Straipsniai

„Lamborghini Diablo GTR“ : Vienas greičiausių kompanijos modelių

350 km/val. – tai yra maksimalus „Lamborghini Diablo GTR“ greitis, kuriam šiais metais sukako 16 metų. Daugybę detalių iš anglies pluošto turintis automobilis iki šiol yra išlieka vienu greičiausiu „Lamborghin“ markės modeliu.

Kaip ir aršiausias „Lamborghini“ markės varžovas – „Ferrari“, itališkų bulių gamintoja turėjo specialią lenktynių seriją, kurioje rungėsi visiškai identiški modeliai. Ši lenktynių serija buvo vadinama „Lamborghini Supertrofeo“. Šioje lenktynių serijoje galėjo dalyvauti kiekvienas galintis vienam sezonui išleisti kelis šimtus tūkstančių eurų. Nors suma buvo pakankamai didelė, o turtingų automanų skaičius anuomet buvo mažesnis, tačiau norinčių dalyvauti šioje lenktynių serijoje netrūko.

GTR (2)

Kiekvienas šios lenktynių serijos dalyvis gavo „Lamborghini SV-R“ bolido raktelius. Ant masinėje gamyboje esančio „Diablo SV“ bazės sukurtas lenktyninis bolidas mažai kuo skyrėsi nuo to, kuris buvo pardavinėjamas „Lamborghini“ salonuose. Lenktynėms paruoštas bolidas turėjo standesnę pakabą, 191 kilogramų lengvesnį kėbulą ir 5.7 litro, 12 cilindrų benzininį variklį, kuris išvystė 540 arklio galių ir 598 Nm sukimo momentą.

Tačiau pats įspūdingiausias šiai lenktynių serijai skirtas bolidas pasirodė 1999 metais, kai „Lamborghini“ pristatė „Diablo GT“. Kartu su bendro naudojimo keliams skirta versija, automobilių gamintojas „Lamborghini“ pademonstravo ir lenktynėms skirtą modelį – „Lamborghini Diablo GTR“.

GTR (3)

Palyginus su standartiniu „Diablo GT“ modeliu, lenktynėms paruoštas „GTR“ turėjo žymiai mažiau komforto įrangos. „Lamborghini“ inžinieriai atsikratė oro kondicionieriaus, garso sistemos, garso izoliacijos, pašalino keleivio sėdynę, sumontavo saugos lankus, iš plastiko pagamintus šoninius langus.

Italai neapsiribojo vien tik interjeru. „GTR“ gavo didžiulį galinį spoilerį, kuris važiuojant 120 km/val. arba didesniu greičiu sukuria milžinišką prispaudžiamąją jėgą.

Per vidurį buvo sumontuotas 6.0 litrų, 12 cilindrų benzininis agregatas, kuris išvystė 598 arklio galias ir 640 Nm sukimo momentą. „Lamborghini“ inžinieriai motoro galią padidino sumontuodami naują alkūninį veleną, kaltinius stūmoklius. Taip pat buvo perprogramuotas variklio valdymo kompiuteris.  Motoras buvo suporuotas su penkių bėgių mechanine dėže, kuri galingo agregato galią perduodavo į galinius varančiuosius ratus.

GTR (4)

Kaip bebūtų keista, tačiau „Lamborghini“ niekada nebuvo pasakius kokį maksimalų greitį gali pasiekti šitas monstras, tačiau vienų lenktynių metu „Diablo GTR“ sugebėjo pasiekti 350 km/val. greitį ir tai nebuvo galutinė riba.

Neoficialių šaltinių teigimu, italai šį automobilį buvo išbandę ir Niurburgringą. Neoficialiais duomenimis, itališkas bulius šią trasą sugebėjo įveikti per maždaug 7 minutes ir 42 sekundes.

Deja, tačiau šis nuostabus inžinierių kūrinys ilgai negyveno. Kai „Lamborghini“ markę įsigijo „Audi“, jinai ne tik sustabdė iki tol didžiulį pasisekimą turėjusią lenktynių seriją, bet ir nutraukė keletą svarbių  projektų.

„Lamborghini“ iš viso pagamino 40 šių automobilių. Vienas „Diablo GTR“ egzempliorius anuomet buvo įkainotas 309 tūkst. dolerių suma. Dabar šis „Lamborghini“ bolidas įvairiuose aukcionuose parduodamas už vieną ar net du milijonus dolerių.

GTR (5)

GALERIJA

Back to top button