REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Europa yra vienintelė automobilių rinka pasaulyje, kurioje pačią didžiausią rinkos dalį sudaro kompaktiški hečbekai. Ar tuo reikėtų stebėtis? Greičiausiai ne, nes juk šis kėbulo tipas buvo sukurtas Europoje ir joje buvo tobulinamas ne vieną dešimtmetį.
Nors pastaruoju metu visas pasaulis, taip pat ir Europa, pameta galvą dėl padidinto pravažumo automobilių, hečbekai iki šiol sudaro didžiausią naujų automobilių pardavimų dalį. Tad, kaip kadaise sakė „Fiat Chrysler“ koncerno vadovas Sergio Marchionne – „Norint būti sėkmingu, privalai turėti bent vieną hečbeką. Neturi hečbeko, neturi rakto į sėkmę.“
Pažvelgę į bet kurio gamintojo modelių gamą, išvysite bent vieną automobilį su hečbeko kėbulu. Modelį su šiuo kėbulo tipu turi ne tik patys didžiausi automobilių gamintojai, bet ir mažiau dėmesio Europoje sulaukiančios markės.

Mazda“ būtų galima priskirti prie pastarųjų. Nepaisant puikiai žinomo vardo visame pasaulyje, iš Japonijos kilęs gamintojas Europoje praėjusiais metais pardavė 233 354 automobilius. Palyginimui -  „Toyota“ praėjusiais metais surado 595 539 klientus, o „Nissan“ – 547 343 vienetus, tad kaip matote patys, „Mazda“ automobilių pardavimai Europoje sudaro mažytę dalį to, ką gamintojas parduoda visoje Europoje.
Kaip bebūtų keista, tačiau kompaktinių hečbekų segmente „Mazdai“ sekasi labai neblogai. Nors „
Mazda3“ pardavimų statistikoje užima 13-ą vietą, tačiau šio modelio paklausa visuomet išlikdavo stabili. Tiek per 2016, tiek per 2017 metų pirmąjį ketvirtį „Mazda“ pardavė šiek tiek daugiau nei 24 000 kompaktiško modelio vienetų.
„Mazda“ norėdama išlaikyti tiesią liniją pardavimų statistikoje, praėjusių metų pabaigoje pristatė atnaujintą „
Mazda3“ modelių gamą, kuri šiemet atkeliavo ir į Lietuvą. Tad laikas pažvelgti atidžiau į atnaujintą modelį, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo beveik taip pat kaip ir iki šiol gamintas modelis.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Atnaujinimas – tik pardavimų skatinimas?
Dažnas automobilių atnaujinimas nėra absoliučiai nauja idėja šioje srityje. Taip buvo daroma prieš 20 metų, taip bus daroma ir po 20 metų, tačiau kiekvienas gamintojas nusprendžia pats, kiek daug dėmesio ir naujovių įdiegia į atnaujintą modelį.
„Mazda“ inžinieriai pasirinko mums mielesnį kelią. Japonų kompanijos specialistai nusprendė, jog atnaujinta „Mazda 3“ modelių gama privalo turėti žymiai daugiau pokyčių negu „iPhone 7“ ir „iPhone 7 Plus“. Tad kokie tie pokyčiai?
Vizualinės dalies pokyčiai – smulkūs, bet pastebimi. Pavyzdžiui, buvo sumontuoti naujo dizaino priekiniai žibintai, kurie dabar neatrodo kaip svetimkūniai ir puikiai susilieja su chromuotomis radiatoriaus grotelėmis. Taip pat buvo atnaujinta priekinio buferio forma, šoniniai veidrodėliai, automobilio spalvų gamoje atsirado du papildomi pasirinkimai ir naujo dizaino 18 colių ratlankiai.
Po automobilio oda slypi žymiai daugiau pakeitimų. Nuo šiol „
Mazda 3“ modeliai bus komplektuojami su „G-Vectoring Control“ sistema, kuri elektroninių prietaisų pagalba imituoja riboto praslydimo diferencialo darbą ir padidina priekinių ratų sukibimą su kelio danga, ir apskritai – padidina automobilio vikrumą ir valdymą.
Taip pat buvo pagerintas pakabos balansas, kurio dėka nuo šiol „Mazda 3“ modeliai turėtų geriau sugerti kelio nelygumus. Prie aukštesnio komforto lygio prisideda ir „Natural Sound Smoother“ sistema, kuri automatiškai sumažina pašalinių garsų patekimą į saloną, bei didesnis kiekis garso izoliacijos įvairiose vietose. Kaip pasakytų kolegos iš šalių, kuriose kalbama anglų kalba – „So far, so good“.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Vienas patraukliausių
Pastaruoju metu automobiliai kilę iš Japonijos nebūdavo liaupsinami dėl patrauklaus eksterjero dizaino. Pažvelkite į „Toyota“ ar „Mitsubishi“ – tikrai ne tos markės automobiliai, kurie nugalėtojų „Miss aš gražiausia“ rinkimuose. „Nissan“, nors ir stengiasi akcentuoti japoniškus genus, buvo sukurti europiečių, „Honda“ iki šiol bando surasti savo kelią. Iš visų didžiujų gamintojų, kurie yra kilę iš Japonijos, tik „Mazda“ ir „Subaru“ gamina patraukliai atrodančias mašinas.
„Mazda“ dizainerius labai norėtųsi pagirti dėl nuoseklaus, išbaigto ir solidaus automobilių dizaino. Šios markės dizaineriai nebandė kopijuoti europietiškų automobilių gamintojų, jie, kaip užsispyręs ožys, laikėsi savo sukurtos koncepcijos, ją tobulino ir parodė, jog japoniškas automobilis gali atrodyti japoniškai ir nebadyti akių.
Priekinė „Mazda3“ dalis – agresyvi, su tam tikrais elementais, kuriuose galima įžvelgti šypseną. Galbūt „Mazda“ norėjo sukurti laimingo nusikaltėlio veidą? Galbūt. Tačiau ši koncepcija puikiai tinka automobiliui, kuris turi tūnoti prekybos centrų, daugiabučių aikštelėse ir bus vairuojamas žmonių, kuriems dažniausiai nerūpi nei automobilio gamybos procesas, nei kaip veikia variklis.
Apskritai – automobilio priekinė ir galinė dalys puikiai dera viena su kita ir neatrodo kaip du atskiri elementai, kuriuos tiesiog sujungia keturios durys ir stogas.
Automobilio interjeras – dar viena stiprioji „Mazda“ pusė. Pirmasis įspūdis atvėrus automobilio dureles – vau! Ši emocija sklinda dėl to, jog kompaktiškų hečbekų vidus atrodo pakankamai konservatyviai ir elementariai. Žinoma, yra keletas išimčių, tačiau pažvelgus į „Mazda 3“ interjerą, susidaro įspūdis, jog japonai stengėsi sukurti ne stilingo, o solidžiai atrodančio automobilio interjerą.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Centrinėje konsolėje – ne pats didžiausias, bet optimalaus dydžio multimedijos ekranas, šiek tiek žemiau – oro išpūtimo angos bei klimato kontrolės valdymo mygtukai. Nieko neįprasto, bet pakankamai aišku ir elementaru.
Šalia pavarų svirties – keletas papildomų mygtukų, kurie man asmeniškai primena „BMW“ ir „Renault“ markės modelių miksą. Per vidurį esantis ratukas, kuris valdo informacijos ir pramogų sistemą – tikrai primena „BMW“ markės modelius, nes būtent ši koncepcija buvo pirmą kartą pristatyta vokiškuose automobiliuose. Tuo tarpu aplink ratuką išdėstytų mygtukų formulė, atrodo, atkeliavo iš „Renault“ markės automobilių, kurie buvo gaminami 2007 – 2016 metų laikotarpiu. Ar dėl to reikėtų kritikuoti? Tikrai ne, nes visų prietaisų valdymas intuityvus ir lengvai perprantamas.
Didžiausią pliusą ir nykštį į viršų norisi kelti dėl prietaisų skydelio dizaino ir vairuotojo pozicijos. Atsisėdę už „Mazda 3“ vairo pastebėsite, jog jūsų akys krypsta ne į tradicinį prietaisų skydelį. Viduryje – didžiulis tachometras su mažu skydeliu, kuriame rodomas automobilio greitis. Tuo tarpu kairėje esantis langas rodo ridą, o dešinėje esantis langas rodo kuro bako likutį, vidutines kuro sąnaudas ir kitą svarbią informaciją. Formulė netradicinė, tačiau labai patogi ir funkcionali, leidžianti džiaugtis tik pačia svarbiausia informacija.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Vairuotojo pozicija – kaip niekada patogi. Bandytame modelyje sumontuotos sėdynės leidžia įsitaisyti žemai ir patogiai, siūlo (klasės standartais) gerą šoninį prilaikymą. Be to, puikiai prie rankos limpantis vairas bei aukšta lango linija sukuria sportiško automobilio įspūdį.
Deja, sėdintiems už vairuotojo tiek daug džiaugsmo nebus. Dėl nuožulnios stogo linijos ant galinių sėdynių patogiai įsitaisys ne aukštesni nei 1,80 metro ūgio žmonės. Aukštesni žmonės skųsis erdvės trūkumu galvai, pečiams ir kojoms.
Vairuotojo automobilis
Nepriklausomai nuo japoniško automobilio pagaminimo datos, jie visuomet turėjo vieną trūkumą – ne pačią geriausią garso izoliaciją. Šį trūkumą turėjo ne tik „Mazda“, bet ir kitų Japonijos gamintojų kūriniai. Šią problemą pastariaisiais metais bandė spręsti „Honda“, „Nissan“, „Subaru“ ir „Mazda“, kuri tobulindama kompaktišką hečbeką skyrė nemažai dėmesio garso izoliacijai.
Važinėjant mieste ar neviršijant 100 km/val. greičio užmiestyje, vargu ar pajusite didžiulį skirtumą tarp kitų šios klasės automobilių, tačiau pradėjus didintį greitį, į automobilio vidų pradeda skverbtis didesnis kiekis triukšmadarių. Pokyčiai šioje srityje akivaizdūs ir juntami, tačiau „Mazda“ inžinieriai dar tikrai turi kur pasitempti.
Vis dėlto, tai labai greitai pamiršite, kuomet pradėsite automobilį vairuoti, nes būtent automobilio elgesys sukelia milžinišką šypseną. Net ir pačiais aukščiausiais šios klasės standartais, japonų kūrinys nenusileidžia patiems geriausiems. Vairo mechanizmo tikslumas ir informatyvumas bei priekinės dalies sukibimas su kelio danga sugeba labai greitai įtraukti ir net nepastebi, kaip ką tik buvęs pilnas degalų bakas sako, jog automobilis gali nuvažiuoti vos 50 kilometrų.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Turbinoms - ne
„Mazda“ yra vienintelis automobilių gamintojas, kuris stengiasi neiti paskui kitus. Vietoj to, kad kiekvieną benzininį motorą aprūpintų turbina, „Mazda“ inžinieriai skyrė milžinišką dėmesį atmosferinių jėgos agregatų efektyvumo didinimui.
Mūsų bandytame modelyje buvo sumontuotas 2,0 litrų, 120 arklio galių išvystantis motoras ir šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė. Tai nėra pati įdomiausia konfigūracija, tačiau būtent tokio modelio reikalauja daugelis pirkėjų Lietuvoje.
120 arklio galių išvystantis variklis vienu metu stebina ir kelia neigiamas emocijas. Atmosferinis motoras džiugina itin greitomis reakcijomis į akceleratoriaus pedalą, pakankamai didele energija siekti tachometro aukštumų, tačiau dinamines savybes gadina automatinė pavarų dėže, kuri akivaizdžiai nedemonstruoja noro važiuoti efektyviau. Tai – tiesiog ne jos būdui. Tolygus, sklandus ir šiek tiek tingus važiavimas yra šios pavarų dėžės pašaukimas, tad jeigu esate bent truputėlį entuziastingas vairuotojas – rinkitės modelį su mechanine pavarų dėže.
Nepaisant pakankamai didelio darbinio tūrio (pagal šiuolaikinius standartus), atmosferinis „Mazda“ motoras pasižymi pakankamai mažu apetitu degalams. Analogiškas turbininis motoras be didelių pastangų mieste suės 8 – 9 litrus benzino, užmiestyje – 6 ar 7 litrus. Tuo tarpu „Mazda“ variklis mieste 100 kilometrų paprašydavo 7,4 litro, o užmiestyje ir greitkelyje vidutinės kuro sąnaudos svyruodavo tarp 5,7 iki 6,9 litro.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Privalumų – aibė
Vienas didžiausių japoniškų automobilių privalumas – aiškumas renkantis norimą modelio modifikaciją. Ne išimtis yra ir „Mazda 3“.
Lietuvoje šis modelis parduodamas su penkiais įrangos lygiais : „Active“, „Premium“, „Premium Plus“ ir „Luxury“ ir „Luxury Plus“. Pati brangiausia ir prabangiausia versija – „Luxury Plus“ turi visą įmanomą įrangą, kurios tik galima norėti ar pasvajoti.
Kaip ir mūsų bandytas modelis, taip ir bet kuris kitas automobilis su „Luxury Plus“ įrangos lygiu standartinėje įrangoje turės 18 colių lengvo lydinio ratlankius, priekinius ir galinius „LED“ žibintus, elektra valdomus ir užlenkiamus šoninius veidrodėlius, priekyje ir gale esančius parkavimo daviklius, galinę vaizdo kamerą, adaptyvius „LED“ žibintus, balta oda apsiūtas sėdynes, „Bose“ garso sistemą, klimato kontrolę, šildomas sėdynės, milžinišką būrį saugumo sistemų.
Ne pats brangiausias, bet ir ...
Lietuvoje atnaujinta „Mazda 3“ bus parduodama tik su silpniausiais benzininiais ir dyzeliniais motorais. Nuo šiol „Mazda 3“ nebus siūloma su galingiausiu 165 AG benzininiu ar 150 AG dyzeliniu motorais. Sprendimas keistas, nes Vokietijoje šie varikliai gali būti komplektuojami į „Mazda 3“ hečbeką ar sedaną.
Tuo tarpu Lietuvos pirkėjai turės pasirinkti vieną iš keleto motorų : 100 arba 120 AG benzininių arba 105 AG dyzelinio.
Silpniausią benzininį motorą turintis modelis Lietuvoje kainuoja nuo 15 990 eurų. Tuo tarpu kainoraščio pabaigoje esantis dyzelis su „Premium Plus“ komplektacija atsieis 22 990 eurų.
Palyginimui :


  • Opel Astra su 150 AG benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „Dynamic“ komplektacijos lygiu – 19 587 eurai.

  • Kia Cee‘d su 135 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „LX Plus“ komplektaicjos lygiu – 17 190 eurų.

  • Renault Megane GT su 205 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „GT“ komplektacijos lygiu – 24 696 eurai.

  • Volkswagen Golf su 150 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže be„Comfortline“ komplektacijos lygiu – 20 473 eurai.

  • Peugeot 308 su 130 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „Allure“ komplektacijos lygiu – 20 400 eurų.


„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Vienas iš tų labai retų atveju, kuomet santūriai kamputyje gamintojas sugeba sukurti automobilį, kuris labai mažai kuo nusileidžia segmento geriausiems. „Mazda 3“ siūlo ne tik patrauklia išvaizdą, patogų interjerą ar pagirtinas valdymo savybes. „Mazda 3“ taip pat siūlo tai ko nori didžioji dalis kompaktiškų hečbekų pirkėjų – patikimumą, gerą išliekamają vertę bei gerą kainos ir kokybės santykį.

PRIVALUMAI



  • Eksterjero dizainas

  • Valdymo savybės

  • Atmosferinio variklio gyvybingumas

  • Kaina

  • Gausus technologijų skaičius


TRŪKUMAI



  • Surinkimo kokybė neprilygsta segmento geriausiems

  • Ribota erdvė ant galinių sėdynių

  • Galingesnių variklių trūkumas

  • Triukšmas pasiekus 110 km/val.

  • Vangiai veikianti automatinė pavarų dėžė


GALERIJA


Europa yra vienintelė automobilių rinka pasaulyje, kurioje pačią didžiausią rinkos dalį sudaro kompaktiški hečbekai. Ar tuo reikėtų stebėtis? Greičiausiai ne, nes juk šis kėbulo tipas buvo sukurtas Europoje ir joje buvo tobulinamas ne vieną dešimtmetį.
Nors pastaruoju metu visas pasaulis, taip pat ir Europa, pameta galvą dėl padidinto pravažumo automobilių, hečbekai iki šiol sudaro didžiausią naujų automobilių pardavimų dalį. Tad, kaip kadaise sakė „Fiat Chrysler“ koncerno vadovas Sergio Marchionne – „Norint būti sėkmingu, privalai turėti bent vieną hečbeką. Neturi hečbeko, neturi rakto į sėkmę.“
Pažvelgę į bet kurio gamintojo modelių gamą, išvysite bent vieną automobilį su hečbeko kėbulu. Modelį su šiuo kėbulo tipu turi ne tik patys didžiausi automobilių gamintojai, bet ir mažiau dėmesio Europoje sulaukiančios markės.

Mazda“ būtų galima priskirti prie pastarųjų. Nepaisant puikiai žinomo vardo visame pasaulyje, iš Japonijos kilęs gamintojas Europoje praėjusiais metais pardavė 233 354 automobilius. Palyginimui -  „Toyota“ praėjusiais metais surado 595 539 klientus, o „Nissan“ – 547 343 vienetus, tad kaip matote patys, „Mazda“ automobilių pardavimai Europoje sudaro mažytę dalį to, ką gamintojas parduoda visoje Europoje.
Kaip bebūtų keista, tačiau kompaktinių hečbekų segmente „Mazdai“ sekasi labai neblogai. Nors „
Mazda3“ pardavimų statistikoje užima 13-ą vietą, tačiau šio modelio paklausa visuomet išlikdavo stabili. Tiek per 2016, tiek per 2017 metų pirmąjį ketvirtį „Mazda“ pardavė šiek tiek daugiau nei 24 000 kompaktiško modelio vienetų.
„Mazda“ norėdama išlaikyti tiesią liniją pardavimų statistikoje, praėjusių metų pabaigoje pristatė atnaujintą „
Mazda3“ modelių gamą, kuri šiemet atkeliavo ir į Lietuvą. Tad laikas pažvelgti atidžiau į atnaujintą modelį, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodo beveik taip pat kaip ir iki šiol gamintas modelis.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Atnaujinimas – tik pardavimų skatinimas?
Dažnas automobilių atnaujinimas nėra absoliučiai nauja idėja šioje srityje. Taip buvo daroma prieš 20 metų, taip bus daroma ir po 20 metų, tačiau kiekvienas gamintojas nusprendžia pats, kiek daug dėmesio ir naujovių įdiegia į atnaujintą modelį.
„Mazda“ inžinieriai pasirinko mums mielesnį kelią. Japonų kompanijos specialistai nusprendė, jog atnaujinta „Mazda 3“ modelių gama privalo turėti žymiai daugiau pokyčių negu „iPhone 7“ ir „iPhone 7 Plus“. Tad kokie tie pokyčiai?
Vizualinės dalies pokyčiai – smulkūs, bet pastebimi. Pavyzdžiui, buvo sumontuoti naujo dizaino priekiniai žibintai, kurie dabar neatrodo kaip svetimkūniai ir puikiai susilieja su chromuotomis radiatoriaus grotelėmis. Taip pat buvo atnaujinta priekinio buferio forma, šoniniai veidrodėliai, automobilio spalvų gamoje atsirado du papildomi pasirinkimai ir naujo dizaino 18 colių ratlankiai.
Po automobilio oda slypi žymiai daugiau pakeitimų. Nuo šiol „
Mazda 3“ modeliai bus komplektuojami su „G-Vectoring Control“ sistema, kuri elektroninių prietaisų pagalba imituoja riboto praslydimo diferencialo darbą ir padidina priekinių ratų sukibimą su kelio danga, ir apskritai – padidina automobilio vikrumą ir valdymą.
Taip pat buvo pagerintas pakabos balansas, kurio dėka nuo šiol „Mazda 3“ modeliai turėtų geriau sugerti kelio nelygumus. Prie aukštesnio komforto lygio prisideda ir „Natural Sound Smoother“ sistema, kuri automatiškai sumažina pašalinių garsų patekimą į saloną, bei didesnis kiekis garso izoliacijos įvairiose vietose. Kaip pasakytų kolegos iš šalių, kuriose kalbama anglų kalba – „So far, so good“.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Vienas patraukliausių
Pastaruoju metu automobiliai kilę iš Japonijos nebūdavo liaupsinami dėl patrauklaus eksterjero dizaino. Pažvelkite į „Toyota“ ar „Mitsubishi“ – tikrai ne tos markės automobiliai, kurie nugalėtojų „Miss aš gražiausia“ rinkimuose. „Nissan“, nors ir stengiasi akcentuoti japoniškus genus, buvo sukurti europiečių, „Honda“ iki šiol bando surasti savo kelią. Iš visų didžiujų gamintojų, kurie yra kilę iš Japonijos, tik „Mazda“ ir „Subaru“ gamina patraukliai atrodančias mašinas.
„Mazda“ dizainerius labai norėtųsi pagirti dėl nuoseklaus, išbaigto ir solidaus automobilių dizaino. Šios markės dizaineriai nebandė kopijuoti europietiškų automobilių gamintojų, jie, kaip užsispyręs ožys, laikėsi savo sukurtos koncepcijos, ją tobulino ir parodė, jog japoniškas automobilis gali atrodyti japoniškai ir nebadyti akių.
Priekinė „Mazda3“ dalis – agresyvi, su tam tikrais elementais, kuriuose galima įžvelgti šypseną. Galbūt „Mazda“ norėjo sukurti laimingo nusikaltėlio veidą? Galbūt. Tačiau ši koncepcija puikiai tinka automobiliui, kuris turi tūnoti prekybos centrų, daugiabučių aikštelėse ir bus vairuojamas žmonių, kuriems dažniausiai nerūpi nei automobilio gamybos procesas, nei kaip veikia variklis.
Apskritai – automobilio priekinė ir galinė dalys puikiai dera viena su kita ir neatrodo kaip du atskiri elementai, kuriuos tiesiog sujungia keturios durys ir stogas.
Automobilio interjeras – dar viena stiprioji „Mazda“ pusė. Pirmasis įspūdis atvėrus automobilio dureles – vau! Ši emocija sklinda dėl to, jog kompaktiškų hečbekų vidus atrodo pakankamai konservatyviai ir elementariai. Žinoma, yra keletas išimčių, tačiau pažvelgus į „Mazda 3“ interjerą, susidaro įspūdis, jog japonai stengėsi sukurti ne stilingo, o solidžiai atrodančio automobilio interjerą.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Centrinėje konsolėje – ne pats didžiausias, bet optimalaus dydžio multimedijos ekranas, šiek tiek žemiau – oro išpūtimo angos bei klimato kontrolės valdymo mygtukai. Nieko neįprasto, bet pakankamai aišku ir elementaru.
Šalia pavarų svirties – keletas papildomų mygtukų, kurie man asmeniškai primena „BMW“ ir „Renault“ markės modelių miksą. Per vidurį esantis ratukas, kuris valdo informacijos ir pramogų sistemą – tikrai primena „BMW“ markės modelius, nes būtent ši koncepcija buvo pirmą kartą pristatyta vokiškuose automobiliuose. Tuo tarpu aplink ratuką išdėstytų mygtukų formulė, atrodo, atkeliavo iš „Renault“ markės automobilių, kurie buvo gaminami 2007 – 2016 metų laikotarpiu. Ar dėl to reikėtų kritikuoti? Tikrai ne, nes visų prietaisų valdymas intuityvus ir lengvai perprantamas.
Didžiausią pliusą ir nykštį į viršų norisi kelti dėl prietaisų skydelio dizaino ir vairuotojo pozicijos. Atsisėdę už „Mazda 3“ vairo pastebėsite, jog jūsų akys krypsta ne į tradicinį prietaisų skydelį. Viduryje – didžiulis tachometras su mažu skydeliu, kuriame rodomas automobilio greitis. Tuo tarpu kairėje esantis langas rodo ridą, o dešinėje esantis langas rodo kuro bako likutį, vidutines kuro sąnaudas ir kitą svarbią informaciją. Formulė netradicinė, tačiau labai patogi ir funkcionali, leidžianti džiaugtis tik pačia svarbiausia informacija.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Vairuotojo pozicija – kaip niekada patogi. Bandytame modelyje sumontuotos sėdynės leidžia įsitaisyti žemai ir patogiai, siūlo (klasės standartais) gerą šoninį prilaikymą. Be to, puikiai prie rankos limpantis vairas bei aukšta lango linija sukuria sportiško automobilio įspūdį.
Deja, sėdintiems už vairuotojo tiek daug džiaugsmo nebus. Dėl nuožulnios stogo linijos ant galinių sėdynių patogiai įsitaisys ne aukštesni nei 1,80 metro ūgio žmonės. Aukštesni žmonės skųsis erdvės trūkumu galvai, pečiams ir kojoms.
Vairuotojo automobilis
Nepriklausomai nuo japoniško automobilio pagaminimo datos, jie visuomet turėjo vieną trūkumą – ne pačią geriausią garso izoliaciją. Šį trūkumą turėjo ne tik „Mazda“, bet ir kitų Japonijos gamintojų kūriniai. Šią problemą pastariaisiais metais bandė spręsti „Honda“, „Nissan“, „Subaru“ ir „Mazda“, kuri tobulindama kompaktišką hečbeką skyrė nemažai dėmesio garso izoliacijai.
Važinėjant mieste ar neviršijant 100 km/val. greičio užmiestyje, vargu ar pajusite didžiulį skirtumą tarp kitų šios klasės automobilių, tačiau pradėjus didintį greitį, į automobilio vidų pradeda skverbtis didesnis kiekis triukšmadarių. Pokyčiai šioje srityje akivaizdūs ir juntami, tačiau „Mazda“ inžinieriai dar tikrai turi kur pasitempti.
Vis dėlto, tai labai greitai pamiršite, kuomet pradėsite automobilį vairuoti, nes būtent automobilio elgesys sukelia milžinišką šypseną. Net ir pačiais aukščiausiais šios klasės standartais, japonų kūrinys nenusileidžia patiems geriausiems. Vairo mechanizmo tikslumas ir informatyvumas bei priekinės dalies sukibimas su kelio danga sugeba labai greitai įtraukti ir net nepastebi, kaip ką tik buvęs pilnas degalų bakas sako, jog automobilis gali nuvažiuoti vos 50 kilometrų.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Turbinoms - ne
„Mazda“ yra vienintelis automobilių gamintojas, kuris stengiasi neiti paskui kitus. Vietoj to, kad kiekvieną benzininį motorą aprūpintų turbina, „Mazda“ inžinieriai skyrė milžinišką dėmesį atmosferinių jėgos agregatų efektyvumo didinimui.
Mūsų bandytame modelyje buvo sumontuotas 2,0 litrų, 120 arklio galių išvystantis motoras ir šešių laipsnių automatinė pavarų dėžė. Tai nėra pati įdomiausia konfigūracija, tačiau būtent tokio modelio reikalauja daugelis pirkėjų Lietuvoje.
120 arklio galių išvystantis variklis vienu metu stebina ir kelia neigiamas emocijas. Atmosferinis motoras džiugina itin greitomis reakcijomis į akceleratoriaus pedalą, pakankamai didele energija siekti tachometro aukštumų, tačiau dinamines savybes gadina automatinė pavarų dėže, kuri akivaizdžiai nedemonstruoja noro važiuoti efektyviau. Tai – tiesiog ne jos būdui. Tolygus, sklandus ir šiek tiek tingus važiavimas yra šios pavarų dėžės pašaukimas, tad jeigu esate bent truputėlį entuziastingas vairuotojas – rinkitės modelį su mechanine pavarų dėže.
Nepaisant pakankamai didelio darbinio tūrio (pagal šiuolaikinius standartus), atmosferinis „Mazda“ motoras pasižymi pakankamai mažu apetitu degalams. Analogiškas turbininis motoras be didelių pastangų mieste suės 8 – 9 litrus benzino, užmiestyje – 6 ar 7 litrus. Tuo tarpu „Mazda“ variklis mieste 100 kilometrų paprašydavo 7,4 litro, o užmiestyje ir greitkelyje vidutinės kuro sąnaudos svyruodavo tarp 5,7 iki 6,9 litro.
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Privalumų – aibė
Vienas didžiausių japoniškų automobilių privalumas – aiškumas renkantis norimą modelio modifikaciją. Ne išimtis yra ir „Mazda 3“.
Lietuvoje šis modelis parduodamas su penkiais įrangos lygiais : „Active“, „Premium“, „Premium Plus“ ir „Luxury“ ir „Luxury Plus“. Pati brangiausia ir prabangiausia versija – „Luxury Plus“ turi visą įmanomą įrangą, kurios tik galima norėti ar pasvajoti.
Kaip ir mūsų bandytas modelis, taip ir bet kuris kitas automobilis su „Luxury Plus“ įrangos lygiu standartinėje įrangoje turės 18 colių lengvo lydinio ratlankius, priekinius ir galinius „LED“ žibintus, elektra valdomus ir užlenkiamus šoninius veidrodėlius, priekyje ir gale esančius parkavimo daviklius, galinę vaizdo kamerą, adaptyvius „LED“ žibintus, balta oda apsiūtas sėdynes, „Bose“ garso sistemą, klimato kontrolę, šildomas sėdynės, milžinišką būrį saugumo sistemų.
Ne pats brangiausias, bet ir ...
Lietuvoje atnaujinta „Mazda 3“ bus parduodama tik su silpniausiais benzininiais ir dyzeliniais motorais. Nuo šiol „Mazda 3“ nebus siūloma su galingiausiu 165 AG benzininiu ar 150 AG dyzeliniu motorais. Sprendimas keistas, nes Vokietijoje šie varikliai gali būti komplektuojami į „Mazda 3“ hečbeką ar sedaną.
Tuo tarpu Lietuvos pirkėjai turės pasirinkti vieną iš keleto motorų : 100 arba 120 AG benzininių arba 105 AG dyzelinio.
Silpniausią benzininį motorą turintis modelis Lietuvoje kainuoja nuo 15 990 eurų. Tuo tarpu kainoraščio pabaigoje esantis dyzelis su „Premium Plus“ komplektacija atsieis 22 990 eurų.
Palyginimui :


  • Opel Astra su 150 AG benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „Dynamic“ komplektacijos lygiu – 19 587 eurai.

  • Kia Cee‘d su 135 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „LX Plus“ komplektaicjos lygiu – 17 190 eurų.

  • Renault Megane GT su 205 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „GT“ komplektacijos lygiu – 24 696 eurai.

  • Volkswagen Golf su 150 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže be„Comfortline“ komplektacijos lygiu – 20 473 eurai.

  • Peugeot 308 su 130 AG išvystančiu benzininiu varikliu ir automatine pavarų dėže bei „Allure“ komplektacijos lygiu – 20 400 eurų.


„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
„Mazda 3“ testas : Nenušlifuotas deimantas
Vienas iš tų labai retų atveju, kuomet santūriai kamputyje gamintojas sugeba sukurti automobilį, kuris labai mažai kuo nusileidžia segmento geriausiems. „Mazda 3“ siūlo ne tik patrauklia išvaizdą, patogų interjerą ar pagirtinas valdymo savybes. „Mazda 3“ taip pat siūlo tai ko nori didžioji dalis kompaktiškų hečbekų pirkėjų – patikimumą, gerą išliekamają vertę bei gerą kainos ir kokybės santykį.

PRIVALUMAI



  • Eksterjero dizainas

  • Valdymo savybės

  • Atmosferinio variklio gyvybingumas

  • Kaina

  • Gausus technologijų skaičius


TRŪKUMAI



  • Surinkimo kokybė neprilygsta segmento geriausiems

  • Ribota erdvė ant galinių sėdynių

  • Galingesnių variklių trūkumas

  • Triukšmas pasiekus 110 km/val.

  • Vangiai veikianti automatinė pavarų dėžė


GALERIJA


REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų