REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius

REKLAMA

Kadaise buvęs „Aukščiausios pavaros“ vedėjas, Jeremy Clarksonas, pasakė - Jeigu norite pamatyti kokios technologijos bus naudojamos Jūsų nuobodžiame hečbeke, iš pradžių Jūs privalote pažvelgti į S klasę. Šis automobilių guru teiginys nėra iš piršto laužtas, mat S klasė visuomet buvo tas automobilis, kuriame buvo diegiamos pačios šviežiausios technologijos ir netradiciniai bei inovatyvūs sprendimai.

REKLAMA
REKLAMA

Natūralu, jog „Mercedes Benz“ inžinieriai sugebėjo save įvaryti į kampą, kuomet atėjo metas kurti dabar gaminamą „W222“.  Potencialūs S klasės vairuotojai iš šio automobilio visuomet tikisi naujovių, tad kuomet atėjo metas siūlyti idėjas naujos kartos S klasei, vokiečių kompanijos inžinieriai nepasimetė. Vietoj to, kad nuleistų rankas, jie pasiraitojo rankoves ir pasauliui pristatė technologijas, kurios anksčiau niekada nebuvo naudojamos lengvuosiuose automobiliuose.

REKLAMA

Norite pavyzdžių? 1981 metais S klasė tapo pirmuoju automobiliu pasaulyje, kuris turėjo „ABS“ sistemą, 1991 metais S klasė buvo pirmasis automobilis pasaulyje, kuris iš gamyklos išriedėdavo su dvigubais stiklais,  1995 metais S klasė tapo pirmuoju automobiliu pasaulyje, kuris būdavo komplektuojamas su elektronine stabilumo sistema. 1996 metais ta pati S klasė pirmą kartą pasaulyje buvo aprūpinta automatinio stabdymo technologija, kuri dabar diegiama į beveik visus naujus automobilius. 1998 metais „Mercedes Benz“ pradėjo diegti technologiją, kuri daugeliui „Tesla“ vairuotojų iki šiol atrodo kaip technologija iš fantastinio filmo – tai išmani greičio palaikymo ir atstumo kontrolė.

REKLAMA
REKLAMA


S klasės faktų lentelė




Solidus kostiumas


Ryškūs ir drąsus sprendimai automobilio dizaino departamente niekuomet nebuvo išskirtinė S klasės savybė. S klasė visuomet stengėsi pabrėžti solidumą, prabangą. Iš esmės Jūs vairuodavote itin brangų kostiumą, kurį pasiuvo savo amato specialistai. Tai puikiai matyti ir 21 amžiui skirtos S klasės eksterjere.


S klasė tikrai nėra tas automobilis, kuris galėtų atkreipti visų praeivių dėmesį gatvėje, tačiau tai nėra nei gamintojo, nei Jūsų tikslas. Jis sugeba pranykti minioje, jis sugeba susilieti su aplinka, o tai yra didžiulis privalumas tiems vairuotojams, kurie nori turėti aukščiausios klasės mašina, bet nenori sulaukti gausybės dėmesio, vien dėl to, jog vairuojamas ratuotis spiegia ir rėkia - „Žiūrėk varguoli, aš kainuoju šešiaženklę sumą“. Elegancija ir solidumas šiais laikais vertinamas vis mažiau, tačiau panašu, jog „Mercedes Benz“ dizaineriams tai visiškai nesvarbu, ir ačiū dievui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Puikiai suprasiu tuos, kurie S klasės automobilio dizainą pavadins nuobodžiu, tačiau kada tokio lygio mašina su iššaukiančiu eksterjero dizainu galėjo pasigirti milžiniškais pardavimais arba bent truputėlį priartėjo prie S klasės metinių pardavimų? Niekada. Būtent.



Atnaujinta S klasė (10)


Aukščiausio lygio viešbutis 
Jeigu S klasės kėbulo linijos Jūsų nesužavėjo, atėjo metas įlipti į automobilio vidų ir visiems laikams suprasti kodėl vokišką sedaną myli daugelio valstybių ar įmonių vadovai. Kiekvieną kartą įsėdus į automobilį pasijunti taip, lyg įžengtum į visiškai kitą pasaulį, kuriame neegzistuoja triukšmas, stresas ar tranki kaimyno muzika sekmadienio rytą. Tuomet įsėskite į S klasę ir trumpam ramiai pasėdėkite. Tai bus savotiška terapija.
Automobilio interjeras yra „Mercedes Benz“ specialistų triumfas, ypač jeigu lygintume su ankstesnių kartų modeliais, kuriuose dominavo pakankamai griežtos formos ir blankoki atspalviai. Taip, jie sukurdavo brangaus automobilio įspūdį – kaip ir priklauso vokiškame automobilyje, tačiau jiems visada trūkdavo savo darbą išmanančio stilisto darbo.
Kuomet „Mercedes Benz“ prieš keletą metų pirmą kartą pristatė naujos kartos S klasę, ar prisimenate kaip dalinote vokiečiams komplimentus ir kitus malonius epitetus už „Mercedes Benz“ automobiliams nebūdingą interjero dizainą? Tą patį būtų galima daryti ir dabar. Nors žvelgiant į S klasės vidų supranti, jog tai „Mercedes Benz“ kūrinys, tačiau dabar jame netrūksta itališkiems modeliams būdingos gracijos ir prancūziškuose automobiliuose sutinkamų minimalizmo detalių.
Jeigu esate pasiryžę atlikti misiją – „Sudirbk S klasės interjerą dėl smulkmenų“, galite iškart iškelti baltą vėliavą ir išgerti žaliosios arbatos puodelį. Priekaištauti būtų galima tik dėl vieno dalyko – vairo vidinėje, apatinėje dalyje iš plastiko pagaminta detalė, kuri iš pirmo žvilgsnio atrodo pagaminta iš metalo. Tai gadina bendrą puikų įspūdį, , kurį sukuria puikios apdailos medžiagos, surinkimo kokybė ir fantastiškas interjero išpildymas.

REKLAMA

Atnaujinta S klasė (16)


Skraidantis kilimas


S klasė niekuomet nebuvo lengvas automobilis. Tokiu jis niekada ir negalėjo būti, kuomet inžinieriai į automobilį sumontuoja storus langus, milžinišką kiekį garso izoliacijos ir kelis kilometrus elektros instaliacijos, kurios dėka galime džiaugtis įvairiais privalumais: masažuojančiomis sėdynėmis, automatine greičio palaikymo kontrole ir pan. Taip, automobilyje esanti komforto įranga kelia didžiulį įspūdį, tačiau jie visi nublanksta prieš tai, kaip S klasė rieda įvairiausiais keliais ir kaip bet kuris vokiško sedano konkurentas prieš jį nublanksta.
Nuo ko pradėti? Pradėkime nuo S klasėje esančios pakabos, o tiksliau – orinės pakabos komplekto ir dviejų technologijų: „Road Surface Scan“ ir „Magic Body Control“. Šios technologijos nėra visiškai naujos, tačiau atnaujintame modelyje jos pasižymi efektyviau veikiančiu algoritmu ir nauja, automobilio priekyje sumontuota vaizdo kamera, kuri kelią skenuoja iki 180 km/val. Tad kaip ji veikia?
Priekyje esanti kamera skenuoja kelio dangą ir iš anksto numato kokia ji bus: lygi ir švelni kaip penkiamečio užpakalis ar grubi ir duobėta kaip kad kadaise Raudondvario plentas Kauno mieste. Visi užfiksuoti vaizdai siunčiami kompiuteriui, kuris žaibišku greičiu juos išanalizuoja ir tuomet siunčia tam tikrus signalus ir parametrus kitam kompiuteriui, kuris kontroliuoja S klasės pakabos darbą. Tokiu būdu automobilis iš anksto pasiruošia tam tikrus pakabos parametrus, kurie leistų tam tikrą kelio atkarpą pravažiuoti net nepajutus pasikeitusių važiavimo sąlygų. Viskas skamba labai komplikuotai ir sudėtingai, tačiau būtent šios sistemos dėka S klasė bet kokiu keliu važiuoja, o tiksliau – skrenda, lyg ratai nesiliestų su kelio paviršiumi.

REKLAMA

Atnaujinta S klasė (2)


Ar nepriekaištingas komforto lygis buvo paaukotas vardan stabilumo posūkiuose ar važiuojant didesniu greičiu? Nejuokaukite, juk šis automobilis buvo sukurtas Vokietijoje, kurioje daugelis S klasės vairuotojų tikrai nežiovauja už vairo ir „neslenka“ 90 km/val. greičiu.
Pasivažinėjimas S klase suteikia visiškai kitokius pojūčius negu bet kuriuo kitu šio segmento automobiliu. Kai kurie analogai skatina važiuoti greičiau ir dinamiškiau, kai kurie nesugeba surasti kompromiso tarp komforto ir sportiškumo, tuo tarpu S klasė visuomet skatina važiuoti komfortiškai greitai. Jeigu suprantate ką norime pasakyti...
Vargu, ar norint apibūdinti S klasės automobilio elgesį kelyje užtektų vieno žodžio, tačiau kiekviena kelionė visuomet tampa per trumpa, nes visų priedų visuma kiekvieną kartą sugeba teikti didžiulį vairavimo malonumą. Žinoma, jeigu turite pakankamai daug noro, visuomet galite S klasę išsiųsti į steroidų valgymo mokyklą įjungdami „Sport“ važiavimo režimą. Tuomet pakaba tampa standesnė, variklis visuomet bus pasiruošęs gąsdinti šalia stovinčius „Toyota Prius“ vairuotojus, o pavarų dėžė paklusniai perjungs pavarą į viršų arba žemyn tik tada, kai jai liepsite tai padaryti. Visai kaip 92-ejų metų ištikimas liokajus.
Dinamiškumo automobiliui tikrai netrūksta – šios savybės iš S klasės niekaip neatimsi. Nors vingiuoti užmiesčio keliai nėra šio sunkaus sedano stichija, tačiau jis kiekvieną kartą demonstruoja didžiulį norą laužyti standartus. Paklusnumo iš S klasės galėtų pasimokyti ir kai kurie sportiški hečbekai. Vis dėlto, aštrių vairavimo pojūčių ieškantys vairuotojai sėdėdami už S klasės vairo karts nuo karto pagalvos apie 7 serijos „BMW“ ar „Maserati Quattroporte“, kurie nuo pat pirmų dienų buvo kuriami kaip atletiški, spartūs, posūkius ryjantys sedanai. Bet ar dėl 5 minučių greituko paaukotumėte nepriekaištingą savybių derinį, kuris Jumis nori rūpintis visą likusį gyvenimą?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Atnaujinta S klasė (4)


V-8


Esame įpratę, jog dauguma automobilių patekę į mūsų rankas priekyje turi dyzelinį variklį – taip jau yra, kad daugelis Lietuvos vairuotojų renkasi dyzelinį variklį dėl puikaus galios ir ekonomijos santykio, tačiau šis kartas buvo ypatingas, nes juodo kaip naktis sedano variklio skyriuje tyliai murkė benzinu varomas 4 litrų darbinio tūrio, 8 cilindrų benzininis variklis su dvejomis turbinomis.


Į daugelį kitų „Mercedes Benz“ modelių montuojamas jėgos agregatas mūsų bandytame modelyje išvystė nei daug, nei mažai – 469 arklio galias ir 700 Nm sukimo momentą, ir priverstų daugiau nei 2 tonas sverianti sedaną iki 100 km/val. katapultuotis per juokingai atrodančias 4,7 sekundės! Nejučiomis pradedame įsivaizduoti kaip gale sėdintys vaikai pradėtų krykštauti iš laimės, kuomet už vairo sėdinti šeimos galva kiekvieną kartą paspaustų akceleratoriaus pedalą.

REKLAMA

Kadangi šis motoras montuojamas į „C 63 AMG“ bei „E 63 AMG“ modelius, pasąmonė automatiškai lūkesčių kartelę užkelia į labai aukštą lentyną dėl dviejų priežasčių: fantastiškai nuostabaus garso ir milžiniško sprogstamo užtaiso, kurį nešiojasi šie „Mercedes Benz“ inžinierių sukurti motorai.



Atnaujinta S klasė (7)


Natūralu, jog S klasėje esantis motoras skleidžia visiškai kitokį garsą negu tie pakvaišę pusbroliai iš „AMG“ šeimynos. S klasė jis tylus, santūrus, kartais priverčiantis įtempti ausis ir įsiklausyti, ar benzinu varoma jėgainė iš tikrųjų veikia. Ji veikia, bet labai, labai, tikrai labai tyliai. Užčiauptos burnos efektas labiausiai išryškėja važiuojant tolygiu greičiu, pavyzdžiui 110 km/val. greičiu. Nejusite nei variklio vibracijų, nei elementaraus garso iš variklio skyriaus, tačiau prie to ženkliai prisideda ir bunkeriams skirta garso izoliacija.

REKLAMA

Visgi, jeigu norite priversti variklį dainuoti – tai galėsite padaryti paspaudę akceleratoriaus pedalą. Net ir silpnas pedalo spustelėjimas privers spidometro rodyklę kopti link policijos pareigūnams nepatinkančių skaičių greičiau negu už Jūsų važiavusio „Volkswagen Golf“ vairuotojas spės perjungti į žemesnę pavarą ir įsibėgėti iki 140 km/val.


Puikia dinamika šis variklis pasižymi labai plačiame sūkių diapazone, tad net neabejoju, jog net ir patys įnoringiausi S klasės vairuotojai liks patenkinti 700 Nm sukimo momentu, kuris yra pasiekiamas daugybės jėgų nereikalaujančiu dešinės kojos krustelėjimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Atnaujinta S klasė (21)


Išbaigtumas – prioritetas


„Visi automobiliai vienodi. Kokia prasmė pirkti brangų vokietį, jeigu už mažesnę gauni taip pat sukomplektuotą korėjietį.“


Šie ir panašūs teiginiai skamba iš žmonių lūpų, kurie visuomet nori įsigyti gerą daiktą už mažiausią kainą. Teoriškai, baltame popieriaus lape tas pats technologijas turintis analogas prilygsta brangesniam, tačiau skirtumai išryškėja tų technologijų veikime ir jų išbaigtume.


Puikus to pavyzdys: išmani greičio, atstumo, eismo juostos palaikymo sistema, kurią turi praktiškai didžioji dauguma modernių automobilių. Ar jos visos veikia identiškai? Žinoma, kad ne. Esame išbandę šimtus automobilių, tačiau nė vienas negali pasiūlyti taip veikiančios technologijos, kurią suradome S klasėje.

REKLAMA

Jeigu bent kartą esate bandę šią technologiją, S klasėje ji veikia truputėlį geriau, truputėlį kruopščiau ir truputėlį užtikrinčiau. Automobilis natūraliau stengiasi išlikti savo eismo juostoje, švelniau mažina greitį arba nepastebimai jį padidina. Net ir savavaldė sistema veikia (be vairuotojo ir įspėjamųjų signalų įsikišimo) žymiai ilgiau negu kituose automobiliuose. Ir visa tai puikiai apibūdina technologijų kraitį, kuris yra įdiegtas S klasėje.


Vienintelis ryškus trūkumas, kuris gadina bendra puikų įspūdį – savo amžių demonstruojanti multimedijos sistema, kurios naujausiuose „Mercedes Benz“ modeliuose nebematysime. Tikrai neturime priekaištų grafinei sąsajai ar tam tikrų funkcijų išdėstymui. Didžiausia problema – sistemos veikimo greitis.

REKLAMA


Atnaujinta S klasė (24)


S klasės verdiktas


S klasė visuomet buvo „Mercedes Benz“ pasididžiavimas, keturis ratus turinti demonstracija, ką gali ir ką sugeba vokiečių markės inžinieriai. Taip buvo prieš 20 metų, taip yra dabar, taip bus ir artimiausioje ateityje iki tol, kol tradicinius automobilius pakeis skraidantys analogai.
S klasė niekuomet nepretendavo į gražiausio prabangaus automobilio titulą, šia užduotimi noriai rūpinasi „Jaguar“, „Lexus“ ar „Maserati“. S klasė visuomet nesistengdavo išsišokti – atvirkščiai, demonstruodavo kaip turi atrodyti elegancija ir santūrumas, tačiau už šių savybių visuomet slėpdavosi vienas pažangiausių automobilių pasaulyje, į kurį nori lygiuotis bet kuris kitas modelis.
Ne išimtis yra ir dabartinė S klasės karta. Eksterjeras galbūt ir nepasiūlė kvapą gniaužiančios, kaimynui vertos papasakoti revoliucijos, kurios tikisi nuolatiniai vokiškų automobilių kritikai, tačiau technologine ir inžinerine prasme jis neturi konkurentų. Panašu, kad net ir spartus technologijų vystymas neleido varžovams priartėti bent vienu žingsniu arčiau S klasės.

PRIVALUMAI



  • Pažangios saugumo sistemos

  • Išskirtinai tylus, nesvarbu, kokiu greičiu važiuojate

  • Aukštas komforto lygis

  • Dvilypė asmenybė

  • Nepriekaištinga surinkimo kokybė

  • V8 variklio dinamika


TRŪKUMAI



  • Brangi papildoma įranga

  • Per lėtai veikianti ir komplikuota multimedijos sistema

  • Sugalvokite patys…


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų