Patarimai

Kaip tinkamai eksploatuoti automobilį su „CVT“ pavarų dėže?

Kiekvienas automobilių gamintojas pasirenka jam labiausiai tinkantį ir patinkantį automatinės transmisijos tipą. „VAG“ koncernas propaguoja dvigubą sankabą turinčias pavarų dėžes, kai kurie gamintojai renkasi robotizuotas pavarų dėžes. Tuo tarpu Japonijos automobilių gamintojai iki šiol nenori iš rankų paleisti „CVT“ tipo pavarų dėžių.

Daugelis yra įsitikinęs, jog norint tinkamai prižiūrėti automatinę pavarų dėžę, reikia daryti tik vieną veiksmą – laiku keisti tepalus. Deja, tačiau ši taisyklė jau seniai nebegalioja, nes gamintojų nustatyti reikalavimai dabar yra visiškai kitokie negu buvo prieš 30 metų.

Pavyzdžiui, kai kurių gamintojų montuojamose pavarų dėžėse tepalas nekeičiamas. Gamintojo rekomendacija yra tik viena – nuolatos palaikyti reikiamą tepalo lygį. Vis gi, gyvendami šalyje, kurioje automobilius tvarkančių meistrų yra ant kiekvieno kampo, kai kurie specialistai siūlo nekreipti į gamintojo nustatytas rekomendacijas ir su tam tikromis dėžėmis elgtis taip kaip ir su tomis, kurios į automobilius būdavo montuojamos prieš kelis dešimtmečius.

Automatinių transmisijų tipų yra keletas, tačiau šį kartą dėmesį sutelksime į „CVT“ – bepakopę pavarų dėžę, kuri yra mėgstama Japonijos automobilių gamintojų. „CVT“ nėra standartinė transmisija – bepakopės pavarų dėžės korpuse būna sumontuoti du skriemuliai, kurie vienas kitam perduoda sukimo momentą per juos jungiantį diržą. Kiekvienas skriemulys keičia su diržu kontaktuojančio paviršiaus plotą, tokiu būdu keisdamas perdavimo skaičių. Kuo platesnis paviršius po kurį juda diržas, tuo didesnis perdavimo skaičiaus diapazonas. Netradicinė pavarų dėžės komponuotė leidžia užtikrinti tolygų sukimo momento pasikeitimą.

Nors bepakopės pavarų dėžės veikimo principas nėra labai sudėtingas, tačiau jos priežiūra ir aptarnavimas yra brangesnis už tradicinės automatinės pavarų dėžės, kurią iš karaliaus sosto po truputėlį bando išstumti dvigubą sankabą turintys analogai.

Taigi, šiandien padėsime jums atsakyti į klausimą – „Kaip tinkamai eksploatuoti automobilį su „CVT“ pavarų dėže“?

  1. Vairuodami automobilį su „CVT“ pavarų dėže, pamirškite mitą, jog sustojus prie sankryžos turėtumėte įjungti neutralią pavarą. Neutralią pavarą reikalaujama įjungti tik tuomet, jeigu automobilis turi robotizuotą dėžę. 
  2. Stovėdami įkalnėje, nebandykite automobilio išlaikyti švelniai spausdami akceleratoriaus pedalą. Jeigu stovite – spauskite stabdį. Jeigu važiuojate – spauskite akceleratorių. Aukso viduriuko automobiliuose su „CVT“ pavarų dėže nėra.
  3. Riedėdami niekados nejunkite į neutralų bėgį. Tai galite padaryti tik automobiliui visiškai sustojus.
  4. Specialiai nespauskite akceleratoriaus pedalo iki dugno, kai esate įjungęs „P“ arba „N“ režimą.
  5. Prieš įjungiant atbulinę pavarą ar „P“ režimą – pilnai sustokite. Jeigu atbulinę arba priekinę pavarą įjungiate automobiliui riedant nuolatos, būsite patys kalti dėl sumažėjusio pavarų dėžės resurso.

Back to top button