Iš antrų rankų

Naudota 1 serijos BMW (F20/F21): Skirtas vairavimo malonumui

Kadaise šis BMW automobilis buvo laikomas radikaliausiu bendrovės modeliu.  Kodėl? Nes naujo tūkstantmečio pradžioje BMW nusprendė įžengti į segmentą, kuriame dar niekada neturėjo pilnaverčio kompaktinės klasės atstovo.

Iki 1 serijos pasirodymo 2004-aisiais, BMW kompaktinių automobilių klasėje turėjo tik 3 serijos hečbeką. Taip, tą tridurį keistuolį, kuris sudarė tik mažytę dalį visų 3 serijos pardavimų. Tuo tarpu atsidavusių markės fanų kritikuota 1 serija labai greitai tapo BMW bestseleriu. Išskyrus 2004 metus, kiekvienais metais BMW, vien Europoje, sugebėdavo parduoti vidutiniškai po 150 tūkst. 1 serijos automobilių, o tai – labai daug.

Diskutuotina išvaizda

Šiandien jau tapo įprasta peikti BMW dizainerių sprendimus, tačiau polinkis kritikuoti šios markės dizainerius atsirado sulig 1 serijos hečbeku. Jeigu pirmoji modelio karta atrodė kaip sofa su mažyčiais ratukais, tačiau antroji modelio karta sukėlė dar didesnį triukšmą. Vien dėl kontraversiškos priekinės dalies, kurioje pūpsojo didesnės radiatoriaus grotelės ir pernelyg didelis žibintai, kurie sukurdavo tikrai ne pačio patraukliausio automobilio įspūdį.

Atsiliepimai apie 1 serijos BMW

Ačiū dievui, jog mažosios kiaulytės įvaizdis buvo pakeistas 2015 metais. Santūresnių formų žibintai ir keletas smulkių pokyčių pavertė bjaurųjį ančiuką princese. Na, bent jau jos sese, nes grožio konkursuose BMW automobiliai labai retai pelnydavo reikšmingus apdovanojimus.

Vertinimo kriterijus 1 serijos BMW (F20/F21)
Išskirtinumo faktorius 6 balai
Interjero dizainas 7 balai
Eksterjero dizainas 7 balai
Ilgis (mm) 4324
Plotis (mm) 1765
Aukštis (mm) 1421
Ratų bazės ilgis (mm) 2690
Kėbulo prošvaisa (mm) 157 mm
Automobilio svoris 1360-1590 kg

Vienu žingsniu atsilieka

Vairuotojui ir keleiviams skirtas kambarėlis pastaruoju metu vis dažniau sulaukia kritikos, kuri ne visada yra pagrįsta. Taip, be abejonės, stilistinė BMW automobilių interjerų pusė mena gūdžius 1990-uosius, tačiau už senamadiškų sprendimų slypi laiko patikrinti sprendimai.

Prietaisų skydelis, centrinės konsolės išdėstymas – viskas labai elementaru, paprasta ir nereikalaujanti iš naujo perkalibruoti smegenis. Viskas, tiesiog veikia ir yra ten kur turi būti.

Atsiliepimai apie 1 serijos BMW

Visgi, tam tikrose srityse 1 serija nusileidžia savo racionaliems konkurentams. Dėl unikalios konstrukcijos BMW inžinieriai turėjo paaukoti erdvę ant galinių sėdynių ir ten kur dedate kelionių krepšį. Tik nepagalvokite, jog atidarę galines duris išvysite mažą krepšelį ką tik nuskintiems grybams, tačiau ilgakojai bičiuliams ten tikrai nebus vieta. O kaip gi ta nelemta bagažinė? Matuojant bagažinės talpą skaičiais  – 360 litrų. Analogiškas „Volkswagen Golf“ siūlo čiut čiut daugiau – 380 litrų talpos bagažinę. Ar šį skirtumą pajusite? Ko gero, kad ne.

Vertinimo kriterijus 1 serijos BMW (F20/F21)
Interjero erdvė 7 balai
Interjero apdailos medžiagos 7 balai
Surinkimo kokybė 8 balai
Ergonomika 8 balai
Matomumas 8 balai
Prietaisų skydelio informatyvumas 9 balų
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas 7 balai
Multimedijos sistema 7 balai
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas 7 balai
Bagažinės tūris (l) 360 – 1200

Vienas malonumas

Daugeliui gali būti sunku suprasti, bet 1 serijos BMW visuomet buvo ypatingi ratuočiai. Vien dėl fakto, jog tai hečbekas su klasikine komponuote. Didžiajai daliai visuomenės tai tik beprasmiai žodžiai, tačiau BMW inžinierių siekis kompaktinėje klasėje pasiūlyti puikiai subalansuotą automobilį yra ne tik sveikintinas, bet ir pagirtinas.

