REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuolaikiniai „WRC“ bolidai turi labai mažai ką bendro su bendro naudojimo keliuose važinėjančiais automobiliais. Tačiau taip buvo ne visada. Nuo 1997 iki 2010 metų, tarptautinė automobilių sporto federacija reikalavo, jog pasaulio ralio čempionate dalyvaujantys bolidai turi būti sukurti bendro naudojimo keliams skirtų automobilių pagrindu.
Tačiau viskas pradėjo keistis 2011 metais, kai tarptautinė automobilių sporto federacija paskelbė naujas „WRC“ automobilių taisykles. Nuo šiol visi „WRC“ klasės bolidai turėjo būti komplektuojami su 1.6 litro turbo-benzininiais varikliais, o bendras mašinos svoris neturėjo viršyti 1350 kilogramų. Šie ir kiti „WRC“ bolidų pakeitimai buvo atlikti dėl vienos labai paprastos priežasties - sumažinti komandų kaštus ir sudominti didžiuosius automobilių gamintojus. Jiems, tai pavyko su kaupu, nes „WRC“ čempionatu susidomėjo „Volkswagen“ ir „Hyundai“. Jeigu niekas nepasikeis, 2017 metais pasaulio ralio čempionate startuos ir gamyklinė „Toyota“ komanda.
Vis dėlto, viena tituluočiausių ir žinomiausių ralio komandų pasaulyje yra „M-Sport“. Ši komanda pasaulio ralio čempionate dalyvauja net nuo 1979 metų, kuriai iki šiol vadovauja ne kas kitas, o Malcolmas Wilsonas.
Daugybę pergalių iškovojęs britas išliko ištikimas vienai markei - „Ford“. Būtent su šios markės automobiliais, Malcolmas Wilsonas ir jo vadovaujama komanda nuolatos būdavo viena iš pasaulio ralio čempionato lyderių.
Tačiau „M-Sport“ yra ne tik ralio komanda. „M-Sport“ taip pat kuria įvairių klasių bolidus. Nors britai didžiąją dalį laiko dirba prie raliui skirtų automobilių, tačiau „M-Sport“ taip pat yra atsakinga už „Bentley GT3“ lenktynių programą.
Tad turėdami progą, pasižiūrėkime kaip vyksta „Ford“ ralio bolidų konstravimas ir kūrimas.

Šiuolaikiniai „WRC“ bolidai turi labai mažai ką bendro su bendro naudojimo keliuose važinėjančiais automobiliais. Tačiau taip buvo ne visada. Nuo 1997 iki 2010 metų, tarptautinė automobilių sporto federacija reikalavo, jog pasaulio ralio čempionate dalyvaujantys bolidai turi būti sukurti bendro naudojimo keliams skirtų automobilių pagrindu.
Tačiau viskas pradėjo keistis 2011 metais, kai tarptautinė automobilių sporto federacija paskelbė naujas „WRC“ automobilių taisykles. Nuo šiol visi „WRC“ klasės bolidai turėjo būti komplektuojami su 1.6 litro turbo-benzininiais varikliais, o bendras mašinos svoris neturėjo viršyti 1350 kilogramų. Šie ir kiti „WRC“ bolidų pakeitimai buvo atlikti dėl vienos labai paprastos priežasties - sumažinti komandų kaštus ir sudominti didžiuosius automobilių gamintojus. Jiems, tai pavyko su kaupu, nes „WRC“ čempionatu susidomėjo „Volkswagen“ ir „Hyundai“. Jeigu niekas nepasikeis, 2017 metais pasaulio ralio čempionate startuos ir gamyklinė „Toyota“ komanda.
Vis dėlto, viena tituluočiausių ir žinomiausių ralio komandų pasaulyje yra „M-Sport“. Ši komanda pasaulio ralio čempionate dalyvauja net nuo 1979 metų, kuriai iki šiol vadovauja ne kas kitas, o Malcolmas Wilsonas.
Daugybę pergalių iškovojęs britas išliko ištikimas vienai markei - „Ford“. Būtent su šios markės automobiliais, Malcolmas Wilsonas ir jo vadovaujama komanda nuolatos būdavo viena iš pasaulio ralio čempionato lyderių.
Tačiau „M-Sport“ yra ne tik ralio komanda. „M-Sport“ taip pat kuria įvairių klasių bolidus. Nors britai didžiąją dalį laiko dirba prie raliui skirtų automobilių, tačiau „M-Sport“ taip pat yra atsakinga už „Bentley GT3“ lenktynių programą.
Tad turėdami progą, pasižiūrėkime kaip vyksta „Ford“ ralio bolidų konstravimas ir kūrimas.

REKLAMA

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų