REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Liqui Moly Racing Team Lithuania" komandos pilotas Kazimieras Vasiliauskas būtų visai neblogas šokėjas - video medžiagoje matosi, kaip šis, itin didelę žiedinių lenktynių patirtį turintis pilotas kone visą laiką dirba abejomis savo pėdomis tam, kad ne tik parodytų gerą trasos įveikimo laiką, bet ir išlaikytų automobilį trasos ribose.
Dėka sumontuotos sekvencinės pavarų dėžės, "Kazimui" sankabos pedalą paliesti per važiavimą tenka vos vieną kartą - pajudant iš vietos. Toliau jis drąsiai traukia pavarų svirtį į save, taip jungdamas visas šešias pavaras. Dėka to pačio bėgių jungimo agregato, jungiant pavaras akceleratoriaus pedalo įsibėgėjant iki daugiau nei 200 kilometrų per valandą atleisti nereikia - tai už pilotą atlieka variklį valdanti elektronika, taip užtikrindama ne tik sklandų, bet ir itin greitą pavarų perjungimą, kuris padeda sutaupyti sekundės dalis.
Vos tik išriedėjus iš techninės zonos, būtinas stabdžių trinkelių apšildymas. Ilgoms distancijoms skirtos trinkelės yra itin kietos ir savo darbą atlieka tik tada, kai pasiekia reikiamą temperatūrą. Siekdamas kuo greičiau tokią pasiekti, vairuotojas pastoviai laiko šiek tiek įmintą stabdžių pedalą, įsibėgėjęs - staigiau pastabdo.
Bolidui pasiekus posūkį, Kazimieras stipriai spaudžia stabdžius ir atlieka vadinamąją "pirigazovkę" - jungdamas į žemesnę pavarą, jis spustelėti akceleratoriaus pedalą, taip palengvindamas ir prailgindamas pavarų dėžės dalią. Nors šis judesys nėra būtinas, juk agregatas ir yra sukurtas, kad jungtųsi be palengvinimų, vairuotojas pasiduoda įpročiui ir tuo pačiu taupo įtaiso resursą - jo dar prireiks visam tūkstančiui kilometrų, kuriuos pilotai turės įveikti šeštadienį.
Kazimieras, kaip ir kitas komandos pilotas Justas Tamašauskas išsiskiria tuo, jog kone visą laiką "prilaiko" automobilį stabdžių pedalu - pasiekus posūkį, pedalo spustelėjimas perneša automobilio svorio centrą ant priekinės ašies, taip prispausdamas priekinius ratus ir suteikdamas pilotui pasitikėjimo sukti į posūkį. Šis manevras įmanomas naudojant tik sportui skirtus stabdžius - paprasti perkaistu nepravažiavus nei keletos kilometrų.
Kazimieras, Justas ir komandos vyriausias pilotas Edvinas jau pasiruošę tūkstančio kilometrų maratonui - jo metu šokio žingsnelius ant bolido pedalų teks atlikti visas devynias valandas.

„Liqui Moly Racing Team Lithuania" komandos pilotas Kazimieras Vasiliauskas būtų visai neblogas šokėjas - video medžiagoje matosi, kaip šis, itin didelę žiedinių lenktynių patirtį turintis pilotas kone visą laiką dirba abejomis savo pėdomis tam, kad ne tik parodytų gerą trasos įveikimo laiką, bet ir išlaikytų automobilį trasos ribose.
Dėka sumontuotos sekvencinės pavarų dėžės, "Kazimui" sankabos pedalą paliesti per važiavimą tenka vos vieną kartą - pajudant iš vietos. Toliau jis drąsiai traukia pavarų svirtį į save, taip jungdamas visas šešias pavaras. Dėka to pačio bėgių jungimo agregato, jungiant pavaras akceleratoriaus pedalo įsibėgėjant iki daugiau nei 200 kilometrų per valandą atleisti nereikia - tai už pilotą atlieka variklį valdanti elektronika, taip užtikrindama ne tik sklandų, bet ir itin greitą pavarų perjungimą, kuris padeda sutaupyti sekundės dalis.
Vos tik išriedėjus iš techninės zonos, būtinas stabdžių trinkelių apšildymas. Ilgoms distancijoms skirtos trinkelės yra itin kietos ir savo darbą atlieka tik tada, kai pasiekia reikiamą temperatūrą. Siekdamas kuo greičiau tokią pasiekti, vairuotojas pastoviai laiko šiek tiek įmintą stabdžių pedalą, įsibėgėjęs - staigiau pastabdo.
Bolidui pasiekus posūkį, Kazimieras stipriai spaudžia stabdžius ir atlieka vadinamąją "pirigazovkę" - jungdamas į žemesnę pavarą, jis spustelėti akceleratoriaus pedalą, taip palengvindamas ir prailgindamas pavarų dėžės dalią. Nors šis judesys nėra būtinas, juk agregatas ir yra sukurtas, kad jungtųsi be palengvinimų, vairuotojas pasiduoda įpročiui ir tuo pačiu taupo įtaiso resursą - jo dar prireiks visam tūkstančiui kilometrų, kuriuos pilotai turės įveikti šeštadienį.
Kazimieras, kaip ir kitas komandos pilotas Justas Tamašauskas išsiskiria tuo, jog kone visą laiką "prilaiko" automobilį stabdžių pedalu - pasiekus posūkį, pedalo spustelėjimas perneša automobilio svorio centrą ant priekinės ašies, taip prispausdamas priekinius ratus ir suteikdamas pilotui pasitikėjimo sukti į posūkį. Šis manevras įmanomas naudojant tik sportui skirtus stabdžius - paprasti perkaistu nepravažiavus nei keletos kilometrų.
Kazimieras, Justas ir komandos vyriausias pilotas Edvinas jau pasiruošę tūkstančio kilometrų maratonui - jo metu šokio žingsnelius ant bolido pedalų teks atlikti visas devynias valandas.

REKLAMA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų