REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinei automobilių sporto federacijai atsisakius B ralio grupės, prasidėjo nauja pasaulio ralio čempionato era, kurioje gimė Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza WRX STI ar Mitsubishi Lancer EVO. Tačiau įsigaliojus naujoms pasaulio ralio čempionato taisyklėms, atsirado ir dar vienas labai įdomus automobilis, kuris nesukėlė tokio didelio ažiotažo.
Mazda devintame dešimtmetyje pasaulinėje automobilių sporto arenoje buvo labai aktyvi dalyvė. Kompanijos inžinierių sukurti automobiliai dalyvavo įvairiausio plauko varžybose, tame tarpe buvo ir ralis. Nors tai nebuvo pati sėkmingiausia sritis, tačiau vedami ryžto ir ambicijų, japonai įvairiausias idėjas pritaikydavo serijinei gamybai paruoštiems automobiliams.

Tarptautinei automobilių sporto federacijai atsisakius B ralio grupės, prasidėjo nauja pasaulio ralio čempionato era, kurioje gimė Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza WRX STI ar Mitsubishi Lancer EVO. Tačiau įsigaliojus naujoms pasaulio ralio čempionato taisyklėms, atsirado ir dar vienas labai įdomus automobilis, kuris nesukėlė tokio didelio ažiotažo.
Mazda devintame dešimtmetyje pasaulinėje automobilių sporto arenoje buvo labai aktyvi dalyvė. Kompanijos inžinierių sukurti automobiliai dalyvavo įvairiausio plauko varžybose, tame tarpe buvo ir ralis. Nors tai nebuvo pati sėkmingiausia sritis, tačiau vedami ryžto ir ambicijų, japonai įvairiausias idėjas pritaikydavo serijinei gamybai paruoštiems automobiliams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

353 (1)


1992 metais Mazda pristatė dar niekur nematytą 323 modifikaciją, kuri išvertė iš koto ne  vieną automobilių entuziastą. Palyginus su ankstesnėmis galingomis Mazda 323 versijomis, GT-R modifikacija išskyrė agresyviu priekiniu bamperiu, kitokiomis radiatoriaus grotelėmis, platesnėmis ratų arkomis, standesne važiuokle ir didesniais stabdžių diskai.
Tačiau ne tai nustebino automobilių mėgėjus. Mazda 323 GT-R turėjo keturių varomųjų ratų sistemą, galingą RHF6CB turbokompresorių, papildomą tepalo aušintuvą, 185 arklio galias ir 235 NM sukimo momentą išvystantį variklį. Jeigu gyventumėte Japonijoje, toks pats modelis turėtų 210 arklio galių išvystantį motorą.  Vos 1150 kilogramų svėręs automobilis iki 100 km/val. įsibėgėdavo per 7.1 sekundės ir pasiekdavo 210 km/val. greitį. Tai ne pačios įspūdingiausios charakteristikos, jeigu automobilį vertintume pagal šiuolaikinius standartus, tačiau tuo metu, tai buvo pakankamai daug.
353 (2)
Taip pat reikėtų paminėti, kad Mazda inžinieriai tokį arklio galių kiekį išspaudė iš 1.8 litro darbinio tūrio variklio, kai tuo tarpu panašaus galingumo Subaru ir Mitsubishi naudojo 2 litrų agregatus.
Daugelis automobilių tema rašančių žurnalistų tuo metu teigė, kad Mazda 323 GT-R sudėtingesniame kelio ruože galėtų aplenkti ne tik Mitsubishi Lancer EVO ar Subaru Impreza WRX STi, bet ir Nissan Sunny GTI-R, kuris taip pat turėjo keturis varomuosius ratus ir galingą 2 litrų darbinio tūrio agregatą. Lancia Delta Integrale buvo vienintelis automobilis, kuris ne tik pasipriešintų, bet ir duotų į skudurus japoniškam hečbekui.
Tad, kodėl šis greitas ir galingas hečbekas nebuvo toks populiarius kaip anksčiau minėtoji Lancia Delta Integrale? Greičiausiai dėl to, kad Mazda pagamino tik 2500 šio modelio vienetų, todėl norint įsigyti šį hečbeką teks įdėti žymiai daugiau pastangų.

353 (3)


Interneto platybėse suradote ką nors įdomaus? O galbūt norite parodyti kokį nors bajerį, projektą ar tiesiog su mumis pasilabinti? Rašykite : 
[email protected]
















REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų