REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių padangos – atliekos, kurių dar apstu miškuose, pakelėse ar kitose nuošalesnėse vietose. Ką privalo žinoti kiekvienas, keičiantis automobilio padangas ir norintis atsikratyti senų?
Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovės Astos Pakštaitės-Marcinkienės teigimu, nors taisyklės nesikeičia jau daug metų, transporto priemonių savininkams vis dar kyla klausimų, kaip elgtis su senomis padangomis. Ypač tais atvejais, kai transporto priemonių priežiūros ir remonto įmonės atsisako priimti senas padangas arba už tai pareikalauja papildomai sumokėti.
„Vairuotojai turėtų prisiminti pagrindinę taisyklę: autoservisams draudžiama netinkamas eksploatavimui padangas atiduoti jų naudotojui, todėl keičiant padangas autoservise, senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisai ir kitos mažos dirbtuvėlės privalo priimti tiek senų padangų, kiek jų keičia. Maža to, autoservisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad senos padangos būtų tinkamai utilizuotos ar perdirbtos“, – teigia A. Pakštaitė-Marcinkienė.
Tais atvejais, kai padangų atliekos susidarė namuose, jas galima nuvežti į  savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Jose, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priimama iki 4 ar 5 naudojimui netinkamų padangų per metus.
„Senas padangas galima atiduoti ir jų platintojams. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Be to, galima į namus išsikviesti atliekų tvarkytoją, tačiau už padangų išvežimo paslaugą tektų mokėti“, – primena Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė.
Bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė sako, kad į aplinką patekusios senos padangos suyra tik per 120-140 metų, o deginamos ant laužo į aplinką išskiria kenksmingas medžiagas.
„Atliekų tvarkytojai nuo senų padangų atskiria tekstilę, metalą ir gumą. Metalai ir guma panaudojami naujų gaminių gamyboje, o tekstilė – energijai gauti. Perdirbtų padangų guma tinka sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir kitiems gaminiams, pavyzdžiui, batų padams. Senų padangų granulės panaudojamos ir keliams tiesti“, – apie padangų perdirbimo naudą kalba K. Štelmokaitienė.
Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, filtrų, amortizatorių), akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų tvarkymą turinti Gamintojų ir importuotojų asociacija yra subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus, importuotojus bei finansuoja naudotų padangų surinkimą ir perdirbimą.
Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2018  metais Lietuvos rinkai atskirai buvo patiekta 28 tūkst. tonų padangų, o buvo surinkta sutvarkymui (perdirbimui) – 23,4 tūkst. tonų. Rinkos dalyvių skaičiavimais, dar apie 4 tūkst. tonų padangų Lietuvoje parduodama nelegaliai, o apie 9 tūkst. tonų padangų kasmet į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis.
Pagal teisės aktus Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.

Automobilių padangos – atliekos, kurių dar apstu miškuose, pakelėse ar kitose nuošalesnėse vietose. Ką privalo žinoti kiekvienas, keičiantis automobilio padangas ir norintis atsikratyti senų?
Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovės Astos Pakštaitės-Marcinkienės teigimu, nors taisyklės nesikeičia jau daug metų, transporto priemonių savininkams vis dar kyla klausimų, kaip elgtis su senomis padangomis. Ypač tais atvejais, kai transporto priemonių priežiūros ir remonto įmonės atsisako priimti senas padangas arba už tai pareikalauja papildomai sumokėti.
„Vairuotojai turėtų prisiminti pagrindinę taisyklę: autoservisams draudžiama netinkamas eksploatavimui padangas atiduoti jų naudotojui, todėl keičiant padangas autoservise, senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisai ir kitos mažos dirbtuvėlės privalo priimti tiek senų padangų, kiek jų keičia. Maža to, autoservisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad senos padangos būtų tinkamai utilizuotos ar perdirbtos“, – teigia A. Pakštaitė-Marcinkienė.
Tais atvejais, kai padangų atliekos susidarė namuose, jas galima nuvežti į  savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Jose, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priimama iki 4 ar 5 naudojimui netinkamų padangų per metus.
„Senas padangas galima atiduoti ir jų platintojams. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama. Be to, galima į namus išsikviesti atliekų tvarkytoją, tačiau už padangų išvežimo paslaugą tektų mokėti“, – primena Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė.
Bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė sako, kad į aplinką patekusios senos padangos suyra tik per 120-140 metų, o deginamos ant laužo į aplinką išskiria kenksmingas medžiagas.
„Atliekų tvarkytojai nuo senų padangų atskiria tekstilę, metalą ir gumą. Metalai ir guma panaudojami naujų gaminių gamyboje, o tekstilė – energijai gauti. Perdirbtų padangų guma tinka sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir kitiems gaminiams, pavyzdžiui, batų padams. Senų padangų granulės panaudojamos ir keliams tiesti“, – apie padangų perdirbimo naudą kalba K. Štelmokaitienė.
Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, filtrų, amortizatorių), akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų tvarkymą turinti Gamintojų ir importuotojų asociacija yra subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus, importuotojus bei finansuoja naudotų padangų surinkimą ir perdirbimą.
Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2018  metais Lietuvos rinkai atskirai buvo patiekta 28 tūkst. tonų padangų, o buvo surinkta sutvarkymui (perdirbimui) – 23,4 tūkst. tonų. Rinkos dalyvių skaičiavimais, dar apie 4 tūkst. tonų padangų Lietuvoje parduodama nelegaliai, o apie 9 tūkst. tonų padangų kasmet į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis.
Pagal teisės aktus Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų