Straipsniai

„Maserati Barchetta“: Projektas, turėjęs pagerinti gamintojo reputaciją

„Maserati“ – vienas seksualiausių prekinių ženklų automobilių industrijoje, kurį už ausų tampė kas tik netingėjo. „Citroën“, Alejandro De Tomaso ir netgi „Chrysler“. Kiekvienas „Maserati“ valdytojas bandė sukurti pasaulinio lygio gamintoją, kuriam kiekvieną kartą šypsotųsi sėkmė, tačiau visi bandymai baigdavosi itin skaudžia nesėkme.

„Maserati Barchetta“ buvo sukurtas pereinamuoju laikotarpiu. 1989 metais „Maserati“ markės akcijų įsigijo didžiausias Italijos darbdavys – „Fiat Group“, kurios valdytojai turėjo ambicingų tikslų.

Kelis metus „Fiat Group“ koncerno valdyba glaudžiai bendradarbiavo su užsispyrusiu ir kietą charakterį demonstravusiu Alejandro De Tomaso, kuris dėl įvairiausių nesutarimų, 1993 metais pilnavertis „Maserati“ valdymas pateko į „Fiat Group“ koncerno rankas.

„Maserati Barchetta“ buvo sukurtas itin sudėtingu laikotarpiu, kuriame susidūrė dvi skirtingos „Maserati“ valdymo vizijos. „Fiat Group“ norėjo sukurti pigesnė, bet ne prastesnę „Ferrari“ alternatyvą, o Alejandro De Tomaso stojo mūru už pilnavertį „Ferrari“ konkurentą.

Maserati

Sukūrė turėdami tikslą

Ambicijų nestokojantys tuometiniai „Maserati“ valdytojai, pradėję konstruoti būsimą sportinį bolidą, naiviai tikėjosi, jog jiems pavyks į pasaulį išleisti bent jau 30 ar 50 „Barchetta“ egzempliorių. Tuo tarpu skanaus vyno paragavęs, kompanijos pesimistu vadintas specialistas tikėjosi, jog blogiausiu atveju „Maserati“ pagamins bent jau 10 vienetų.

„Maserati“ atstovai norėdami sukelti tikrą šurmulį, sportinį bolidą pristatė 1991 metų, gruodžio 14 dieną. Ši diena buvo pasirinkta neatsitiktinai, nes būtent 1991 metų žiemą „Maserati“ šventė 77-erių metų jubiliejų.

„Maserati“ savo rankose turėjo visus reikiamus kozirius: kompanijos gimtadienį, išskirtinį automobilį bei motyvacijos pagerinti gamintojo reputaciją.

Gimtadienio šventės metu pristatytas automobilis daugelį nustebino. „Barchetta“ apžiūrėję smalsuoliai klausinėjo būsimo modelio kainos, kada su juo bus galima išvažiuoti į bendro naudojimo kelius. Tuomet „Maserati“ atstovai visiems sakė, jog serijinė gamyba prasidės netrukus, o civilizuotesnė „Barchetta“ versija pasirodys 1992 metais. Sekančią akimirką kompanijos atstovas su didžiuliu pasididžiavimu paskelbė „Barchetta“ kainą – 148 mln. Italijos lirų arba maždaug 77 000 eurų. Anuomet pakankamai sotų gyvenimą propaguojantis italas už tokią pačią sumą galėjo įsigyti gerai sukomplektuotą „W140“ kartos „S500“ su didingu 8 cilindrų motoru.

Būtent itin aukšta „Barchetta“ kaina atbaidė daugelį potencialių klientų. Iš tiesų, tuomet atsirado vos 17-a didvyrių, kurie išreiškė norą sumokėti „Maserati“ prašomą sumą.

Maserati Barchetta (11)

Ryšiai su „BiTurbo“

4050 milimetrų ilgio, 1965 milimetrų pločio ir vos 930 milimetrų aukščio „Maserati Barchetta“ buvo komplektuojama su 6 cilindrų benzininiu varikliu, kurį projekto autoriai sumontavo pačioje tinkamiausioje vietoje – per vidurį, šalia galinės ašies.

Inžinieriai nenorėdami investuoti milžiniškos sumos į visiškai naują variklį, į „Barchetta“ sumontavo laiko patikrintą, 2 litrų darbinio tūrio jėgos agregatą, kuris su turbinų pagalba išvystė 315 arklio galių ir 373 Nm sukimo momentą.

Kadangi „Barchetta“ svėrė vos 905 kilogramus, 6 cilindrų variklis šiam automobiliui, tiesiogine žodžio prasme, suteikdavo sparnus.

Maserati Barchetta (25)

Speciali lenktynių serija

„Maserati“ norėdama naujam modeliui suteikti daugiau žiniasklaidos ir visuomenės dėmesio, du metus organizavo „Grantrofeo Barchetta“ vardu pavadintas pirmenybes, kuriose galėjo varžyti tik identiški „Maserati Barchetta“ automobiliai.

Didžioji dalis lenktynių vykdavo „Maserati“ gimtinėje – Italijoje ir retkarčiais užsukdavo į Belgiją ir Daniją.

„Maserati“ į vieno modelio lenktynių seriją pakvietė keletą ryškių autosporto žvaigždžių, kurios už tam tikrą atlygį, paaukojo savo laiką ir pastangas vairuojant naująjį „Maserati“ bolidą.

1993 metais surengtose pirmenybėse dalyvavo Le Mano nugalėtojas Janas Lammersas, Formulės 1 pasaulyje žinomas Oscaras Larrauri, Italijos žiedinių lenktynių žvaigždė – Carlo Facetti.

Maserati Barchetta (9)

Aukciono vertas egzempliorius

„Maserati“ kompanijos būstinėje sukurtas ir „De Tomaso“ gamykloje pagamintas modelis pastaruoju metu patenka į išskirtinių, retų, ribotos laidos automobilius medžiojančių kolekcionierių akiratį.

Rugsėjo mėnesį įvykusiame „RM Sotheby“ automobilių aukcione dalyvavęs „Maserati Barchetta“ buvo parduodamas už 225 000 – 250 000 svarų sterlingų sumą.

Pakankamai aukštą automobilio kainą pateisina keli faktai. Pirmasis – automobilis buvo kruopščiai prižiūrimas. Paskutinio aptarnavimo metu buvęs savininkas išleido net 36 000 eurų. Antrasis faktas – „Maserati“ pagamino šiek tiek daugiau nei 10 „Barchetta“ vienetų. Ir trečiasis faktas – pasaulyje yra vos keli „Barchetta“ egzemplioriai, kurie dėvi valstybinius numerius. Trumpai tariant – gali važinėti bendro naudojimo keliais.

GALERIJA

Back to top button