REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jean Claude Rude buvo ambicingas žmogus, 1979 metais prancūzų dviratininkas norėjo pagerinti pasaulio greičio rekordą važiuojant dviračiu.
Tam, kad pasiektų užsibrėžtą tikslą, jam reikėjo pagerinti tautiečio José Meiffret rezultatą. J.Meiffret buvo išvystęs įspūdingą 204,7 km/h greitį 1962 metais. Šis  nuostabus greitis pasiektas Vokietijos autobane, šalia Freiburgo, greičiausiai uždarytame nuo eismo, lekiant paskui "Mercedes-Benz 300 SL".
Ši važiavimo dviračiu forma vadinama tempimu. Dviratininkas važiuoja kiek įmanoma arčiau objekto, kad būtų sumažintas oro pasipriešinimas ir sukuriamas oro maišo efektas. Sekti galima tiek automobilį, tiek motociklą. Toks važiavimo būdas leidžia dviratininkams pasiekti greitį, kokį išvysto automobiliai. Dabartinis pasaulio rekordas 278.8 km/h priklauso olandui Fred Rompelberg, kuris jį pasiekė 1995 metais.
Grįžkim prie 1979 metų. Jean Claude Rude tikslas buvo išvystyti 240 km/h greitį, taigi jam reikėjo galingo sportinio automobilio, kad galėtų pasiekti tokį greitį. Rude kreipėsi į "Porsche", kurie surito jam pagelbėti.Vokiečiai modifikavo "935" modelį. Ši mašina buvo pasiekusi gerų rezultatų lenktynėse ir išvystydavo 800 arklio galių, šis automobilis dominavo ištvermės lenktynėse savo laiku. "Porsche 935" įgavo keistai atrodantį automobilio galą tam, kad sumažintų pasipriešinimą jį sekančiam Jean Claude.


Prancūzas iš vokiečių sulaukė dar daugiau paramos, kai jam buvo leista siekti rekordo "Ehra-Lessiene", "Volkswagen" bandymų trasoje, netoliese Wolfsburgo. Trasa pastatyta šaltojo karo metu, buvo pasirinkta dėl to, kad ji buvo ne skraidymo zonoje, šalia rytinės Vokietijos sienos. Dar svarbiau, "Ehra-Lessien" turėjo devynių kilometrų besitęsiančią tiesiąją. Palyginimui, tiesioji buvo tokia ilga, kad stovint bet kuriame tiesiosios gale, neįmanoma matyti kito galo, dėl Žemės apvalumo. Toje pačioje tiesiojoje "Bugatti Veyron" ir "McLaren F1" pasiekė greičio rekordus. Tai buvo ta tiesioji, kurioje Jean Cloude galėjo pasiekti savo užsibrėžtą pasaulio rekordą.
Galingąjį "Porsche 935" vairavo Henri Pescarolo. Šiomis dienomis barzdotasis prancūzas žinomas kaip nuosavos komandos savininkas ir vadovas, kuri dalyvauja ištvermės lenktynėse, prancūzas nevengia ir dabar sėsti lenktynėse prie vairo. Modifikuotas "935" galas turėjo įtakos vairavimui, automobilis tapo nestabilus. Reikalus taip pat pablogino įmontuotas didelis turbo kompresorius, kuris sukeldavo turbinos vėlavimą ir ugnies kamuolių šaudymą iš duslintuvo. Problema buvo iš dalies išspręsta, kuomet išmetamieji vamzdžiai buvo nukreipti į automobilio šonus, bet deja turbinos vėlavimas niekur nedingo.


Jean Claude Rude privalėjo važiuoti vakuuminiame maiše ne tik dėl mažesnio pasipriešinimo, bet ir apsisaugant nuo oro sienos. Oro pasipriešinimas yra pagrindinė problema dviratininkams siekiant išvystyti kuo įmanoma didesnį greitį, bet pasipriešinimas gali būti ženkliai panaikintas važiuojant oro maiše. Važiuojant dideliu greičiu, oro pasipriešinimas turi didelį efektą. Kuo greičiau judėsite, tuo tankiau ir smarkiau jūs susidursite su molekulėmis ore. Tai paaiškina, kodėl dviratininkai turi važiuoti kuo įmanoma arčiau oro maišo efekto sukeliamo daikto. Jei Pescarolo akseleruosis nesklandžiai, ką apsunkina turbinos vėlavimas, Jean Claude atsiliks per daug ir susidurs su oro siena, kuri jį nublokš ant žemės.
Viskas klojosi sklandžiai, kol jie nepasiekė 160 km/h greičio, staiga sprogo galinė Jean Claude padanga ir nuplyšo nuo rato. Pažymėtina, kad prancūzas sugebėjo sustot ir išvengė traumų ar kitokių pasekmių. Nusivylęs nepavykusiu bandymu, bet laimingas, jog liko gyvas, Jean Claude nurodė "Michelin" sukurti jam naują, geresnę padangą kitam bandymui. Deja, bet antrasis bandymas niekada ir neįvyko.


Jean Claude Rude pradėjo tyrimą pats, dėl staigaus oro pasipriešinimo atsiradimo, kuris įvyktų, jei jis per daug atsiliktų nuo "Porsche" automobilio galo. Jis nusprendė, kad geriausia būtų bandymą atlikti geležinkelyje, priartėjant prie traukinio. Užuot būti nutrenktam oro sienai, prancūzas buvo nutrenktas traukinio. Ironiškai grubi Jean Claude Rude pabaiga.

Jean Claude Rude buvo ambicingas žmogus, 1979 metais prancūzų dviratininkas norėjo pagerinti pasaulio greičio rekordą važiuojant dviračiu.
Tam, kad pasiektų užsibrėžtą tikslą, jam reikėjo pagerinti tautiečio José Meiffret rezultatą. J.Meiffret buvo išvystęs įspūdingą 204,7 km/h greitį 1962 metais. Šis  nuostabus greitis pasiektas Vokietijos autobane, šalia Freiburgo, greičiausiai uždarytame nuo eismo, lekiant paskui "Mercedes-Benz 300 SL".
Ši važiavimo dviračiu forma vadinama tempimu. Dviratininkas važiuoja kiek įmanoma arčiau objekto, kad būtų sumažintas oro pasipriešinimas ir sukuriamas oro maišo efektas. Sekti galima tiek automobilį, tiek motociklą. Toks važiavimo būdas leidžia dviratininkams pasiekti greitį, kokį išvysto automobiliai. Dabartinis pasaulio rekordas 278.8 km/h priklauso olandui Fred Rompelberg, kuris jį pasiekė 1995 metais.
Grįžkim prie 1979 metų. Jean Claude Rude tikslas buvo išvystyti 240 km/h greitį, taigi jam reikėjo galingo sportinio automobilio, kad galėtų pasiekti tokį greitį. Rude kreipėsi į "Porsche", kurie surito jam pagelbėti.Vokiečiai modifikavo "935" modelį. Ši mašina buvo pasiekusi gerų rezultatų lenktynėse ir išvystydavo 800 arklio galių, šis automobilis dominavo ištvermės lenktynėse savo laiku. "Porsche 935" įgavo keistai atrodantį automobilio galą tam, kad sumažintų pasipriešinimą jį sekančiam Jean Claude.


Prancūzas iš vokiečių sulaukė dar daugiau paramos, kai jam buvo leista siekti rekordo "Ehra-Lessiene", "Volkswagen" bandymų trasoje, netoliese Wolfsburgo. Trasa pastatyta šaltojo karo metu, buvo pasirinkta dėl to, kad ji buvo ne skraidymo zonoje, šalia rytinės Vokietijos sienos. Dar svarbiau, "Ehra-Lessien" turėjo devynių kilometrų besitęsiančią tiesiąją. Palyginimui, tiesioji buvo tokia ilga, kad stovint bet kuriame tiesiosios gale, neįmanoma matyti kito galo, dėl Žemės apvalumo. Toje pačioje tiesiojoje "Bugatti Veyron" ir "McLaren F1" pasiekė greičio rekordus. Tai buvo ta tiesioji, kurioje Jean Cloude galėjo pasiekti savo užsibrėžtą pasaulio rekordą.
Galingąjį "Porsche 935" vairavo Henri Pescarolo. Šiomis dienomis barzdotasis prancūzas žinomas kaip nuosavos komandos savininkas ir vadovas, kuri dalyvauja ištvermės lenktynėse, prancūzas nevengia ir dabar sėsti lenktynėse prie vairo. Modifikuotas "935" galas turėjo įtakos vairavimui, automobilis tapo nestabilus. Reikalus taip pat pablogino įmontuotas didelis turbo kompresorius, kuris sukeldavo turbinos vėlavimą ir ugnies kamuolių šaudymą iš duslintuvo. Problema buvo iš dalies išspręsta, kuomet išmetamieji vamzdžiai buvo nukreipti į automobilio šonus, bet deja turbinos vėlavimas niekur nedingo.


Jean Claude Rude privalėjo važiuoti vakuuminiame maiše ne tik dėl mažesnio pasipriešinimo, bet ir apsisaugant nuo oro sienos. Oro pasipriešinimas yra pagrindinė problema dviratininkams siekiant išvystyti kuo įmanoma didesnį greitį, bet pasipriešinimas gali būti ženkliai panaikintas važiuojant oro maiše. Važiuojant dideliu greičiu, oro pasipriešinimas turi didelį efektą. Kuo greičiau judėsite, tuo tankiau ir smarkiau jūs susidursite su molekulėmis ore. Tai paaiškina, kodėl dviratininkai turi važiuoti kuo įmanoma arčiau oro maišo efekto sukeliamo daikto. Jei Pescarolo akseleruosis nesklandžiai, ką apsunkina turbinos vėlavimas, Jean Claude atsiliks per daug ir susidurs su oro siena, kuri jį nublokš ant žemės.
Viskas klojosi sklandžiai, kol jie nepasiekė 160 km/h greičio, staiga sprogo galinė Jean Claude padanga ir nuplyšo nuo rato. Pažymėtina, kad prancūzas sugebėjo sustot ir išvengė traumų ar kitokių pasekmių. Nusivylęs nepavykusiu bandymu, bet laimingas, jog liko gyvas, Jean Claude nurodė "Michelin" sukurti jam naują, geresnę padangą kitam bandymui. Deja, bet antrasis bandymas niekada ir neįvyko.


Jean Claude Rude pradėjo tyrimą pats, dėl staigaus oro pasipriešinimo atsiradimo, kuris įvyktų, jei jis per daug atsiliktų nuo "Porsche" automobilio galo. Jis nusprendė, kad geriausia būtų bandymą atlikti geležinkelyje, priartėjant prie traukinio. Užuot būti nutrenktam oro sienai, prancūzas buvo nutrenktas traukinio. Ironiškai grubi Jean Claude Rude pabaiga.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų