Kiekvieną kartą, kai pradedame naršyti automobilių industrijos archyvuose - nustembame. Daugelis automobilių gamintojų pristatydami vieną ar kitą technologiją - jomis didžiuojasi ir jas pristato kaip visiškai naujas. Ne išimtis yra ir autonominių automobilių idėja, kuria užsikrėtė „Volvo“, „Mercedes Benz“ ar „Audi“. Nors savaime, be vairuotojo pagalbos važiuojančio automobilio idėja pristatoma, lyg tai būtų visiškai naujas išradimas, tačiau taip nėra. Toli gražu.
Autonominių transporto priemonių idėją pradėjo vystyti Jungtinių Amerikos Valstijų armija. Dar 1978 metais, Jungtinių Amerikos Valstijų valdžia finansavo projektą, kuriuo buvo siekiama sukurti transporto priemonę, kuri galėtų važiuoti be vairuotojo pagalbos. Tačiau pirmasis bandymas nebuvo labai vykęs. Projektas kainavo kelias dešimtis milijonų dolerių, o galutinis produktas nebuvo iki galo išbaigtas.
Jeigu reikėtų įvardinti pirmąjį autonominį automobilį, juo taptų S klasės „Mercedes Benz“, tačiau šis prototipas buvo sukurtas ne „Daimler“ koncerno inžinierių. Net 798 milijonus eurų kainavęs projektas buvo finansuojamas Europos Sąjungos.
Nuo 1987 iki 1995 metų vystytas projektas sulaukė nemažo susidomėjimo, tačiau Europos Sąjungos finansuojamas projektas turėjo vieną problemą. Norint šią sistemą pritaikyti visuose bendro naudojimo keliams skirtuose automobiliuose, Europos Sąjunga turėjo surasti daugiau kaip 400 milijonų eurų.
Pakankamai primityvi sistema leisdavo automobiliui be vairuotojo pagalbos ne didesniu kaip 65 km/val. greičiu. Ji galėdavo atpažinti įvairaus tipo sankryžas, šviesoforus ir aplink esančius automobilius.
Vėlesni prototipai buvo bandomi Vokietijos autobanuose. Atnaujinta sistema galėdavo be vairuotojo pagalbos pasiekti 130 km/val. greitį ir elgdavosi kaip šiuolaikinės automatinės greičio palaikymo sistemos.
Autonominių automobilių proveržis buvo įvyko 1996 metais, kai prie savaime važiuojančių automobilių pradėjo darbuotis gausus studentų būrys iš Parmos universiteto, Italijoje. Profesoriaus Alberto Broggi vadovaujama inžinierių komanda sukūrė biudžetinę autonominių automobilių sistemą, kurią sudarė dvi vaizdo kameros, keletas daviklių ir vienas kompiuteris. Šios sistemos dėka, automobilis „suprasdavo“ kas dedasi aplinkui ir žinodavo kada reikia sumažinti greitį, sustoti prie šviesoforo, kada pajudėti ir esant reikalui - aplenkti lėčiau važiuojantį automobilį.
Į „Lancia Thema“ automobilį sumontuota sistema buvo bandoma maždaug dvejus metus. Prie projekto dirbę specialistai su „Lancia Thema“ sugebėjo nuvažiuoti maždaug 4000 kilometrų. 1900 kilometrų buvo nuvažiuota greitkeliais, o likusią distanciją sudarė miesto ir užmiesčio keliai.
Įdomu yra tai, jog net 94% įveiktos distancijos buvo važiuojama įjungus autonominį režimą.
GALERIJA