ĮvairenybėsNaujienos

Kaip „5G+“ technologija keičia didžiausių pasaulio uostų darbą?

Praėjusių metų pabaigoje dėl uostų perkrovos smarkiai sutriko pasaulinės tiekimo grandinės, o per Vakaruose plačiai paplitusį „juodąjį penktadienį“ ir Kalėdas, t. y. per patį prekybos sezono įkarštį, daugelyje parduotuvių nebuvo prekių. Tačiau tikimasi, kad šią dilemą išspręs Kinijos uostų automatizavimo praktika ir intelekto inovacijos.

Tiandzino uosto C skyriaus konteinerių terminalo lankytojų platformoje galima pamatyti, kad konteinerių kranai veikia automatiškai, o bepiločiai elektriniai konteinervežiai atvažiuoja ir išvažiuoja. Uoste nuotoliniu būdu valdomi krantinės kranai stabiliai pakelia iš krovininių laivų pakrautus konteinerius ir pakrauna juos į bepiločius elektrinius konteinervežius. Vadovaujant „BeiDou“ navigacijos palydovų sistemai, konteinervežiai pagal realiuoju laiku apskaičiuotą optimalų važiavimo maršrutą vyksta į automatinio užrakinimo ir (arba) atrakinimo stotis, kad atrakintų konteinerius ir nuvažiuotų į konteinerių aikštelę. Visas procesas įvykdomas vienu važiavimu. 

Šį išmanųjį terminalą pastatė „Tianjin Port Group“ (TPG) kartu su „Huawei“ ir kitais partneriais, siekdama sukurti išmanųjį ir ekologišką uostą. 

Viena iš svarbiausių naujoviškų taikomųjų programų šiai problemai spręsti yra „Huawei“ savarankiškai sukurta, dirbtiniu intelektu pagrįsta išmanioji horizontaliojo transportavimo sistema, kuriai pavyko pasiekti nemažai „pirmųjų pasaulio pasiekimų“: pirmą kartą pasaulyje „5G+BeiDou“ visur esančio intelekto integracija, pirmasis pasaulyje savarankiškas ekologiškos elektros energijos tiekimas ir nulinis anglies dioksido išmetimas ir kt. Šis pasiekimas yra pavyzdys kitiems pasaulio regionams kuriant pažangius ir mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančius uostus.

Pažangi ir skaitmeninė uosto transformacija davė apčiuopiamos naudos. Anksčiau konteineriams gabenti į uostuose esančias konteinerių aikšteles reikėjo daug konteinervežių. Samdyti vairuotojus yra labai brangu.

Pavyzdžiui, Tiandzino uoste šiuo metu yra 76 konteinervežiai. Norint užtikrinti darbą visą parą, 7 dienas per savaitę, kiekvienam konteinervežiui reikia trijų vairuotojų, dirbančių trimis pamainomis kiekvieną dieną. Tai reiškia, kad iš viso reikia 210 vairuotojų. Be to, sunkvežimių vairuotojus vargina važinėti nustatytais maršrutais trimis pamainomis, o tai kelia akivaizdų pavojų saugumui. Dabar kiekvienas konteinervežis sunaudoja 20 proc. mažiau energijos, o kranai dirba vidutiniškai 20 proc. efektyviau – kiekvienas kranas per valandą aptarnauja 39 konteinerių vienetus.

Tiandzino uostas yra vienas iš technologiškai pažangiausių Kinijos uostų ir svarbus „Vienos juostos ir vieno kelio“ iniciatyvos centras. Jame yra 300 tūkst. tonų klasės krantinė, o kanalo gylis – 22 metrai.

Jame yra 192 įvairių tipų krantinės ir 128 didesnės nei 10 tūkst. tonų klasės krantinės. Iki 2021 m. pabaigos uosto krovinių krova siekė 435 mln. tonų ir užėmė devintą vietą pasaulyje, o konteinerių krova viršijo 18,35 mln. konteinerių TEU ir užėmė aštuntą vietą pasaulyje.

Back to top button