REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Neseniai pasakojome
nuo ko pradėti jei norite užsiimti autosportu. Šį kartą papasakosime kaip pradėti ralisto karjerą. Tai nėra teorinė pamoka, tiesiog reikia dalyvauti Lietuvos automobilininkų sąjungos taurėje.Praeitą savaitgalį lankėmės šio čempionato ralyje Alytus-Suwalki 2012. Ir tiesa sakant, tai ką pamatėme, mus maloniai nustebino. Todėl negalima nepasidalinti savo patirtimi.

Alytaus mėgėjų ralis organizuojamas eilę metų. Tačiau tarptautinis formatas, kur dviejų dienų ralis startuoja Alytuje, o baigęsi Suvalkuose, Lenkijoje, vyksta trečią kartą. Tai bendras projektas su Lenkijos ralio mėgėjais.


Pirma diena Lietuvoje
Ralyje susirinko beveik 30 ekipažų su pačia įvairiausia technika. Daugiausiai žiūrovų susižavėjimų kėlė keli seni Žiguliai ir senas Moskwich 412. Pastarojo ekipaže važiavo gerai žinomas lenktynininkas ir automobilinių triukų meistras Dalius Juozelskis. Taip pat nustebino jaunimo ekipažas, kuris su 100 litų biudžetu "prikėlė" seną Ladą.
Ralio startas vyko centrinėje Alytaus miesto aikštėje. Vėliau, kelis greičio ruožus įveikę miesto gatvėse, dalyviai patraukė link Lietuvos Lenkijos sienos. Paskutinis pirmos dienos greičio ruožas vyko aikštelėje šalia Lazdijų muitinės. Toje pačioje, kurioje prieš keletą metų dar stovėjo šimtai kioskelių. Dabar šios vietos apleistos. Tačiau labai tinka organizuoti tokius mėgėjiškus ralius.


Pasijauti kaip tikras ralistas
Ralio metu pradedantiems lenktynininkams gaunamos vertingos pirmos pamokos. Čia naudojamos tokios pačios ralio knygos kaip ir kituose raliuose. Šturmanas taip pat vadovauja ekipažui. Reikia laiku išvykti ir atvykti, bei "įsipaišyti" į skirtą laiko limitą.
Greičio ruožai nėra tipiniai. Čia nėra "susirašymų". Lenktynininkai juos važiuoja pagal kelio knygoje nupaišytas schemas. Tačiau tai sukelia daug daugiau intrigos. Reikia geros šturmano orientacijos ir nuolatos reaguoti į besikeičiančią kelio dangą. O juk tenka paragauti ir asfalto, ir žvyro ir betono ir kitų kliūčių. Vieni greičio ruožai labiau primena slalomus, kiti rimtesnius greičio ruožus su gesinimo zonomis. Žodžiu, tikra gera mokykla.


Dar labiau vertinga nakvynė. Visi lenktynininkai susirinko į sodybą prie ežero Lenkijos teritorijoje. Čia draugiškai, prie vieno laužo, visi kepė dešreles. Nebuvo jokios įtampos, tik draugiška atmosfera. Vieni šnekučiavosi apie pirmos dienos iššūkius. Kiti pasakojo savo istorijas ir patirtis. Visiškai "žali" lenktynininkai kaip lygūs su lygiais kalbėjosi su veteranais. Galėjo išsiklausinėti lenktynių vingrybių.


Antra diena Lenkijoje
Antra diena prasidėjo lietuviškame Lenkijos mieste - Punske. Ten visi dar apsiblausią suko ratus aplink Punsko lietuvių kultūros centrą ir Punsko gimnazijos kieme. Viskas būtų paprasta, tačiau likus kelioms minutėms iki starto iš dangaus, kaip iš kibiro, pasiliejo lietus. Todėl pirmi keli greičio ruožai buvo panašūs į pasivažinėjimą per balas.
Vėliau veiksmas persikėlė į Suvalkus. Bene sunkiausi greičio ruožai buvo apleistose gamybinėse teritorijose. Senose aikštelėse teko manevruoti tarp kranų ir vengti kitų kliūčių. Čia įvyko skaudžiausias ralio incidentas. Veterano Ramūno Kručkausko vairuojamas BMW 320 apačia trenkėsi į iškilusį kanalizacijos dangtį. Pasekoje tiesiog sprogo variklio karteris. Pasipylė variklio šukės ir tepalai. Ralis šiam ekipažui buvo baigtas.




Taip pat išskirtinis greičio ruožas, kuris primena Keno Blocko triukų vietas, buvo Suvalkų malūno teritorijoje. Tai veikianti gamykla, todėl buvo smagu visu greičiu pasivažinėti po jos teritoriją. Sukti ratus tarp malūno talpų ir sandėlių.


Nėra taip lengva kaip gali atrodyti
Viso per dvi ralio Alytus-Suwalki 2012 dienas dalyviai turėjo įveikti 16 greičio ruožų. Vieni jų buvo greitesni, kiti painesni. Todėl klydo visi. Tiek patyrę vilkai tiek jaunimas. Tačiau pirmas nugalėtojų penketukas atrodė sekančiai:
1. Daumantas Pocius ir Justas Smilgevičius su Subaru Impreza
2. Vaidas Karašauskas ir Gintaras Vinskas su VW Golf
3. Maciej Letkiewicz ir Tomasz Arasimowicz ekipažas iš Lenkijos su Honda CRX
4. Karolis Balčiūnas ir Vidmantas Palietis su VW Golf
5. Rytis Lukšys ir Romoaldas Paulauskas su Honda CRX
Kaip matote, nereikia galingo automobilio, kad pasiekti gerą rezultatą. Kur kas žemiau liko su galingais Subaru ir BMW važiuojantys sportininkai.


Tai ko lauki? Važiuok!
LAS taurės lenktynių šiais metais dar bus ne vienos. Ir Automanas rekomenduoja jas išbandyti svajojantiems pajusti ralio dvasią. Juk galima važiuoti su standartiniais automobiliais, tereikia turėti šalmą. Tiesa, nerekomenduotume skolintis "tėčio limuzino", nes čia laimi manevringesni automobiliai. O ir jiems tenka nemažas nelygių trasų krūvis. Tačiau jei žinote ko norite, neabejokite, kad galite. :)



Neseniai pasakojome
nuo ko pradėti jei norite užsiimti autosportu. Šį kartą papasakosime kaip pradėti ralisto karjerą. Tai nėra teorinė pamoka, tiesiog reikia dalyvauti Lietuvos automobilininkų sąjungos taurėje.Praeitą savaitgalį lankėmės šio čempionato ralyje Alytus-Suwalki 2012. Ir tiesa sakant, tai ką pamatėme, mus maloniai nustebino. Todėl negalima nepasidalinti savo patirtimi.

Alytaus mėgėjų ralis organizuojamas eilę metų. Tačiau tarptautinis formatas, kur dviejų dienų ralis startuoja Alytuje, o baigęsi Suvalkuose, Lenkijoje, vyksta trečią kartą. Tai bendras projektas su Lenkijos ralio mėgėjais.


Pirma diena Lietuvoje
Ralyje susirinko beveik 30 ekipažų su pačia įvairiausia technika. Daugiausiai žiūrovų susižavėjimų kėlė keli seni Žiguliai ir senas Moskwich 412. Pastarojo ekipaže važiavo gerai žinomas lenktynininkas ir automobilinių triukų meistras Dalius Juozelskis. Taip pat nustebino jaunimo ekipažas, kuris su 100 litų biudžetu "prikėlė" seną Ladą.
Ralio startas vyko centrinėje Alytaus miesto aikštėje. Vėliau, kelis greičio ruožus įveikę miesto gatvėse, dalyviai patraukė link Lietuvos Lenkijos sienos. Paskutinis pirmos dienos greičio ruožas vyko aikštelėje šalia Lazdijų muitinės. Toje pačioje, kurioje prieš keletą metų dar stovėjo šimtai kioskelių. Dabar šios vietos apleistos. Tačiau labai tinka organizuoti tokius mėgėjiškus ralius.


Pasijauti kaip tikras ralistas
Ralio metu pradedantiems lenktynininkams gaunamos vertingos pirmos pamokos. Čia naudojamos tokios pačios ralio knygos kaip ir kituose raliuose. Šturmanas taip pat vadovauja ekipažui. Reikia laiku išvykti ir atvykti, bei "įsipaišyti" į skirtą laiko limitą.
Greičio ruožai nėra tipiniai. Čia nėra "susirašymų". Lenktynininkai juos važiuoja pagal kelio knygoje nupaišytas schemas. Tačiau tai sukelia daug daugiau intrigos. Reikia geros šturmano orientacijos ir nuolatos reaguoti į besikeičiančią kelio dangą. O juk tenka paragauti ir asfalto, ir žvyro ir betono ir kitų kliūčių. Vieni greičio ruožai labiau primena slalomus, kiti rimtesnius greičio ruožus su gesinimo zonomis. Žodžiu, tikra gera mokykla.


Dar labiau vertinga nakvynė. Visi lenktynininkai susirinko į sodybą prie ežero Lenkijos teritorijoje. Čia draugiškai, prie vieno laužo, visi kepė dešreles. Nebuvo jokios įtampos, tik draugiška atmosfera. Vieni šnekučiavosi apie pirmos dienos iššūkius. Kiti pasakojo savo istorijas ir patirtis. Visiškai "žali" lenktynininkai kaip lygūs su lygiais kalbėjosi su veteranais. Galėjo išsiklausinėti lenktynių vingrybių.


Antra diena Lenkijoje
Antra diena prasidėjo lietuviškame Lenkijos mieste - Punske. Ten visi dar apsiblausią suko ratus aplink Punsko lietuvių kultūros centrą ir Punsko gimnazijos kieme. Viskas būtų paprasta, tačiau likus kelioms minutėms iki starto iš dangaus, kaip iš kibiro, pasiliejo lietus. Todėl pirmi keli greičio ruožai buvo panašūs į pasivažinėjimą per balas.
Vėliau veiksmas persikėlė į Suvalkus. Bene sunkiausi greičio ruožai buvo apleistose gamybinėse teritorijose. Senose aikštelėse teko manevruoti tarp kranų ir vengti kitų kliūčių. Čia įvyko skaudžiausias ralio incidentas. Veterano Ramūno Kručkausko vairuojamas BMW 320 apačia trenkėsi į iškilusį kanalizacijos dangtį. Pasekoje tiesiog sprogo variklio karteris. Pasipylė variklio šukės ir tepalai. Ralis šiam ekipažui buvo baigtas.




Taip pat išskirtinis greičio ruožas, kuris primena Keno Blocko triukų vietas, buvo Suvalkų malūno teritorijoje. Tai veikianti gamykla, todėl buvo smagu visu greičiu pasivažinėti po jos teritoriją. Sukti ratus tarp malūno talpų ir sandėlių.


Nėra taip lengva kaip gali atrodyti
Viso per dvi ralio Alytus-Suwalki 2012 dienas dalyviai turėjo įveikti 16 greičio ruožų. Vieni jų buvo greitesni, kiti painesni. Todėl klydo visi. Tiek patyrę vilkai tiek jaunimas. Tačiau pirmas nugalėtojų penketukas atrodė sekančiai:
1. Daumantas Pocius ir Justas Smilgevičius su Subaru Impreza
2. Vaidas Karašauskas ir Gintaras Vinskas su VW Golf
3. Maciej Letkiewicz ir Tomasz Arasimowicz ekipažas iš Lenkijos su Honda CRX
4. Karolis Balčiūnas ir Vidmantas Palietis su VW Golf
5. Rytis Lukšys ir Romoaldas Paulauskas su Honda CRX
Kaip matote, nereikia galingo automobilio, kad pasiekti gerą rezultatą. Kur kas žemiau liko su galingais Subaru ir BMW važiuojantys sportininkai.


Tai ko lauki? Važiuok!
LAS taurės lenktynių šiais metais dar bus ne vienos. Ir Automanas rekomenduoja jas išbandyti svajojantiems pajusti ralio dvasią. Juk galima važiuoti su standartiniais automobiliais, tereikia turėti šalmą. Tiesa, nerekomenduotume skolintis "tėčio limuzino", nes čia laimi manevringesni automobiliai. O ir jiems tenka nemažas nelygių trasų krūvis. Tačiau jei žinote ko norite, neabejokite, kad galite. :)

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų