
Spalio 12-ą dieną, po ilgos ir sunkios ligos, sulaukęs 87 metų amžiaus, šį pasaulį paliko Burkardas Bovensiepenas. Daugeliui automobilių mėgėjų, ši persona yra neatsiejama „Alpina“ markės istorijos dalis, mat būtent jis, 1960-aisiais nusprendė įkurti dirbtuves, iš kurių išvažiuotų skoningai patobulinti BMW markės automobiliai.
Burkardo Bovensiepeno istorija daugeliu atžvilgių žavi. Ji prasidėjo praėjusio amžiaus antrosios pusės pradžioje, kai korporatyvinis pasaulis buvo ne toks gajus kaip šiandien.
Būtent todėl, šis entuziastingas dizaineris, lenktynininkas ir rašomųjų mašinėlių gamintojas vėliau tapo BMW markės atstovu, ko galiausiai nusprendė pats gaminti savo automobilius. Tačiau neužbėkime įvykiams už akių.

„Alpina“ oficialiai automobilių gamybą pradėjo 1965 metais, tačiau nagingasis Burkardas Bovensiepenas dar 1962-aisiais jis savomis rankomis patobulino „Weber“ dvigubą karbiuratorių ir iškart jį įdiegė į „BMW 1500“ automobilį.
Šia, ganėtinai elementaria modifikacija susižavėję kolegos ir klientai galiausiai paskatino Burkardą Bovensiepeną imtis masinės šio komponento gamybos, kuri vėliau išaugo į atskirą verslo nišą.

Anuomet pagrindinė „Alpina“ būstinė buvo Kaufbeurene, Bavarijoje, tačiau 1970-aisiais ji buvo perkelta į Buchloe.
Iš pradžių „Alpina“ gamino našesnes karbiuratorių sistemas ir modifikuotas cilindrų galvutes, tačiau palaipsniui „Alpina“ pradėjo gaminti savo sukurtus alkūninius velenus, kurie padėjo iš bavariškų BMW variklių išgauti daugiau galios.

Natūralu, jog įgavus didžiulį pagreitį, „Alpina“ netrukus atsirado automobilių sporto arenoje. Jau 1970-aisiais „Alpina“ laimėjo keletą ypatingai svarbių žiedinių lenktynių Europoje, tačiau „Alpina“ paženklinti automobiliai taip pat puikiai pasirodydavo ralio ir ištvermės varžybos, įskaitant 24 valandų lenktynes Belgijoje.
Tikėtina, jog „Alpina“ pasiekimai automobilių sporte būtų buvę didesni, tačiau dėl nepakankamų gamybos pajėgumų ir įvairių techninių apribojimų, „Alpina“ galiausiai nusprendė iš automobilių sporto pasitraukti. Tai įvyko 1988 metais.
Verta pažymėti, jog bendrovei pasitraukus iš automobilių sporto pasaulio, ji tuo metu jau kurį laiką specializavosi pilnaverte BMW automobilių gamyba, kurioje prioritetas buvo skiriamas didesniam našumui, dinamika, prabangai ir komfortui.

Šiuo metu „Alpina“ modelių gamą sudaro skirtingi 3, 5, 7, X5 ir 8 serijos modeliai, kurie, deja, savo pamainos nesulauks. Praėjusiais metais „Alpina“ oficialiai paskelbė, jog nuo 2025 metų sustabdo automobilių gamybą bei perleidžia „Alpina“ prekės ženklo valdymą savo ilgamečiams partneriams iš Bavarijos.
Tuomet kompanijos vadovas Andreas Bovensiepenas sakė, jog griežtesni reikalavimai automobiliams su vidaus degimo varikliais reiškia, jog bendrovė tiesiog turės sustabdyti bet kokią, dabar gaminamų automobilių gamybą.
„Pastaraisiais metais automobilių pasaulis, kokį jį pažįstame, labai pasikeitė. „Dieselgate“ skandalas suteršė automobilių bendrovių įvaizdį, o politikai nusprendė pasinaudoti šia afera, kad elektrifikuotų visą automobilių pramonę“, – sakė A.Bovensiepenas.
„Dabartiniai „Alpina“ modeliai remiasi šešių arba aštuonių cilindrų varikliais, kurie padeda mūsų klientams patenkinti jų poreikius. Dauguma mūsų klientų, dideliu greičiu per metus nuvažiuoja nuo 30 iki 50 tūkst. kilometrų. Atsižvelgiant į artėjančius reikalavimus, mes tiesiog negalėsime to pasiūlyti ateityje“, – pridūrė jis.
„Suvokėme artėjančius automobilių pramonės iššūkius ir dabar norime nustatyti naują „Alpina“ veiklos kryptį. Tai bus naujo etapo pradžia”, – sakė „Alpina“ generalinis direktorius A.Bovensiepenas.