REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sezoninių automobilių prekių sąraše – stiklų plovimo skysčiai ir dar kelios smulkmenos, padangos ir akumuliatoriai. Pastariesiems žiemą tenka gerokai didesnis krūvis, todėl natūralu, kad būtent šiuo metų laiku kyla daugiausia problemų su mašinos elektros energijos saugykla. Kaip rasti optimalų sprendimą prireikus keisti akumuliatorių? Kaip nepasiklysti tarp prekių ženklų – nemokėti vien už garsų vardą ir nenusipirkti šlamšto?
Atsakymus į šiuos klausimus padėjo rasti Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros mokslininkai. Docentas dr. Alfredas Rimkus paaiškino, kokie parametrai skiria „gerą“ ir „prastą“ akumuliatorių, ir sutiko VGTU laboratorijoje palyginti kelias automobilių baterijas iš automobilių reikmenų parduotuvių. Palyginamųjų tyrimų rezultatai kiek netikėti: panašu, kad nėra jokio esminio skirtumo, kurio gamintojo logotipu pažymėtą akumuliatorių rinktis.
„Teoriškai, renkantis naują akumuliatorių, reikėtų pamatuoti baterijos įtampą (ji neturėtų būti mažesnė kaip 12,5 voltų), startinę srovę ir, jeigu leidžia akumuliatoriaus konstrukcija, elektrolito lygį virš plokštelių bei jo tankį. Pastarasis privalo būti 1,28 g/cm3, tačiau dažniausiai to patikrinti neįmanoma, nes šiomis dienomis parduodami akumuliatoriai yra visiškai hermetiški, su gamykloje elektrolitu pripildytomis baterijų sekcijomis. Pamatuoti automobilinės baterijos talpumą nesunku, tačiau tam reikia specialios įrangos, todėl tą padaryti gali nebent transporto įmonių specialistai. Visiems kitiems automobilininkams tenka pasikliauti gamintojų profesionalumu ir pardavėjų sąžiningumu“, – pripažino A. Rimkus.
Universiteto laboratorijoje pamatavus penkių skirtingų gamintojų (AD, „Banner“, „Bosch“, „Exide“ ir „Varta“) akumuliatorių parametrus paaiškėjo, kad visi jie su labai nedidele paklaida atitinka gamintojų nurodomus rodiklius. Tikėtina, kad prietaisais fiksuojamus starterinės srovės ir talpos nežymius skirtumus lėmė nevienodas baterijų įkrovimas bei sandėliavimas. Tačiau visais atvejais jie buvo visiškai paruošti darbui.
Darius Didelevičius, pasakodamas apie akumuliatorių skirtumus, atkreipė dėmesį, kad kokybiška nauja baterija teisingai instaliuota į automobilio elektros sistemą, pradėjus veikti generatoriui pasiekia gamintojo deklaruojamą startinę srovę, net jei eksploatacijos pradžioje yra fiksuojamas mažesnis amperažas. Kita vertus, jei automobilyje įmontuojamas didesnės talpos akumuliatorius nei buvo numatę mašinos konstruktoriai, generatorius jo niekada pilnai nepakraus. Tokiu atveju būtina kas keletą mėnesių (ypač šaltuoju metų laiku) patikrinti bateriją ir pakrauti ją papildomai.
Ir VGTU mokslininkai, ir autoverslininkai pastebi, kad akumuliatorių gamyklinis brokas dažniausiai paaiškėja per 2–3 mėnesius nuo eksploatacijos pradžios. Jei baterija „miršta“ po pusmečio, beveik visais atvejais tam įtakos turėjo netinkamas akumuliatoriaus naudojimas ar automobilio elektros įrangos gedimai: nepakankamai efektyvus generatoriaus darbas ar energijos nutekėjimas. Objektyvios priežastys – amžius ir užvedimo ciklų skaičius –  sudaro tik 10 proc. atvejų, priverčiančių ieškoti naujo akumuliatoriaus. Net 90 proc. gedimų įvyksta dėl neišmanymo arba daromų klaidų.
Rasti atsakymą į eksperimento pradžioje suformuluotą klausimą. kuo skiriasi automobilininkams geriau žinomi brangesni ir neseniai rinkoje atsiradę, dažniausiai pigesni analogai, padėjo ir tai, kad nemaža dalis skirtingais prekių ženklais žymimų akumuliatorių gaminami tame pačiame fabrike, pagal identiškas technologijas, naudojant tas pačias medžiagas. Tarkime, „Bosch“, „Varta“ ir AD yra gaminami toje pačioje vietoje, skiriasi tik jų kaina ir pardavėjo suteikiama garantija. Pavyzdžiui, AD akumuliatoriams suteikiama trijų metų garantija – 12 mėnesių ilgesnė nei kitų gamintojų.

Sezoninių automobilių prekių sąraše – stiklų plovimo skysčiai ir dar kelios smulkmenos, padangos ir akumuliatoriai. Pastariesiems žiemą tenka gerokai didesnis krūvis, todėl natūralu, kad būtent šiuo metų laiku kyla daugiausia problemų su mašinos elektros energijos saugykla. Kaip rasti optimalų sprendimą prireikus keisti akumuliatorių? Kaip nepasiklysti tarp prekių ženklų – nemokėti vien už garsų vardą ir nenusipirkti šlamšto?
Atsakymus į šiuos klausimus padėjo rasti Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros mokslininkai. Docentas dr. Alfredas Rimkus paaiškino, kokie parametrai skiria „gerą“ ir „prastą“ akumuliatorių, ir sutiko VGTU laboratorijoje palyginti kelias automobilių baterijas iš automobilių reikmenų parduotuvių. Palyginamųjų tyrimų rezultatai kiek netikėti: panašu, kad nėra jokio esminio skirtumo, kurio gamintojo logotipu pažymėtą akumuliatorių rinktis.
„Teoriškai, renkantis naują akumuliatorių, reikėtų pamatuoti baterijos įtampą (ji neturėtų būti mažesnė kaip 12,5 voltų), startinę srovę ir, jeigu leidžia akumuliatoriaus konstrukcija, elektrolito lygį virš plokštelių bei jo tankį. Pastarasis privalo būti 1,28 g/cm3, tačiau dažniausiai to patikrinti neįmanoma, nes šiomis dienomis parduodami akumuliatoriai yra visiškai hermetiški, su gamykloje elektrolitu pripildytomis baterijų sekcijomis. Pamatuoti automobilinės baterijos talpumą nesunku, tačiau tam reikia specialios įrangos, todėl tą padaryti gali nebent transporto įmonių specialistai. Visiems kitiems automobilininkams tenka pasikliauti gamintojų profesionalumu ir pardavėjų sąžiningumu“, – pripažino A. Rimkus.
Universiteto laboratorijoje pamatavus penkių skirtingų gamintojų (AD, „Banner“, „Bosch“, „Exide“ ir „Varta“) akumuliatorių parametrus paaiškėjo, kad visi jie su labai nedidele paklaida atitinka gamintojų nurodomus rodiklius. Tikėtina, kad prietaisais fiksuojamus starterinės srovės ir talpos nežymius skirtumus lėmė nevienodas baterijų įkrovimas bei sandėliavimas. Tačiau visais atvejais jie buvo visiškai paruošti darbui.
Darius Didelevičius, pasakodamas apie akumuliatorių skirtumus, atkreipė dėmesį, kad kokybiška nauja baterija teisingai instaliuota į automobilio elektros sistemą, pradėjus veikti generatoriui pasiekia gamintojo deklaruojamą startinę srovę, net jei eksploatacijos pradžioje yra fiksuojamas mažesnis amperažas. Kita vertus, jei automobilyje įmontuojamas didesnės talpos akumuliatorius nei buvo numatę mašinos konstruktoriai, generatorius jo niekada pilnai nepakraus. Tokiu atveju būtina kas keletą mėnesių (ypač šaltuoju metų laiku) patikrinti bateriją ir pakrauti ją papildomai.
Ir VGTU mokslininkai, ir autoverslininkai pastebi, kad akumuliatorių gamyklinis brokas dažniausiai paaiškėja per 2–3 mėnesius nuo eksploatacijos pradžios. Jei baterija „miršta“ po pusmečio, beveik visais atvejais tam įtakos turėjo netinkamas akumuliatoriaus naudojimas ar automobilio elektros įrangos gedimai: nepakankamai efektyvus generatoriaus darbas ar energijos nutekėjimas. Objektyvios priežastys – amžius ir užvedimo ciklų skaičius –  sudaro tik 10 proc. atvejų, priverčiančių ieškoti naujo akumuliatoriaus. Net 90 proc. gedimų įvyksta dėl neišmanymo arba daromų klaidų.
Rasti atsakymą į eksperimento pradžioje suformuluotą klausimą. kuo skiriasi automobilininkams geriau žinomi brangesni ir neseniai rinkoje atsiradę, dažniausiai pigesni analogai, padėjo ir tai, kad nemaža dalis skirtingais prekių ženklais žymimų akumuliatorių gaminami tame pačiame fabrike, pagal identiškas technologijas, naudojant tas pačias medžiagas. Tarkime, „Bosch“, „Varta“ ir AD yra gaminami toje pačioje vietoje, skiriasi tik jų kaina ir pardavėjo suteikiama garantija. Pavyzdžiui, AD akumuliatoriams suteikiama trijų metų garantija – 12 mėnesių ilgesnė nei kitų gamintojų.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų