REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Bene geriausias automobilis tinkantis į laiko užmirštų automobilių kategoriją. Mielieji, susipažinkite su „Porsche 914".
Trumpai tariant, tai buvo septinto dešimtmečio „Porsche Boxster“ atmaina. Besibaigiant septintam dešimtmečiui, „Porsche“ ir „Volkswagen“ suko galvas, kaip praturtinti savo modelių gamą. „Porsche“ norėjo sukurti naują automobilį, kuris pakeistų „912“ modelį, o „Volkswagen“ norėjo naujo sportiško kabrioleto, kuris pakeistų „Karmann Ghia“. Kadangi daugelį inžinerinių darbų kurdavo „Porsche“ kompanija, tiek „Volkswagen“, tiek „Porsche“ nusprendė sukurti naują automobilį kartu.


Projektą į savo rankas paėmė garsusis Ferdinandas Piechas, kuris šiuo metu yra vienas įtakingiausių žmonių automobilių industrijoje. „914“ projekto pradžioje, kompanijos norėjo, jog „Volkswagen“ atmaina būtų siūloma su keturių cilindrų motorais, o „Porsche“ pirkėjai gautų šešių cilindrų agregatus. Visgi „Porsche“ marketingo departamentas bijojo, jog toks sprendimas gali pakenkti markės įvaizdžiui Jungtinėse Amerikos Valstijose, tad pasitelkė visą žavesį, „Porsche“ šulai įtikino abi modifikacijas pardavinėti po „Porsche“ ženkliuku.
Pirmasis prototipas buvo pristatytas 1968 metais, tačiau, kaip bebūtų keista, tada prasidėjo komplikacijos. Pirmasis prototipas buvo pristatytas kovo 1 dieną, 1968 metais, o tuo tarpu tuometinis „Volkswagen“ vadovas Heinzas Nordhoffas mirė balandžio 12 dieną, 1968 metais. Jį pakeitęs Kurtas Lotzas į šį projektą žiūrėjo skeptiškai, tad bendradarbiavimas nutrūko, o „Porsche“ inžinieriai liko ant ledo su projektu, kuris dar net nepateko į serijinę gamybą.


Dėl pasikeitusios padėties, „Porsche 914“ su šešių cilindrų benzininiu agregatu, pasirodęs prekyboje kainavo beveik panašiai, kaip „Porsche 911T“. Tuo tarpu „914/4“ modifikacija su keturių cilindrų motoru tapo vienu populiariausiu markės automobiliu, kuris aplenkė žymųjį „911“. Per visą gyvenimo laikotarpį, maždaug septynis metus,  „914“ modelis surado 118,978 pirkėjus.
Iki šiol, pagal „Porsche“ pateiktus duomenis, pasaulio keliais iki šiol rieda maždaug 41,000 šio kabrioleto vienetų. Pasak gamintojo, „914“ gatvėmis rieda tik dėka markės entuziastų.


Nors daugelis teigia, jog tai yra varguolio „Porsche“ ( tas pats buvo ir su „Boxster ), tačiau laikui bėgant šis varguolio „Porsche“ tampa varguolio lenktyniniu bolidu. Daugelis įsigiję šį kabrioletą, pradeda dalyvauti įvairiose klasikinių automobilių varžybose.
Šiuo metu, naudotų automobilių rinkoje įsigyti „Porsche 914“ yra pakankamai lengva. Bent jau gimtojoje Vokietijoje, neblogo stovio „914“ galima įsigyti už maždaug 8000 Eurų arba maždaug 27 – 28 tūkst. litų. Nors už tokią sumą galima įsigyti modernesnį „Porsche“ ar kitos markės automobilį, tačiau niekas neatstos septinto dešimtmečio charizmos ir išskirtinių linijų.

Bene geriausias automobilis tinkantis į laiko užmirštų automobilių kategoriją. Mielieji, susipažinkite su „Porsche 914".
Trumpai tariant, tai buvo septinto dešimtmečio „Porsche Boxster“ atmaina. Besibaigiant septintam dešimtmečiui, „Porsche“ ir „Volkswagen“ suko galvas, kaip praturtinti savo modelių gamą. „Porsche“ norėjo sukurti naują automobilį, kuris pakeistų „912“ modelį, o „Volkswagen“ norėjo naujo sportiško kabrioleto, kuris pakeistų „Karmann Ghia“. Kadangi daugelį inžinerinių darbų kurdavo „Porsche“ kompanija, tiek „Volkswagen“, tiek „Porsche“ nusprendė sukurti naują automobilį kartu.


Projektą į savo rankas paėmė garsusis Ferdinandas Piechas, kuris šiuo metu yra vienas įtakingiausių žmonių automobilių industrijoje. „914“ projekto pradžioje, kompanijos norėjo, jog „Volkswagen“ atmaina būtų siūloma su keturių cilindrų motorais, o „Porsche“ pirkėjai gautų šešių cilindrų agregatus. Visgi „Porsche“ marketingo departamentas bijojo, jog toks sprendimas gali pakenkti markės įvaizdžiui Jungtinėse Amerikos Valstijose, tad pasitelkė visą žavesį, „Porsche“ šulai įtikino abi modifikacijas pardavinėti po „Porsche“ ženkliuku.
Pirmasis prototipas buvo pristatytas 1968 metais, tačiau, kaip bebūtų keista, tada prasidėjo komplikacijos. Pirmasis prototipas buvo pristatytas kovo 1 dieną, 1968 metais, o tuo tarpu tuometinis „Volkswagen“ vadovas Heinzas Nordhoffas mirė balandžio 12 dieną, 1968 metais. Jį pakeitęs Kurtas Lotzas į šį projektą žiūrėjo skeptiškai, tad bendradarbiavimas nutrūko, o „Porsche“ inžinieriai liko ant ledo su projektu, kuris dar net nepateko į serijinę gamybą.


Dėl pasikeitusios padėties, „Porsche 914“ su šešių cilindrų benzininiu agregatu, pasirodęs prekyboje kainavo beveik panašiai, kaip „Porsche 911T“. Tuo tarpu „914/4“ modifikacija su keturių cilindrų motoru tapo vienu populiariausiu markės automobiliu, kuris aplenkė žymųjį „911“. Per visą gyvenimo laikotarpį, maždaug septynis metus,  „914“ modelis surado 118,978 pirkėjus.
Iki šiol, pagal „Porsche“ pateiktus duomenis, pasaulio keliais iki šiol rieda maždaug 41,000 šio kabrioleto vienetų. Pasak gamintojo, „914“ gatvėmis rieda tik dėka markės entuziastų.


Nors daugelis teigia, jog tai yra varguolio „Porsche“ ( tas pats buvo ir su „Boxster ), tačiau laikui bėgant šis varguolio „Porsche“ tampa varguolio lenktyniniu bolidu. Daugelis įsigiję šį kabrioletą, pradeda dalyvauti įvairiose klasikinių automobilių varžybose.
Šiuo metu, naudotų automobilių rinkoje įsigyti „Porsche 914“ yra pakankamai lengva. Bent jau gimtojoje Vokietijoje, neblogo stovio „914“ galima įsigyti už maždaug 8000 Eurų arba maždaug 27 – 28 tūkst. litų. Nors už tokią sumą galima įsigyti modernesnį „Porsche“ ar kitos markės automobilį, tačiau niekas neatstos septinto dešimtmečio charizmos ir išskirtinių linijų.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų