REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kaune veiklą pradeda Eismo valdymo centras, padėsiantis efektyviau valdyti augančius automobilių srautus. Centre dirbantys specialistai, naudojantys išmanią eismo valdymo sistemą, miesto sankryžas stebi visą parą.
„Visose naujai įrengtose ar rekonstruotose sankryžose diegiama išmani valdymo įranga, kurios surinktą informaciją apdoroja naujasis eismo valdymo centras. Miestas auga, tad auga ir transporto srautai. Mūsų tikslas juos kuo efektyviau paskirstyti ir išvengti spūsčių“, - sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Pakeitė pasenusią įrangą
Iki masinės rekonstrukcijos miesto sankryžose veikė kelių dešimtmečių senumo įranga, kuri ne tik kad nebuvo išmani bei negalėjo būti valdoma nuotoliniu būdu, bet ir neretai galėjo veikti tik pagal vieną eismo planą. Kitaip tariant, nebuvo galimybės numatyti skirtingų planų skirtingu paros metu.
„Su senąja įranga apie centralizuotą eismo valdymą negalėjo būti net kalbos. Bet koks įsikišimas į šviesoforo veikimą buvo įmanomas tik fiziškai inžinieriams nuvykus prie šviesoforo valdiklio. Per pastaruosius keletą metų palaipsniui modernizavus įrangą sankryžose atsirado galimybė efektyviau valdyti miesto eismo srautus“, - aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Kaune veiklą pradeda Eismo valdymo centras, padėsiantis efektyviau valdyti augančius automobilių srautus. Centre dirbantys specialistai, naudojantys išmanią eismo valdymo sistemą, miesto sankryžas stebi visą parą.
„Visose naujai įrengtose ar rekonstruotose sankryžose diegiama išmani valdymo įranga, kurios surinktą informaciją apdoroja naujasis eismo valdymo centras. Miestas auga, tad auga ir transporto srautai. Mūsų tikslas juos kuo efektyviau paskirstyti ir išvengti spūsčių“, - sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Pakeitė pasenusią įrangą
Iki masinės rekonstrukcijos miesto sankryžose veikė kelių dešimtmečių senumo įranga, kuri ne tik kad nebuvo išmani bei negalėjo būti valdoma nuotoliniu būdu, bet ir neretai galėjo veikti tik pagal vieną eismo planą. Kitaip tariant, nebuvo galimybės numatyti skirtingų planų skirtingu paros metu.
„Su senąja įranga apie centralizuotą eismo valdymą negalėjo būti net kalbos. Bet koks įsikišimas į šviesoforo veikimą buvo įmanomas tik fiziškai inžinieriams nuvykus prie šviesoforo valdiklio. Per pastaruosius keletą metų palaipsniui modernizavus įrangą sankryžose atsirado galimybė efektyviau valdyti miesto eismo srautus“, - aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaune įrengtas naujasis eismo valdymo centras


Sklandesnis eismas
Kauno mieste šiuo metu veikia 15 skirtingo ilgio koordinuoto eismo koridorių. Naujajame centre įdiegta programinė įranga leidžia valdyti kelių šviesoforinių sankryžų grupes. Tokia programinė įranga šiuo metu veikia Užnemunės, Marvelės bei Veiverių gatvių sankryžose, o netrukus bus baigta diegti Savanorių ir Taikos prospektų koordinuoto eismo koridoriuose.
„Įsivaizduokime vėlų vakarą, kuomet eismas gerokai sumažėja. Sankryžoje pagrindiniu keliu atvažiuojančiam vairuotojui dega žalias šviesoforo signalas iki tol, kol neatsiranda pėsčiojo mygtuko paspaudimo arba neatvažiuoja transporto priemonė šalutine gatve. Automobilį, atvažiavusį šalutine gatve, užfiksuoja vaizdo daviklis ir šiai krypčiai yra uždegamas žalias šviesoforo signalas. Jei tai buvo tik viena transporto priemonė ir daviklis nebefiksuoja kitos transporto priemones per kelias sekundes, vėl yra įjungiamas žalias šviesoforo signalas pagrindinei gatvei“, - naujų technologijų privalumus vardino Eismo valdymo centro specialistas Darius Zaloga.
Realūs pavyzdžiai
Renginių bei kitų neįprastų eismo situacijų metu eismo valdymo centro operatoriai turi galimybę padidinti sankryžos pralaidumą viena ar kita kryptimi. Visą parą veikiančio centro specialistai jau išgliaudė po „Žalgirio“ rungtynių susidarančių kamščių problemą.
„Pavyzdžiui, kauniečiai jau galėjo pastebėti, kad nuo šių metų pradžios po krepšinio rungtynių „Žalgirio“ arenoje iš miesto centro galima išvykti greičiau ir sklandžiau. Tai nutinka dėl to, kad eismo valdymo operatoriai specialių programų pagalba koreguoja sankryžų eismo planus“, - aiškino P. Keras.

REKLAMA

Kaune įrengtas naujasis eismo valdymo centras


Nematomas darbas
Šiuo metu Kauno eismo valdymo centras jau stebi sankryžas, kuriose rekonstrukcijos metu buvo įdiegti vaizdo davikliai, kurie atlieka dvigubą funkciją: skaičiuoja eismo srautus bei perduoda vaizdą realiu laiku į eismo valdymo centrą. Artimiausiu metu vaizdo kameros bus įrengtos visose intensyvaus eismo sankryžose, kuriose formuojasi ar gali susiformuoti eismo spūstys.
„Vaizdo duomenys duomenų bazėje yra saugomi dvi savaites ir esant poreikiui galima atsisukti ir peržiūrėti norimas sankryžas ir atlikti programų veikimo korekcijas. Tai aktualu ne tik eismo valdymo specialistams, bet ir policijai, kuri gali lengviau išsiaiškinti eismo įvykio kaltininką ar gauti kitą reikalingą informaciją“, - sakė P. Keras.
Pasak specialistų, išmaniųjų technologijų panaudojimas eismo valdyme leidžia efektyviau išnaudoti esamą eismo infrastruktūrą. Visos šios įrangos sklandžiai veiklai užtikrinti būtinas nuolatinis transporto inžinierių dalyvavimas, todėl eismo valdymo centre specialistai darbuojasi visą parą.
„Geriausias eismo valdymo centro ir eismo organizatorių darbas yra tas, kurio miestiečiai nepastebi. Didžioji dalis darbo yra užbėgti už akių eismo srautų pokyčiams, kol dar nesusiformavo spūstys“ , - teigė P. Keras.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų