REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Gerbiamieji automanai, ar kada nors pasvajojote, kokius kryžiaus kelius reikia nueiti, norint, kad po variklio dangčiu ganytųsi keturženklis skaičius arklių? Galbūt norite sukurti tokią galią išvystantį projektą, bet nežinote nuo ko pradėti? O gal tiesiog domitės viskuo, kas turi nesuskaičiuojamas kaimenes žirgų? Jei bent į vieną iš klausimų atasakėte TAIP, tuomet sukluskite - jums skirta ši trijų dalių straipsnių serija.
Iškart patiksliname, kad turint pakankamai pinigų, įmanome išspausti 1000 ar daugiau arklių iš bet kokio variklio, kurio kubatūra viršija vieną litrą. Galbūt toks variklis dirbs tik dešimt sekundžių, kol susprogs išžudydamas visus šimto metru spinduliu, galbūt jis kainuos milijoną litų, galbūt jis bus varomas kuro, kuris sukels jums vėžį vien apie jį pagalvojus, tačiau tai yra įmanoma.
Tačiau šiuose straipsniuose kalbėsime ne apie tai. Tai rašinėlių serija apie variklius, kuriuos galima patobulinti iki 1000 arklių už protu suvokiamą pinigų sumą ir kurie atlaikys tokią galią ne dieną, o metus ar ilgiau. Nors tokie varikliai "šrotuose" nesimėto, tačiau turint reikiamą informaciją ir kontaktus juos įmanoma susirinkti ne labaratorinėmis sąlygomis.
Nissan RB26



Iš visų šioje straipsnių serijoje aprašomų variklių, Nissan'o RB26 motoras, kuris buvo montuojamas į garsiuosius Skyline R32, R33 ir R34 GT-R modelius, yra mažiausios kubatūros ir brangiausias, norint pasiektį magiškąją 1000 arklių ribą. Nors jo darbinis tūris yra tik 2,6 litro, iš esmės - tai lenktyninis variklis ir su tinkamomis modifikacijomis galintis įsisukti iki 14 tūkst. apsisukimų.Tačiau didžiausias šio variklio privalumas yra tai, kad begalė metodų, bandant pasiekti 1000 ag yra išbandyti, todėl reikiamos detalės gali būti užsakomos tiesiai iš Japonijos ar JAV. O tai reiškia, kad dėl didelės galios nereiks idėti daug pastangų. Tik labai daug pinigų!
Kaip ir tikėjotės, visi viduriai turi būti pakeisti, patobulinti išmetimo ir įsiurbimo kolektoriai, "portinta" variklio galva, sumontuoti "papiktinti" paskirstymo velenėliai - tam kad galia sukiltų prie aukštų sūkių. Atlikus šiuos patobulinimus, iškils dilema renkantis turbinas - dėti vieną kibiro dydžio "sraigę" ar dvi mažesnes. Nesvarbu, ką pasirinksite, slėgis turėtų siekti bent dvi atmosferas.
Galiausiai teks patobulinti įpurškimo/uždegimo sistemą, o kartu sumontuoti ir galingą variklio valdymo bloką - tam kad padavimas būtų tolygus varikliui dirbant aukštuose sūkiuose. "Įkišus" į variklį dešimtis tūkstančių litų ir naudojant automobilį gatvėje, rezultatas jūsų tikriausiai nedžiugins, nes motoras "atgyja" tik nuo 6 tūkst. apsisukimų. Beje, jums prireiks ir ypač sprogaus lenktyninio kuro.
Toyota 2JZ



Nors Toyota motoro nekūrė lenktynėms, tačiau 3 litrų agregatas turi, tikriausiai, daugiau potencialo nei RB26. Nors 2JZ nemėgsta taip suktis, kaip RB26, tačiau didžiausias šio variklio, patobulinto iki 1000+ ag, pranašumas yra tai, kad jei darbai atlikti tinkamai, automobilis bus kur kas malonesnis vairuoti už Nissan agregatą. Taip pat svarbus privalumas - variklis didžiulę galią pasieks varomas ir įprasto kuro.
Nors praktika rodo, kad gamyklinė variklio "apačia" gali atlaikyti 1000 arklių kaimenę, ilgesniam patikimumui vertėtų sumontuoti pastiprintus stumoklius bei švaistiklius. Dėl alkūninio veleno nesirūpinkite - jis atlaiko ir daugiau. Kadangi varikliui, norint generuoti magišką skaičių arklių, užtenka suktis apie 7,5 tūkst. apsisukimų, super sportinių paskirstymo velenėlių nereikės, tačiau būtina juos bent kiek patobulinti. Taip pat privaloma "portinti" galvą.
Dažniausiai matomos 2JZ 1000+ ag modifikacijos naudoja vieną turbiną, todėl verta atkreipti dėmesį į Garrett T45 arba Turbonetics T76 "sraiges", kurios turėtų slėgį sukelti bent iki dviejų atmosferų.
Antrojoje dalyje papasakosime apie galimus variantus iš už Atlanto...



Gerbiamieji automanai, ar kada nors pasvajojote, kokius kryžiaus kelius reikia nueiti, norint, kad po variklio dangčiu ganytųsi keturženklis skaičius arklių? Galbūt norite sukurti tokią galią išvystantį projektą, bet nežinote nuo ko pradėti? O gal tiesiog domitės viskuo, kas turi nesuskaičiuojamas kaimenes žirgų? Jei bent į vieną iš klausimų atasakėte TAIP, tuomet sukluskite - jums skirta ši trijų dalių straipsnių serija.
Iškart patiksliname, kad turint pakankamai pinigų, įmanome išspausti 1000 ar daugiau arklių iš bet kokio variklio, kurio kubatūra viršija vieną litrą. Galbūt toks variklis dirbs tik dešimt sekundžių, kol susprogs išžudydamas visus šimto metru spinduliu, galbūt jis kainuos milijoną litų, galbūt jis bus varomas kuro, kuris sukels jums vėžį vien apie jį pagalvojus, tačiau tai yra įmanoma.
Tačiau šiuose straipsniuose kalbėsime ne apie tai. Tai rašinėlių serija apie variklius, kuriuos galima patobulinti iki 1000 arklių už protu suvokiamą pinigų sumą ir kurie atlaikys tokią galią ne dieną, o metus ar ilgiau. Nors tokie varikliai "šrotuose" nesimėto, tačiau turint reikiamą informaciją ir kontaktus juos įmanoma susirinkti ne labaratorinėmis sąlygomis.
Nissan RB26



Iš visų šioje straipsnių serijoje aprašomų variklių, Nissan'o RB26 motoras, kuris buvo montuojamas į garsiuosius Skyline R32, R33 ir R34 GT-R modelius, yra mažiausios kubatūros ir brangiausias, norint pasiektį magiškąją 1000 arklių ribą. Nors jo darbinis tūris yra tik 2,6 litro, iš esmės - tai lenktyninis variklis ir su tinkamomis modifikacijomis galintis įsisukti iki 14 tūkst. apsisukimų.Tačiau didžiausias šio variklio privalumas yra tai, kad begalė metodų, bandant pasiekti 1000 ag yra išbandyti, todėl reikiamos detalės gali būti užsakomos tiesiai iš Japonijos ar JAV. O tai reiškia, kad dėl didelės galios nereiks idėti daug pastangų. Tik labai daug pinigų!
Kaip ir tikėjotės, visi viduriai turi būti pakeisti, patobulinti išmetimo ir įsiurbimo kolektoriai, "portinta" variklio galva, sumontuoti "papiktinti" paskirstymo velenėliai - tam kad galia sukiltų prie aukštų sūkių. Atlikus šiuos patobulinimus, iškils dilema renkantis turbinas - dėti vieną kibiro dydžio "sraigę" ar dvi mažesnes. Nesvarbu, ką pasirinksite, slėgis turėtų siekti bent dvi atmosferas.
Galiausiai teks patobulinti įpurškimo/uždegimo sistemą, o kartu sumontuoti ir galingą variklio valdymo bloką - tam kad padavimas būtų tolygus varikliui dirbant aukštuose sūkiuose. "Įkišus" į variklį dešimtis tūkstančių litų ir naudojant automobilį gatvėje, rezultatas jūsų tikriausiai nedžiugins, nes motoras "atgyja" tik nuo 6 tūkst. apsisukimų. Beje, jums prireiks ir ypač sprogaus lenktyninio kuro.
Toyota 2JZ



Nors Toyota motoro nekūrė lenktynėms, tačiau 3 litrų agregatas turi, tikriausiai, daugiau potencialo nei RB26. Nors 2JZ nemėgsta taip suktis, kaip RB26, tačiau didžiausias šio variklio, patobulinto iki 1000+ ag, pranašumas yra tai, kad jei darbai atlikti tinkamai, automobilis bus kur kas malonesnis vairuoti už Nissan agregatą. Taip pat svarbus privalumas - variklis didžiulę galią pasieks varomas ir įprasto kuro.
Nors praktika rodo, kad gamyklinė variklio "apačia" gali atlaikyti 1000 arklių kaimenę, ilgesniam patikimumui vertėtų sumontuoti pastiprintus stumoklius bei švaistiklius. Dėl alkūninio veleno nesirūpinkite - jis atlaiko ir daugiau. Kadangi varikliui, norint generuoti magišką skaičių arklių, užtenka suktis apie 7,5 tūkst. apsisukimų, super sportinių paskirstymo velenėlių nereikės, tačiau būtina juos bent kiek patobulinti. Taip pat privaloma "portinti" galvą.
Dažniausiai matomos 2JZ 1000+ ag modifikacijos naudoja vieną turbiną, todėl verta atkreipti dėmesį į Garrett T45 arba Turbonetics T76 "sraiges", kurios turėtų slėgį sukelti bent iki dviejų atmosferų.
Antrojoje dalyje papasakosime apie galimus variantus iš už Atlanto...

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų