REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019“ jau baigėsi – geriausiojo titulą iškovojo „Peugeot 508“ ketverių durų kupė. Tačiau rinkimų metu buvo atlikta daugybė bandymų, kurių rezultatai dėl objektyvumo nebuvo atskleidžiami anksčiau. Tačiau dabar jau galima parodyti automobilius, kurie demonstravo geriausius rezultatus visureigių bandymų platformoje „Peak Point“.


Rinkimai „Lietuvos metų automobilis 2019“ jau baigėsi – geriausiojo titulą iškovojo „Peugeot 508“ ketverių durų kupė. Tačiau rinkimų metu buvo atlikta daugybė bandymų, kurių rezultatai dėl objektyvumo nebuvo atskleidžiami anksčiau. Tačiau dabar jau galima parodyti automobilius, kurie demonstravo geriausius rezultatus visureigių bandymų platformoje „Peak Point“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tikrinami 8 parametrai


Netrukus po rinkimų starto Kauno rotušės aikštėje spalio 27-ąją buvo atliekamas visureigių pravažumo testas. Tarsi transformeris iš didelio sunkvežimio išlankstoma „Peak Point“ platforma – bene geriausias būdas vienodomis sąlygomis palyginti didesnio pravažumo automobilius jų neišpurvinant.

REKLAMA

Viso testuose dalyvavo 13 iš 16 keturiais ratais varomų automobilių. „Audi A6“ ir A7 nėra visureigiai ir jiems tokie bandymai neįveikiami dėl prošvaisos trūkumo, o visiškai naujas BMW X5 į rinkimų startą atvykti nespėjo.


„Peak Point“ matuojami aštuoni visureigių galimybes bekelėje atskleidžiantys parametrai. „Sūpynėse“ tikrinamas įkalnės asistento bei nuokalnės stabdžio veikimas, nelygaus kelio imitacijos („kalnų“) stende – įstrižinis ratų blokavimas ir kėbulo standumas. Šoninio posvyrio stende tikrinami įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai, o užvažiavus ant „rolikų“, kur sukibimas paliekamas vieninteliam automobilio ratui – priekinio, galinio ir tarpašinio diferencialų veikimai.

REKLAMA
REKLAMA

Bene daugiausia emocijų tiek žiūrovams, tiek bandytojams suteikia važiavimas į įkalnę, iki pat „Peak Point“ platformos viršaus – šiemet ji buvo 29 laipsnių statumo. Tokio statumo kelių paprastai nebūna, tad kopimas į kalną – puiki automobilio sugebėjimų demonstracija užvažiuoti ten, kur navigacijos prietaisai šiaip neatvestų.


Dėl subjektyvumo vertinant iš rezultatų lentelės buvo išimta viena rungtis – „sūpynės“. Automobilio sistemos (nuokalnės ir įkalnės įveikimo) jose veikia skirtingai ir sunku nuspręsti, kuri iš jų geresnė ar blogesnė. Tačiau likusių 7 rungčių rezultatai – objektyvūs ir paremiami konkrečiais matavimais bei vertinimais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos
„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos

Lyderiai – ne tik rėminės konstrukcijos visureigiai


Žemiau pateikiame geriausius visų septynių atskirų rungčių rezultatus, kiekvienoje jų parašyti daugiausia balų surinkę visureigiai. Nors pačiais „visureigiškiausiais“ modeliais paprastai vadinami tie, kurie turi rėminę kėbulo konstrukciją, „Peak Point“ rezultatai pademonstravo, jog daugeliu savybių neatsilieka ir kiti modeliai.


„Kalnai“ (įstrižinis ratų blokavimas) – ši rungtis parodo, kaip veikia automobilio diferencialai, kai sukibimą turi vos du ratai – pvz. priekinis dešinys ir galinis kairys. Geriausius rezultatus čia pademonstravo: „Dacia Duster“, „Subaru XV“, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

REKLAMA

„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos
„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos

„Kalnai“ (kėbulo standumas) – kai automobilis pavirsta šonu, bandoma atidaryti jo dureles ir bagažinę. Taip tikrinama, ar kėbulas pakankamai standus ir pirkėjams nekils problemų, pavyzdžiui, užvažiavus ant aukštesnio bordiūro ar kur miške. Be to, standesnį kėbulą turinčių automobilių plastmasės ilgainiui nepradeda girgždėti. Nepriekaištingus rezultatus čia demonstravo: „Audi Q8“, BMW X2, „Hyundai Santa Fe“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.

REKLAMA

„Šoninis posvyris“ (įkalnės ir nuokalnės įveikimo kampai) – matuojamos automobilio galimybės užvažiuoti ir nuvažiuoti nuo stačios kliūties, ar tam netrukdo buferiai, ne per maža prošvaisa ir pan. Idealiai šioje rungtyje pasirodė: „Audi Q8“, „Dacia Duster“, „Honda CR-V“, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Ignis“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.


„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos
„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos

Diferencialų blokavimas (priekinės, galinės ašies ir tarpašinis): maksimalius balus gavo „Subaru XV“, turintis nuolatinę visų keturių varančių ratų pavarą. Nuo jo nedaug atsiliko BMW X2, „SsangYong Rexton“, „Suzuki Ignis“, „Volkswagen Touareg“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Važiavimas į 29 laipsnių statumo įkalnę parodo ne tik automobilio pravažumą, bet ir variklio galią, pavarų dėžės darbą. Čia puikiai pasirodė „Audi Q8“, „Dacia Duster“, „Suzuki Ignis“, „Suzuki Jimny“, „Volkswagen Touareg“.


Pravažumą vertinusius žmones kiek nustebino nevienodas „Audi Q8“ ir „Volkswagen Touareg“ pasirodymas – tuos pačius variklius, pavarų dėžes ir daug kitų komponentų turintys visureigiai kai kuriose rungtyse atrodė labai skirtingai. „Volkswagen“ koncerno kūrinys, nors yra pigesnis, atrodė geriau nei „Audi“.

REKLAMA

„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos
„Lietuvos metų automobilio“ konkurso dalyvių bandymai ant Peak Point platformos

Puikūs „Subaru“ rezultatai turbūt nieko nenustebino, nes tai – vienintelis automobilis su nuolatine keturių varančių ratų pavara. Daugelyje rungčių nepriekaištingai pasirodė abu rėminės konstrukcijos visureigiai – „SsangYong Rexton“ bei „Suzuki Jimny“, o praktiškai visose gerai atrodė ir pigiausias rinkimų automobilis – „Dacia Duster“. Tai įrodo, kad ne visuomet kaina lemia kokybę.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų