REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Padidinto pravažumo automobiliai lenktynėse nėra naujiena: jie daugybę metų varžosi bekelėje. Tačiau smarkiai augant SUV ir krosoverių populiarumui šių daugėja ir varžybose ant asfalto. Birželio 3-4 dieną vyksiančiame „Press ralyje“ aukštesnę prošvaisą turinčių modelių bus net 11. Ar jie gali kovoti su tradiciniais sportiškais automobiliais?
Dideli bei sunkūs taip pat pradeda sportuoti
Lenktynėse, taip pat ir „Press Ralyje“ svarbu ne tik variklio galia ir gebėjimas sparčiai įsibėgėti, tačiau ir valdymo savybės, stabilumas greituose posūkiuose bei vikrumas slalomuose. Didžiausias to priešas – didelis svoris ir aukštas automobilio svorio centras. Dėl to „Formulės-1“ bolidai yra prigludę prie žemės, o kėbulinių automobilių lenktynėse pamatysite žemus ir lengvus superautomobilius ar sportinius hečbekus, sedanus.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
Tačiau šiandieninės tendencijos gatvėse visai kitokios. Išaugo padidinto pravažumo automobilių, krosoverių ir SUV populiarumas. Ir toli gražu ne dėl to, kad keliai tapo prastesni. Žmonės jų nori dėl tvirtesnio automobilio įvaizdžio ir patogumo. Gamintojai kepa paaukštintus modelius vieną po kito, siūlo ir sportiškesnes jų versijas dinamiško vairavimo mėgėjams. Tai atsispindi ir šių metų „Press Ralyje“, kuriame prie starto linijos stos beveik tuzinas krosoverių ir SUV.
„Automobilių madas diktuoja rinka. O padidinto pravažumo automobiliai yra „ant bangos“ jau kuris laikas. Nenuostabu, kad anksčiau ar vėliau lenktyniausime sėdėdami aukščiau,“ – sakė žurnalo „Keturi Ratai“ autorius Egidijus Babelis, „Press ralyje“ atstovausiantis „Fakto Auto N Racing“ komandą.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
Technologijos leidžia apgauti fiziką
Jis kartu su Dominyku Leonovu šiemet vairuos „Hyundai Kona N“ automobilį. Tai – „Hyundai“ krosoveris iš sportiškiausios N modelių gamos. Nepaisant to, šeštąjį kartą žurnalistų lenktynėse startuosiantis vairuotojas nemano, kad aukštesnė sėdėsena sutrukdys jam siekti gerų rezultatų.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
„Nors dažnu atveju esu skeptiškas padidinto pravažumo automobilių atžvilgiu, „Kona N“ per pirmąsias treniruotes labai teigiamai nustebino agresyviu charakteriu ir puikiomis valdymo savybėmis. Šiuolaikinės automobilių technologijos leidžia apgauti fiziką ir dėl to tokie krosoveriai nei kiek neatsilieka nuo karštųjų hečbekų“, - kalbėjo E. Babelis.
Hyundai Kona N“ dalinasi pavaros sistema su „Hyundai i30 N“ modeliu, kuriuo Egidijus prieš tris metus jau yra laimėjęs „Press Ralio“ galingiausią klasę. Po gaubtu – 2 litrų turbininis benzininis keturių cilindrų variklis, pasiekiantis 280 AG. Jis galią priekiniams ratams perduoda per 8 pavarų specialiai N serijos modeliams sukurtą automatinę dviejų sankabų transmisiją. Tam, kad aukštesnis kėbulas be problemų susitvarkytų su trasos iššūkiais, sumontuota elektra valdoma pakaba, elektra valdomas riboto praslydimo diferencialas ir galingi sportiški stabdžiai.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
SUV jau įrodė savo galimybes
Tai, kad padidinto pravažumo automobiliai trasoje nėra pastumdėliai, jau praėjusiais metais „Press Ralyje“ įrodė Lietuvos Ralio čempionas Dominykas Butvilas, su 510 AG pasiekiančia, beveik 2 tonas sveriančia „Alfa Romeo Stelvio QV“ parodęs antrą absoliučiai geriausią rezultatą.
Šiemet konkurencija tarp padidinto pravažumo automobilių bus dar aštresnė: žurnalistų įskaitoje važiuos ne tik galingiausia „Alfa Romeo“, bet ir du „Jaguar F-Pace SVR“ galiūnai, po gaubtu slepiantys 550 AG V8 jėgaines.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
„Aš visada į „Press Ralį“ važiuoju turėdamas tikslą lipti ant podiumo. Tačiau šiemet matydamas varžovus nesiimsiu prognozuoti galimos baigties ar kelti sau tikslų. Kadaise tokie priekiniais ratais varomi karštieji hečbekai, kaip maniškis, buvo tikrai konkurencingi ir greiti automobiliai, tačiau renginio lygis taip pakilo, susirinko tiek superautomobilių, kad kol kas jaučiuosi kaip kiemo chuliganas MMA bokso ringe. Turime dvigubai mažiau varančiųjų ratų ir dvigubai mažiau galios nei varžovai“, - sakė „Fakto Auto N Racing“ komandos atstovas.
Nepaisant to, vairuotojas neslepia, tikintis, kad mažesnis svoris, ir geros N serijos modelių valdymo savybės leis lygiuotis ir į galingesnius itin įvairiapusiškose „Press Ralio“ trasose.
Itin spalvingas ralio dalyvių parkas leis pamatyti, ar galingi padidinto pravažumo automobiliai gali prilygti tradiciniams sportiškiems modeliams.

Padidinto pravažumo automobiliai lenktynėse nėra naujiena: jie daugybę metų varžosi bekelėje. Tačiau smarkiai augant SUV ir krosoverių populiarumui šių daugėja ir varžybose ant asfalto. Birželio 3-4 dieną vyksiančiame „Press ralyje“ aukštesnę prošvaisą turinčių modelių bus net 11. Ar jie gali kovoti su tradiciniais sportiškais automobiliais?
Dideli bei sunkūs taip pat pradeda sportuoti
Lenktynėse, taip pat ir „Press Ralyje“ svarbu ne tik variklio galia ir gebėjimas sparčiai įsibėgėti, tačiau ir valdymo savybės, stabilumas greituose posūkiuose bei vikrumas slalomuose. Didžiausias to priešas – didelis svoris ir aukštas automobilio svorio centras. Dėl to „Formulės-1“ bolidai yra prigludę prie žemės, o kėbulinių automobilių lenktynėse pamatysite žemus ir lengvus superautomobilius ar sportinius hečbekus, sedanus.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
Tačiau šiandieninės tendencijos gatvėse visai kitokios. Išaugo padidinto pravažumo automobilių, krosoverių ir SUV populiarumas. Ir toli gražu ne dėl to, kad keliai tapo prastesni. Žmonės jų nori dėl tvirtesnio automobilio įvaizdžio ir patogumo. Gamintojai kepa paaukštintus modelius vieną po kito, siūlo ir sportiškesnes jų versijas dinamiško vairavimo mėgėjams. Tai atsispindi ir šių metų „Press Ralyje“, kuriame prie starto linijos stos beveik tuzinas krosoverių ir SUV.
„Automobilių madas diktuoja rinka. O padidinto pravažumo automobiliai yra „ant bangos“ jau kuris laikas. Nenuostabu, kad anksčiau ar vėliau lenktyniausime sėdėdami aukščiau,“ – sakė žurnalo „Keturi Ratai“ autorius Egidijus Babelis, „Press ralyje“ atstovausiantis „Fakto Auto N Racing“ komandą.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
Technologijos leidžia apgauti fiziką
Jis kartu su Dominyku Leonovu šiemet vairuos „Hyundai Kona N“ automobilį. Tai – „Hyundai“ krosoveris iš sportiškiausios N modelių gamos. Nepaisant to, šeštąjį kartą žurnalistų lenktynėse startuosiantis vairuotojas nemano, kad aukštesnė sėdėsena sutrukdys jam siekti gerų rezultatų.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
„Nors dažnu atveju esu skeptiškas padidinto pravažumo automobilių atžvilgiu, „Kona N“ per pirmąsias treniruotes labai teigiamai nustebino agresyviu charakteriu ir puikiomis valdymo savybėmis. Šiuolaikinės automobilių technologijos leidžia apgauti fiziką ir dėl to tokie krosoveriai nei kiek neatsilieka nuo karštųjų hečbekų“, - kalbėjo E. Babelis.
Hyundai Kona N“ dalinasi pavaros sistema su „Hyundai i30 N“ modeliu, kuriuo Egidijus prieš tris metus jau yra laimėjęs „Press Ralio“ galingiausią klasę. Po gaubtu – 2 litrų turbininis benzininis keturių cilindrų variklis, pasiekiantis 280 AG. Jis galią priekiniams ratams perduoda per 8 pavarų specialiai N serijos modeliams sukurtą automatinę dviejų sankabų transmisiją. Tam, kad aukštesnis kėbulas be problemų susitvarkytų su trasos iššūkiais, sumontuota elektra valdoma pakaba, elektra valdomas riboto praslydimo diferencialas ir galingi sportiški stabdžiai.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
SUV jau įrodė savo galimybes
Tai, kad padidinto pravažumo automobiliai trasoje nėra pastumdėliai, jau praėjusiais metais „Press Ralyje“ įrodė Lietuvos Ralio čempionas Dominykas Butvilas, su 510 AG pasiekiančia, beveik 2 tonas sveriančia „Alfa Romeo Stelvio QV“ parodęs antrą absoliučiai geriausią rezultatą.
Šiemet konkurencija tarp padidinto pravažumo automobilių bus dar aštresnė: žurnalistų įskaitoje važiuos ne tik galingiausia „Alfa Romeo“, bet ir du „Jaguar F-Pace SVR“ galiūnai, po gaubtu slepiantys 550 AG V8 jėgaines.
„Fakto Auto N Racing“ komanda
„Aš visada į „Press Ralį“ važiuoju turėdamas tikslą lipti ant podiumo. Tačiau šiemet matydamas varžovus nesiimsiu prognozuoti galimos baigties ar kelti sau tikslų. Kadaise tokie priekiniais ratais varomi karštieji hečbekai, kaip maniškis, buvo tikrai konkurencingi ir greiti automobiliai, tačiau renginio lygis taip pakilo, susirinko tiek superautomobilių, kad kol kas jaučiuosi kaip kiemo chuliganas MMA bokso ringe. Turime dvigubai mažiau varančiųjų ratų ir dvigubai mažiau galios nei varžovai“, - sakė „Fakto Auto N Racing“ komandos atstovas.
Nepaisant to, vairuotojas neslepia, tikintis, kad mažesnis svoris, ir geros N serijos modelių valdymo savybės leis lygiuotis ir į galingesnius itin įvairiapusiškose „Press Ralio“ trasose.
Itin spalvingas ralio dalyvių parkas leis pamatyti, ar galingi padidinto pravažumo automobiliai gali prilygti tradiciniams sportiškiems modeliams.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų