SlalomasSportas

Likus vos kelioms dienoms iki „Press Ralio“ starto, ilgamečiai lyderiai susiduria su sunkumais

Likus vos kelioms dienoms iki legendinio „Press ralio“ starto, varžybų dalyvių gretose verda intrigos ir aistros. Kai kurie ekipažai vis dar naktis leidžia garažuose, kiti – keičiasi vietomis arba prikelia vienus pirmųjų ralių menančią techniką.

Šiųmetis „Press ralis“ vyks birželio 17–18 dienomis, ir, tradiciškai, jo dalyviai per dvi dienas apkeliaus kone visą Lietuvą, mat startuos Vilniuje, „Best Drive“ autocentre, o finišuos Klaipėdoje, kruizinių laivų terminale.

Vietoj variklio – skylė

Vieni tokių, laikančių sukryžiuotus pirštus, kad pavyktų spėti į startą, yra Mato Buzelio ir Manto Venckaus ekipažas. Jiedu lenktyniauja su trečios kartos „Toyota MR2“.

Pastarojo variklio skyriuje turėtų atsirasti nauja širdis, tik štai ar spės projektą įgyvendinantys dirbtuvių „Shed Builds“ meistrai – labai didelis klausimas. Tačiau ekipažas nepraranda vilties, o kumščius už juos laikyti gali ir ralio gerbėjai, mat duetas – vienas konkurencingiausių varžybose.

Mato Buzelio ir Manto Venckaus ekipažas
Mato Buzelio ir Manto Venckaus ekipažas

Dar vienas ekipažas, kurio automobilis vis dar dirbtuvėse, yra Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis. Judviejų sportui intensyviai naudojamo „Mitsubishi Colt“ variklis prieš pat varžybas buvo pabertas iki paskutinio varžtelio.

„Mano mechanikas Egidijus Česnelis nusprendė, kad laikas patikrinti, kaip gyvena variklis, kuris prieš 4 metus buvo įdėtas į „Mitsubishi Colt“. Anksčiau jau esame pastebėję, kad variklis šiek tiek degina alyvą, išmeta melsvą dūmelį. Visgi automobilį daug ir intensyviai naudojame sporte, nes abu su žmona juo laimėjome ir Lietuvos slalomo čempionų vardus, esame triumfavę ir „Press ralio“ žurnalistų absoliučioje rikiuotėje“, – pasakojo T. Markelevičius.

Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis
Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis

Meistrui čempioniškas „Colt“ buvo atiduotas likus dar mėnesiui iki starto. Po kurio laiko žurnalistui paskambinęs mechanikas pasakė, kad variklį patikrinti nuspręsta labai laiku: buvo smarkiai sudilę žiedai, indeklai, vožtuvų gumelės, nedaug trūko, kad būtų reikėję tvarkyti ir cilindrus.

„Kaip sakė mechanikas, variklis greičiausiai viso ralio atlaikęs nebūtų. Sužinojus tokią diagnozę, laukė kita dalis – detalių gavimas. Kadangi automobilis yra senas, variklio dalys keliavo iš užsienio. Tai užtruko, bet maža to, kai kurios dalys atkeliavo ne tokios, kokių reikia“, – apmaudo neslėpė T. Markelevičius.

Nepaisant to, panašu, jog ekipažas su ne vieną pergalę atvežusiu „Colt“ tikrai varžysis „Press ralyje“.

Tomo Markelevičiaus ir Tado Martinaičio ekipažas
Tomo Markelevičiaus ir Tado Martinaičio ekipažas

Netikėti automobiliai

Per beveik tris dešimtmečius „Press ralio“ trasose yra buvę visokiausių automobilių. Tačiau tendencija tokia, kad jeigu nesivaržoma klasikiniams ir istoriniams automobiliams skirtoje įskaitoje, dauguma modelių išties nauji, neretai tik ką iš salonų išriedėję modeliai. Taip todėl, kad dėmesiu šiose varžybose savo automobiliams nori pasidžiaugti ir jų pardavėjai.

Tačiau Dainius Leonavičius, „Press ralio“ dalyvis, važiavęs visuose raliuose, nusprendė pasielgti kiek netikėtai. Varžybose jis užsiregistravo su senute „Nissan Almera“, mačiusia jau ne vieną ralį.

Dainius Leonavičius
Dainius Leonavičius

Ir ne tik mačiusia. D. Leonavičius pasakojo, kad važiuodamas šiuo automobiliu laimėjo savo klasėje net keturis kartus. Vieną iš šių kartų pergalę jis pelnė ir neoficialioje „Press ralio“ absoliučioje įskaitoje.

Tąkart, pasakojo žurnalistas, su varžovu jis kovėsi iki paskutinės akimirkos. Per daugiau nei 20 slalomų du ekipažai važiavo identiškai – nesiskyrė net šimtosios sekundės dalys.

Dainius Leonavičius
Dainius Leonavičius

„Viską lėmė paskutinis slalomas, kuriame buvau 0,9 sekundės greitesnis“, – prisiminė D. Leonavičius.

Dar vienas išskirtinis automobilis dėl pergalių varžysis „Sport“ įskaitoje. Čia užsiregistravęs Martyno Pargaliausko ir Martyno Sidunovo ekipažas važiuos su naujutėlaičiu, ką tik iš salono, „Porsche 911 GT3“. 510 AG turintis modelis iki 100 km/val. pagreitėja per 3,4 sek., o 4 l darbinio tūrio variklis turi 470 Nm sukimo momentą. Nors „Porsche“ modelių „Press ralyje“ netrūksta, tokio čia dar nėra buvę.

„OMG Team!“ pasivadinęs ekipažas varžysis klasėje iki 4000 kub. cm ir čia, nepaisant labai greito automobilio ir to, kad M. Sidunovas yra sertifikuotas „Porsche“ vairavimo instruktorius bei kadaise buvęs „Dream 2 Drive“ varžybų simuliatoriais čempionas, nepakaks, mat dėl pergalės šioje klasėje kausis dar 11 varžovų.

Martynas Sidunovas
Martynas Sidunovas

Stebinantys ekipažai

Netikėtas komandinis pokytis įvyko „Febi“ ekipaže, ginkluotame „Porsche 911“. Prie vairo jame sėdi Vytas Bilinskas, nepriklausomo „Porsche“ serviso „Stuttgart Clinique“ įkūrėjas, o jam talkinti turėjo Giedrius Matulevičius, „Febi“ verslo plėtros vadovas Baltijos šalims.

Visgi G. Matulevičius nusprendė užleisti savo kėdę Vyčiui Šliažui. Jis taip pat rengėsi startuoti „Press ralyje“, tačiau jo „Porsche“ pavarų dėžė netikėtai sugedo.

Vyto Bilinsko ir Vyčio Šliažo ekipažas
Vyto Bilinsko ir Vyčio Šliažo ekipažas

„Kas žino, gal rokiruotė bus pergalinga?“ – spėliojo G. Matulevičius.

O štai „Press ralio“ senbuvis Renaldas Gabartas, šiemet startuojantis su galingu „Audi RS5“, taip pat turės išspręsti ne vieną problemą ir atrasti galimybių lėkti greitai.

Pagrindinis rūpestis – kaip su konkurencingą techniką turinčiais konkurentais varžytis turint tik vieną ranką ir vieną koją. Taip todėl, kad R. Gabartui prieš kurį laiką teko išgyventi kojos lūžį, o vėliau – per riešą išsinarinti ir ranką.

Renaldas Gabartas
Renaldas Gabartas

Tiesa, varžovai neslepia, kad net ir tokiu atveju žurnalistas yra tikrai nuožmus konkurentas, mat žodžiai „pergalė“ ir „Gabartas“ šio ralio istorijoje yra laikomi sinonimais.

Atidžiau reikėtų sekti ir ralio elektromobilių įskaitos dalyvius, nes čia susirinko visai Lietuvai gerai žinomi autosporto meistrai.

Dėl pergalių čia kovos Dakaro ralio lenktynininkas Vaidotas Žala, taip pat patyręs autosporto vilkas Audrius Gelžinis bei jo sūnus, turintis dešimtis apdovanojimų už greitį, Ignas Gelžinis. Pastarieji ekipažai nusiteikę nugalėti ne tik savo įskaitoje, bet rengiasi kovoti ir dėl geriausiųjų vardo neoficialioje absoliučioje įskaitoje.

Paskutiniai akordai

Šių metų „Press ralis“ prasidės Vilniuje, nuo Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos sektorinio mokymo centro Bukiškyje. Čia jau ketvirtadienio, birželio 15-osios, vakarą visų laukia techninės ir administracinės komisijos procedūros.

Kelios dešimtys ekipažų į azartiškas lenktynes po Lietuvą leisis penktadienį, birželio 16-ąją, nuo „Best Drive“ autocentro Vilniuje. Iš čia ekipažai keliaus į Kauną, „Nemuno žiedo“ trasą, lankysis Kėdainiuose, varžysis Kuršėnuose. Antrąją ralio dieną laukia kova pajūryje. Finišas numatytas šeštadienį, birželio 17-ąją, Klaipėdos kruizinių laivų terminale.

Panašūs įrašai

Back to top button