REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarybų Sąjungos automobilių industrija turėjo daugybę trūkumų. Kiekvienas automobilis pagamintas Tarybų Sąjungoje negalėjo prilygti vakarietiškiems ar net japoniškiems analogams, tačiau tai nereiškia, jog milžiniškoje šalyje nebuvo bandančių išlipti iš suspaustų valdžios rėmų ir sukurti modernų automobilį. 
Daugelis mūsų ankščiau aprašytų ir neįgyvendintų projektų gimdavo didžiųjų automobilių gamintojų dirbtuvėse, tačiau dėl nepalankaus ekonominio klimato ar kitų priežasčių, visi įdomūs projektai buvo nurašyti.

Tarybų Sąjungos automobilių industrija turėjo daugybę trūkumų. Kiekvienas automobilis pagamintas Tarybų Sąjungoje negalėjo prilygti vakarietiškiems ar net japoniškiems analogams, tačiau tai nereiškia, jog milžiniškoje šalyje nebuvo bandančių išlipti iš suspaustų valdžios rėmų ir sukurti modernų automobilį. 
Daugelis mūsų ankščiau aprašytų ir neįgyvendintų projektų gimdavo didžiųjų automobilių gamintojų dirbtuvėse, tačiau dėl nepalankaus ekonominio klimato ar kitų priežasčių, visi įdomūs projektai buvo nurašyti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Laura (1)


O kaip gi savadarbių automobilių kūrėjai? Ar tokie automobiliai apskritai Tarybų Sąjungoje egzistavo? Žinoma, kad taip, tačiau didžioji dalis įvairiausių projektų apsiribodavo tik noru patenkinti savo poreikius. Tuo tarpu „Laura“ projekto autoriai norėjo pradėti masinę serijinę gamybą ir sulaukę tarptautinio pripažinimo išplaukti į plačiuosius vandenis.
„Laura“ yra vienas iš tų projektų, kuris gimė dviejų automanų galvose gurkšnojant skanų gėrimą vėlyvą penktadienio vakarą. Dmitrijaus Parfjonovo ir Genadijaus Čainovo galvose gimusi idėja buvo pradėta realizuoti 1982 metais.

REKLAMA

Laura (2)


Niekuo iš kitų neišsiskiriantys automobilių mėgėjai šią mašiną sukūrė savomis rankomis. Kiekviena detalė, kiekviena smulkmena atkeliavo iš kitų automobilių, buvo perdirba arba pagaminta savomis rankomis.
Po apvaliomis kėbulo formomis slypėjo vamzdelinė konstrukcija, perrinktas „Lada 2105“ benzininis variklis, o pavarų dėžė atkeliavo iš Tarybų Sąjungos tautos automobilio - „ZAZ 968“.
Dviejų talentingų specialistų sukurtas automobilis sulaukę nemažai dėmesio iš tuometinės Tarybų Sąjungos valdžios atstovų. Automobilį iš arti apžiūrėjo netgi Michailas Gorbačiovas, kuris vėliau kalbėdamas su žiniasklaidos atstovais, „Laura“ automobilį pristatė kaip vieną ryškiausių tokio pobūdžio projektų.

REKLAMA
REKLAMA

Laura (21)


Nepaisant gausybės liaupsių, projekto autoriai papildomo finansavimo iš valdžios institucijų negavo. Likę vieni ant ledo, projekto autoriai nepasidavė ir tęsė „Lauros“ tobulinimą.
Truputėlį patobulinta „Lauros“ versija buvo pristatyta 1986 metais, tačiau pilnai išbaigtas automobilis buvo pristatytas tik 1993 metais. Per keletą metų pasikeitė ne tik automobilio dizainas, bet ir variklis bei kiti komponentai. Pavyzdžiui seną „Lada“ motorą pakeitė „Audi“ 5 cilindrų agregatas.

Laura (26)


Po dviejų metų pasirodė trečioji „Laura“ evoliucija, kuri buvo sukurta „Pontiac Fiero“ pagrindu. Tai buvo jau ne savadarbis, bet gausiai modifikuotas „Pontiac Fiero“ egzempliorius su šiam modeliui priklausiusiais komponentais.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų