REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vairuotojai, kurie vis dar galvoja, kad visi Vokietijos automobilių gamintojo BMW modeliai – galu varomi automobiliai, turėtų išgirsti šį faktą: šiemet sukanka 15 metų, kai koncernas pristatė pirmuosius „X“ serijos modelius, varomus visais keturiais ratais. O šiuo metu kas antras BMW pirkėjas Lietuvoje iš „Krasta Auto“ salono išrieda su bavarų išplėtota keturių varančiųjų ratų technologija „XDrive“, kuri gali būti diegiama į visus BMW – ne tik X serijos – modelius.
Žengimą į tuomet BMW naują kategoriją koncernas pradėjo dešimtajame dešimtmetyje, o 1999 metais pristatė pirmąjį X serijos automobilį. „BMW X5“, debiutavęs kaip pirmasis pasaulyje sportinės mašinos ir visureigio „hibridas“ (Sports Activity Vehicle), netrukus užkariavo ne tik kelius, bet ir bekeles, pritraukdamas BMW prekiniam ženklui papildomas tikslines klientų grupes.
Per 15 metų užaugo nauja „BMW X“ šeima, kuri dabar vienija penkis BMW modelius bei dvi išskirtinai „aštrias“ versijas – „X5 M“ ir „X6 M“. Praėjusiais metais buvo pristatytas jau trečios kartos „BMW X5“ automobilis, o šiuo metu gaminama antros kartos „bekelės kupė“ – „BMW X6“ bei miesto visureigis „BMW X3“. Mažiausias šios šeimos narys „BMW X1“ bavarišką vairavimo malonumo sampratą atnešė į kompaktinių automobilių klasę, o mažesnysis X6 brolis – „BMW X4“ – diktuoja dinamiškumo ir sportinės elegancijos madas vidutinės klasės automobilių segmente.
Šiuo metu BMW inžinieriai ruošia dar vieną siurprizą – didelį ir prabangų X7 modelį. Statistika liudija, kad „X“ serijos populiarumas padėjo BMW tapti vienu iš sėkmingiausių Premium klasės keturiais ratais varomų automobilių gamintojų: lig šios dienos parduota daugiau nei 3,3 mln. „BMW X“  modelių. Beveik kas trečias naujai registruojamas BMW automobilis yra X serijos atstovas.
Technika vairavimo gurmanams
Kaip ir pridera BMW ženklu papuoštai mašinai, X5 gali pasigirti itin maloniu vairavimu, siūlomu visiškai naujose erdvėse. Šis modelis automobilininkų pagarbą pelnė puikiu valdymu tiek įprastuose keliuose, tiek bekelėje, aukšta sėdėsena, vykusiai suformuota salono erdve, prabangiu interjeru ir funkcionalumu. Nuo pat pradžios „BMW X5“ iš kitų automobilių, turinčių visų varančiųjų ratų sistemą, išsiskyrė neprilygstama vairavimo dinamika.
Skirtingai nei daugelis kitų bekelės automobilių, „BMW X5“ turi efektyvų, saugos požiūriu, kėbulo karkasą ir nepriklausomą pakabą. „xDrive“ sistema paskirsto variklio jėgą tarp priekinės ir galinės ašies santykiu 38:62.  Tokie  elektroniniai vairuotojo pagalbininkai, kaip DSC (Dinaminio stabilumo kontrolė), ADB-X (Automatinis diferencialo blokavimas), HDC (Nusileidimo nuo kalno kontrolė) ir keletas kitų sistemų „BMW X5“ leidžia džiaugtis ne tik sportišku važiavimu, bet ir nebijoti bekelės iššūkių. Tai suteikia neginčijamą pranašumą važiuojant neasfaltuotais keliais ar blogomis oro sąlygomis, bei užtikrina dinamiškumą posūkiuose.
Jei kiti automobilių gamintojai naudodami visų varančiųjų ratų technologiją dažniausiai stengiasi kompensuoti priekinių varančiųjų ratų galios praradimus, tai BMW nuosekliai laikosi tipiškų galiniams varomiems ratams būdingų charakteristikų. Dėl šios priežasties net įprastoje važiavimo situacijoje didžioji dalis variklio sukimo momento yra perduodama ten, kur jis optimaliausiai išnaudojamas automobilio dinamikai – į galinius ratus. Posūkius įveikiant dideliu greičiu BMW valdymas optimizuojamas tikslingai variklio sukimo momentą nukreipiant į galinius ratus.
Pažangių traukos, dinamikos, komforto sprendimų kombinacija pirmos kartos „BMW X5“ modeliuose nulėmė šių automobilių populiarumą JAV, Europos ir kitų pasaulio šalių rinkose. Iki 2005 metų vidurio nuo surinkimo linijos nuriedėjo 500 tūkstančių „BMW X5“ egzempliorių. Iš viso BMW gamykloje Spartanburge (Pietų Karolinos valstija, JAV) buvo pagaminta 620 tūkst. sportinių automobilių. Čia yra „BMW X“ modelius kuriančios komandos smegenų centras, padėjęs dienos šviesą išvysti ir naujosios kartos X5, X6 ir X3 modeliams. Naujausias X šeimos narys – BMW X4 – taip pat buvo kuriamas šiame kompanijos padalinyje.
„BMW X3“ – nauji medžioklės plotai
2004 metais BMW privertė išmokti dar vieną naujadarą – SAV (sportiškas laisvalaikio automobilis). „BMW X3“, dėl kur kas mažesnių nei X5 gabaritų, leido džiaugtis žymiai „gyvesnėmis“ valdymo charakteristikomis, kurių daugelį metų nepralenkė joks kitas varžovas šioje Premium klasėje.
Patobulinta BMW „xDrive“ sistema su nauja varomosios jėgos paskirstymo visiems ratams koncepcija, išsiskyrė ypatingai greitai reaguojančia, elektroniniu būdu kontroliuojama daugiadiske sankaba. Šis mechanizmas drauge su ABS ir DSC sistemomis, prasisuks ratams arba užfiksavus kryptinį nestabilumą, be vairuotojo įsikišimo perskirsto sukimo momentą: pavienius ratus pristabdo tam, kad automobilis atgautų sukibimą su keliu.
Antros kartos „BMW X5“ pratęsė sėkmės istoriją
2006 metais Spartanburgo gamykloje pradėti gaminti antros kartos „BMW X5“. Nuo pirmtako šis modelis skyrėsi padidintu erdviniu komfortu, jame atsirado dar daugiau prabangos ir moderniausių vairavimo technologijų. Be to, tai buvo pirmasis BMW modelis, galėjęs turėti septynias sėdimas vietas.
Pažangiausi 8 ir 6 cilindrų benzininiai varikliai, taip pat, kaip ir ekonomiškas 6 cilindrų dyzelinis variklis kartu su BMW „EfficientDynamics“ technologija užtikrino mažus degalų naudojimo, išmetamų teršalų rodiklius, kurie neprilygstami šiame automobilių segmente.
Inovatyvi koncepcija dar didesniam važiavimo malonumui: sportiška kupė BMW X6
2008 metų pavasarį BMW davė pradžią visiškai naujam rinkos segmentui  – „Sports Activity Coupe“ – ir pristatė pirmąjį pasaulyje bekelės kupė „BMW X6“. Kaip ir „BMW X5“, šis Spartanburgo gamyklos „kūdikis“ pasižymėjo dinamišku valdymu ir su niekuo nesupainiojama automobilio išore, derinančia elegancijos ir galios simbolius. Kad važiavimas teiktų dar sportiškesnį įspūdį, čia keturių varančiųjų ratų sistema „xDrive“ pirmąkart buvo papildyta „Dynamic Performance Control“ sistema, kuri paskirsto važiavimo jėgas nuo vieno galinio rato į kitą, prisitaikydama prie situacijos kelyje ir užtikrindama  nepriekaištingą automobilio stabilumą bei kontrolę.
Be to, šiam modeliui teko ir „BMW ActiveHybrid Technology“ pionieraus vaidmuo. Hibridinis X6 modelis, pasirodęs 2009-aisiais, buvo komplektuojamas su 8 cilindrų benzininiu varikliu ir dviem elektriniais motorais, kurių galia buvo paskirstoma tarp priekinių ir galinių ašių. 357 kW (485AG) generuojantis „BMW ActiveHybrid X6“ debiuto metu buvo galingiausias pasaulyje serijinis automobilis su hibridine pavara.
Tais pačiais 2009 metais „BMW M GmbH“ sportinių modelių „cechas“ pirmąkart pristatė „M“ šeimos modelį su 4 varančiaisiais ratais. Šis „monstras“ turėjo V8 variklį, su „M TwinPower Turbo“ technologija ir adaptuota „xDrive“ Sistema.
„BMW X1“ – nauja kompaktinių automobilių klasės viršūnė 
Nuo 2009-ųjų BMW „X“ modelį siūlo ir kompaktinės klasės automobilių gerbėjams. „BMW X1“ – universalus, sportiškas, manevringas, modernus tapo pradininku šiame automobilių segmente. Iš viso BMW X1 modeliu automobilius yra įsigiję 640 tūkst. pirkėjų.
Penkiavietis X1 su kintamos erdvės koncepcija turi 40:20:40 sėdynių transformavimo sistemą. Automobilis komplektuojamas su „BMW TwinPower Turbo“ technologiją turinčiais varikliais, kurie užtikrina dinamišką ir efektyvų vairavimą. Priklausomai nuo užsakovo pageidavimų „BMW X1“ gali būti su išmaniąja keturių varančiųjų ratų sistema „xDrive“ ar su tipiška BMW galinių varančiųjų ratų sistema.
Kaip pasirinkimas yra galimas ir 8 laipsnių „Steptronic“ transmisija – tokio agregato šioje automobilių klasėje nesiūlo joks kitas gamintojas.
„BMW X1“ saugumo lygis bandymų metu buvo įvertintas 5 „EuroNCAP“ žvaigždutėmis. Mažiausias „X“ šeimos narys, kaip ir didesnieji broliai,  pelnė šūsnį įvairiausių tarptautinių apdovanojimų. „Auto Bild“ 2010-aisiais jam skyrė „vertės čempiono“ titulą.
Naujos kartos „BMW X3“ ir netikėtumas vardu X4
2010 metais pasirodęs antros kartos vidutinio dydžio SAV modelis BMW X3 galėtų būti charakterizuojamas visais pažangos epitetais: labiau sportiškas, efektyvus, erdvesnis, komfortiškesnis, funkcionalesnis, papildytas pažangiausiomis technologijomis.
Atlikus „EuroNCAP“ bandymus naujasis „BMW X3“ buvo pagerbtas aukščiausiu 5 žvaigždučių įvertinimu bei pelnė keletą apdovanojimų už patrauklų dizainą. Jėgos agregatų „meniu“ – 3 benzininiai ir 4 dyzeliniai motorai. BMW gerbėjams siūlomi variantai su galiniais varančiais ratais arba „xDrive“ sistema.
Pats naujausias „X“ šeimos narys – dar vienas „Sports Activity Coupe“ modelis X4, įnešęs sumaišties į Premium klasės vidutinių automobilių segmentą. „BMW X4“, pasirodęs 2014 metais atspindi visas tipiškas BMW „X“ modelių charakteristikas – kupė būdingą eleganciją ir sportiškumą bei galingumą ir dinamiškumą. „BMW X4“ komplektuojamas su vienu iš 6 variklių ir „xDrive“ sistema.
Nauja viršūnė: naujas X5 ir atnaujintas X6
Praėjus 15 metų nuo BMW X5 premjeros šis modelis sėkmingai tęsia karjerą – automobilininkų teismui pristatomas trečios kartos X5. Vizualiai pasikeitęs palyginti nedaug, jis pažėrė daugybę technologinių naujienų, užtikrinančių legendinį BMW važiavimo malonumą, galią ir prabangą. Be to, naujausią SAV segmento „aparatą“ galima rinktis ir su 7 sėdimosiomis vietomis.
Atnaujintas „BMW X6“ yra BMW modelių šeimos „naujausias leidimas“: šis bekelės kupė išsiskiria geresniu erdvės išplanavimu (ypač padaugėjo vietos keliaujantiems ant galinių sėdynių), dar geresniu pakabos darbu, prabanga ir itin ilgu siūlomų naujausiųjų technologijų sąrašu.

Vairuotojai, kurie vis dar galvoja, kad visi Vokietijos automobilių gamintojo BMW modeliai – galu varomi automobiliai, turėtų išgirsti šį faktą: šiemet sukanka 15 metų, kai koncernas pristatė pirmuosius „X“ serijos modelius, varomus visais keturiais ratais. O šiuo metu kas antras BMW pirkėjas Lietuvoje iš „Krasta Auto“ salono išrieda su bavarų išplėtota keturių varančiųjų ratų technologija „XDrive“, kuri gali būti diegiama į visus BMW – ne tik X serijos – modelius.
Žengimą į tuomet BMW naują kategoriją koncernas pradėjo dešimtajame dešimtmetyje, o 1999 metais pristatė pirmąjį X serijos automobilį. „BMW X5“, debiutavęs kaip pirmasis pasaulyje sportinės mašinos ir visureigio „hibridas“ (Sports Activity Vehicle), netrukus užkariavo ne tik kelius, bet ir bekeles, pritraukdamas BMW prekiniam ženklui papildomas tikslines klientų grupes.
Per 15 metų užaugo nauja „BMW X“ šeima, kuri dabar vienija penkis BMW modelius bei dvi išskirtinai „aštrias“ versijas – „X5 M“ ir „X6 M“. Praėjusiais metais buvo pristatytas jau trečios kartos „BMW X5“ automobilis, o šiuo metu gaminama antros kartos „bekelės kupė“ – „BMW X6“ bei miesto visureigis „BMW X3“. Mažiausias šios šeimos narys „BMW X1“ bavarišką vairavimo malonumo sampratą atnešė į kompaktinių automobilių klasę, o mažesnysis X6 brolis – „BMW X4“ – diktuoja dinamiškumo ir sportinės elegancijos madas vidutinės klasės automobilių segmente.
Šiuo metu BMW inžinieriai ruošia dar vieną siurprizą – didelį ir prabangų X7 modelį. Statistika liudija, kad „X“ serijos populiarumas padėjo BMW tapti vienu iš sėkmingiausių Premium klasės keturiais ratais varomų automobilių gamintojų: lig šios dienos parduota daugiau nei 3,3 mln. „BMW X“  modelių. Beveik kas trečias naujai registruojamas BMW automobilis yra X serijos atstovas.
Technika vairavimo gurmanams
Kaip ir pridera BMW ženklu papuoštai mašinai, X5 gali pasigirti itin maloniu vairavimu, siūlomu visiškai naujose erdvėse. Šis modelis automobilininkų pagarbą pelnė puikiu valdymu tiek įprastuose keliuose, tiek bekelėje, aukšta sėdėsena, vykusiai suformuota salono erdve, prabangiu interjeru ir funkcionalumu. Nuo pat pradžios „BMW X5“ iš kitų automobilių, turinčių visų varančiųjų ratų sistemą, išsiskyrė neprilygstama vairavimo dinamika.
Skirtingai nei daugelis kitų bekelės automobilių, „BMW X5“ turi efektyvų, saugos požiūriu, kėbulo karkasą ir nepriklausomą pakabą. „xDrive“ sistema paskirsto variklio jėgą tarp priekinės ir galinės ašies santykiu 38:62.  Tokie  elektroniniai vairuotojo pagalbininkai, kaip DSC (Dinaminio stabilumo kontrolė), ADB-X (Automatinis diferencialo blokavimas), HDC (Nusileidimo nuo kalno kontrolė) ir keletas kitų sistemų „BMW X5“ leidžia džiaugtis ne tik sportišku važiavimu, bet ir nebijoti bekelės iššūkių. Tai suteikia neginčijamą pranašumą važiuojant neasfaltuotais keliais ar blogomis oro sąlygomis, bei užtikrina dinamiškumą posūkiuose.
Jei kiti automobilių gamintojai naudodami visų varančiųjų ratų technologiją dažniausiai stengiasi kompensuoti priekinių varančiųjų ratų galios praradimus, tai BMW nuosekliai laikosi tipiškų galiniams varomiems ratams būdingų charakteristikų. Dėl šios priežasties net įprastoje važiavimo situacijoje didžioji dalis variklio sukimo momento yra perduodama ten, kur jis optimaliausiai išnaudojamas automobilio dinamikai – į galinius ratus. Posūkius įveikiant dideliu greičiu BMW valdymas optimizuojamas tikslingai variklio sukimo momentą nukreipiant į galinius ratus.
Pažangių traukos, dinamikos, komforto sprendimų kombinacija pirmos kartos „BMW X5“ modeliuose nulėmė šių automobilių populiarumą JAV, Europos ir kitų pasaulio šalių rinkose. Iki 2005 metų vidurio nuo surinkimo linijos nuriedėjo 500 tūkstančių „BMW X5“ egzempliorių. Iš viso BMW gamykloje Spartanburge (Pietų Karolinos valstija, JAV) buvo pagaminta 620 tūkst. sportinių automobilių. Čia yra „BMW X“ modelius kuriančios komandos smegenų centras, padėjęs dienos šviesą išvysti ir naujosios kartos X5, X6 ir X3 modeliams. Naujausias X šeimos narys – BMW X4 – taip pat buvo kuriamas šiame kompanijos padalinyje.
„BMW X3“ – nauji medžioklės plotai
2004 metais BMW privertė išmokti dar vieną naujadarą – SAV (sportiškas laisvalaikio automobilis). „BMW X3“, dėl kur kas mažesnių nei X5 gabaritų, leido džiaugtis žymiai „gyvesnėmis“ valdymo charakteristikomis, kurių daugelį metų nepralenkė joks kitas varžovas šioje Premium klasėje.
Patobulinta BMW „xDrive“ sistema su nauja varomosios jėgos paskirstymo visiems ratams koncepcija, išsiskyrė ypatingai greitai reaguojančia, elektroniniu būdu kontroliuojama daugiadiske sankaba. Šis mechanizmas drauge su ABS ir DSC sistemomis, prasisuks ratams arba užfiksavus kryptinį nestabilumą, be vairuotojo įsikišimo perskirsto sukimo momentą: pavienius ratus pristabdo tam, kad automobilis atgautų sukibimą su keliu.
Antros kartos „BMW X5“ pratęsė sėkmės istoriją
2006 metais Spartanburgo gamykloje pradėti gaminti antros kartos „BMW X5“. Nuo pirmtako šis modelis skyrėsi padidintu erdviniu komfortu, jame atsirado dar daugiau prabangos ir moderniausių vairavimo technologijų. Be to, tai buvo pirmasis BMW modelis, galėjęs turėti septynias sėdimas vietas.
Pažangiausi 8 ir 6 cilindrų benzininiai varikliai, taip pat, kaip ir ekonomiškas 6 cilindrų dyzelinis variklis kartu su BMW „EfficientDynamics“ technologija užtikrino mažus degalų naudojimo, išmetamų teršalų rodiklius, kurie neprilygstami šiame automobilių segmente.
Inovatyvi koncepcija dar didesniam važiavimo malonumui: sportiška kupė BMW X6
2008 metų pavasarį BMW davė pradžią visiškai naujam rinkos segmentui  – „Sports Activity Coupe“ – ir pristatė pirmąjį pasaulyje bekelės kupė „BMW X6“. Kaip ir „BMW X5“, šis Spartanburgo gamyklos „kūdikis“ pasižymėjo dinamišku valdymu ir su niekuo nesupainiojama automobilio išore, derinančia elegancijos ir galios simbolius. Kad važiavimas teiktų dar sportiškesnį įspūdį, čia keturių varančiųjų ratų sistema „xDrive“ pirmąkart buvo papildyta „Dynamic Performance Control“ sistema, kuri paskirsto važiavimo jėgas nuo vieno galinio rato į kitą, prisitaikydama prie situacijos kelyje ir užtikrindama  nepriekaištingą automobilio stabilumą bei kontrolę.
Be to, šiam modeliui teko ir „BMW ActiveHybrid Technology“ pionieraus vaidmuo. Hibridinis X6 modelis, pasirodęs 2009-aisiais, buvo komplektuojamas su 8 cilindrų benzininiu varikliu ir dviem elektriniais motorais, kurių galia buvo paskirstoma tarp priekinių ir galinių ašių. 357 kW (485AG) generuojantis „BMW ActiveHybrid X6“ debiuto metu buvo galingiausias pasaulyje serijinis automobilis su hibridine pavara.
Tais pačiais 2009 metais „BMW M GmbH“ sportinių modelių „cechas“ pirmąkart pristatė „M“ šeimos modelį su 4 varančiaisiais ratais. Šis „monstras“ turėjo V8 variklį, su „M TwinPower Turbo“ technologija ir adaptuota „xDrive“ Sistema.
„BMW X1“ – nauja kompaktinių automobilių klasės viršūnė 
Nuo 2009-ųjų BMW „X“ modelį siūlo ir kompaktinės klasės automobilių gerbėjams. „BMW X1“ – universalus, sportiškas, manevringas, modernus tapo pradininku šiame automobilių segmente. Iš viso BMW X1 modeliu automobilius yra įsigiję 640 tūkst. pirkėjų.
Penkiavietis X1 su kintamos erdvės koncepcija turi 40:20:40 sėdynių transformavimo sistemą. Automobilis komplektuojamas su „BMW TwinPower Turbo“ technologiją turinčiais varikliais, kurie užtikrina dinamišką ir efektyvų vairavimą. Priklausomai nuo užsakovo pageidavimų „BMW X1“ gali būti su išmaniąja keturių varančiųjų ratų sistema „xDrive“ ar su tipiška BMW galinių varančiųjų ratų sistema.
Kaip pasirinkimas yra galimas ir 8 laipsnių „Steptronic“ transmisija – tokio agregato šioje automobilių klasėje nesiūlo joks kitas gamintojas.
„BMW X1“ saugumo lygis bandymų metu buvo įvertintas 5 „EuroNCAP“ žvaigždutėmis. Mažiausias „X“ šeimos narys, kaip ir didesnieji broliai,  pelnė šūsnį įvairiausių tarptautinių apdovanojimų. „Auto Bild“ 2010-aisiais jam skyrė „vertės čempiono“ titulą.
Naujos kartos „BMW X3“ ir netikėtumas vardu X4
2010 metais pasirodęs antros kartos vidutinio dydžio SAV modelis BMW X3 galėtų būti charakterizuojamas visais pažangos epitetais: labiau sportiškas, efektyvus, erdvesnis, komfortiškesnis, funkcionalesnis, papildytas pažangiausiomis technologijomis.
Atlikus „EuroNCAP“ bandymus naujasis „BMW X3“ buvo pagerbtas aukščiausiu 5 žvaigždučių įvertinimu bei pelnė keletą apdovanojimų už patrauklų dizainą. Jėgos agregatų „meniu“ – 3 benzininiai ir 4 dyzeliniai motorai. BMW gerbėjams siūlomi variantai su galiniais varančiais ratais arba „xDrive“ sistema.
Pats naujausias „X“ šeimos narys – dar vienas „Sports Activity Coupe“ modelis X4, įnešęs sumaišties į Premium klasės vidutinių automobilių segmentą. „BMW X4“, pasirodęs 2014 metais atspindi visas tipiškas BMW „X“ modelių charakteristikas – kupė būdingą eleganciją ir sportiškumą bei galingumą ir dinamiškumą. „BMW X4“ komplektuojamas su vienu iš 6 variklių ir „xDrive“ sistema.
Nauja viršūnė: naujas X5 ir atnaujintas X6
Praėjus 15 metų nuo BMW X5 premjeros šis modelis sėkmingai tęsia karjerą – automobilininkų teismui pristatomas trečios kartos X5. Vizualiai pasikeitęs palyginti nedaug, jis pažėrė daugybę technologinių naujienų, užtikrinančių legendinį BMW važiavimo malonumą, galią ir prabangą. Be to, naujausią SAV segmento „aparatą“ galima rinktis ir su 7 sėdimosiomis vietomis.
Atnaujintas „BMW X6“ yra BMW modelių šeimos „naujausias leidimas“: šis bekelės kupė išsiskiria geresniu erdvės išplanavimu (ypač padaugėjo vietos keliaujantiems ant galinių sėdynių), dar geresniu pakabos darbu, prabanga ir itin ilgu siūlomų naujausiųjų technologijų sąrašu.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų