REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Peržvelgus „Autoplius Fast Lap“ dalyvių automobilių parką nesunku rasti grupę automobilių, kurių šeimininkai juos pirko su tikslu važinėti iš taško A į tašką B. Bet lenktynės yra baisus žvėris, reikalaujantis aukų. Tarkime, Justo Gudavičiaus „Mazda MX-5“, kuri kuo toliau, tuo mažiau darosi panaši į kasdienį automobilį.
Fabrikas
Garažas, kuriame prie savo automobilio pluša Justas, turi pravardę – tai fabrikas. Ir tai tikrai nėra susiję su iš kaminų virstančiais dūmais – tiesiog tai yra vieta, kurioje bendraminčių grupė vieną po kito „štampuoja“ vienokioms ar kitokioms lenktynėms skirtus automobilius. Bet darbas prie visų kitų automobilių likus savaitei iki „Autoplius Fast Lap“ festivalio stojo – visi koncentruojasi į Justo „Mazda“. Mat likus savaitei iki varžybų, po variklio dangčiu buvo tik variklio dydžio slylė. Kas ten bus?
„Tikrai būsite nustebę“ – paslaptį iki paskutinės minutės išlaikė Justas.
Trečiadienio vakare, likus dviem dienom iki penktadienį vykstančios „Autoplius Fast Lap“ lenktynių kvalifikacijos, MX-5 variklio skyriuje vietoje standartinio 1,8 l darbinio tūrio „Mazda“ variklio puikavosi sauja modifikacijų aprūpintas „Honda“ K24A3 2,4 litro variklis.
Pirmieji bandymai važiuoti greitai
Antrąjį sezoną „Autoplius Fast Lap“ standartinių automobilių „Street2500“ klasėje besivaržantis Justas toli gražu nėra automobilių sporto naujokas – jį galima sutikti kone kiekviename slalome ar „track day“ renginyje. Pirmasis Justo automobilis, kuriuo jis pradėjo varžytis slalomuose, buvo „Mazda 323F“. Pats Justas šį automobilį apibūdino kaip nepavykusią pradžią.
„Laimingų aplinkybių dėka 323F pavyko parduoti, o po kurio laiko įsigyti šią „Mazda MX-5“. Automobilis buvo visiškai standartinis ir puikaus stovio – geresnės „Miatos“ Lietuvoje iki to nebuvau matęs“, – apie pirkinį pasakojo Justas.
Porą metų automobilis išliko absoliučiai standartinis, tarnavo kaip kasdienė susisiekimo priemonė, kartas nuo karto apsilankant slalomuose. Bet vieną dieną Justas nusprendė, jog automobilį reikėtų išbandyti Kačerginėje.
„Pagalvojome, jog į automobilį reikėtų sudėti keletą papildomų temperatūros indikatorių ir pasižiūrėti ar bent jau tepalas nekaista. Žinoma – jis kaito“ – pirmąsias automobilio modifikacijas prisimena lenktynininkas.

Peržvelgus „Autoplius Fast Lap“ dalyvių automobilių parką nesunku rasti grupę automobilių, kurių šeimininkai juos pirko su tikslu važinėti iš taško A į tašką B. Bet lenktynės yra baisus žvėris, reikalaujantis aukų. Tarkime, Justo Gudavičiaus „Mazda MX-5“, kuri kuo toliau, tuo mažiau darosi panaši į kasdienį automobilį.
Fabrikas
Garažas, kuriame prie savo automobilio pluša Justas, turi pravardę – tai fabrikas. Ir tai tikrai nėra susiję su iš kaminų virstančiais dūmais – tiesiog tai yra vieta, kurioje bendraminčių grupė vieną po kito „štampuoja“ vienokioms ar kitokioms lenktynėms skirtus automobilius. Bet darbas prie visų kitų automobilių likus savaitei iki „Autoplius Fast Lap“ festivalio stojo – visi koncentruojasi į Justo „Mazda“. Mat likus savaitei iki varžybų, po variklio dangčiu buvo tik variklio dydžio slylė. Kas ten bus?
„Tikrai būsite nustebę“ – paslaptį iki paskutinės minutės išlaikė Justas.
Trečiadienio vakare, likus dviem dienom iki penktadienį vykstančios „Autoplius Fast Lap“ lenktynių kvalifikacijos, MX-5 variklio skyriuje vietoje standartinio 1,8 l darbinio tūrio „Mazda“ variklio puikavosi sauja modifikacijų aprūpintas „Honda“ K24A3 2,4 litro variklis.
Pirmieji bandymai važiuoti greitai
Antrąjį sezoną „Autoplius Fast Lap“ standartinių automobilių „Street2500“ klasėje besivaržantis Justas toli gražu nėra automobilių sporto naujokas – jį galima sutikti kone kiekviename slalome ar „track day“ renginyje. Pirmasis Justo automobilis, kuriuo jis pradėjo varžytis slalomuose, buvo „Mazda 323F“. Pats Justas šį automobilį apibūdino kaip nepavykusią pradžią.
„Laimingų aplinkybių dėka 323F pavyko parduoti, o po kurio laiko įsigyti šią „Mazda MX-5“. Automobilis buvo visiškai standartinis ir puikaus stovio – geresnės „Miatos“ Lietuvoje iki to nebuvau matęs“, – apie pirkinį pasakojo Justas.
Porą metų automobilis išliko absoliučiai standartinis, tarnavo kaip kasdienė susisiekimo priemonė, kartas nuo karto apsilankant slalomuose. Bet vieną dieną Justas nusprendė, jog automobilį reikėtų išbandyti Kačerginėje.
„Pagalvojome, jog į automobilį reikėtų sudėti keletą papildomų temperatūros indikatorių ir pasižiūrėti ar bent jau tepalas nekaista. Žinoma – jis kaito“ – pirmąsias automobilio modifikacijas prisimena lenktynininkas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

02. Mazda MX-5


Sniego gniūžtės efektas
Taigi pirmosios automobilio modifikacijos prasidėjo. Buvo patobulintas variklio aušinimas, atsirado papildomas variklio tepalo radiatorius. Automobilio modifikacijoms įgavus sniego gniūžtės efektą, toliau buvo patobulinta variklio išmetimo sistema – pakeistas išmetimo kolektorius bei sumontuota pralaidesnė išmetimo sistema. Gniūžtė virto gana nemažu sniego kamuoliu – standartiniai automobilio amortizatoriai buvo pakeisti „BC Racing“ „coilover“ tipo amortizatoriais, standartinės guminės pakabos įvorės pakeistos poliuretaniniais analogais.
Justas išskyrė du automobilio aspektus, kurių tobulinimui suteikė ypatingą reikšmę. Visų pirma – automobilio salonas bei saugumo įranga. Ankštame „Miatos“ salone rasite dvi „Recaro SPG“ sportines sėdynes, sportinius saugos diržus bei „roll-bar“ tipo saugos lankus už sėdynių, apsaugančius automobilio ekipažą vertimosi atveju. Priešais vairuotoją – „Nardi“ sportinis vairas.
„Į automobilio saloną žiūriu kaip į darbo vietą, taigi jis turi būti patogus, funkcionalus ir patrauklus akiai“ – pasakojo J. Gudavičius
Antrasis aspektas, kurį išskyrė Justas – automobilio aerodinamika.
„Didelis galinis spoileris trasoje leido „nukirpti“ keturias sekundes, kas yra išties nemažai. Labai trumpa ratų baze pasižyminčiam automobiliui šis patobulinimas leido atrasti norimą važiavimo stabilumą ir balansą“ – pasakojo Justas.
Visų pirma – vairuotojas
Paklausus, kas J.Gudavičiui arčiau širdies – vairavimas ar automobilio „konstravimas“, Justas save priskyrė pirmajai grupei.
„Krapštytis prie automobilio aš mėgstu, bet dar labiau man patinka vairuoti ir analizuoti savo vairavimą. Paskaičiavau, jog vien pernai metais „žiede“ nuvažiavau du su puse tūkstančio kilometrų. Toks koviniu režimu nuvažiuotas kilometrų kiekis leidžia už vairo jaustis komfortiškai ir užtikrintai“, – pasakoja „Mazda“ vairuotojas.

REKLAMA

03. Mazda MX-5


Jis yra įsitikinęs, jog geras lenktynininkas turi gerai išmanyti visus automobilio niuansus – tai jam leidžia geriau suvokti ką automobilyje reikia keisti, siekiant gerinti tempą ir išlaikyti stabilų važiavimą.
„Taip pat labai džiugu, jog turiu kompetentingų draugų, kurie man padeda „konstruoti“ šį automobilį, nes be jų turbūt gana greitai pasibaigtų kantrybė“ – minėjo Justas


„Mazda“ ir „Honda“ draugystė
Taigi, kai Justas pradėjo automobilyje jaustis užtikrintai, galiausiai buvo prieita prie paskutinio esminio automobilio tobulinimo – variklio.
Jam pavyko nupirkti dar vieną „MX-5“ automobilį, kuriame jau buvo sumontuotas „Honda“ variklis bei atliktos visos reikalingos modifikacijos, būtinos tam, jog šį variklį galima būtų įdėti į ankšta „Mazda“ variklio skyrių.

REKLAMA
REKLAMA

12004053_1651714831775272_5670594510419681226_n


Viso automobilio pirkimas sutaupė daugybę dalių gamybos laiko, nes tokį variklį įdėti į „MX-5“ yra nemažas iššūkis – visų pirma, šis variklis yra skirtas automobilyje būti montuojamas „skersai“ ir sukti priekinius ratus. kraunant jį į „Mazda“ tenka modifikuoti visus variklio tvirtinimo taškus, keisti išmetimo ir įpurškimo kolektorius, modifikuoti variklio tepalo karterį, keisti pavarų dėžę bei iš esmės perdaryti variklio elektroniką ir valdymo kompiuterį.
Trečiadienio vakare variklis jau buvo savo vietoje, o ketvirtadienio rytą socialiniame tinklapyje „Facebook“ jau buvo patalpintas užkurto variklio vaizdo įrašas. Antraštėje buvo paminėtas ir laikas – pusė keturių nakties.
Lenktynės – gyvenimo būdas
Įgimtas analitinis mąstymas ir noras pasidalinti savo mintimis bei patirtimi modifikuojant automobilį, galiausiai pavirto Justo tinklaraščiu, pavadinimu „Daily Miata“. Tinklaraščio mintis – parodyti, jog ir su gana standartiniu automobiliu, tinkančiu kasdieniam naudojimui, galima varžytis lenktynių trasose.
Šiame tinklaraštyje taip pat galima rasti nemažai Justo apmąstymų vienokiomis ar kitokiomis su automobilių paruošimu sportui susijusiomis temomis, pasižyminčiomis gilia smulkmenų analize. Būtent polinkį analizuoti situacijas Justas išskiria kaip labai gerą priemonę padedančią greitėti.
„Man labai padėjo savo „on-board“ video peržiūrėjimas ir važiavimų analizė. Tai leidžia išmokti štampuoti stabilius trasos įveikimo laikus“ – apie pasiruošimus lenktynėms pasakojo lenktynininkas.
Paklaustas, ar ateityje planuoja pereiti prie kitokios automobilio platformos, Justas atsakė – ne, „MX-5“ yra patikrinta bei puikiai pažįstama platforma, kuri turi daugybę vietos tobulinimui, taigi bent jau kolkas planuoja ties ja ir apsistoti.
Pabaigai, Justui buvo užduotas tradicinis klausimas – kodėl jis pasirinko „Autoplius Fast Lap“?
„Ši lenktynių serija man patikdavo jau seniau, kai šias lenktynes stebėdavau kaip žiūrovas. Visų pirma – tai šventė tiek dalyviams, tiek žiūrovams. Taigi, kai atėjo laikas kažkur dalyvauti – neturėjau abejonių“ – šypsodamasis tarė Justas.
Kaip seksis J.Gudavičiui bei jo „Mazda MX-5“ su „Honda“ širdimi – išvysite jau Rugsėjo 12 d. Kačerginėje, finalinio „Autoplius Fast Lap“ etapo metu.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų