REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



"Jau saulutė kopdama budina svietą" ir Automanas vėl pradeda dalinti "LIKE klubo" lipdukus. Pirmas kandidatas į šio pavasario "Automano LIKE klubo" narius yra Mindaugo sukurtas Honda su varomais visais keturiais ratais. Pradžioje norime, kad šį projektą įvertintumėte Jūs. paprašėme Mindaugo atsakyti į kelis klausimus.
(Kalba netaisyta)
Kada ir kodėl nusprendei savo Honda CRX paversti 4WD?
2008metais į savo Hondą CRX įdėjau turbiną ir supratau, kad tokiai lengvai mašinai su dviem varomais priekiniais ratais tai jau yra per daug. Nebuvo galima išnaudoti visos galios tiek startuojant, tiek sukant į posūkį.
Buvo kilę minčių dėtis LSDŪ (blokiruotę), bet tai būtų davę naudos tik ant sauso asfalto. Aš norėjau, kad automobilis stabiliai važiuotų ir vasarą, ir žiemą. Tada pradėjau rinkti informaciją kaip paversti savo CRX automobiliu su keturiais varančiais ratais.


Koks tai sprendimas, kokį kelią nuėjai kol sėdai prie vairo?
Lengvų variantų CRX paversti į 4wd buvo keli. Arba pirkti Cr-v variklį ir visą reikalingą transmisiją, kurių kainos yra brangios, bet pasirinkimo yra daug. Arba ieškotis pigaus, bet reto modelio Honda Civic Shuttle. Tad 2009 metų vasarį nusipirkau Shuttle.
Viską sumontuoti į CRX užtrukau visą vasarą, kadangi darbas vyko sode, į kurį atvažiuodavau tik vakarais po darbo ir savaitgaliais. Kadangi Lietuvoje neradau tinkamo žmogaus, į CRX‘ą dėjusio keturių varomų ratų pakabą, su kuriuo būčiau galėjęs pasitarti. Todėl viską apskaičiuoti, išmatuoti teko pačiam. Prieš ką nors pjaunant ar virinant viskas būdavo gerai apgalvojama.
Dėl trumpesnės bazės teko trumpinti kardaną, virinti naują mažesnį baką, keisti visą galinę važiuoklę, pervirinti visą išmetimo sistemą, keisti bėgių mechanizmą, virinti daug naujų tvirtinimų, kad viskas būtų tvarkinga ir patikima. 2009 spalio mėnesį jau važinėjausi CRX 4wd.


Honda CRX visų pirma mylimas dėl savo mažo svorio. Kaip kito jo svoris pajungus visus 4 ratus?
Maksimaliai svoris padidėjo apie 80 kg. Tai pat prisidėjo daug papildomų mechanizmų, kurie apsunkino variklio darbą, bet automobilis turi turbiną, todėl nepajaučiau didelio skirtumo.
Kokie techniniai automobilio parametrai?
Automobilyje stovi standartinis 1.6 litro variklis (D16z5) turintis 91kW ir 140nm. Sumontavus turbiną su 0.5 slėgiu galia pakilo iki 120kW ir 180nm. Turbina nėra didelė, tad ji jau pradeda veikti nuo 2200 rpm.
Vasaros sezonui pradėtas rinkti naujas variklis su mažesniu suspaudimo laipsniu ir tvirtesniais “viduriais”. Bus montuojamas galinis tiltas su blokiruote ir elektroniniu galinių varomų ratų atjungimu.
Kaip jis valdomas žiemą ir ne tik?
Žiemą valdomas kaip ir visi 4wd automobiliai. Dėl trumpos automobilio bazės ir svorio, kartais pasijunti tarsi važiuotum kartingu. Automobilis greitai bėgėjasi, greitai sustabdomas, lengvai pasuka į posūkį. Tačiau kartais net nepastebi kai apsisuki. :)
Keli video vaizdeliai:


Tikrai puikus darbas, gera idėją ir kai pasiklausai Mindaugo, atrodo, kad tai padaryti labai paprasta. Tačiau taip tikrai nėra. Darbo įdėta daug, o ir rezultatas puikus. Turint galvoje, kad daugelis darbų buvo atlikta sode vidury pievos. Linkime Mindaugui dar ilgai mėgautis šio automobilio privalumais.
Ar tinka jis į "Automano LIKE klubą"?
Foto iš asmeninio pašnekovo archyvo.



"Jau saulutė kopdama budina svietą" ir Automanas vėl pradeda dalinti "LIKE klubo" lipdukus. Pirmas kandidatas į šio pavasario "Automano LIKE klubo" narius yra Mindaugo sukurtas Honda su varomais visais keturiais ratais. Pradžioje norime, kad šį projektą įvertintumėte Jūs. paprašėme Mindaugo atsakyti į kelis klausimus.
(Kalba netaisyta)
Kada ir kodėl nusprendei savo Honda CRX paversti 4WD?
2008metais į savo Hondą CRX įdėjau turbiną ir supratau, kad tokiai lengvai mašinai su dviem varomais priekiniais ratais tai jau yra per daug. Nebuvo galima išnaudoti visos galios tiek startuojant, tiek sukant į posūkį.
Buvo kilę minčių dėtis LSDŪ (blokiruotę), bet tai būtų davę naudos tik ant sauso asfalto. Aš norėjau, kad automobilis stabiliai važiuotų ir vasarą, ir žiemą. Tada pradėjau rinkti informaciją kaip paversti savo CRX automobiliu su keturiais varančiais ratais.


Koks tai sprendimas, kokį kelią nuėjai kol sėdai prie vairo?
Lengvų variantų CRX paversti į 4wd buvo keli. Arba pirkti Cr-v variklį ir visą reikalingą transmisiją, kurių kainos yra brangios, bet pasirinkimo yra daug. Arba ieškotis pigaus, bet reto modelio Honda Civic Shuttle. Tad 2009 metų vasarį nusipirkau Shuttle.
Viską sumontuoti į CRX užtrukau visą vasarą, kadangi darbas vyko sode, į kurį atvažiuodavau tik vakarais po darbo ir savaitgaliais. Kadangi Lietuvoje neradau tinkamo žmogaus, į CRX‘ą dėjusio keturių varomų ratų pakabą, su kuriuo būčiau galėjęs pasitarti. Todėl viską apskaičiuoti, išmatuoti teko pačiam. Prieš ką nors pjaunant ar virinant viskas būdavo gerai apgalvojama.
Dėl trumpesnės bazės teko trumpinti kardaną, virinti naują mažesnį baką, keisti visą galinę važiuoklę, pervirinti visą išmetimo sistemą, keisti bėgių mechanizmą, virinti daug naujų tvirtinimų, kad viskas būtų tvarkinga ir patikima. 2009 spalio mėnesį jau važinėjausi CRX 4wd.


Honda CRX visų pirma mylimas dėl savo mažo svorio. Kaip kito jo svoris pajungus visus 4 ratus?
Maksimaliai svoris padidėjo apie 80 kg. Tai pat prisidėjo daug papildomų mechanizmų, kurie apsunkino variklio darbą, bet automobilis turi turbiną, todėl nepajaučiau didelio skirtumo.
Kokie techniniai automobilio parametrai?
Automobilyje stovi standartinis 1.6 litro variklis (D16z5) turintis 91kW ir 140nm. Sumontavus turbiną su 0.5 slėgiu galia pakilo iki 120kW ir 180nm. Turbina nėra didelė, tad ji jau pradeda veikti nuo 2200 rpm.
Vasaros sezonui pradėtas rinkti naujas variklis su mažesniu suspaudimo laipsniu ir tvirtesniais “viduriais”. Bus montuojamas galinis tiltas su blokiruote ir elektroniniu galinių varomų ratų atjungimu.
Kaip jis valdomas žiemą ir ne tik?
Žiemą valdomas kaip ir visi 4wd automobiliai. Dėl trumpos automobilio bazės ir svorio, kartais pasijunti tarsi važiuotum kartingu. Automobilis greitai bėgėjasi, greitai sustabdomas, lengvai pasuka į posūkį. Tačiau kartais net nepastebi kai apsisuki. :)
Keli video vaizdeliai:


Tikrai puikus darbas, gera idėją ir kai pasiklausai Mindaugo, atrodo, kad tai padaryti labai paprasta. Tačiau taip tikrai nėra. Darbo įdėta daug, o ir rezultatas puikus. Turint galvoje, kad daugelis darbų buvo atlikta sode vidury pievos. Linkime Mindaugui dar ilgai mėgautis šio automobilio privalumais.
Ar tinka jis į "Automano LIKE klubą"?
Foto iš asmeninio pašnekovo archyvo.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų