Iš antrų rankų

Mažų variklių gidas: Ar turėtumėte vengti kavamalės dydžio variklių?

Mažo darbinio tūrio varikliai tampa neatsiejama modernių dalimi. Vis daugiau ir daugiau naujų modelių komplektuojami su juokingo dydžio agregatais, kurie turėtų patenkinti aršų aplinkosaugininką ir vartotoją, kuris neturi pernelyg daug reikalavimų.

Šį kartą norime aptarti visus modernius mažo darbinio tūrio variklius, kurie anksčiau ar vėliau gali patekti į Jūsų akiratį.

RENAULT/NISSAN

Renault Clio
Renault Clio

1.2 TCe (Variklio kodas – H5FT)

  • Benzininis
  • Keturių cilindrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 100 iki 130 AG

Ką verta žinoti?

Tai bendras „Renault“ ir „Nissan“ inžinierių kūrinys. Tai pakankamai smagūs, dinamiški ir esant reikalui – taupūs motorai. Vis dėlto, šie varikliai turi porą ryškių trūkumų.

  • Pasitaiko atvejų, kai šie varikliai pradeda vartoti didžiulį kiekį alyvos. Retkarčiais variklis 100 kilometrų suvartoja net 0,5 litro alyvos. Šiais atvejais, gamintojas iškart keisdavo variklį, tačiau taip buvo anksčiau, kai šiems varikliams dar galiodavo gamyklinė garantija. Dabar telieka visuomet stebėti alyvos lygį, nes jos trūkumas gali sukelti nemalonių padarinių.
  • Pernelyg didžiulės vibracijos dirbant laisva eiga. Šį „gedimą“ galima pašalinti perkrovus variklio valdymo kompiuterį.
  • Kuro paskirstymo sistemos fazių reguliatorius nėra patikimas.
  • Visi šie motorai poruojami su paskirstymo grandine, kurios, teoriškai, niekada nereikia keisti. Tik ne šiuo atveju. Užvedę variklį įsiklausykite ar girdite bet kokį grandinės barškėjimą. Be to, keičiant grandinę rekomenduojama keisti ir grandinės įtempėją.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Dacia Lodgy“, „Dacia Dooker“ ir „Dacia Duster“, „Nissan Juke“, „Nissan Pulsar“, „Nissan Qashqai“, „Renault Clio“, „Renault Captur“, „Renault Kangoo“, „Renault Megane“, „Renault Scenic“, „Renault Kadjar“.

0.9 TCe (Variklio kodas – H4BT)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 76 iki 110 AG

Ką verta žinoti?

Retkarčiais automobilis pradeda trūkčioti, variklis netikėtai išvysto gerokai mažiau arklio galių negu turėtų. Už šį „malonų“ incidentą reikėtų dėkoti variklio valdymo kompiuteriui.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Renault Twingo“, „Renault Clio“, „Renault Captur“, „Dacia Sandero“, „Dacia Logan“, „Nissan Micra“, „Smart ForTwo“.

1.0 SCe (Variklio kodas – H4DA)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 61 iki 75 AG

Ką verta žinoti?

Tai yra pakankamai naujas jėgos agregatas, kuris dar nespėjo parodyti savo tikrųjų spalvų. Vis dėlto, pirmieji požymiai rodo, jog 1 litro motoras bus ekonomiškas, pigiai prižiūrimas ir nekeliantis galvos skausmo.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Dacia Sandero“, „Dacia Logan“, „Nissan Micra“, „Smart ForTwo“, „Renault Twingo“.

PSA

Peugeot 308
Peugeot 308

1.0 VTI (Variklio kodas – EB0)

  • Benzininis
  • 3 cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia – 68 AG

1.2 VTI (Variklio kodas – EB2)

  • Benzininis
  • 3 cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 68 iki 82 AG

1.2 PureTech (Variklio kodas – EB2DT)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 102 iki 155 AG

Ką verta žinoti? 

Iš pradžių daugelis dvejojo ar šie mažyčiai turbininiai motorai sugebės išgyventi iki 150 000 kilometrų ribos, tačiau milžiniškas įvairių egzempliorių būrys rodo, jog šie „PureTech“ motorai gali įveikti žymiai didesnes distancijas neturėdami praktiškai jokių problemų.

Norint laimingai eksploatuoti „PureTech“ motorą, tiesiog reikia atsižvelgti į gamintojo rekomendacijas: Alyvą keisti kas 10 000 – 15 000 kilometrų arba kas vienerius metus, ir į variklio skyrių pilti „5W40“ alyvą. Gamintojas rekomenduoja naudoti „Total Quart Z 9000“ alyvą.

Gamintojas taip pat rekomenduoja alyvos lygį tikrinti kas 3000-5000 kilometrų, priklausomai nuo naudojimo sąlygų.

Pirmoji silpnoji vieta – katalizatorius. Šią problemą turėjo ankstyvieji „PureTech“ motorai.

Antroji problema susijusi su 1,2 litro „VTi“ varikliais. Nuo 2012 iki 2013 metų pagaminti modeliai buvo atšaukti dėl alkūninio veleno problemų. Tuomet gamintojas visiems atšauktiems automobiliams sumontavo visiškai naujus variklius.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Citroen C3“, „Citroen C3 Picasso“, „C3 Aircross“, „C4“, „C4 Cactus“, „C4 Picasso“, „Berlingo“, „DS3“, „Peugeot 208“, „Peugeot 2008“, „Peugeot 308“, „Peugeot Rifter“, „Peugeot 3008“, „Peugeot 5008“, Opel Crossland X“, Opel Grandland X“.

TOYOTA

Toyota Yaris
Toyota Yaris

1.2 (Variklio kodas – 8NR-FTS)

  • Benzininis
  • Keturių cilindrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia – 116 AG

Ką verta žinoti?

Tai – pakankamai naujas variklis, kuris užsitarnavo pigiai aptarnaujamo ir nepretenzingo motoro vardą. Be to, šis japoniškas variklis turi vieną malonią ypatybę – jis gali veikti Otto arba Atkinsono ciklais, priklausomai nuo vairuotojo norų.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Toyota Auris“, „CH-R“.

1.0 (Variklio kodas – 1KR-FE)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 67 arba 72 AG

Ką verta žinoti?

Prieš daugiau nei dešimt metų šis variklis gavo „Metų variklio“ apdovanojimą mažų variklių kategorijoje. Be to, Europos rinkai skirti varikliai yra gaminami ne Japonijoje, o kaimynėje Lenkijoje.

Per tiek metų į paviršių neišlindo ne vienas ryškus šio motoro trūkumas, dėl kurio vertėtų susirūpinti. Tipinis „Toyota“ tvarinys.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Citroen C1“, „Peugeot 107“ ir „108“, „Toyota Aygo“, „Toyota iQ“, „Toyota Yaris“.

FCA

0.9 TwinAir

  • Benzininis
  • Dviejų cilindrų
  • 8 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 60 iki 105 AG

Ką verta žinoti?

Variklis, kuris buvo sukurtas jėgos agregatų tūrio mažinimo įkarštyje. Kaip bebūtų keista, tai žavus, pakankamai dinamiškas varikliukas, kuris turi tik vieną ryškų trūkumą – pernelyg didelį apetitą benzinui. Apart to – tai pakankamai kantrus ir papildomų investicijų nereikalaujantis agregatas.

Modeliai į kuriuos buvo diegiamas šis variklis: „Alfa Romeo MiTo“, „Lancia Ypsilon“, „Fiat Panda“, „Fiat 500“, „Fiat Punto“ ir „Fiat 500L“.

1.0 FireFly

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 120 AG

Ką verta žinoti?

Visiškai naujas variklis, kuris palaipsniui pakeis iki šiol naudotus „TwinAir“ ir „MultiAir“ variklius. Atsižvelgiant į prieš tai gamintų variklių istoriją, „FireFly“ taip pat neturėtų būti didžiuliu galvos skausmu. Svarbiausia – nepamiršti laiku pakeisti variklio alyvos.

Modeliai į kuriuos montuojamas šis variklis: „Fiat 500X“ ir „Jeep Renegade“.

1.3 FireFly

  • Benzininis
  • Keturių cililndrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 150 iki 180 AG

Ką verta žinoti?

Dar vienas, taip pat visiškai naujos kartos variklis, kuris dar nespėjo išplisti skirtinguose „FCA“ koncerno kūriniuose, bet tai tik laiko klausimas.

Modeliai į kuriuos montuojamas šis variklis: „Jeep Renegade“, „Fiat 500X“.

FORD

1.0 EcoBoost

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 80 iki 140 AG

Ką verta žinoti?

Turbūt vienas geriausių modernių vidaus degimo variklių. Taupus, dinamiškas, pakankamai ištvermingas, jeigu jis bus tinkamai prižiūrimas. Nuolatos reikia stebėti alyvos ir aušinimo skysčio lygį.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Ford Fiesta“, „Ford Focus“, „Ford B-Max“, „Ford C-Max“, „Ford Transit Connect“, „Ford Mondeo“.

HONDA

1.0 VTEC (Variklio kodas – P10A2)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 129 AG

Ką verta žinoti?

Dinamikos – 0. Vairavimo malonumo – taip pat. Tinka tik tiems, kas ieško ekonomiško, tylaus ir automobiliui judėti padedančio variklio.

HYUNDAI | KIA

1.0 MPI

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 67 AG

Ką verta žinoti?

Nepretenzingas, minimalios priežiūros reikalaujantis variklis. Kaip ir bet kuris kitas paprastos konstrukcijos motoras, taip ir šis skirtas tik tiems, kam reikia eilinės transporto priemonės mieste.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Kia Picanto“, „Hyundai i10“.

1.0 T-GDI

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 100 iki 120 AG

Ką verta žinoti?

Naujos kartos variklis, dėl kurio neturėtumėte skųstis. Tik venkite akceleratoriaus pedalą spausti iki pačio dugno, nes tuomet liksite nepatenkinti vidutinėmis kuro sąnaudomis. Važiuojant dinamiškai šis variklis benziną mėgsta valgyti kibirais.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Hyundai i20“, „Hyundai i30“, „Hyundai Kona“, „Kia Picanto“, „Kia Rio“, „Kia Cee’d“, „Kia Stonic“.

OPEL

1.0 TURBO (Variklio kodas – B10XFL)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 90 iki 115 AG

Ką verta žinoti?

Jėgos agregatas, kuriuo „Opel“ inžinieriai nesididžiuoja. Sprendžiant iš daugybės pranešimų, ilgalaikių patikimumo statistikų, trijų cilindrų motoras nėra itin patikimas tvarinys. Barškanti grandinė, variklio tarpinė, „EGR“ vožtuvas. Vietoj jo rinkitės atmosferinius ir laiko patikrintus 1.2 arba 1.4 litro motorus.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Opel Adam“, „Opel Corsa“, „Opel Astra“.

SUZUKI

1.0 Boosterjet

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio galia: 111 AG

Ką verta žinoti? 

Stebėtinai gyvybingas, taupus ir pakankamai tylus variklis, kuris šiuo metu demonstruoja pavyzdingą, japonišką ištvermę.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Suzuki Swift“, „Suzuki SX4“ ir „Suzuki Vitara“.

VAG

1.0 TSI arba 1.0 MPI (Variklio kodas – EA211)

  • Benzininis
  • Trijų cilindrų
  • 12 vožtuvų
  • Variklio gaila: nuo 60 iki 115 AG

Ką verta žinoti?

Turbūt pats elementariausias ir patikimiausias benzininis variklis visoje, itin plačioje „Volkswagen Group“ koncerno gamoje. Norintys absoliučiai nuobodaus, bet patikimo variklio, rinkitės versiją be turbinos.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Audi A1“, „Audi A3“, „Audi Q2“, „Seat Ibiza“, „Seat Leon“, „Seat Arona“, „Seat Ateca“, „Škoda Fabia“, „Škoda Rapid“, „Škoda Octavia“, „Škoda Karoq“, „Volkswagen up“, „Volkswagen Polo“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen T-Roc“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Golf Sportsvan“.

1.2 TSI (Variklio kodas – EA211)

  • Benzininis
  • Keturių cilindrų
  • 16 vožtuvų
  • Variklio galia: nuo 86 iki 110 AG

Ką verta žinoti? 

„Volkswagen“ inžinieriai pasimokė iš savo klaidų. Nuo 2012 metų gaminamas motoras nebeturi tokių vaikiškų ligų kaip prieš tai gamintas „EA 111“(nuo 2009 iki 2012) agregatas, kuris turėjo milžinišką problemų kraitį.

Modeliai į kuriuos buvo montuojamas šis variklis: „Audi A3“, „Seat Toledo“, Seat Leon“, „Škoda Fabia“, „Škoda Rapid“, „Škoda Octavia“, „Volkswagen Polo“, „Volkswagen Golf“, „Volkswagen Touran“.

Išvados

Daugelis modernių mažo tūrio variklių sugebėjo išlipti iš problematiškų, iki galo neišbaigtų jėgos agregatų dėžės. Jie yra gerokai patikimesni negu praėjusios kartos analogai. To įrodymas – daugelis automobilių su šiais varikliai sugebėjo be didelių problemų nuvažiuoti 300 000 kilometrų, o tai yra geras rodiklis.

Didžiausia problema – dinamika, ypač didesniuose, sunkesniuose automobiliuose, kurie ilgalaikėje perspektyvoje nedžiugins. Tad jeigu norite pirkti automobilį su mažo tūrio varikliu, tegu tai būna kompaktiškas hečbekas.

Panašūs įrašai

Back to top button