Atsiliepimai apie 1 serijos BMW

Kaip ir su visais BMW markės automobiliais, taip ir su 1-ąja serija reikia žinoti ko iš jo trokštate ir norite. Norite tiesiog BMW hečbeko, tuomet net ir standartinės konfigūracijos pakaba patenkins kasdieninius poreikius.

Atsiliepimai apie 1 serijos BMW

Norintiems daugiau, BMW visuomet gali pasiūlyti daugiau. Nuo galingesnio variklio iki standesnės pakabos ar netgi adaptyvių amortizatorių. Galimų priedų, galinčių pagerinti automobilio elgesį yra tikra galybė, tačiau 100 procentinio sportiškumo ir aštrių pojūčių reikalaujantys vairuotojai liks truputėlį nusivylę, nes maksimalų efektą gausite tik su varikliu, kuris privers jus klykti iš džiaugsmo, o tai automatiškai išpučia būsimo automobilio biudžetą.

Vertinimo kriterijus 1 serijos BMW (F20/F21)
Pakabos suteikiamas komfortas 7 balai
Stabilumas posūkiuose 8 balai
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu 8 balai
Manevringumas 8 balai
Stabdžių sistemos efektyvumas 8 balai
Triukšmo lygis 8 balai

Adrenalino įvairovė

Vienas ryškiausių vokiškų automobilių privalumų – stulbinanti variklių įvairovė. Vokietijos automobilių gamintojai siekia užpildyti visas įmanomas nišas. Ir tai puikiai matyti pažvelgus į 1 serijos BMW variklių gamą. Joje rasite tikrai sugebėsite rasti tai kas labiausiai patenkins asmeninius poreikius. Vis dėlto, optimaliausiu ir racionaliausiu pasirinkimu galime laikyti „120i“ ir „120d“ versijas. 2 litrų, 4 cilindrų konfigūracijos variklius, kurie gali būti maitinami benzinu arba dyzelinu.

Naudotos 1 serjos BMW apžvalga

Benzininė – „120i“ – versija išvystė 181 arklio galią ir 290 Nm sukimo momentą, itin plačiame 1350 – 4250 sūkių diapazone, o štai „120d“ versija, priklausomai nuo pagaminimo metų, išspaudė 181 arba 188 arklio galias bei 380 arba 400 Nm sukimo momentą. Vis dėlto, šiuos variklius rekomenduotume rinktis iš pradžių atsižvelgus į kelis faktus.

Naudotos 1 serjos BMW apžvalga

Matote, iki 2015 metų 1 serijos modelis buvo gaminamas su dviem, ne itin gerai pagarsėjusiais varikliais: „N20“ ir „N47“. Paskirstymo grandinių, purkštukų, „popierinių“ kolektorių ir dėl kitų problemų persekiojamos jėgainės buvo pakeistos, kaip ir minėjome anksčiau, 2015 metais, kai BMW visapusiškai atnaujino 1 serijos modelių gamą, o kartu su atnaujinimais atėjo ir „B48“ bei „B47“ varikliai, kurie, kol kas, neatrodo tokie lepūs ar problematiški kaip jų pirmtakai.

Versija Metai Variklis Galia NM
114i 2012-2015 1.6 N13 101 AG 180 Nm
116i 2012-2015 1.6 N13 135 AG 220 Nm
116i 2015-2019 1.5 B38 110 AG 180 Nm
118i 2012-2015 1.6 N13 168 AG 250 Nm
118i 2015-2019 1.5 B38 135 AG 220 Nm
120i 2015-2016 1.6 N13 174 AG 250 Nm
120i 2016-2019 2.0 B48 181 AG 290 Nm
125i 2012-2015 2.0 N20 215 AG 310 Nm
125i 2016-2019 2.0 B48 221 AG 310 Nm
M135i 2012-2015 3.0 N55 315 AG 450 Nm
M135i 2015-2016 3.0 N55 322 AG 450 Nm
M140i 2016-2019 3.0 B58 335 AG 500 Nm
114d 2012-2015 1.6 N47 95 AG 235 Nm
116d 2011-2015 2.0 N47 115 AG 260 Nm
116d 2015-2019 1.5 B37 115 AG 270 Nm
118d 2011-2015 2.0 N47 141 AG 320 Nm
120d 2011-2015 2.0 N47 181 AG 380 Nm
120d 2015-2019 2.0 B47 188 AG 400 nm
125d 2012-2015 2.0 N47 215 AG 450 Nm
125d 2015-2019 2.0 B47 221 AG 450 Nm

EKSPLOATACIJA

Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant 1 serijos BMW.

  • Modeliai turintys 2 litrų dyzelinį variklį turi vieną silpnąją vietą – paskirstymo grandinę, kuri gali nutrūkti nepasiekus net ir 110 tūkst. kilometrų ridos. Įspėjamieji ženklai – grandinės barškėjimas varikliui veikiant laisva eiga arba jį užvedus.
  • Perkant automobilį su keturių cilindrų benzininiu varikliu verta atkreipti papildomą dėmesį į aušinimo sistemą ir jos sandarumą.
  • Pirmaisiais gamybos metais nemažai egzempliorių išriedėjo turėti vairo stiprintuvo defektą.
  • „EGR“ vožtuvas – visų modernių dyzelinių variklių problema, kuri kyla dėl netinkamo automobilio naudojimo: trumpos kelionės, mažas vidutinis greitis ir pan.
  • Kietųjų dalelių filtras – kaip gi be jo. Jis taip pat užsikemša dėl: a ) tokių pačių priežasčių kaip ir „EGR“ vožtuvas ir b ) pernelyg
  • Vairo kolonėle. Pirkdami automobilį pasukinėkite vairą ir įsiklausykite ar iš vairo kolonėlės nesklinda pašaliniai garsai.
  • Paskirstymo dėžė. Net ir naujos kartos modelis iki galo nepadėjo išspręsti bėdų su paskirstymo dėže iš kurio gali sklisti pašaliniai garsai. Ypač daugiau kilometrų nuvažiavusiuose modeliuose.
  • Užsikemšantys „N47“ variklių įsiurbimo kolektoriai. Pastarieji taip pat buvo komplektuojami su oro srauto sklendėmis, kurios dėl netinkamos eksploatacijos arba nusidėvėjimo stringa arba sulūžta.
  • Modeliai pagaminti iki 2012 metų rudens gali turėti korozijos židinių
  • Paskirstymo grandinę rekomenduojama pakeisti automobiliui nepasiekus 200 tūkst. kilometrų ridos.
  • Variklio alyvą rekomenduojama keisti 10 000 kilometrų.
  • Alyvą automatinėje pavarų dėžėje rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų
  • Alyvą mechaninėje pavarų dėžė rekomenduojama keisti kas 150 000 kilometrų
  • Alyvą diferenciale rekomenduojama keisti kas 90 000 kilometrų.
Orientacinės detalių kainos 120i versijai
Stabdžių diskas ~ 60 eurų
Rato guolio komplektas ~ 50 eurų
Amortizatorius ~ 100 eurų
Priekinės svirties įvorė ~ 20 eurų
Sankabos diskas ~ 300 eurų
Priekinis žibintas ~ 120 eurų
Stabilizatoriaus traukė ~ 15 eurų
Generatorius ~ 340 eurų

ATSILIEPIMAI

Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome 1 serijos BMW savininkus, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį žavų automobilį.

Olegas. 2016 metų, „120d“

Buvau vienas iš tų nedorėlių ir keistuolių, kurie turėdami nemažą sumą pinigų nusprendė įsigyti ne naują „Kia“, o naudotą, poros metų senumo BMW. Ir ne 3-ios ar 5-os serijos, o 1 serijos hečbeką.

Mašiną su žmona rinkomės pagal kelis kriterijus. Kadangi gyvename mieste ir turime mažą vaiką, prioritetą skyrėme hečbekui arba universalui. Aš kaip atsidavęs BMW fanas, iškart pasiūliau pirkti BMW. Tik ne 1-uką, o 3-čiuką, bet žmona nesutiko.

Sukandęs dantis nuvažiavome išbandyti automobilio į Krasta Auto ir tiek aš, tiek žmona likome labai maloniai nustebinti. Smarvės – per akis, sąnaudos – juokingos, o valdomumu nenusileido tuometiniam mano automobiliui – „E90“.

Kadangi naujo BMW automobilio negalėjome įsigyti, kreipėmės į pažįstamų pažįstamus, kurie mums atvežė mėlynos spalvos, poros metų senumo 1-uką iš Šveicarijos. Gausiai sukomplektuotas, nuvažiavęs apie 150 tūkst. kilometrų. Taip, rida didžiulė, bet priešais akis turėjome visą automobilio istoriją ir žinojome kas buvo keista ir pan.

Automobilį įsigijome 2018 metais. Per tuos metus prisukome beveik 80 tūkst. kilometrų. Apart alyvos, filtrų, stabdžių diskų, kaladėlių ir grandinės keitimo susidūrėme tik su viena rimtesne problema – „EGR“ vožtuvu, kurį pakeitėme nauju. Nepaisant to, automobilis nesukėlė absoliučiai jokių problemų. Veikia kaip laikrodukas.

Naudotos 1 serjos BMW apžvalga

Arnas. 2014 metų, „M135i“

Iškart noriu pasakyti, jog tai buvo mano svajonių automobilis. Kad ir kaip lėkštai tai skamba, tačiau jam taupiau keletą metų ir užtikrintai žinojau, jog noriu būtent jo. Visgi, galiniai varantieji, 6 cilindrai ir labai storas modų katalogas tiesiog priverčia seilėtis dėl šios mašinos.

Tik didžiausia problema, jog mano svajonių automobilis tapo pačiu šūdiniausiu automobiliu pasaulyje. Didžiąją dalį kaltės turbūt turėčiau prisiimti sau, bet ieškodamas tinkamo varianto atsižvelgiau į visus įmanomus veiksnius, netgi sumokėjau už mašiną, kurios kaina buvo didesnė negu vidurkis. Ir visgi, pataikiau ant **** gabalo.

Per 15 tūkst. kilometrų pakeičiau: vairo kolonėlę, vieną žibintą, oro kondicionieriaus kompresorių, aibe plastikinių apdailos detalių, du langu pakelėjus, elektra valdomą sėdynę, du rato guolius, du galinius atstumo daviklius ir galinio valytuvo motoriuką, o ir pati naujausia bėda – keleivio sėdynės šildymas nebeveikia.

Kai viskas veikia – mašina puiki, bet nuolatinės problemos veda iš kantrybės. Tiek mane, tiek mano piniginę.

Naudotos 1 serjos BMW apžvalga

Atsiliepimai apie 1 serijos BMW

Vienas iš tų automobilių, kuris buvo suprojektuotas vadovaujantis pamatinėmis BMW vertybėmis. Skirtumas tik tas, jog su šiuo modeliu BMW užbaigė galu varomų hečbekų erą.

Verdiktas 4

Vokietijoje suprojektuotą hečbeką galima kritikuoti dėl daugybės dalykų. Pavyzdžiui, tikrai ne visiems įtiksiančio dizaino, bet jeigu sugebėsite į tai nekreipti dėmesio gausite pavydėtinai gerai subalansuotą hečbeką, kuris yra vertas dėvėti BMW markės ženkliuką.

Tiesiog venkite 2011 – 2013 metais pagamintų automobilių (pastarieji turėjo daugiausiai defektų, dėl kurių automobiliai buvo atšaukiami) ir pačių silpniausių motorų. Tokiu būdu gausite patogų, smagų, greitą ir jeigu pasirinksite „M-Sport“ apdailą – išvaizdų ratuotį.

Mūsų pasirinkimas: „120d M-Sport“, „120 M-Sport“ arba „M135i“

PRIVALUMAI

  • Vienintelis kompaktinės klasės hečbekas su galinių ratų pavara
  • BMW automobiliams būdinga surinkimo kokybė
  • Labai šauni ir pavyzdingai veikianti automatinė pavarų dėžė
  • Galimybė įsigyti automobilį su ypatingai galingais varikliais
  • Valdymo savybės gali būti lyginamos su geriausiais

TRŪKUMAI

  • Erdvė ant galinių sėdynių
  • Viduje panaudotos apdailos medžiagos kelia dvejopas emocijas
  • Dyzeliniai varikliai – triukšmingi
  • Agregatų patikimumas neturi nieko bendro su aukštesnės klasės automobilių gamintoju

Back to top button