REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tikriems automobilių entuziastams "Type R" vardas tikrai nėra tik paprastas raidžių kratinys. Japonijoje įsikūręs automobilių gamintojas „Honda", nuo neatmenamų laikų pačius sportiškiausius modelius žymėjo tik "Type R" raidėmis, tačiau plačiajai auditorijai skirti "Type R" modeliai pasirodė ne taip jau ir seniai, vos prieš dvidešimt metų.
Prieš maždaug du metus iš prekybos salonų dingo paskutinis „Type R" modelis. Už tai turėtume dėkoti biurokratams iš Briuselio. Dėl itin griežtų CO2 emisijų reikalavimų, „Honda" privalėjo pašalinti iš prekybos vienintelį sportišką „Honda" modelį - „Civic Type R". Nors naujos kartos „Type R" modelis gaus visiškai naują keturių cilindrų benzininį motorą, tačiau pirmuosius rezultatus išvysime ne anksčiau, kaip 2015 metais.
Kokie tie pasikeitimai paklausite? Daugelį metų vienu geriausiu sportišku hečbeku buvo laikomas „Renault" kūrinys „Clio RS/Megane RS". Keturių cilindrų atmosferinis variklis mėgstantis aukštus sūkius,  mechaninę pavarų dėžę ir valdymo savybės, kurios kiekvieną automobilių entuziastą privesdavo iki orgazmo. Tokia pati koncepcija buvo ir „Type R" modelių, kurie užkariavo daugelio gerbėjų širdis.
Paryžiaus automobilių parodoje pristatyta naujoji „Clio RS" karta yra truputėlį kitokia. Variklio tūris sumažėjo iki 1,6 litro, motoras buvo aprūpintas turbo kompresoriumi ir dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Tai kas? Kas gali paskatinti „Honda" eiti tokiu pat keliu? Paryžiaus automobilių parodos metu, „Honda" vadovas Takanobu Ito užsiminė, jog tokia „Type R" koncepcija jį labai žavi. Visgi, kaip viskas susiklostys toliau išvysime ateityje.


Honda ir Senna partnerystė
Viskas prasidėjo dar 1984 metais, kai „Honda" pradėjo kurti naują super automobilį, kuris galėtų deramai spirti į sėdynę sportiškiems konkurentams, kaip „Porsche",  „Ferrari" ir pan. Kompanija išleido daugybę pinigų ir laiko kurdama naują super automobilį, tačiau vienas žmogus padėjo kompaniją apversti aukštyn kojom. Jis buvo daugkartinis Formulės 1 čempionas ir „NSX" modelio važiuoklės tobulintojas - Ayrtonas Senna. Su šio lenktynininko pagalba, naujas „Honda" modelis valdėsi tiesiog nepriekaištingai ir parodė, jog greiti automobiliai kuriami ne tik Italijoje ar Vokietijoje. Pirmą kartą raudonas "Type R" ženkliukas atsirado 1992 metais ant „NSX-R" modelio. Tai buvo sportiškesnė, aštresnė ir lengvesnė „NSX" modelio modifikacija.
Antroji „NSX-R" modelio karta buvo pristatyta 2002 metais. Automobilis svėrė 1270 kilogramų, turėjo 3,2 litro benzininį agregatą, kuris išvystė 295 arklio galias. Truputėlį numetęs svorio „NSX" sugebėdavo iki 100 km/h įsibėgėti per 4,5 sekundės. Tuo metu „Honda" nusiuntė naująjį žaislą į Nurburgringo trasą, kurią jis apvažiavo per 7 minutes ir 56 sekundes. Tokį patį laiką parodė ženkliai brangesnis ir egzotiškesnis „Ferrari 360 Challenge Stradale". Kas įdomiausia, jog „Ferrari" modelis turėjo 100 arklio galių daugiau, kai tuo tarpu „NSX" iš esmės buvo patobulintas, maždaug 15 metų senumo kūrinys.
Visgi tikroji "Type R" legenda prasidėjo 1995 metais, kai "Type R" raidės pasirodė ant ženkliai pigesnio, paprastesnio ir daugeliui prieinamesnio "Integra" modelio. Automobilis turėjo 1,8 litro benzininį motorą, mechaninę pavarų dėžę, patrauklią kainą, o galia buvo perduodama į priekinius varomuosius ratus. Nors receptas nėra kažkuo išskirtinis, tačiau 1,8 litro motoras išvystydavo 200 arklio galių ir šiam modeliui leido iki 100 km/h įsibėgėti per 6,1 sekundės. Tuo metu, tokio charakteristikos buvo išties įspūdingos.


Atmosferinių "Type R" era
„Honda" visgi teikdavo, jog "Integra Type R" buvo gaminamas siekiant ne pelno, o prestižo. Išlaikyti tokį automobilį serijinėje gamyboje buvo pakankamai sunku, ypač kai jo paklausa buvo palyginus maža. Reikėtų dėkoti „Honda" inžinieriams ir vadovybei už užsispyrimą, nes antrasis bandymas buvo daug sėkmingesnis.
Kitas "Type R" injekcijos objektas buvo "Civic". Beprotiškai populiarus visame pasaulyje, ypač Europoje ir Japonijoje, gavo vieną galingiausių atmosferinių variklių istorijoje. "Civic Type R" buvo aprūpintas 1,6 litro, 182 arklio galias išvystančiu motoru. Vėliau, 1998 metais prekyboje pasirodė didesniojo "Accord Type R" modifikacija. Ji jau turėjo 2,2 litro benzininį motorą, kuris išvystė 212 arklio galių ( JDM versija turėjo 220 arklio galių ). Automobilis nuo savo konkurentų išsiskyrė tuo, jog buvo aprūpintas riboto praslydimo diferencialu, 17 colių lengvo lydinio ratlankiais, Recaro sportinėmis sėdynėms ir dideliu spoileriu gale.
Tačiau senojo žemyno pirkėjai nebuvo sužavėti "Accord Type R", todėl antroji "Accord Type R" modelio karta pasirodė tik Japonijoje, dėvėdamas "Euro-R" pavadinimą. Vėliau, net ir gimtojoje Japonijoje nesulaukęs sėkmes, „Honda" nusprendė labiau koncentruotis tik į mažesniuosius "Type R" modelius.


Kartu su septintosios kartos "Civic" modeliu, prekyboje taip pat pasirodė ir galingoji "Type-R" modifikacija. Po kapotu slėpėsi dviejų litrų atmosferinis agregatas, kuris išvystydavo 200 arklio galių, kai tuo tarpu "JDM" modelis buvo aprūpintas 215 arklio galių. Keista, jog Europai ir Japonijai skirti modeliai turėjo skirtingą arklio galių skaičių, nors tiek vienas, tiek kitas modelis pas pirkėjus atkeliaudavo iš D.Britanijoje esančios gamyklos.
Tačiau tai nesutrukdė šiam modeliui tapti vienu populiariausiu "Type R" modelių visoje „Honda" istorijoje. Nors septintoji modelio karta nebuvo ypatingai mėgstama tarp paprastų pirkėjų, tačiau "Type R" užsitikrino entuziastų pagarbos ir meilės. Nors šį modelį pakeitė modernesnis, agresyviau atrodantis modelis, tačiau daugelis iki šiol geriausiu "Type R" modeliu laiko būtent šį, kuris buvo sukurtas ant septintos kartos "Civic" bazės.
Pati radikaliausia "Civic" karta buvo aštuntoji. Kosmonauto pravardę gavęs modelis, tapo vienu patraukliausių automobilių klasėje. Išskirtinai jaunus žmones pritraukęs automobilis nenuvylė ir entuziastų, kurie išskėstomis rankomis laukė galingosios "Type R" modifikacijos. Kitaip negu prieš tai buvęs modelis, šis aštuntos kartos "Civic" pagrindu sukurtas "Type R" atsisakė nepriklausomos galinės pakabos, ją pakeitė torsionas, galia išliko tokia pati, svoris truputėlį išaugo, tačiau padidėjo automobilio komforto ir rafinuotumo lygis. Reikėtų pridurti įdomų faktą, jog aštuntos kartos "Civic Type R" buvo populiariausias "hot hatch'as" savo segmente Lietuvoje.


Jeigu lygintume paskutiniąją "Type R" modifikaciją su Japonijoje pasirodžiusią, senojo žemyno modifikacija buvo suvaržyta išmetamųjų dujų reikalavimų, kurie 2010 metais galutinai modelį uždusino. Gaila to, jog D.Britanijoje esanti gamykla šį "Type R" modelį gamina iki šiol, tačiau eksportuoja į Japoniją, Australiją ir Aziją.
Nors senajame žemyne "Type R" istorija pasibaigė, ji turėtų sulaukti pratęsimo 2015 metais. Kaip minėjome anksčiau, naujas "Type R" istorijos etapas gali arba viską sugadinti arba atvirkščiai, tiesiog priblokšti. Nors daugelio Honda entuziastų nedžiugina mintis apie 1,6 litro benzininį variklį su turbo kompresoriumi, tačiau iki 2015 metų „Honda" inžinieriai turi laiko sukurti bene tobulą benzininį motorą, kuris pratęstų šaunią "Type R" istoriją, nes kitomis aplinkybėmis reikėtų kompanijos paklausti. Kam tada reikalinga „Honda"?

Tikriems automobilių entuziastams "Type R" vardas tikrai nėra tik paprastas raidžių kratinys. Japonijoje įsikūręs automobilių gamintojas „Honda", nuo neatmenamų laikų pačius sportiškiausius modelius žymėjo tik "Type R" raidėmis, tačiau plačiajai auditorijai skirti "Type R" modeliai pasirodė ne taip jau ir seniai, vos prieš dvidešimt metų.
Prieš maždaug du metus iš prekybos salonų dingo paskutinis „Type R" modelis. Už tai turėtume dėkoti biurokratams iš Briuselio. Dėl itin griežtų CO2 emisijų reikalavimų, „Honda" privalėjo pašalinti iš prekybos vienintelį sportišką „Honda" modelį - „Civic Type R". Nors naujos kartos „Type R" modelis gaus visiškai naują keturių cilindrų benzininį motorą, tačiau pirmuosius rezultatus išvysime ne anksčiau, kaip 2015 metais.
Kokie tie pasikeitimai paklausite? Daugelį metų vienu geriausiu sportišku hečbeku buvo laikomas „Renault" kūrinys „Clio RS/Megane RS". Keturių cilindrų atmosferinis variklis mėgstantis aukštus sūkius,  mechaninę pavarų dėžę ir valdymo savybės, kurios kiekvieną automobilių entuziastą privesdavo iki orgazmo. Tokia pati koncepcija buvo ir „Type R" modelių, kurie užkariavo daugelio gerbėjų širdis.
Paryžiaus automobilių parodoje pristatyta naujoji „Clio RS" karta yra truputėlį kitokia. Variklio tūris sumažėjo iki 1,6 litro, motoras buvo aprūpintas turbo kompresoriumi ir dvigubos sankabos automatine pavarų dėže. Tai kas? Kas gali paskatinti „Honda" eiti tokiu pat keliu? Paryžiaus automobilių parodos metu, „Honda" vadovas Takanobu Ito užsiminė, jog tokia „Type R" koncepcija jį labai žavi. Visgi, kaip viskas susiklostys toliau išvysime ateityje.


Honda ir Senna partnerystė
Viskas prasidėjo dar 1984 metais, kai „Honda" pradėjo kurti naują super automobilį, kuris galėtų deramai spirti į sėdynę sportiškiems konkurentams, kaip „Porsche",  „Ferrari" ir pan. Kompanija išleido daugybę pinigų ir laiko kurdama naują super automobilį, tačiau vienas žmogus padėjo kompaniją apversti aukštyn kojom. Jis buvo daugkartinis Formulės 1 čempionas ir „NSX" modelio važiuoklės tobulintojas - Ayrtonas Senna. Su šio lenktynininko pagalba, naujas „Honda" modelis valdėsi tiesiog nepriekaištingai ir parodė, jog greiti automobiliai kuriami ne tik Italijoje ar Vokietijoje. Pirmą kartą raudonas "Type R" ženkliukas atsirado 1992 metais ant „NSX-R" modelio. Tai buvo sportiškesnė, aštresnė ir lengvesnė „NSX" modelio modifikacija.
Antroji „NSX-R" modelio karta buvo pristatyta 2002 metais. Automobilis svėrė 1270 kilogramų, turėjo 3,2 litro benzininį agregatą, kuris išvystė 295 arklio galias. Truputėlį numetęs svorio „NSX" sugebėdavo iki 100 km/h įsibėgėti per 4,5 sekundės. Tuo metu „Honda" nusiuntė naująjį žaislą į Nurburgringo trasą, kurią jis apvažiavo per 7 minutes ir 56 sekundes. Tokį patį laiką parodė ženkliai brangesnis ir egzotiškesnis „Ferrari 360 Challenge Stradale". Kas įdomiausia, jog „Ferrari" modelis turėjo 100 arklio galių daugiau, kai tuo tarpu „NSX" iš esmės buvo patobulintas, maždaug 15 metų senumo kūrinys.
Visgi tikroji "Type R" legenda prasidėjo 1995 metais, kai "Type R" raidės pasirodė ant ženkliai pigesnio, paprastesnio ir daugeliui prieinamesnio "Integra" modelio. Automobilis turėjo 1,8 litro benzininį motorą, mechaninę pavarų dėžę, patrauklią kainą, o galia buvo perduodama į priekinius varomuosius ratus. Nors receptas nėra kažkuo išskirtinis, tačiau 1,8 litro motoras išvystydavo 200 arklio galių ir šiam modeliui leido iki 100 km/h įsibėgėti per 6,1 sekundės. Tuo metu, tokio charakteristikos buvo išties įspūdingos.


Atmosferinių "Type R" era
„Honda" visgi teikdavo, jog "Integra Type R" buvo gaminamas siekiant ne pelno, o prestižo. Išlaikyti tokį automobilį serijinėje gamyboje buvo pakankamai sunku, ypač kai jo paklausa buvo palyginus maža. Reikėtų dėkoti „Honda" inžinieriams ir vadovybei už užsispyrimą, nes antrasis bandymas buvo daug sėkmingesnis.
Kitas "Type R" injekcijos objektas buvo "Civic". Beprotiškai populiarus visame pasaulyje, ypač Europoje ir Japonijoje, gavo vieną galingiausių atmosferinių variklių istorijoje. "Civic Type R" buvo aprūpintas 1,6 litro, 182 arklio galias išvystančiu motoru. Vėliau, 1998 metais prekyboje pasirodė didesniojo "Accord Type R" modifikacija. Ji jau turėjo 2,2 litro benzininį motorą, kuris išvystė 212 arklio galių ( JDM versija turėjo 220 arklio galių ). Automobilis nuo savo konkurentų išsiskyrė tuo, jog buvo aprūpintas riboto praslydimo diferencialu, 17 colių lengvo lydinio ratlankiais, Recaro sportinėmis sėdynėms ir dideliu spoileriu gale.
Tačiau senojo žemyno pirkėjai nebuvo sužavėti "Accord Type R", todėl antroji "Accord Type R" modelio karta pasirodė tik Japonijoje, dėvėdamas "Euro-R" pavadinimą. Vėliau, net ir gimtojoje Japonijoje nesulaukęs sėkmes, „Honda" nusprendė labiau koncentruotis tik į mažesniuosius "Type R" modelius.


Kartu su septintosios kartos "Civic" modeliu, prekyboje taip pat pasirodė ir galingoji "Type-R" modifikacija. Po kapotu slėpėsi dviejų litrų atmosferinis agregatas, kuris išvystydavo 200 arklio galių, kai tuo tarpu "JDM" modelis buvo aprūpintas 215 arklio galių. Keista, jog Europai ir Japonijai skirti modeliai turėjo skirtingą arklio galių skaičių, nors tiek vienas, tiek kitas modelis pas pirkėjus atkeliaudavo iš D.Britanijoje esančios gamyklos.
Tačiau tai nesutrukdė šiam modeliui tapti vienu populiariausiu "Type R" modelių visoje „Honda" istorijoje. Nors septintoji modelio karta nebuvo ypatingai mėgstama tarp paprastų pirkėjų, tačiau "Type R" užsitikrino entuziastų pagarbos ir meilės. Nors šį modelį pakeitė modernesnis, agresyviau atrodantis modelis, tačiau daugelis iki šiol geriausiu "Type R" modeliu laiko būtent šį, kuris buvo sukurtas ant septintos kartos "Civic" bazės.
Pati radikaliausia "Civic" karta buvo aštuntoji. Kosmonauto pravardę gavęs modelis, tapo vienu patraukliausių automobilių klasėje. Išskirtinai jaunus žmones pritraukęs automobilis nenuvylė ir entuziastų, kurie išskėstomis rankomis laukė galingosios "Type R" modifikacijos. Kitaip negu prieš tai buvęs modelis, šis aštuntos kartos "Civic" pagrindu sukurtas "Type R" atsisakė nepriklausomos galinės pakabos, ją pakeitė torsionas, galia išliko tokia pati, svoris truputėlį išaugo, tačiau padidėjo automobilio komforto ir rafinuotumo lygis. Reikėtų pridurti įdomų faktą, jog aštuntos kartos "Civic Type R" buvo populiariausias "hot hatch'as" savo segmente Lietuvoje.


Jeigu lygintume paskutiniąją "Type R" modifikaciją su Japonijoje pasirodžiusią, senojo žemyno modifikacija buvo suvaržyta išmetamųjų dujų reikalavimų, kurie 2010 metais galutinai modelį uždusino. Gaila to, jog D.Britanijoje esanti gamykla šį "Type R" modelį gamina iki šiol, tačiau eksportuoja į Japoniją, Australiją ir Aziją.
Nors senajame žemyne "Type R" istorija pasibaigė, ji turėtų sulaukti pratęsimo 2015 metais. Kaip minėjome anksčiau, naujas "Type R" istorijos etapas gali arba viską sugadinti arba atvirkščiai, tiesiog priblokšti. Nors daugelio Honda entuziastų nedžiugina mintis apie 1,6 litro benzininį variklį su turbo kompresoriumi, tačiau iki 2015 metų „Honda" inžinieriai turi laiko sukurti bene tobulą benzininį motorą, kuris pratęstų šaunią "Type R" istoriją, nes kitomis aplinkybėmis reikėtų kompanijos paklausti. Kam tada reikalinga „Honda"?

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų