REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Oficialiai, prabangūs ir į visureigius panašūs automobiliai turėtų būti vadinami „SUV“ - „Sport Utility Vehicle“. Dviejų amerikietiškų automobilių kompanijų sukurtas kėbulo tipas visame pasaulyje išpopuliarėjo tik prieš 15 metų, nors pirmieji „SUV“ tipo kėbulą turintys automobiliai pirmą kartą buvo pristatyti devinto dešimtmečio viduryje.
LexusNX300H
Pirmieji „SUV“ segmento atstovai mažai kuo skyrėsi nuo tradicinių visureigių. Jie turėjo rėminę konstrukciją, buvo komplektuojami su keturių varančiųjų ratų sistema. Vienintelis skirtumas tarp tradicinių visureigių ir „SUV“ tipo automobilių - komfortas. Jie tapdavo puikiais šeimyniniais automobiliais, į kuriuos buvo galimai sutalpinti didžiulę Jūsų mantą ir esant reikalui pravažiuoti per didesnę sniego pusnį. Tačiau per pastaruosius 20 metų automobilių kūrimo taisyklės pasikeitė neatpažįstamai. Automobilių gamintojai privalo atsižvelgti į daugybę taisyklių, kurios iš dalies paverčia visus automobilius vienodais. Žinoma, automobilių dizaineriai gali šiek tiek nuklysti į lankas, tačiau didžiausia naujovė „SUV“ tipo automobiliuose - platforma.
Automobilių gamintojai, kurie savo modelių gamoje turėjo, bent vieną dėmesio vertą „visureigį“, nusprendė atsisakyti rėminės konstrukcijos ir vietoj jos panaudoti tradicinę, lengvojo automobilio platformą. Tokiu būdu gamintojai sutaupo didžiulį kapšą pinigų ir priverčia nerangius „SUV“ tipo automobilius kelyje elgtis taip, lyg tai būtų tradicinis hečbekas.
„Lexus“ nėra ta kompanija, kuriai pseudo-visureigiai būtų naujiena. „Toyota“ koncernui priklausanti prašmatnių automobilių gamintoja daugelį metų gamina „RX“, „GX“ ir „LX“ (JAV rinkai) modelius, tačiau norėdami suspėti į nuvažiuojantį kompaktiškų „visureigių“ traukinį, „Lexus“ šiemet pristatė visiškai naują „Lexus NX“.
dizainas
„Lexus“ iš esmės nusprendė sukurti automobilį, kuris galėtų sudominti potencialus „Audi Q5“ ir „BMW X3“ pirkėjus. Skirtumas tik tas, jog japoniškas automobilis bandys visiems praeivius sulaužyti kaklus, nes vargu ar pasaulyje yra bent vienas tokio tipo automobilis, kuris pasižymėtų tokiomis aštriomis ir grubiomis linijomis.
„Lexus“ kompanijos dizaineriams atrodo buvo leista sukurti automobilį, kuris sukeltų panašias emocijas kaip ir „Nissan Juke“. Arba tau jis patinka, arba ne, tačiau nepriklausomai nuo Jūsų nuomonės,  jis sugeba sukelti konkrečias emocijas. Bet, tai ir yra pati stipriausia „Lexus NX“ savybė, nes konservatyvumu pasižymintys priešininkai sužadina emocijas kitais būdais. Pavyzdžiui, kai automobilį ryte randate be šoninių veidrodėlių.

Oficialiai, prabangūs ir į visureigius panašūs automobiliai turėtų būti vadinami „SUV“ - „Sport Utility Vehicle“. Dviejų amerikietiškų automobilių kompanijų sukurtas kėbulo tipas visame pasaulyje išpopuliarėjo tik prieš 15 metų, nors pirmieji „SUV“ tipo kėbulą turintys automobiliai pirmą kartą buvo pristatyti devinto dešimtmečio viduryje.
LexusNX300H
Pirmieji „SUV“ segmento atstovai mažai kuo skyrėsi nuo tradicinių visureigių. Jie turėjo rėminę konstrukciją, buvo komplektuojami su keturių varančiųjų ratų sistema. Vienintelis skirtumas tarp tradicinių visureigių ir „SUV“ tipo automobilių - komfortas. Jie tapdavo puikiais šeimyniniais automobiliais, į kuriuos buvo galimai sutalpinti didžiulę Jūsų mantą ir esant reikalui pravažiuoti per didesnę sniego pusnį. Tačiau per pastaruosius 20 metų automobilių kūrimo taisyklės pasikeitė neatpažįstamai. Automobilių gamintojai privalo atsižvelgti į daugybę taisyklių, kurios iš dalies paverčia visus automobilius vienodais. Žinoma, automobilių dizaineriai gali šiek tiek nuklysti į lankas, tačiau didžiausia naujovė „SUV“ tipo automobiliuose - platforma.
Automobilių gamintojai, kurie savo modelių gamoje turėjo, bent vieną dėmesio vertą „visureigį“, nusprendė atsisakyti rėminės konstrukcijos ir vietoj jos panaudoti tradicinę, lengvojo automobilio platformą. Tokiu būdu gamintojai sutaupo didžiulį kapšą pinigų ir priverčia nerangius „SUV“ tipo automobilius kelyje elgtis taip, lyg tai būtų tradicinis hečbekas.
„Lexus“ nėra ta kompanija, kuriai pseudo-visureigiai būtų naujiena. „Toyota“ koncernui priklausanti prašmatnių automobilių gamintoja daugelį metų gamina „RX“, „GX“ ir „LX“ (JAV rinkai) modelius, tačiau norėdami suspėti į nuvažiuojantį kompaktiškų „visureigių“ traukinį, „Lexus“ šiemet pristatė visiškai naują „Lexus NX“.
dizainas
„Lexus“ iš esmės nusprendė sukurti automobilį, kuris galėtų sudominti potencialus „Audi Q5“ ir „BMW X3“ pirkėjus. Skirtumas tik tas, jog japoniškas automobilis bandys visiems praeivius sulaužyti kaklus, nes vargu ar pasaulyje yra bent vienas tokio tipo automobilis, kuris pasižymėtų tokiomis aštriomis ir grubiomis linijomis.
„Lexus“ kompanijos dizaineriams atrodo buvo leista sukurti automobilį, kuris sukeltų panašias emocijas kaip ir „Nissan Juke“. Arba tau jis patinka, arba ne, tačiau nepriklausomai nuo Jūsų nuomonės,  jis sugeba sukelti konkrečias emocijas. Bet, tai ir yra pati stipriausia „Lexus NX“ savybė, nes konservatyvumu pasižymintys priešininkai sužadina emocijas kitais būdais. Pavyzdžiui, kai automobilį ryte randate be šoninių veidrodėlių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Watermark1


dizainas
„Lexus NX“ nuo savo giminaičių (išskyrus CT200h) skiriasi tuo, jog yra varomas priekiniais ratais. Nors automobilį galima įsigyti su keturių varančiųjų ratų sistema, tačiau jinai tikrai nepadės išvažiuoti iš didžiulės balos, nes galinius varomuosius ratus suka elektrinis motoras. Tad, vargu ar verta „Lexus NX“ įsigyti su keturių varančiųjų ratų sistema, kai iš tikrųjų, tai nėra tradicinė „4WD“ sistema.
Kaip ir visi „Lexus“ markės ženkliuką dėvintys automobiliai, taip ir naujasis „NX“ kelyje elgiasi nuspėjamai. Nors „Lexus“ stengiasi akcentuoti sportiškumą ir dinamiškumą, tačiau „NX“ tikrai nėra tas automobilis, kurio valdymas sugebėtų įtraukti. Už pakabos darbą atsakingi komponentai buvo sukonfigūruoti taip, jog galėtų užtikrinti ne aštrius pojūčius, atvirkščiai - padėtų vairuotojui atsipalaiduoti. Tad vietoj įvairiausių kalbų apie sportiškumą, „Lexus“ turėtų akcentuoti aukštą komforto lygį. Automobilį kūrę inžinieriai pasirūpino, kad „Lexus NX“ pakaba sugertų kiekvieną kelio nelygumą ir leistų atsipalaiduoti visiems automobilyje esantiems keleiviams. Net ir tipinis lietuviškas žvyrkelis šiam automobiliui nebūtų baisus. Jokio krepštelėjimo, jokio krustelėjimo, jokio diskomforto.

REKLAMA

watermark2


dizainas
„Lexus“ visada stengiasi akcentuoti, jog pati išskirtiniausia šių japoniškų automobilių savybė yra hibridinė jėgainė. Už hibridinių jėgainių slypinti idėja yra labai paprasta ir netgi labai protinga. Nors daugelis gamintojų į savo automobilius hibridines jėgaines montuoja tik dėl vienos priežasties - sumažinti išmetamųjų dujų emisijos vidurkį, tačiau „Toyota“ ir „Lexus“ inžinieriai hibridines jėgaines į automobilius pradėjo montuoti dėl kitos priežasties.
Kiekvieną kartą, kai paspaudžiate stabdžio pedalą, Jūs į orą išmetate ne tik savo sunkiai uždirbtus pinigus, bet ir sukauptą energiją. Hibridinės jėgainės dėka, kiekvieną kartą paspaudus stabdžių pedalą, visa sukaupta energija krauna automobilyje esančias baterijas, kurios tiekia energiją elektriniam motorui. Geriausia yra tai, kad elektrinis motoras atstoja „Start/Stop“ sistemas, kurios, mūsų nuomone, ilgalaikėje perspektyvoje automobiliams labiau kenkia nei padeda.
Elektrinio motoro energiją galima panaudoti ir kitiems tikslams. Pavyzdžiui, stovint kamštyje, naudojate ne benzininį, bet elektrinį motorą. Reikėtų paminėti, kad automobilis naudodamas tik elektrinį motorą galės nuvažiuoti maždaug 3 kilometrus. Baterijose sukauptą energiją taip pat galima panaudoti norint išnaudoti maksimalų hibridinės jėgainės pajėgumą.

REKLAMA
REKLAMA

watermark9


dizainas
Į „Lexus NX“ komplektuojamos hibridinės jėgainės pajėgumas siekia 197 arklio galias ir 210 Nm. Su šia jėgaine „Lexus NX“ iki 100 km/val. įsibėgės per 9.2 sekundės ir pasieks 180 km/val. maksimalų greitį. Tai tikrai nėra pačios įspūdingiausios charakteristikos pasaulyje, tačiau norėdami sumažinti išlaidas kurui kažką juk turite paaukoti, ar ne?
Teoriškai, naujasis „Lexus“ modelis 100 kilometrų turėtų suvartoti vos 5 litrus benzino. Tačiau realybėje rezultatai buvo truputėlį kitokie, ypač mieste. Geriausias rezultatas, kurį sugebėjome pasiekti - 5.9 litro 100 kilometrų. Tačiau toks ekonomiškas važiavimas vargina ir vargu ar bent vienas „Lexus NX“ savininkas važinės taip taupiai. Važinėjant mieste, realus kuro sąnaudų vidurkis sieks 8 - 9 litrus benzino, tuo tarpu užmiestyje kuro sąnaudos turėtų sumažėti iki 7 litrų.
Tad ar hibridinės jėgainės alternatyva dyzeliams? Iš dalies - taip. Automobiliai su hibridinėmis jėgainėmis tikrai nėra pati tinkamiausia alternatyva, jeigu per metus nuvažiuojate 30 ar 40 tūkst. kilometrų, tačiau jeigu Jūsų nuvažiuojamas atstumas mažesnis, tada atsakymas būtų teigiamas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

watermark6


verdiktas3

„Lexus“ yra vienas iš paskutinių „Premium“ segmento gamintojų, kuris pristatė „SUV“ tipo automobilį. Nors japonai šiek tiek užtruko, tačiau „Lexus NX“ mažai kuo nusileidžia savo konkurentams.
Nors gamintojas akcentuoja dinamiškumą, tačiau šiame automobilyje jo ne kvapo. Jeigu tai yra pati svarbiausia savybė, kurios ieškote tokio tipo automobilyje, keliaukite į kitos markės atstovybę, tačiau jeigu, tai Jums nėra svarbu - japoniškas visureigis turėtų nustebinti komfortiška pakaba, kokybiškomis medžiagomis interjere ir mažais aptarnavimo kaštais. Apie „Lexus“ patikimumą net nereikėtų kalbėti, ar ne?
Ar „Lexus NX“ galėtų būti tinkama alternatyva „Range Rover Evoque“ ar „Audi Q5“? Jeigu esate pasiryžęs pokyčiams - tada atsakymas būtų teigiamas, nes prie „Lexus NX“ turėsite prisitaikyti Jūs, o ne jis.

LexusNX300H


 
Galerija

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų