Bandymų trasa

„Lexus RX450h“ : Kai komfortas yra svarbesnis už sportiškumą

Aivaras Grigelevičius / Nuotraukų autorius : AI MEDIA

Su kuo Jums asocijuojasi „Lexus“ markės automobiliai? Nepriekaištinga surinkimo kokybe? Agregatų ištvermingumu? Rūpestingais atstovybės darbuotojais? Man asmeniškai – „Lexus“ automobiliai asocijuojasi su netradiciniu inžinierių požiūriu į prabangius automobilius. Leiskite man paaiškinti.

Jeigu bent vieną kartą turėjote garbės pasėdėti ar net eksploatuoti „Lexus“ ženkliuku papuoštą automobilį – Jūs tikrai turėjote pastebėti kiek daug dėmesio buvo skirta įvairiausioms smulkmenoms. Odinių sėdynių apmušalams, mygtukų išdėstymui ir pojūčiui jį paspaudžiant, ergonomikai, surinkimo kokybei ir pan. Taip, tai yra smulkmenos, kurios neleidžia pasakyti kaip automobilis elgiasi vingiuotame kelyje ar kokį įspūdį jis padaro aplinkiniams, tačiau kuris „Lexus“ savininkas apie tai galvoja? Jiems aktuali ne kitų žmonių nuomonė, bet automobilio suteikiamas malonumas jį vairuojant.

„Lexus RX“ – mano akimis, buvo vienas iš tų automobilių, kurie pakeitė prabangių SUV tipo mašinų segmentą. Sukurti didžiulį, erdvų, brangų visureigį gali kiekvienos kompanijos inžinierius. Tuo tarpu „Lexus RX“ visam pasauliui parodė, jog vidutinio dydžio visureigiai gali būti tinkami ne tik azartiškiems pasivažinėjimams po bekelę, bet ir gali būti tinkamas kasdieninėms kelionėms į darbą, mokyklą ar 1000 kilometrų kelionei. „Lexus RX“ taip pat buvo vienas pirmųjų visureigių, kuris pasižymėjo pakankamai mažomis kuro sąnaudomis. Iki tol panašaus dydžio ir tipo automobilių kūrėjai apie vartotojų išlaidas kurui užsimindavo tik sakant tik ką sugalvotus anekdotus geriant rytinę kavą.

2015 metų balandį, automobilių gamintoja iš Japonijos pristatė ketvirtosios kartos, visiškai naują „Lexus RX“ modelio kartą, kuriai buvo paskirta žymiai sunkesnė užduotis. Automobilį kūrę inžinieriai žinojo, jog efektyviai veikianti hibridinė jėgainė šiais laikais niekino nenustebins – atėjo metas į pagalbą pasikvieti technologijų kūrėjus ir drąsius dizainerius.

RX_LX

Dėmesys detalėms

Naujos kartos modeliai nuolatos stengiasi atsikratyti senesnių modelių trūkumų. Vienų automobilių kūrėjai bando pagerinti erdvę keleiviams ant galinių sėdynių, kiti didžiulį dėmesį skiria agregatų ilgaamžiškumui, tad kurioje srityje turėjo pasitempti „Lexus RX“? Patikimumo? Apdailos medžiagų kokybėje? Kaip bebūtų keista – daugelis praėjusios kartos „Lexus RX“ savininkų šį modelį kritikavo dėl per mažo (65 litrų) dydžio kuro bako, prastai veikiančios navigacijos sistemos ir pakankamai greitai perkaitančių priekinių stabdžių.

Ar „Lexus“ inžinieriai atsižvelgė į „RX“ savininkų kritiką? Žinoma, kad taip! Naujos kartos „RX“ turi didesnės talpos (72 litrų) kuro baką, modernesnę navigacijos sistemą ir efektyviau veikiančią stabdžių sistemą. Tačiau tai dar ne viskas. Naujasis modelis tapo 12 centimetrų ilgesnis ir 1 centimetru platesnis. Šie pakeitimai padidino erdvę keleiviams sėdintiems tiek priekyje, tiek gale. Tiesą sakant – erdvė sėdintiems keleiviams ant galinių sėdynių verta dešimties balų. Tiek pečiams, tiek kojoms, tiek galvai erdvės užteks net ir aukštesnio ūgio keleiviams. Tuo tarpu priekyje sėdintis vairuotojas ir keleivis taip pat neturėtų skųsti erdvės trūkumu. Nebent esate Arvydas Sabonis – tuomet Jūsų galva gali remtis į „RX“ stogą.

Atsisėdus už „RX“ automobilio vairo galima įvertinti ne tik vairuotojo poziciją, bet ir pavydėtinai gerą surinkimo kokybę ir apdailos medžiagas. Kadangi mano bandytas automobilis turėjo „Luxury“ įrangos lygį, šis žodis puikiai apibūdiną kiekvieną „RX“ interjero detalę. Preciziškai surinktas interjeras ir aukštos kokybės medžiagos retkarčiais verčia ieškoti įvairiausių smulkmenų prie kurių būtų galima prikibti ir pasakyti – „Va, kažkuris japonas savo darbą atliko prastai. Automobilis nevertas prašomų pinigų.“ Dabar labai norėčiau pamaloninti vokiškų automobilių šalininkus, tačiau bandyto „RX“ interjere neįžvelgiau ne vieno trūkumo.

Norint suprasti kas Jūsų laukia „RX“ interjere, pateiksiu vieną pavyzdį. Centrinėje konsolėje panaudota medžio apdaila atkeliavo iš „Yamaha“ pianinų gamyklos, kurią vėliau apdorojo „Lexus“ gamykloje esantys lazeriai.

Lexus RX450h (2)

Išmanus automobilis

Technologijų gausa japoniškuose automobiliuose – įprastas dalykas. Pasaulyje suformuotas stereotipas apie Japoniją verčia tikėti, jog daugybę technologijų sukūrusios šalies inžinieriai jų negailės ir naujiems automobiliams. Net ir pačios kukliausios „Lexus RX“ komplektacijos pirkėjai neturėtų skųsti technologijų ar „žaisliukų“ trūkumu.

Bent jau mano bandytas modelis turėjo išmaniuosius priekinius žibintus, kurie automatiškai įjungia tolimąsias šviesas ir automatiškai jas išjungia, jeigu pastebi tolumoje atvažiuojantį kitą eismo dalyvį. Be to, automobilis turi milžinišką kiekį įvairiausių daviklių, kurie vairuotoją gali įspėti apie aplink automobilį esančius pavojus. Esu įsitikinęs, jeigu būsimi vairuotojai mokytųsi vairuoti su šiuo „Lexus RX“, vėliau persėdus į žemesnės klasės automobilį juos ištiktų šokas, nes pagalbinių sistemų kiekis retkarčiais baugina.

Automobilio kūrėjai taip pat pabrėžia bevielę išmanaus telefono pakrovimo sistemą. „RX“ automobilyje yra speciali vieta, į kurią padėjus išmanųjį telefoną galima įkrauti bateriją nenaudojant specialaus įkroviklio ar USB jungtį turinčio laido. Ar ši funkcija svarbi? Man asmeniškai – ne.

Apskritai, technologijų ir pagalbinių sistemų kiekiu „Lexus RX“ nenusileidžia europietiškiems analogams, tačiau pažvelgus į „RX“ automobilio interjerą ir palyginus jį su „Audi“, „BMW“ ar „Mercedes Benz“ modeliais – pamatysite vieną didžiulį skirtumą. Daugelis gamintojų stengiasi daugumą funkcijų perkelti į informacijos ir pramogų sistemas, kurias valdyti galima su lietimui jautriu ekranu. „Lexus“ į šią tendenciją numojo ranka, nes informacijos ir pramogų sistema yra skirta tik pačioms svarbiausioms funkcijoms – garso sistemai, navigacijai, automobilio parametrų keitimui. Kitas automobilyje įdiegtas funkcijas reikės valdyti centrinėje konsolėje esančiais mygtukais. Nepatogu? Aš nesutikčiau.

Didžiulis planšetinis kompiuteris atrodo kietai, tačiau tokių sistemų valdymas dažniausiai būna sudėtingas, komplikuotas ir neintuityvus. Puikus pavyzdys galėtų būti „PSA“ koncerno sprendimas perkelti visas funkcijas į informacijos ir pramogų sistemą, kurią valdyti galima tik su lietimui jautriu ekranu. Atrodo moderniai, tačiau pabandykite įsivaizduoti elementarią situaciją – važiuojate Vilnius – Kaunas ir užsimanote, jog automobilio viduje būtų šiek tiek šilčiau. Norint tai padaryti, neužteks paspausti vieną mygtuką ar pasukti apvalią rankenėlę. Turėsite sugrįžti į pagrindinį meniu, pasirinkti klimato kontrolės kategoriją ir tada galėsite padidinti arba sumažinti oro temperatūrą. Tad „Lexus“ inžinierių sprendimu palikti tam tikrus mygtukus, norėčiau labai pasidžiaugti.

Lexus RX450h (3)

Hibridinė jėgainė : teorinė dalis

Kaip ir bet kuris „Lexus“ automobilis, taip ir „RX“ siūlomas su hibridine jėgaine. Šį didžiulį visureigį į priekį varo 3.5 litro darbinio tūrio, šešių cilindrų benzininis ir dviejų elektros motorų jėgainė. Vienas elektros motoras yra sumontuotas ant priekinės ašies, o kitas – ant galinės ašies.

Didžiausias hibridinės jėgainės privalumas – galimybė kamščiuose, prekybos centro aikštelėje, daugiabučių kiemuose riedant naudojant elektros energiją. Labai švelniai spaudžiant akceleratoriaus pedalą ir iš anksto planuojant kelionės maršrutą, kelionėje į darbą arba į centrinę miesto dalį gali pavykti sunaudoti minimalų benzino kiekį.

Elektros motorai į „Lexus RX“ sumontuoti ir dėl to, jog padėtų sunkiam automobiliui greičiau pajudėti ir įsibėgėti iki tam tikro greičio. Tokiu būdu padidinamas šešių cilindrų benzininio variklio efektyvumas, sumažinamos apkrovos benzininiam varikliui, tad teoriškai – pagrindinė „RX“ širdis turėtų tarnauti ilgiau.

Lexus RX450h (4)

Hibridinė jėgainė : praktinė dalis

Nepaisant gausybės sudėtingų sistemų, „Lexus RX“ iš visų jėgų stengiasi sudaryti normalaus automobilio įspūdį. Nesvarbu, ar kada nors vairavote automobilį su hibridine jėgaine ar ne – sistemos darbas sklandus, nesukeliantis nepatogumų. Nors pagrindiniu smuiku nuolatos diriguoja šešių cilindrų motoras, tačiau duslus benzininio variklio garsas užslopintas taip, jog mašinos viduje sėdintys žmonės girdėtų tik malonų murkimą.

Vienas maloniausių hibridinės jėgainės privalumų – galimybė su automobiliu labai, labai greitai pajudėti iš vietos. Iki dugno paspaudus akceleratoriaus pedalą, du elektros motorai ir benzininis variklis kimba į darbą ir priverčia sunkų visureigį galvoti, jog jis staiga tapo sprinteriu.

„Lexus“ kompanijos atstovų teigimu, 100 kilometrų „RX“ turėtų suvartoti tik 5.5 litro benzino. Neįsivaizduoju, kokiomis sąlygomis pavyktų pasiekti šį rodiklį, tačiau važiuojant labai lėtai, nuolatos planuojant kelionę į priekį, vidutinių kuro sąnaudų vidurkį pavyko sumažinti iki 6.5 litro, tačiau toks vairavimo būdas labai vargina ir vargu ar kas nors turėdamas tokią mašiną taip su ja elgsis.

Labai stipriai nekreipiant dėmesio į ekonomiją, vidutinės kuro sąnaudos siekė 8,8 – 9,5 litro 100 kilometrų.

Lexus RX450h (5)

Komfortiškiausias klasėje 

Idealiame pasaulyje „SUV“ tipo automobiliai turėtų puikiai susitvarkyti su duobėtomis miestų gatvėmis, vingiuotais užmiesčio keliais ir smėlėta bekele. Nors naujos kartos „RX“ turi neprastą kėbulo prošvaisą (20 centimetrų), tačiau tai nėra tas automobilis su kuriuo norėtųsi išvažiuoti į sudėtingesnį kelio ruožą. Taip – jis pravažiuos per vieną ar kitą sniego pusnį, taip – jis nuveš Jus iki sodybos, tačiau daugiau iš jo reikalauti nereikėtų. Tai – tiesiog ne jo stichija.

„Lexus RX“ yra didžiulis, prabangus, erdvus visureigis, kuris nuostabiai jaučiasi važiuodamas asfaltuotais keliais. Net ir dėvėdamas 20 colių ratlankius, automobilio pakaba puikiai sugeba sugerti kelio nelygumus. Nenoriu pavartoti žodžio – plaukia, nes taip tikrai nėra, tačiau komforto lygis šiame „Lexus“ modelyje yra žymiai aukštesnis nei konkurentų.

Automobilį galima kritikuoti dėl didesnio kėbulo pasvyrimo posūkiuose, vangokai veikiančios pavarų dėžes ar per mažai informacijos vairuotojui perduodantį vairo mechanizmą, tačiau atsižvelgiant į „RX“ charakterį – šias kritikos strėles atsiimčiau. Kodėl? Nes „RX“ nuo pat pirmos dienos buvo kuriamas galvojant apie komfortą, keleivių patogumą. Vietoj bandymų aplenkti lėčiau važiuojantį eismo dalyvį, „RX’as“ skatina atsipalaiduoti, įsijungti mėgstamo atlikėjo dainą ir – tiesiog mėgautis, nepriklausomai ar važiuotumėte 100 ar 200 km/val. greičiu.

Lexus RX450h (10)

RX

Inovacijų skaičiumi – naujos kartos „Lexus RX“ vargu ar galėtų patekti tarp vidutiniokų. „Lexus“ inžinieriai kardinaliai nepakeitė „RX“ modelio recepto. Vietoj to – jį tik truputėlį patobulino pasinaudodami šiuolaikinėmis technologijomis.

Hibridinė jėgainė nebėra stiprioji „RX“ modelio pusė, tačiau dabar – naujos kartos modelis turi viską, ko tik gali norėti prabangaus ir ištaigingo visureigio vairuotojas. Be to, „Lexus RX“ dabar tikrai galima pavadinti išskirtiniu automobiliu.

PRIVALUMAI

  • Patogi vairuotojo pozicija
  • Geras matomumas
  • Pagirtina garso izoliacija
  • Efektyviai veikianti hibridinė jėgainė
  • Komforto lygis
  • Eksterjero dizainas

TRŪKUMAI 

  • Automobilio kaina
  • Paini navigacijos sistema
  • Neintuityvus informacijos ir pramogų sistemos valdymas su „pelyte“
  • Nemalonus variklio gausmas paspaudus akceleratoriaus pedalą iki dugno

GALERIJA

Back to top button