Iš antrų rankų

Naudota „Alfa Romeo Giulia“: Pamirškite visus stereotipus

Sportiškas sedanas – Europoje įsikūrusių gamintojų ištobulintas receptas, kuris vis dažniau lieka perdėtai sunkių SUV tipo automobilių šešėlyje.

Sedanas visuomet buvo asocijuojamas ne su praktiškumu, bet su prestižu. Sedanas tikrai nėra tas kėbulo tipas, kurį rinksis vieną ar du vaikus turinčios šeimos. Nebent tai būtų antras automobilis šeimoje, bet net ir tada – galimų pasirinkimų gretos begalinės.

Vis dėlto, jeigu iki šiol vertinate tradicinius kėbulo tipus ir nenorite nei universalo, nei visureigiškos išvaizdos automobilio ar kokio nors pasibjaurėtino japoniško hibrido, tuomet dabar yra pats geriausias metas labai rimtai apsvarstyti „Alfa Romeo Giulia“ kandidatūrą.

Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

DIZAINAS

Italijos gamintojų automobiliai labai dažnai įvardijami, lyg būtų patys gražiausi visoje planetoje. Vyrauja stereotipas, jog automobilių gamintojai iš Italijos estetinei pusei skiria žymiai daugiau dėmesio negu kiti, ir tiesą sakant – iš dalies tai yra tiesa.

„Alfa Romeo“ automobilius kuriantys specialistai puikiai žino, jog šios markės logotipu padabintos mašinos negali būti panašios į kažką kitą – tai būtų pati didžiausia nuodėme, nes originalumas ir naujų idėjų realizavimas yra „Alfa Romeo“ arkliukas.

Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

Po išskirtinio grožio „Alfa Romeo 159“, kurio serijinė gamyba buvo nutraukta dar 2011 metais, šį modelį pakeitusi „Alfa Romeo Giulia“ neatrodo kaip natūrali dizaino evoliucija. Galbūt taip yra dėl to, jog „Alfa Romeo 159“ pamainos laukėme gerokai ilgiau, o ir galutinis rezultatas nebuvo toks dramatiškai išraiškingas.

Vietoje ganėtinai agresyvių ir modernių linijų gavome automobilį, pasižyminti aptakiomis, iščiustytomis elegantiškomis formomis. Susidaro įspūdis, jog ši „Alfa Romeo Giulia“ siekė tapti pirmosios „Alfa Romeo Giulia“ kartos pamaina, o ne tų, kurie buvo gaminami prieš 10 ar 20 metų.

Atkreipkite dėmesį:

  • Beraktė automobilio atrakinimo arba užrakinimo sistema linkusi kvailioti. Kaip ir automatiškai užsilenkiantys veidrodėliai.
  • „Alfa Romeo“ automobiliai turi „Intelligent Battery“ jutiklį, dėl kurio kaltės gali išsikrauti akumuliatorius. Norint išspręsti šią bėdą galima atjungti šį jutiklį ir tuomet keturias valandas palaukti, kol sistema persikalibruos ir pradės duomenis rinkti iš naujo.
Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

INTERJERAS

Vertinant „Giulia“ interjerą tik pagal jo išvaizdą – daugelis vairuotojų teigiamai įvertins jo paprastumą, elementarumą, stilizuotus elementus, kurie neerzina. Žinoma, „Alfa Romeo“ nebūtų „Alfa Romeo“, jeigu nesilaikytų ilgamečių tradicijų – gilūs, stilizuoti ciferblatai, ant sėdynių esanti „Alfa Romeo“ emblema arba radiatoriaus grotelių formos užvedimo raktas – mažos ir galbūt daugeliui nereikšmingos smulkmenos, bet jos – malonios smulkmenos, kuriomis kiti gamintojai nepasirūpina. Tai ypač galioja „VAG“ grupės kūriniams.

Interjero ergonomika taip pat nebūdinga itališkiems automobiliams, nes pagrindinių prietaisų išdėstymas yra logiškas, retkarčiais primenantis BMW automobilius ir nereikalaujantis nuleisti akių nuo kelio. Pavyzdžiui, posūkio įjungimo ir išjungimo mechanizmas neturi tradicinės užfiksavimo funkcijos. Kuomet įjungiate posūkį, svirtelė grįžta į pradinę poziciją, tad norint išjungti kitus vairuotojus įspėjantį signalą, reikia tiesiog švelniau kilstelėti svirtelę į priešingą pusę. Modernių „Mini“ arba BMW automobilių vairuotojai prie šios sistemos yra pripratę ir nesuka dėl to galvos.

Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

Daugelį vairuotojų turėtų nustebinti vairuotojo pozicija, kuri labiau primena sportišką kupė, o ne tradicinį sedaną. Vairuotojo sėdynę galima nuleisti labai žemai, o vairo kolonėlę galima pritaikyti pagal savo poreikius, o ne atvirkščiai.

Taigi, vairuotojo vieta – gera, prietaisų valdymas – patogus, interjero erdvė – nusileidžia tik „Audi A4“,  o kaip gi surinkimo kokybė ir apdailos medžiagos? Daugelyje vietų – gera, nenusileidžianti analogiškiems BMW ar „Mercedes Benz“ modeliams, kurie sugeba sukurti prabangesnio automobilio įspūdį.

3 serijos BMW ir C klasės „Mercedes-Benz“ pirkėjai gali užsisakyti įvairias interjero apdailas, kurios sugeba nukreipti dėmesio nuo itin pigaus plastiko durų apačioje ar ant transmisijos tunelio. Surinkimo kokybė? Tikrai pranoksta „Mercedes Benz“ ir „Jaguar“, bet labai stipriai atsilieka nuo „Audi A4“, kuri atrodo yra suręstas kaip tankas.

Atkreipkite dėmesį:

  • Degalų bako dangtelis laikui bėgant gali deformuotis. Dėl to gali kilti dangtelio atidarymo arba uždarymo problemų. Jį pakeisti nėra nei sunku, nei sudėtinga, tačiau gali kilti problemų ieškant tinkamo atspalvio.
  • „Alfa Romeo Giulia“ ir „Stelvio“ buvo pirmieji automobiliai pasaulyje, kurių kėbulai buvo dažomi vadovaujantis naujausiais aplinkosaugos standartais. Ką tai reiškia galutiniam vartotoju? Dažų sluoksnis nėra toks storas kaip kituose šiose klasės automobiliuose, tad papildomos apsaugos saugant automobilio kėbulą nuo įbrėžimų ir kitų veiksnių bus naudingi ilgalaikėje perspektyvoje.
  • Savo gyvenimą gyvenantys atstumo jutikliai. Tai nėra dažnai sutinkamas gedimas, bet bent vienas iš jų anksčiau ar vėliau pradeda kvailioti, tad pirkdami automobilį įsitikinkite, jog atstumo jutikliai veikia be priekaištų.
  • Multimedijos sistema – ne pati pažangiausia, bet savo darbą ji atlieka. Nenustebkite, jeigu ji pradės strigti, neįsijungti, navigacija „pames“ signalą. Įprastai šias problemas išsprendžia naujausios programinės įrangos diegimas. Blogiausiu atveju teks keisti visą multimedijos modulį.
  • Naujausia programinė įranga – labai svarbus veiksnys. Ankstyvieji modeliai pasižymėjo įvairiausiomis problemomis, susijusiomis su netinkamai veikiančia programine įranga, kuri įtakoja variklio, pavarų dėžės, stabdžių ir kitų agregatų veikimą. Įsigiję net ir naudotą „Giulia“, būtinai atnaujinkite programinę įrangą į naujausią versiją, kuri gali transformuoti automobilio veikimą.
Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

DINAMIKA

Sportiškumą akcentuojantis modelis privalo turėti benzinu maitinamą variklį. Juolab, modernūs benzininiai varikliai gali būti ne tik pajėgus, bet ir ekonomiški.

Net ir silpniausias, 200 arklio galių generuojantis benzininis variklis iki 100 km/val. spurtuoja per 6,6 sekundės, o tai – sportiškų hečbekų teritorija. Pavyzdžiui, panašaus pajėgumo variklius turinti „Audi A4“ tą patį padaro per 7,3 sekundės, BMW – per 7,6 sekundės.

Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

Aukso viduriuku reikėtų laikyti „Veloce“ vardu vadinamą versiją, kuri siūlo 280 arklio galių ir džiuginantį spurtą iki 100 km/val. vos per 5,2 sekundės (jeigu tai versija tik su galinių varančiųjų ratų pavara – 5,7 sekundės).

Galinius arba, kai situacija pareikalauja, visus keturis ratus sukantis turbininis motoras itališkame sedane yra žvitrus tarsi ratelyje paleistas žiurkėnas ir padidinto pravažumo automobiliui suteikia papildomo žavesio. Eikliam, dinamiškam ir stebėtinai lengvai kvėpuojančiam varikliui būtų galima priekaištauti tik dėl kelių smulkmenų: kiek blankokos melodijos ir per anksti įsijungiančio sūkių ribotuvo (ties 5500 aps./min.), įdiegto tik dėl itin griežtų taršos emisijų.

Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

Dyzeliniams varikliams prioritetą teikiantys vairuotojai turės didesnį pasirinkimą. Priklausomai nuo pasirinkto dyzelinio variklio, „Alfa Romeo Giulia“ galėjo turėti 6 laipsnių mechaninę arba 8 laipsnių automatinę dėžę, galinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavaras.

Optimaliausiomis savybėmis labiausiai pasižymi 180 (vėliau 190) arklio galių išvystantis dyzelinis motoras. Jis siūlo pakankamą dinamikos ir ekonomiškumo santykį, kuriuo bus galima džiaugtis užmiestyje, greitkelyje ar važiuojant ekonomiškai. Šis variklis su keturių varančiųjų ratų pavara iki 100 km/val. spurtuoja vos per 6,8 sekundės ir 100 kilometrų suvartos 6 – 8 litrus dyzelino. Neblogai, ar ne?

Atkreipkite dėmesį:

  • Pasitaiko atvejų, kai anksčiau laiko sugenda benzininiuose varikliuose esantys „Multiair“ moduliai. Norint išvengti netikėtų gedimų, variklio alyvą rekomenduojama keisti ne rečiau nei kas 15 000 kilometrų.
  • Taipogi verta atsižvelgti į uždegimo žvakes. Jų tarnavimo laikas – vidutiniškas.
  • Modeliuose su dyzeliniais varikliais sugenda turbokompresoriaus išmetamųjų dujų temperatūros jutikliai. Jie nėra brangūs, tačiau jie gali sutrikdyti sklandų variklio veikimą.
Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.
Versija
Gamybos metai
Varantieji ratai
GaliaNM
QV
2015 –Galiniai510 AG600 Nm
MultiAir
2015 –Galiniai* arba visi keturi *JAV, Vokietijos, Prancūzijos, Lenkijos ir Italijos rinkoms280 AG400 Nm
MultiAir
2015-Galiniai200 AG330 Nm
MultiJet II
2015-Visi keturi210 AG470 Nm
Multijet II
2015-2018Visi keturi180 AG450 Nm
Multijet II
2015-2018Galiniai180 AG450 Nm
Multijet II
2015-2018Galiniai150 AG450 Nm
Mulijet II
2015-2018Galiniai136 AG380 Nm
Multijet II
2019-Galiniai arba visi keturi190 AG450 Nm

VALDYMAS

„Alfa Romeo“ norėdama susigrąžinti prarastas pozicijas, galėjo pasielgti taip, kaip pagrindiniai konkurentai: susikoncentruoti į pagalbines sistemos ir vairavimo tyrumą nustumti į šalį. Ši strategija būtų pakankamai saugi, bet tuo pačiu ir labai, beprotiškai nuobodi.

Vietoj to, „Alfa Romeo“ specialistai nusprendė sukurti automobilius, kurie pasižymėtų pačiomis geriausiomis valdymo savybėmis – jie privalėjo tapti vairuotojų automobiliais.

Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

Kaip ir daugelis kitų modernių automobilių, taip ir „Stelvio“ turi automatinė stabdymo sistemą, milžinišką kiekį oro pagalvių, aklosios zonos įspėjimo sistemą, adaptyvią greičio palaikymo sistemą – priedus, kurie praverčia važiuojant greitkeliu arba brūžinant asfaltą mieste. Įprastoje situacijoje – jis elgiasi kaip ir bet kuris kitas lengvasis automobilis. Saugo nuo nemalonių incidentų ir užtikrina, jog netikėtai prapliupęs dangus nesugadintų 100 eurų kainavusios šukuosenos.

Visiškai kitokius žodžius norisi naudoti išvažiavus į tuščią, nuo miesto toliau esantį kelio ruožą, kuriame galima išbandyti kaip veikia „Giulia“ pakaba: priekyje – dvigubos skersinės svirtys, o gale – kad ir kaip keistai tai skambėtų – keturių su puse svirčių sistema.

Nepaisant pakankamai ženklaus kainų skirtumo, „Giulia“ privalo būti pranašesnis už vienintelį potencialų konkurentą – 3 serijos BMW. Būtent jis yra tas automobilis, kuris gali pasiūlyti geriausius vairavimo potyrius, nes visi kiti, būkime teisingi, primena medines mašinėles.

Kaip bebūtų keista, skirtumų tarp „Giulia“ ir 3 serijos BMW (F30) yra stebėtinai daug. Ypač, kai lyginame ganėtinai kasdieniškas versijas, turinčias keturių cilindrų variklius. BMW akivaizdų pranašumą įgauna tik turint „M Sport“ vardu pažymėtus priedus: spyruokles, diferencialą, stabdžius.

Atkreipkite dėmesį:

  • Planinius aptarnavimus dyzeliniams varikliams reikia atlikti kas 20 000 kilometrų. Paskirstymo diržą reikia keisti kas 5 metus arba 100 000 kilometrų.
  • Planinius aptarnavimus benzininiams varikliams reikia atlikti kas 1 metus arba kas 15 000 kilometrų.
Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

Gamintojo atšaukimai

  • 2019 m. gegužė: Automobiliai pagaminti tarp 2016 m. kovo ir 2019 m. kovo buvo atšaukti dėl programinės įrangos atnaujinimo. Ji buvo būtina siekiant pašalinti greičio palaikymo sistemos klaidą, dėl kurios automobilis galėjo netikėtai pradėti akceleruoti.
  • 2019 m. gegužė: Automobiliai pagaminti nuo 2018 lapkričio iki 2019 vasario 7 dienos buvo atšaukti dėl netinkamai sumontuotų priekinių sėdynių bėgių.

DETALIŲ KAINOS

  • Amortizatorius ~ 70 eurų
  • Rato guolio komplektas ~ 70 eurų
  • Stabdžių trinkelės ~ 40 eurų
  • Vidinė skersinė vairo traukė ~ 25 eurai
  • Padangų slėgio jutiklis ~ 25 eurai
Išsami naudotos „Alfa Romeo Giulia“ apžvalga, kuri bando būti tiesiogine BMW 3 serijos ir C klasės „Mercedes-Benz“ alternatyva.

KODĖL VERTA ĮSIGYTI?

  • Fenomenalus automobilio valdymas
  • Kone nepriekaištinga vairuotojo pozicija
  • Estetinė automobilio pusė
  • Gyvybingi benzininiai ir dyzeliniai varikliai
  • Pagyrų verta 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė
  • Dauguma modelių turi užtektinai komforto įrangos
  • Nėra nereikalingų funkcijų ar technologijų, kurios neturi nieko bendro su vairavimu

KODĖL NE?

  • Iki 2020 m. gamintuose modeliuose akivaizdžiose vietose trūksta malonių liesti, kokybiškų apdailos detalių. Vaizdą ypač gadina pigus plastikas juosiantis pavarų perjungimo svirtį
  • Aukšta ir ganėtinai siaura bagažinės pakrovimo anga
  • Galinės vaizdo kameros raiška primena 2005 metus
  • Multimedijos sistema – ne pati pažangiausia, o ir jos veikimas ne visada būna sklandus
  • Garso sistema – nepateisinanti klasės keliamų standartų
  • Važiuojant didesniu nei 130 km/val. greičiu garso izoliacija galėtų būti geresnė

Mūsų pasirinkimas: 2,2 „Multijet II“ su „Super“ arba „Lusso“ įrangos lygiu, arba 2,0 „MultiAir“ su „Veloce“ įrangos lygiu

Atsižvelgiant į lietuvišką klimatą, pačios idealiausios versijos privalo turėti keturių varančiųjų ratų pavarą. Įprastai automobilis yra varomas galiniais ratais, tačiau esant poreikiui į pagalbą atkeliauja priekiniai. Paranku, kai kelio danga šlapia ar padengta sniegu.

Keturių varančiųjų ratų sistema buvo poruojama su 180 arklio galių generuojančiu dyzeliniu ir 280 arklio galių išvystančiu benzininiu varikliais. Abu – žvalūs, padeda išnaudoti automobilio galimybes ir svarbiausia – nereikalaus pernelyg didelių išlaidų priežiūrai.

Back to top button