradžiugins.

Technologine prasme – jis niekuo nenusileidžia bet kuriam kitam pilkam dyzeliui: „LED“ žibintai, galinio vaizdo kamera, dviejų zonų klimato kontrolė, šildomo sėdynės, aklosios zonos stebėjimo sistema. Toks jausmas, jog ką tik perskaitėte bazinės 3 serijos BMW modelio brošiūrą, ar ne?

Įdomybės ir priverstinio prisitaikymo metodai slypi įvairiose detalėse. Pavyzdžiui, centrinė konsolė – nusėta įvairiausiais mygtukais, kurie pirmuosius kartus galvoje pasėja paniką. Multimedijoje surasite pernelyg daug įvairiausių meniu ir funkcijų, kurios neįtakoja automobilio vairavimo patirties.

Žvelgiant iš kitos pusės – pagrindinių instrumentų valdymas neįtikėtinai lengvas, lyg bandytumėte naudotis ką tik iš stalčiaus ištraukta „Nokia 3310“. Ir iš tiesų, retkarčiais atrodo, jog naudojatės šiek tiek senamadišku automobiliu. Durys užsidaro kaip vėjo stumiami tvarto vartai, apdailos medžiagos priverstų griebtis BMW vairuotojus už galvos, bet palaukite… automobilis suręstas taip, jog su juo galėtumėte leisti į žygį aplink pasaulį. Velniai ratų, gamintojas netgi rekomenduoja automobilio vidų (grindis) plauti su aukšto slėgio technika. Tiesiog atidarote specialias angas ir stebite kaip ką tik išpurkštas vanduo iš automobilio šalinasi per jam skirtą drenažo sistemą.

Vertinimo kriterijus

Jeep Wrangler Rubicon

Interjero erdvė

8 balai

Interjero apdailos medžiagos

7 balai

Surinkimo kokybė

7 balai

Ergonomika

7 balai

Matomumas

8 balai

Prietaisų skydelio informatyvumas

9 balai

Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas

7 balai

Multimedijos sistema

8 balai

Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas

8 balai

Bagažinės tūris

525 litrai

Naujos kartos Jeep Wrangler testas

DINAMIKA

Verdiktas 3.5

Kai kurie „Wrangler“ gerbėjai turėtų likti nusivylę, nes Europos rinkai skirti modeliai gali būti poruojami tik su keturių cilindrų agregatais, kai „Wrangler“ gimtinėje šio visureigio vairuotojai gali džiaugtis 6 cilindrų analogais.

Į mūsų rankas patekęs egzempliorius turėjo „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ randamą dyzelinę širdį.

Kaip ir priklauso iš Italijos kilusiam dyzeliui – dirbdamas laisva eiga jis yra pakankamai triukšmingas, važiuojant tolygiu greičiu – stebėtinai ekonomiškas ir džiugina tikrai labai nebloga dinamika.

Atsižvelgiant į jo paskirtį – tai yra darbinis arklys, kuris labai tinka „Wrangleriui“, ir ne dėl to, jog būtume dyzelinių variklių šalininkai.

Dyzelinu maitinamas variklis puikiai susitvarkys su jam siunčiamomis užduotimis – vilkti sunkią priekabą ar išbristi iš gilios balos. Tai automobiliui padės padaryti ir keturių cilindrų benzininis analogas, bet didžiulį sukimo momentą turintis dyzelis tai darys lengviau ir užtikrinčiau.

Vis dėlto, atsižvelgiant į dabartinę padėtį, idealiausia „Wrangler“ versija pasirodys tik netolimoje ateityje. Tai bus hibridinė „Wrangler“ versija, kurios pristatymas turėtų įvykti 2020 metų pradžioje.

Vertinimo kriterijus

Jeep Wrangler Rubicon

Variklių charakteristikos

2.2 litro, keturių cilindrų. 200 AG esant 3500 aps/min. 450 Nm esant 2000 aps/min.

Varantieji ratai

Galiniai arba visi keturi

Pavarų dėžės tipas 8 laipsnių automatinė

0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)

9,6 sekundės / 9,8 sekundės

60 – 100 km/val. („Auto“ režimu)

5,5 sekundės

80 – 120 km/val. („Auto“ režimu)

8,3 sekundės

Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje)

10,8 / 6,4 / 7,7 litro 100 kilometrų

Su pilnu baku nuvažiuosite ~ 850 kilometrų

Naujos kartos Jeep Wrangler testas

VALDYMAS

Verdiktas 4

Atvykę į „Jeep“ saloną, iš pradžių turėsite nuspręsti kur ir kaip žadate naudoti naujutėlį „Wrangler“. Matote, priklausomai nuo pasirinktos versijos, standartinėje įrangoje gausite skirtingo pajėgumo žaislus.

Pavyzdžiui, nuotykiams bekelėje skirta „Rubicon“ versija gauna pažangesnę keturių varančiųjų ratų pavarą, skirtingus priekinio ir galinio tilto transmisijos perdavimo skaičius (4.10 „Rubicon“ versijoje ir 3.21 kitose versijose), geresnius pakabos komponentus, milžiniškas padangas. Trumpai tariant – „Rubicon“ yra skirtas bekelei, o visos kitos – likusioms išvykoms.

Mūsų džiaugsmui ir tuo pačiu nelaimei, išbandyti gavome bekelei orientuotą versiją – „Rubicon“, su kuria iš pradžių reikia nusigauti iki bekelės, o tai – nėra itin… malonu. Važiuojant nedideliu greičiu, pavyzdžiui, 60 km/val. ant visureigio užmautos padangos skatina „Wranglerį“ keliu plaukioti, lyg vietoj amortizatorių inžinieriai būtų sumontavę vandens lovas. Situacija prastesnė tampa, kai „Wrangleris“ išrieda į greitkelį. Didėja greitis, didėja ir poreikis vairą laikyti tvirtai – it trijų metų vaikas laiko mamos ranką. Ir vėlgi, diskomfortą kelia padangos, kurios gaudo kiekvieną kelio nelygumą ir provėžą. Net menkiausias įdubimas neša automobilį tai į kairę, tai į dešinę pusę. Ilgesnės bekelės paieškos labai greitai išvargins, net jeigu vairuodami mokate praktikuoti joga.

Nuovargis ir įtampa nuslūgsta, kai „Rubicon“ po savo kojomis pajunta purvą, medžių šaknis ir smėlį. Staiga erzinantis nestabilumas perauga į džiaugsmą, nes „Wrangleris“ per kiekvieną kliūtį (jeigu galima tai pavadinti kliūtimi) pravažiuoja taip, lyg jos net nebūtų. Tekšt, plekšt, kriukšt – garsai, kuriuos pasiekia ausys. Tuo tarpu akys stebi kaip šoniniai stikliai vis labiau išsipurvina arba kaip milžiniškas langų apiplovimo skysčio kiekis nesugeba nuvalyti viso purvo, esančio ant priekinio stiklo. Bet dabar sustokime ir išlipkime į stereotipų, kuriais yra apipinti „Wrangler“ vairuotojai.

Išvažiavus iš miško ar tiesiog sugrįžus į bendro naudojimo kelius, „Wrangleris“ tampa tokiu pačiu automobiliu kaip ir bet kuris kitas eismo dalyvis. Taip, jis nėra toks rafinuotas ar mieguistumą skatinančiai tylus, bet palyginus su prieš tai gamintais „Wrangleriais“ – komforto lygis buvo pakeltas į visiškai kitą parapiją. Ypač, jeigu tai yra „Sahara“ versija, kuri, iš esmės, yra skirta tiems, kas dar nenori įjungti „Hardcore“ lygio ir dar nėra pasiruošę išlipti iš komforto zonos.

Vertinimo kriterijus

Jeep Wrangler Rubicon

Pakabos suteikiamas komfortas

7 balai

Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu

6 balai

Manevringumas

9 balai

Stabdžių sistemos efektyvumas

9 balai

Triukšmo lygis

6 balai

Automatinių pavarų dėžių darbas (reakcija į staigų akceleratoriaus paspaudimą, rankinio valdymo naudingumas, pavarų perjungimo sklandumas)

9 balai

Naujos kartos Jeep Wrangler testas

EKSPLOATACIJA

Verdiktas 3

Amerikietiški automobiliai Europoje turi vieną, itin ryškų trūkumą – kainą. Pavyzdžiui, anapus milžiniško Atlanto vandenyno, naujos kartos „Jeep Wrangler“ kainuoja nuo beveik 28 000 dolerių arba maždaug 24 000 eurų. Analogišką „Jeep Wrangler Rubicon“ su 4 arba 6 cilindrų benzininiu motoru (JAV dyzelis nėra siūlomas) galima įsigyti už maždaug 36 000 eurų. Tik pabandykite įsivaizduoti – bekelės žaidimams paruoštas „Wrangler“ už gerai sukomplektuoto „Volkswagen Passat“ kainą. Būtų nuostabu, ar ne?

Jeigu tokio tipo automobilį perkate tik pagal jo dydį, nes galbūt norite kažkam kažką įrodyti, tuomet už mūsų bandyto „Wrangler Rubicon“ kainą galite anksčiausiu reisu keliauti link „Toyota“ atstovybės, kurioje Jūsų lauks „Toyota Land Cruiser“.

Kad ir kaip bandytume paguosti save dėl didžiulės „Wrangler“ kainos, reikėtų įsiminti vieną dalyką. Tai, iš dalies, yra savotiška investicija, kuriai galioja gamintojo suteikta garantija. Atsižvelgiant į automobilio paskirtį bei retumą, „Wranglerio“ likutinė vertė ilgalaikėje perspektyvoje bus gerokai didesnė negu, pavyzdžiui, „BMW X5“ ar Audi Q7“, nes pastarieji, drimbos iš Vokietijos, keliaus per rankas kaip kalėdinių kojinių pora.

Vertinimo kriterijus

Jeep Wrangler Rubicon

Pigiausio modelio kaina

45 990 eurų

Bandyto modelio kaina

54 490 eurų

Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina

9 balai

Standartinė garantija

2 metų / neribojant ridos

Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 kilometrų

1930 eurų

Prognozuojama išliekamoji vertė po 5 metų, nuvažiavus 100 000 kilometrų

~ 30-35 procentai

Atstovybių tinklas

Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje

Jeep Wrangler verdiktas

 Kiekvieną kartą, kai gamintojas pristato naują modelį, daugelis gauti daugiau visokių gerybių turintį įpėdinį. Didesnis, platesnis, erdvesnis, ekonomiškesnis… Didžiausia bėda yra ta, jog ši formulė pastaruoju metu pradeda nebeveikti, nes gamintojai labai dažnai nebežino kuria linkme eiti, kuo nori būti ir ką reprezentuoti. Puikus to pavyzdys – „Fiat“, „Honda“, „Cadillac“ ar „Infiniti“. 

Išskirtinai visureigius kuriantys „Jeep“ specialistai šį kartą pasielgė išmintingai. Vietoj to, kad bandytų įbrukti visiškai naują, neišbandytą ir vargu ar ištikimai „Wrangler“ bendruomenei patikusį receptą, amerikiečiai pasinaudojo „Wrangler“ stiprybėmis, pridėjo keletą modernių potėpių ir vuolia – turime automobilį, kuriam neabejotinai bus klijuojama „Future Classic“ etiketė. 

Verdiktas 4

„Jeep Wrangler“ yra vienas iš tų, labai, itin retų automobilių, kurį reikėtų vertinti pagal tai kokias emocijas jis tau suteikia, nes, pripažinkime, šis Jungtinėse Valstijose gimęs ratuotis turi tik vieną paskirtį – kelti gerą arba blogą emociją. Kodėl? Ar kitos, racionalios, bet šiek tiek nuobodžios savybės nebėra aktualios? Atsižvelgiant į „Jeep“ inžinierių įdėtą triūsą – rūpi, bet statistinis vairuotojas apie „Wrangler“ net negalvos ir nesvajos.

„Wrangler“ buvo kurtas išskirtinai entuziastams ir galbūt „Jeep“ automobiliais silpnybę jaučiantiems vairuotojams. Džiugu yra tai, jog šį kartą „Jeep“ ištikimiausių savo markės gerbėjų nenuvylę. Jeigu kiekvienas gamintojas savo modelių gamoje turėtų bent po vieną tokį, į absoliučiai jokius rėmus netelpantį modelį, galbūt visuotinė pilkų pelyčių trokštama visuotinė elektrifikacija ir autonominių automobilių troškimas nebebūtų toks baisus.

MUMS PATIKO

  • Charizma liejasi per kraštus
  • Nuostabus eksterjero dizainas
  • Sunkiai sustabdomas, bet kur ir bet kada
  • Puikiai suderintos tikro visureigio ir modernių technologijų savybės
  • Dyzelinis variklis – ekonomiškas, pakankamai dinamiškas, bet benzininis analogas teiks gerokai daugiau džiaugsmo
  • Sklandžiai veikianti automatinė pavarų dėžė
  • Palyginus su praėjusios kartos modeliu, surinkimo kokybė ir apdailos medžiagos skiriasi kaip diena ir naktis
  • Galimybė automobilį modifikuoti pagal savo poreikius

MUMS NEPATIKO

  • Palyginus su praktiškais visais  moderniais analogais, ne toks patogus ir komfortiškas ilgose kelionėse
  • Pernelyg didžiulė kaina. „Wrangler“ gimtinėje jis kainuoja nuo 24 000 eurų. Europoje – nuo 45 000 eurų

GALERIJA

Panašūs įrašai

Back to top button