REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Bent jau mums, amerikietiški automobiliai asocijuojasi su „Muscle“ tipo mašinomis. Raumeningi ir puikų balso tembrą turintys galiūnai anksčiau buvo labai retas reiškinys mūsų šalyje, arba bent jau taip galvojome. Vis dažniau ir dažniau gatvėje išvystame dar niekur nematytą, puikiai išlaikytą amerikietišką automobilį, kuris buvo pagamintas septintame, aštuntame ar devintame dešimtmetyje. 


Bent jau mums, amerikietiški automobiliai asocijuojasi su „Muscle“ tipo mašinomis. Raumeningi ir puikų balso tembrą turintys galiūnai anksčiau buvo labai retas reiškinys mūsų šalyje, arba bent jau taip galvojome. Vis dažniau ir dažniau gatvėje išvystame dar niekur nematytą, puikiai išlaikytą amerikietišką automobilį, kuris buvo pagamintas septintame, aštuntame ar devintame dešimtmetyje. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tad iš kurio dešimtmečio atkeliavo štai šis, mėlynos spalvos, Pontiac Firebird? Iš aštunto dešimtmečio pabaigos, 1979 metų. Būtent tada buvo pagamintas Mantautui priklausantis Pontiac'as.

REKLAMA



Taigi, ko mes laukiame? Turbūt daugeliui įdomu kas slypi po kapotu. Su malonumu norime pasakyti, jog šis Firebird'as turi 5 litrų, aštuonių cilindrų motorą, kuris išvysto 155 arklio galias. Tai nėra labai daug, tačiau nepamirškite, jog didžiulis variklio tūris ir gausus cilindrų skaičius labai įtakoja sukimo momentą, kuriuo jis tikrai nesiskundžia.


„Jeigu reikėtų palyginti trauką su moderniomis mašinomis, jis prilygtų 200 - 240 arklio galių turinčiai transporto priemonei“, - priduria Mantautas.

REKLAMA
REKLAMA



Kaip bebūtų keista, tačiau Mantautas savęs nevadina užkietėjusiu automobilių mėgėju. Trisdešimt ketverių metų vyras prioritetą teikia sportui, buvimui gamtoje, kelionėms, tačiau ne automobiliams.


„Kiekvienos minutės nesuplanuosi. Toks jau tas gyvenimas“.


Įprastai, tokio automobilio šeimininkas džiaugtųsi aplinkinių dėmesiui, tačiau tik ne Mantautas.




„Kartais net nepatogu, kai koks aistringas automanas užpuola su liaupsinimais ir savo prikaupta informacija. Taip pat šiek tiek erzino perdėtas dėmesys gatvėse. Būtent dėl šios priežasties automobilis ilgokai prabuvo letargo miege.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Na, bet kažkaip reikia žmones pratinti prie vaizdų, garsų ir plėsti pasaulėžiūrą“, - iškart priduria Mantautas.




„Muscle“ tipo automobilis pas vyrą atsidūrė neatsitiktinai. Tokio tipo mašinos Mantautą traukė nuo pat mažų dienų, todėl atsiradus laisvų pinigų, vyrui didelių abejonių nekilo.


„Jungtinėse Amerikos Valstijose gyvenantis draugas pasiūlė, o aš pasirinkau pigesnį, man patikusį variantą“.


Mantautas neslepia, jog pirmasis tokio tipo automobilis neprisvilo. Pirmasis, tačiau sėkmingas blynas ir greičiausiai ne paskutinis, nes vyro svajonėse yra Dodge Charger ar Pontiac GTO.

REKLAMA



Mantautą labiausiai nustebino - automobilio stovis. Atkeliavęs į Lietuvą, automobilio odometras rodė 30.000 mylių. Ar tai tiesa? Daugelis greičiausiai pagalvotų, kad ne, tačiau variklis nebuvo restauruotas, o kompresija cilindruose prilygo gamykliniams parametrams. Reikėtų pridurti, jog žvakės taip pat buvo originalios.


„Salono, gumų ir važiuoklės stovis buvo pagal metus. Tačiau surasti detalių tokiam modeliui nėra sunkų.“


Kadangi vyras dažnai važinėja į komandiruotes Norvegijoje, automobilio restauravimu/atnaujinimu rūpinosi Lietuvoje gyvenantys auksarankiai.

REKLAMA

- Kuo skiriasi amerikietiški automobiliai nuo tuometinių europietiškų?


- Na, nuoširdžiai, nežinau kuo to meto europietiški automobiliai skyrėsi nuo JAV. Komforto atžvilgiu, to meto niekuo neįpatingi modeliai tiek daug visokios įrangos ir privalumų, kuriais europietiškos mašinos galėjo pasigirti tik po dešimties metų. Kitas dalykas, kurį reikėtų paminėti - didžiulį sukimo momentą esant mažiems variklio sūkiams. Važiuojant 100 km/val, variklis sukasi tik 1900 aps/min.




- Daugelis sako, kad amerikietiški automobiliai yra orientuoti į komfortą, o ne į sportiškumą. Paneigsite šitą mitą ar jam pritarsite? 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Sportiškumo čia mažai, nes galinė pakaba yra su lingėmis. Jis greičiau orientuotas į komfortą.


- Kuo jus žavi „Muscle“ tipo automobiliai?


- Tai vairuotojo dėmesio pasiėmimas ir stipri dvasia, kurią suvokia ir aplinkiniai.




- Minėjote, kad esate ne pats didžiausias automobilių mėgėjas, tačiau savo garaže turite labai gražų Firebird‘ą. Tad, vis dėlto kas jus traukia link automobilių? Ką jie jums simbolizuoja? Laisvę? Saviraišką? 


- Na, jei ne turimas žvėris, tai turbūt per pastarąją savaitę nebūčiau ir išvažiavęs niekur. Labai daug lakstau su dviračiais, mėgstu bėgioti ir nuolatos keliauju darbo reikalais, tad kai ateina metas ilsėtis, poilsio savaitės Panevėžio apylinkėse yra labai malonios. Bet jau jaučių, vėl bręsta tolimos kelionės ir didelė dalis laiko bus praleista automobilyje, tai ta proga įsigijau Acura RL. Taigi, automobilis mano gyvenime pasiima labai didelę dalį svarbaus, bet neesminio laiko. Ir kaprizų tenkinimas jau bus labai didelė dalis saviraiškos ir laisvės.


Galerija : 




























REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų