
Sportiškas sedanas – Europoje įsikūrusių gamintojų ištobulintas receptas, kuris vis dažniau lieka perdėtai sunkių SUV tipo automobilių šešėlyje.
Sedanas visuomet buvo asocijuojamas ne su praktiškumu, bet su prestižu. Visgi, sedanas tikrai nėra tas kėbulo tipas, kurį rinksis vieną ar du vaikus turinčios šeimos. Nebent tai būtų antras automobilis šeimoje, bet net ir tada – galimų pasirinkimų gretos begalinės.
Vis dėlto, jeigu iki šiol vertinate tradicinius kėbulo tipus ir nenorite nei universalo, nei visureigiškos išvaizdos automobilio ar kokio nors pasibjaurėtino japoniško hibrido, tuomet dabar yra pats geriausias metas labai rimtai apsvarstyti naudotos „Alfa Romeo Giulia“ kandidatūrą.

DIZAINAS
Italijos gamintojų automobiliai labai dažnai įvardijami, lyg būtų patys gražiausi visoje planetoje. Vyrauja stereotipas, jog automobilių gamintojai iš Italijos estetinei pusei skiria žymiai daugiau dėmesio negu kiti, ir tiesą sakant – iš dalies tai yra tiesa.
„Alfa Romeo“ automobilius kuriantys specialistai puikiai žino, jog šios markės logotipu padabintos mašinos negali būti panašios į kažką kitą – tai būtų pati didžiausia nuodėme, nes originalumas ir naujų idėjų realizavimas yra „Alfa Romeo“ arkliukas.

Po išskirtinio grožio „Alfa Romeo 159“, kurio serijinė gamyba buvo nutraukta dar 2011 metais, šį modelį pakeitusi „Alfa Romeo Giulia“ neatrodo kaip natūrali dizaino evoliucija. Galbūt taip yra dėl to, jog „Alfa Romeo 159“ pamainos laukėme gerokai ilgiau, o ir galutinis rezultatas nebuvo toks dramatiškai išraiškingas.
Vietoje ganėtinai agresyvių ir modernių linijų gavome automobilį, pasižyminčiu aptakiomis, iščiustytomis elegantiškomis formomis. Susidaro įspūdis, jog ši „Alfa Romeo Giulia“ siekė tapti pirmosios „Alfa Romeo Giulia“ kartos pamaina, kuri buvo varoma ne priekiniais, bet galiniais ratais.

Nors „Alfa Romeo“ ilgai delsė tai padaryti, tačiau būtent „Giulia“ padėjo gamintojui sugrįžti prie klasikinės komponuotės automobilių. O ir žvelgiant į pagrindinius ingredientus – „Alfa Romeo“ nepašykštėjo įspūdingo biudžeto.
Pavyzdžiui, visi „Giulia“ ir „Stelvio“ modeliai naudoja iš anglies pluošto pagamintą varantįjį veleną. Eilė pakabos komponentų, priekiniai sparnai ir durys buvo pagaminti iš aliuminio. Ir visa tai buvo daroma tik dėl vieno siekio – užtikrinti idealų svorio paskirstymą tarp ašių. Visai kaip BMW.

Atkreipkite dėmesį:
- Visas elektronikos problemas iššaukia per žema akumuliatoriaus įkrova. Pirmieji požymiai – neveikianti „Start/Stop“ sistema, neveikiantis galinio lango šildytuvas. Rekomenduojama akumuliatorių keisti kas 3-4 metus. Tai privalo būti „AGM“ tipo akumuliatorius.
- Iki 2019 metų gaminti modeliai turi smulkų, ne visada pastebimą trūkumą. Šalia pavarų perjungimo svirties esantis garso valdiklis gali užstrigti, neatšokti į pradinę padėtį. Dėl to per naktį gali išsikrauti akumuliatorius. Gamintojas defektų turinčius valdiklius pakeisdavo naujais.
- Atkreipkite dėmesį į priekinių posparnių būklę. Juos laikanti apdaila yra ganėtinai jautri net ir menkiausiems smūgiams.
INTERJERAS
Vertinant „Giulia“ interjerą tik pagal jo išvaizdą – daugelis vairuotojų teigiamai įvertins jo paprastumą, elementarumą, stilizuotus elementus, kurie neerzina. Žinoma, „Alfa Romeo“ nebūtų „Alfa Romeo“, jeigu nesilaikytų ilgamečių tradicijų – gilūs, stilizuoti ciferblatai, ant sėdynių esanti „Alfa Romeo“ emblema arba radiatoriaus grotelių formos užvedimo raktas – mažos ir galbūt daugeliui nereikšmingos smulkmenos, bet jos – malonios smulkmenos, kuriomis kiti gamintojai nepasirūpina. Tai ypač galioja „VAG“ grupės kūriniams.
Interjero ergonomika taip pat nebūdinga itališkiems automobiliams, nes pagrindinių prietaisų išdėstymas yra logiškas, retkarčiais primenantis BMW automobilius ir nereikalaujantis nuleisti akių nuo kelio. Pavyzdžiui, posūkio įjungimo ir išjungimo mechanizmas neturi tradicinės užfiksavimo funkcijos. Kuomet įjungiate posūkį, svirtelė grįžta į pradinę poziciją, tad norint išjungti kitus vairuotojus įspėjantį signalą, reikia tiesiog švelniau kilstelėti svirtelę į priešingą pusę. Modernių „Mini“ arba BMW automobilių vairuotojai prie šios sistemos yra pripratę ir nesuka dėl to galvos.

Daugelį vairuotojų turėtų nustebinti vairuotojo pozicija, kuri labiau primena sportišką kupė, o ne tradicinį sedaną. Vairuotojo sėdynę galima nuleisti labai žemai, o vairo kolonėlę galima pritaikyti pagal savo poreikius, o ne atvirkščiai.
Taigi, vairuotojo vieta – gera, prietaisų valdymas – patogus, o interjero erdvė – vidutiniška. Kadangi tai sedanas, vargu ar turėtumėte tikėtis, jog ant galinių sėdynių patogiai įsitaisys dvimetrinis bičiulis.

Panašią išvadą galima padaryti ir kalbant apie automobilio surinkimo kokybę ir „Giulia“ viduje panaudotas apdailos medžiagas.
Kaip ir „Audi A4“, 3 serijos BMW ar C klasės „Mercedes-Benz“, automobilyje sumontuota įranga gali padaryti labai skirtingą įspūdį. Ypač modeliuose, pagamintuose iki 2019 metų. Tuomet „Alfa Romeo“ siūlė rinktis iš gausybės skirtingų komplektavimo galimybių, todėl naudotų automobilių rinkoje galima rasti versijų su halogeniniais žibintais.
Atkreipkite dėmesį:
- „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ buvo pirmieji automobiliai pasaulyje, kurių kėbulai buvo dažomi vadovaujantis naujausiais aplinkosaugos standartais. Ką tai reiškia galutiniam vartotoju? Dažų sluoksnis nėra toks storas kaip kituose šiose klasės automobiliuose, tad papildomos apsaugos saugant automobilio kėbulą nuo įbrėžimų ir kitų veiksnių bus naudingi ilgalaikėje perspektyvoje.
- „Alfa Romeo“ esantys atstumo jutikliai yra ganėtinai jautrūs, todėl kartais gali pasirodyti, jog automobilis fiksuoja pro šalį praskridusią šventąją dvasią, o ne apčiuopiamą objektą.
- Multimedijos sistema – ne pati pažangiausia, bet savo darbą ji atlieka. Nenustebkite, jeigu ji pradės strigti, neįsijungti, navigacija „pames“ signalą. Įprastai šias problemas išsprendžia naujausios programinės įrangos diegimas. Blogiausiu atveju teks keisti visą multimedijos modulį.
DINAMIKA
Sportiškumą akcentuojantis modelis privalo turėti benzinu maitinamą variklį. Juolab, modernūs benzininiai varikliai gali būti ne tik pajėgus, bet ir ekonomiški.
Net ir silpniausias, 200 arklio galių generuojantis benzininis variklis iki 100 km/val. spurtuoja per 6,6 sekundės, o tai – sportiškų hečbekų teritorija. Pavyzdžiui, panašaus pajėgumo variklius turinti „Audi A4“ tą patį padaro per 7,3 sekundės, BMW – per 7,6 sekundės.

Aukso viduriuku reikėtų laikyti „Veloce“ vardu vadinamą versiją, kuri siūlo 280 arklio galių ir džiuginantį spurtą iki 100 km/val. vos per 5,2 sekundės (jeigu tai versija tik su galinių varančiųjų ratų pavara – 5,7 sekundės).
Galinius arba, kai situacija pareikalauja, visus keturis ratus sukantis turbininis motoras itališkame sedane yra žvitrus tarsi ratelyje paleistas žiurkėnas ir šiam automobiliui suteikia papildomo žavesio.
Eikliam, dinamiškam ir stebėtinai lengvai kvėpuojančiam varikliui būtų galima priekaištauti tik dėl kelių smulkmenų: kiek blankios melodijos ir per anksti įsijungiančio sūkių ribotuvo (ties 5500 aps./min.), įdiegto tik dėl itin griežtų taršos emisijų.

Nepriklausomai nuo variklio tipo, visi „Giulia“ modeliai naudoja laiko patikrintą „ZF“ 8 laipsnių automatinę pavarų dėžę. Taip, tą pačią, kurią galima rasti BMW automobiliuose.
Kaip ir variklis, pavarų dėžė padeda užtikrinti aštrumo pojūtį. Todėl kiekvienas pavaros perjungimas būna greitas, tikslus ir sklandus. O jeigu naudosite „Dynamic“ važiavimo režimą ir už vairo esančiomis mentelėmis – tuomet pavarų dėžė tampa dar budresnė ir agresyvesnė.
Atkreipkite dėmesį:
- Benzininiai ir dyzeliniai varikliai – kantrūs ir patikimi, tačiau į tam tikrus dalykus reikėtų atsižvelgti. Pavyzdžiui, benzininiuose varikliuose esantis „Multiair“ modulis yra labai jautrus alyvos kokybei. Dėl šios priežasties, naudokite tik kokybišką alyvą ir ją keiskite kas 10 000 – 15 000 kilometrų.
- Modeliuose su dyzeliniais varikliais sugenda turbokompresoriaus išmetamųjų dujų temperatūros jutikliai. Jie nėra brangūs, tačiau jie gali sutrikdyti sklandų variklio veikimą.
- Degalų bako dangtelis laikui bėgant gali deformuotis. Dėl to gali kilti dangtelio atidarymo arba uždarymo problemų. Jį pakeisti nėra nei sunku, nei sudėtinga, tačiau gali kilti problemų ieškant tinkamo atspalvio.
VALDYMAS
„Alfa Romeo“ norėdama susigrąžinti prarastas pozicijas, galėjo pasielgti taip, kaip pagrindiniai konkurentai: susikoncentruoti į pagalbines sistemos ir vairavimo tyrumą nustumti į šalį. Ši strategija būtų pakankamai saugi, bet tuo pačiu ir labai, beprotiškai nuobodi.
Vietoj to, „Alfa Romeo“ specialistai nusprendė sukurti automobilius, kurie pasižymėtų pačiomis geriausiomis valdymo savybėmis – jie privalėjo tapti vairuotojų automobiliais.

Kaip ir daugelis kitų modernių automobilių, taip ir „Giulia“ turi automatinė stabdymo sistemą, milžinišką kiekį oro pagalvių, aklosios zonos įspėjimo sistemą, adaptyvią greičio palaikymo sistemą – priedus, kurie praverčia važiuojant greitkeliu arba brūžinant asfaltą mieste. Todėl, įprastose, gyvenimiškose situacijose „Giulia“ elgiasi kaip ir bet kuris kitas lengvasis automobilis. Saugo nuo nemalonių incidentų ir užtikrina, jog netikėtai prapliupęs dangus nesugadintų 100 eurų kainavusios šukuosenos.
Visiškai kitokius žodžius norisi naudoti išvažiavus į tuščią, nuo miesto toliau esantį kelio ruožą, kuriame galima išbandyti kaip veikia „Giulia“ pakaba: priekyje – dvigubos skersinės svirtys, o gale – kad ir kaip keistai tai skambėtų – keturių su puse svirčių sistema.

Kadangi „Alfa Romeo“ taikėsi į vienintelį tiesioginį konkurentą, vairuojant „Giulia“ jautiesi it vairuotum gerokai kompaktiškesnį automobilį. Hiperaktyvus vairo mechanizmas iš pradžių gali išgąsdinti, tačiau atsižvelgiant į tai kaip noriai ir žvitriai „Giulia“ nori įveikti kiekvieną asfalto lopinėlį, netrukus tai tampa tikra palaima.
Net jeigu vairavimui nerodote didelio entuziazmo ir tiesiog „Giulia“ norite įsigyti dėl šio automobilio stiliaus, komforto atžvilgiu „Alfa Romeo“ taip pat nenuvils. Nors automobilis gali turėti adaptyvius amortizatorius, tačiau su standartinė pakabos konfigūracija „Giulia“ išlaiko gerą pusiausvyrą tarp sportiškumo ir komforto.

Atkreipkite dėmesį:
- Planinius aptarnavimus dyzeliniams varikliams reikia atlikti kas 20 000 kilometrų. Paskirstymo diržą reikia keisti kas 5 metus arba 100 000 kilometrų.
- Planinius aptarnavimus benzininiams varikliams reikia atlikti kas 1 metus arba kas 15 000 kilometrų.
- Naujausia programinė įranga – labai svarbus veiksnys. Ankstyvieji modeliai pasižymėjo įvairiausiomis problemomis, susijusiomis su netinkamai veikiančia programine įranga, kuri įtakoja variklio, pavarų dėžės, stabdžių ir kitų agregatų veikimą. Įsigiję net ir naudotą „Giulia“, būtinai atnaujinkite programinę įrangą į naujausią versiją, kuri gali transformuoti automobilio veikimą.
Gamintojo atšaukimai
- Dėl integruotos stabdžių sistemos (IBS) elektronikos defektų gali kilti problemų stabdant. Atšaukiamos transporto priemonės buvo pagamintos nuo 2016 m. kovo mėn. iki 2016 m. birželio mėn.
- Stabdžių ir sankabos skysčio sudėtyje yra mineralinės alyvos, todėl gali būti pažeisti tam tikri stabdžių sistemos ir sankabos komponentai. Dėl to gali sutrikti stabdžių ir sankabos sistemos veikimas. Atšaukimas susijęs su 2017 m. lapkričio-gruodžio mėn. pagamintomis transporto priemonėmis.
- Greičio palaikymo sistemos programinė įranga gali turėti spragų. Tai gali sukelti nenumatytą greitėjimą ir sukelti avariją. Modeliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2016 m. kovo 31 d. iki 2019 m. kovo 15 d.
- Galinių stabdžių diskai gali būti su defektais. Dėl to gali sumažėti stabdymo efektyvumas ir padidėti avarijos rizika. Modeliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2020 m. kovo 4 d. iki rugpjūčio 20 d.
- Dėl gamybinio defekto integruotas degalų slėgio ir temperatūros jutiklis gali paveikti degalų tiekimo sistemą. Dėl to gali atsirasti degalų nuotėkis, padidinantis gaisro variklio skyriuje pavojų. Automobiliai, kuriems taikomas šis atšaukimas, buvo pagaminti nuo 2020 m. lapkričio 1 d. iki 2021 m. gegužės 31 d.

DETALIŲ KAINOS
- Aušinimo skysčio siurblys ~ 100 eurų
- Oro kondicionieriaus radiatorius ~ 150 eurų
- Salono filtras ~ 15 eurų
- Kuro purkštukas ~ 130 eurų
- Oro srauto matuoklė ~ 145 eurai
- Oro slėgio padangoje daviklis ~ 50 eurų
- Variklio radiatorius ~ 350 eurų
- Vairo traukės antgalis ~ 50 eurų
- Elektrinis stabdžių suportas ~ 250 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 70 eurų
- Stabdžių diskas ~ 80 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 170 eurų
- Uždegimo ritė ~ 140 eurų
- Amortizatorius ~ 100 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 25 eurai
- Alyvos siurblys ~ 250 eurų
- Vožtuvų dangtelio tarpinių komplektas ~ 40 eurų

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?
- Fenomenalus automobilio valdymas
- Kone nepriekaištinga vairuotojo pozicija
- Estetinė automobilio pusė
- Gyvybingi benzininiai ir dyzeliniai varikliai
- Pagyrų verta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė
- Dauguma modelių turi užtektinai komforto įrangos
- Nėra nereikalingų funkcijų ar technologijų, kurios neturi nieko bendro su vairavimu
KODĖL NE?
- Iki 2020 m. gamintuose modeliuose akivaizdžiose vietose trūksta malonių liesti, kokybiškų apdailos detalių. Vaizdą ypač gadina pigus plastikas juosiantis pavarų perjungimo svirtį
- Aukšta ir ganėtinai siaura bagažinės pakrovimo anga
- Galinės vaizdo kameros raiška primena 2005 metus
- Multimedijos sistema – ne pati pažangiausia, o ir jos veikimas ne visada būna sklandus
- Garso sistema – nepateisinanti klasės keliamų standartų
- Važiuojant didesniu nei 130 km/val. greičiu garso izoliacija galėtų būti geresnė
Geriausios versijos
„Alfa Romeo Giulia Veloce“
Ignoruokite visas kitas įmanomas opcijas ir tiesiog žvalgykitės automobilio, turinčio 2,0 litrų, 280 arklio galių išvystantį benzininį variklį. Modernių automobilių standartais tai nėra labai daug, tačiau lengvaatletė „Giulia“ su šiuo varikliu įsibėgėja per 5,7 sekundės, arba maždaug tokiu pat tempu kaip ir aukštai smakrą iškėlę sportiški hečbekai.
Nors 280 arklio galių išvystantis motoras į „Giulia“ buvo montuojamas nuo pat gamybos pradžios, tačiau „Veloce“ vardu pavadintas įrangos lygis turi optimaliausią bazinės įrangos kiekį, kuris leistų pasimėgauti „Alfa Romeo“ sportiškumu.
Verta pažymėti, jog iki 2019 metų šis motoras buvo galimas su „Super“ ir „Executive“ įrangos lygiais. „Veloce“ buvo tik kaip papildomas išorės ir vidaus apdailos paketas.