PatarimaiStraipsniai

Kaip išvengti vairo stiprintuvo gedimų?

Vairo stiprintuvo sistema yra viena svarbiausių šiuolaikinio automobilio komforto sistemų, apie kurią dažnai net nepagalvojame. Ši sistema palengvina manevravimą automobiliu, nes automobiliuose turinčiuose tokią sistemą yra efektyviai sumažinamas jėgos, reikalingos vairo pasukimams atlikti, poreikis.

Tai labiausiai jaučiama sukant vairą automobiliui esant stacionarioje pozicijoje, pavyzdžiui parkuojantis. Šiuolaikiniuose lengvuosiuose automobiliuose montuojamos trijų rūšių vairo stiprintuvo sistemos: hidraulinės, elektrohidraulinės bei elektrinės.

Automobilių remonto paslaugų paieškos platformos Motointegrator.com atstovo Mindaugo Šerėjaus teigimu, elektrinė vairo stiprintuvų sistema yra viena efektyviausių, nes suvartoja mažai energijos, nereikalauja daug erdvės ir veikia tik tuomet, kai pasukamas vairas.

„Elektrinė vairo stiprintuvo sistema gali būti montuojama ant krumplinės juostos, vairo kolonėlės arba krumplinio mechanizmo korpuso. Tai leidžia naudoti ją bet kurioje transporto priemonėje. Be to, ši sistema teoriškai nepadidina degalų sąnaudų, nes jai reikia visai nedaug elektros energijos – sistema aktyvuojama tik tuomet kai vairuotojas suka vairą“, – sako M. Šerėjus.

Tuo tarpu hidraulinė vairo stiprintuvo sistema susideda iš daugybės elementų. Vienas svarbiausias jų – hidraulinis siurblys, generuojantis atitinkamą hidraulinio skysčio, kuris atlieką pagrindinį darbą tokioje sistemoje, slėgį. Sistemoje taip naudojami tokie komponentai kaip slėgio valdymo vožtuvas, hidraulinis cilindras, aukšto bei žemo slėgio žarnos. Automobilio priekyje žarnos yra sumontuotos į vadinamąją aušinimo kilpą, kurios pagalba, naudojant važiavimo metu sukuriamą oro srautą, yra aušinamas vairo stiprintuvo skystis.

Ar vairo stiprintuvo gedimas yra pavojingas?

Trumpas atsakymas – taip. Vairo stiprintuvo sistemos gedimas pirmiausiai mažina vairavimo komfortą. Pavojingas toks gedimas todėl, nes pasikeičia vairo pojūtis ir jėgos, reikalingos vairui pasukti, dydis, todėl vairuotojas priverstas manevruoti automobiliu kitaip, nei yra įpratęs, o toks netikėtas pasikeitimas, gali būti eismo įvykio arba net skaudžios avarijos priežastis.

„Ignoruojant hidraulinės sistemos gedimą gali kilti rimtų pažeidimų, pavyzdžiui, esant hidraulinio skysčio trūkumui, gali užsikirsti hidraulinis siurblys, o dėl staigaus pažeidimo ar rimto gedimo važiuojant galima prarasti automobilio kontrolę. Jei pastebėjote, jog vairuojant automobilį vairas sukasi sunkiau nei įprastai, vairo stiprintuvas veikia su pertraukomis, užsidegė kontrolinė lemputė skydelyje arba krenta hidraulinio skysčio lygis, kuo skubiau apsilankykite artimiausiame autoservise, kuris atlieka vairo stiprintuvų remontą“, – pataria M. Šerėjus.

Jei vairo stiprintuvo gedimas įvyko važiuojant, reikia saugiai sustoti. Išjungus variklį verta patikrinti sistemos būklę ir susisiekti su specialistu. Patys galite patikrinti, ar neperdegė saugiklis, ar nėra stiprintuvo skysčio prasisunkimų, ar skysčio lygis nėra per žemas. Dar viena dažna vairo stiprintuvo sistemos gedimo priežastis – nutrūkęs vairo stiprintuvo siurblio pavaros diržas. Įvertinkite ar diržas yra savo vietoje ir ar nėra pažeistas, įplyšęs.

Kaip pasirūpinti vairo sistema?

Kad vairo stiprintuvo sistema veiktų tinkamai, būtina reguliariai keisti skystį ir tikrinti komponentų būklę. Jei stiprintuvas elektrinis, pirmiausia reikia vengti perkaitimo dėl intensyvios eksploatacijos miesto ar bekelės režimu.

Anot M. Šerėjaus, elektrinio vairo stiprintuvo atveju reikia vengti intensyviai ir ilgą laiką manevruoti be pertraukų, ypač važiuojant lėtai, nes tai gali sukelti perkaitimą. Taip pat būtina pasirūpinti akumuliatoriaus būkle ir jo tinkamu įkrovimu.

„Eksploatuojant automobilį su hidrauline arba elektrohidrauline sistema pagrindinė užduotis yra hidraulinio skysčio, nurodyto automobilio gamintojo specifikacijoje, keitimas ir jo lygio papildymas. Stiprintuvo skysčio negalima maišyti su kitokiais, skirtingas specifikacijas turinčiais skysčiais. Automobilio gamintojas nurodo, kas kiek laiko turi būti keičiamas vairo stiprintuvo skystis“, – teigia M. Šerėjus.

Specialistai rekomenduoja keisti skystį kas dvejus metus arba kas 30 tūkst. km ridos. Taip pat būtina laiku, daugiausia kas 60 tūkst. km ridos, arba kaip nurodo automobilio gamintojas, nepamiršti pakeisti hidraulinio siurblio pavaros diržą.

Šiuolaikiniuose automobiliuose vairo stiprintuvo sistemos jau tapo standartu – sunku įsivaizduoti automobilio vairavimą be šios sistemos pagalbos. Tinkama eksploatacija ir techninės priežiūros rekomendacijų vykdymas leidžia gerokai pailginti hidraulinių siste

Panašūs įrašai

Back to top button